VC Oposa

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Re: VC Oposa

Post autor: Szamot »

ostatnia rozpa bardzo fajna. oddziały mogę działać, a jednocześnie nie są przeinwestowane(ja nigdy nie wystawiłbym np. 2x10hexów, no nie umiem tym grać i mimo wszystko to wrażliwe i nie małe pkt.)

lord do walki to mój ulubiony koksiarz. Dodałbym tylko przyzywanie wilków.

w core masz chyba za dużo pkt. można coś uciąć i zawsze wsadzić nekro z scrollem. Wyrzuciłbym screaming banner, bo szkielety przy oblamym strachu i tak są na 4+trafiane, mała korzyść, do tego skoro się w to bawisz to trzeba dać jeszcze wampirka z przerzutem strachu dla przeciwnika. Dałbym za to +1MV lub głupi MR1 wtedy lord wampir na wypadek snajperek ma warda 3+

można też wampirowi dać np. złożenie takie:

mieczyk z ASF,
potek siły,
nightshround
regenę
furia
-1ld
beguile
summon

4level, tarcza i pancerz

kosztuje z 529

bolą płonące i strata mortisa.

lub po hard pojechać

furia
ASF z mocy
buguile
+3ataki
potek siły
dragonhełm
regena

4level
tarcza i pancerz

za 529

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Wczoraj się odbył pierwszy test na DE, niestety 2-18 w plecy :( Wystawiłem się bez błędów, niestety rozpa przeciwnika była "nieuchwytna", 4 duże oddziały fastów, 2 bolce, harpie, 3 kowboi i 20 shadów. Magia działała fajnie, niestety, przejęcie inicjatywy przez przeciwnika przy rzucie na zaczynanie i zepsute szarże zrobiły swoje. Podoba mi się działanie Mortisa z Terrorgejem i grubymi, +2 do casta jest super, choć miałem jedną ifkę - rzuty 8 i 10, przeciwnik wybrał 10, dwa levele w dół :wink: Jako, że muszę wiele potestować, czas na master necro i vargheisty :twisted:

Master Necromancer @ 265.0 Pts General; Lore of Vampires; Magic Level 4; Master of the Dead; Talisman of Preservation
Wight King @ 144.0 Pts Battle Standard Bearer; Heavy Armour; Shield; Obsidian Amulet
Necromancer @ 125.0 Pts Magic Level 2; Lore of Vampires; Dispel Scroll
Tomb Banshee @ 95.0 Pts
28 Skeleton Warriors @ 185.0 Pts
Light Armour; Shield; FCG; Standard of Discipline
31 Zombies @ 93.0 Pts
31 Zombies @ 93.0 Pts
31 Zombies @ 93.0 Pts
7 Dire Wolves @ 66.0 Pts
Doom Wolf
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
8 Vargheists @ 368.0 Pts
7 Crypt Horrors @ 266.0 Pts
5 Hexwraiths @ 150.0 Pts
5 Hexwraiths @ 150.0 Pts
Terrorgeist @ 225.0 Pts

Models in Army
: 168
Total Army Cost: 2398.0

Dałem MoTD, co by się bunkier zbyt szybko nie skurczył :wink:
Na początku będę musiał latawce trzymać w Ld Gienka i BSB, tak do ich pierwszych szarż, potem niech się dzieje, co ma się dziać :twisted:
Jeszcze takie ptanko, czy Death Shriek i Ghostly Howl można krzyczeć w kombat z poza niego? I czy można krzyczeć w czelendże?
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

można krzyczeć zarówno w combat z poza niego jak i w chalenge z poza niego.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Opos, ja bym tak drastycznie nie zmienial rozpy po jednym tescie.

Kazda rozpa trzeba sie ograc i potestowac, male zmiany jak pojedyncze itemki czy cos sa ok ale tak duze zmiany powoduja ze calkiem inaczej sie tym gra i znow bedziesz musial sie ograc nowa.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Niltag pisze:Opos, ja bym tak drastycznie nie zmienial rozpy po jednym tescie.

Kazda rozpa trzeba sie ograc i potestowac, male zmiany jak pojedyncze itemki czy cos sa ok ale tak duze zmiany powoduja ze calkiem inaczej sie tym gra i znow bedziesz musial sie ograc nowa.
dokładnie. :) zagrałeś na lotne DE gdzie wszystko biega, więc logiczne że przeciw 4fasty, duże shady, 4 bolce i mocna magia ani za bardzo terrogej jakoś nie poszlał bo ogrom pestek bo trochę uspokajał, ani że lord nie spisał się jakoś bo pewnie przez całą grę nikogo nie poturbował. Nie zmieniaj rozpy, ewentualnie zmodyfikuj coś(zamiast jedne hexy daj vargheisty czy co) i zagraj na inne armie.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

White Lion pisze:można krzyczeć zarówno w combat z poza niego jak i w chalenge z poza niego.
Możesz podać jakiś cytat?
Panowie, ja o tym doskonale wiem, ale chcę posmakować innych jednostek, zagrałem na razie raz, a przede mną jeszcze pierdylion jednostek :lol2:
Czas na ogrywanie konkretnych rozp przyjdzie, na razie szukam ogólnego złożenia, z którym się będę dobrze czuł, jak również modeli, które mi się spodobają (WK pieszy wymiata :twisted: ) :wink: Kroją mi się prawdopodobnie duże zmiany w skrzynce z modelami, bo jakoś nie specjalnie się mogę dogadać z HE, możliwości fajne, ale klimat nie ten, więc testuję truposze :twisted: A z innmi armiami to u nas nie mnogo, ledwie 4 aktywnych graczy :|
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

pograj na lighcie :)

mi się tam takie VC podobają; Sauron+2 vampirów z lightem.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Kosa pisze:pograj na lighcie :)

mi się tam takie VC podobają; Sauron+2 vampirów z lightem.
ciekawa koncepcja. Kiedyś grywałem na dwóch z fire. Dupki nie urywało, lecz przeciw armiom takim jak WE/lotne DE czy HE(gdy WL miały przerzuty) to wolałem ciskać fireballe.

myślałem nad 2xbeast(wtedy nasze horrory są nietykalne) a +1T&S każdemu oddziałowi się przyda. :wink:

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

Widzę ze wszyscy są bardzo na tym forum za cryptami. Tylko jest 1 problem nie maja żadnego potencjału ofensywnego ciężko się manewruje i prawie wszystkie armie maja magiczne maszyny z ogniem lub ataki ogniowe. Wszyscy rozumie ze graja na remisowo ze względu na turnieje żeby bunkrować punkty. Bo rozpiska na cryptach działa na skaveny ale na krasie z kowadłem czy imperium dużo się nie zdziała oprócz remisu.....

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

z lightem dopiero są nietykalne :) i jest bardziej uniwersalny.
king89 pisze:Widzę ze wszyscy są bardzo na tym forum za cryptami. Tylko jest 1 problem nie maja żadnego potencjału ofensywnego ciężko się manewruje i prawie wszystkie armie maja magiczne maszyny z ogniem lub ataki ogniowe. Wszyscy rozumie ze graja na remisowo ze względu na turnieje żeby bunkrować punkty. Bo rozpiska na cryptach działa na skaveny ale na krasie z kowadłem czy imperium dużo się nie zdziała oprócz remisu.....
założenie jest inne ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

sygnaturka z hevena też ładnie może podziałać ;)

-1 do trafienia i ld jest przydatne :)

do tego przerzuty i pioruny

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

king89 pisze:Widzę ze wszyscy są bardzo na tym forum za cryptami. Tylko jest 1 problem nie maja żadnego potencjału ofensywnego ciężko się manewruje i prawie wszystkie armie maja magiczne maszyny z ogniem lub ataki ogniowe. Wszyscy rozumie ze graja na remisowo ze względu na turnieje żeby bunkrować punkty. Bo rozpiska na cryptach działa na skaveny ale na krasie z kowadłem czy imperium dużo się nie zdziała oprócz remisu.....
O_o, I'm confused ...

Radze pograc troche zanim wyciagniesz takie wnioski.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

pytanie z czym zazwyczaj będzie grać, bo Black K szarżują z S6 z powodu lanc + wampir lord z furia i mały wampir

ataków wszystkich razem będzie porównywalnie (5 Lorda + 2-3 furia, +4 wampira +8/9 Black K)
licząc że crypty są w rzędzie po 3, dalej liczba ataków z Cryptów rośnie :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

king89 pisze:Widzę ze wszyscy są bardzo na tym forum za cryptami.
Bo ludzie po prostu się ich boją :twisted: T5 i regenka 5+ z możliwością polepszenia może zrobić kuku w psyche przeciwnika, tym bardziej, że zazwyczaj będzie miał JEDEN oddział z ogniem, jeśli w ogóle. I będzie go z reguły musiał wystawić, zanim ty wystawisz krypty, więc się nie będziesz narażał. W dodatku z 8 kryptów masz 28 ataków z S4 i poisonem i 4 stompy, wejdą w coś od boku i już nie puszczą. A wampir przyjdzie sam :twisted:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Drobne zmiany, wszedł wampir za małego Necro:

Master Necromancer @ 290.0 Pts General; Lore of Vampires; Magic Level 4; Master of the Dead; Talisman of Preservation; Dispel Scroll]
Wight King @ 144.0 Pts Battle Standard Bearer; Heavy Armour; Shield; Obsidian Amulet
Vampire @ 248.0 Pts Magic Level 2; Lore of Vampires; Great Weapon; Red Fury; Armour of Destiny
24 Skeleton Warriors @ 165.0 Pts Light Armour; Shield; FCG; Standard of Discipline
31 Zombies @ 98.0 Pts Musician
31 Zombies @ 98.0 Pts Musician
31 Zombies @ 98.0 Pts Musician
7 Dire Wolves @ 66.0 Pts Doom Wolf
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
7 Vargheists @ 322.0 Pts
7 Crypt Horrors @ 266.0 Pts
5 Hexwraiths @ 150.0 Pts
5 Hexwraiths @ 150.0 Pts
Terrorgeist @ 225.0 Pts

Models in Army:
162
Total Army Cost: 2400.0
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

"można krzyczeć zarówno w combat z poza niego jak i w chalenge z poza niego." A ktoś może mi to potwierdzić?

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5113
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Faq to potwierdza
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

Niltag pisze:
king89 pisze:Widzę ze wszyscy są bardzo na tym forum za cryptami. Tylko jest 1 problem nie maja żadnego potencjału ofensywnego ciężko się manewruje i prawie wszystkie armie maja magiczne maszyny z ogniem lub ataki ogniowe. Wszyscy rozumie ze graja na remisowo ze względu na turnieje żeby bunkrować punkty. Bo rozpiska na cryptach działa na skaveny ale na krasie z kowadłem czy imperium dużo się nie zdziała oprócz remisu.....
O_o, I'm confused ...

Radze pograc troche zanim wyciagniesz takie wnioski.

No pograłem i to sporo! I na euro to złożenie z 2 cryptami jest pod drużynówki a crypty służą tylko i wyłącznie jako blocker bija bardzo słabo. A co do tego ze trzyma się na kawie wszystko w 1 jednostce jak się gra na piechocie to samo bo banshee z przodu i reszta z tylu tylko ze masz więcej woundow ale łatwiej cie odgiąć i z kowadłem jak nie zaczniesz dotrzesz w 4 turze i remis albo max 12 8 dobra na turnieje to jest ok bo ciężko dostać maske ale ciężko tez dać maskę.... a jak przeciwnik nie chce wejść w kombat to nie dojdziesz w kombat i tyle a na opancerzonych 2 banshee to zdecydowanie za mało...

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Do zmiany zdania zapewne doprowadziłaby Cię obserwacja gry kogoś, kto gra Vc i nie tylko twierdzi inaczej, ale jest też to w stanie udowodnić na stole. Także póki nie wybierzesz się na większy turniej i nie zakręcisz obok bardziej doświadczonych graczy, nie zrozumiesz. Crypty nie robią punktow z Imperium, to fakt, ale to nie znaczy, że są w tej bitwie nieprzydatne lub że Vc ogólnie mają problemy z Imp, bo wcale tak nie jest. Pamietaj, że nie musisz trzymać wszystkich postaci w jednym klocku, powiem więcej, jest to w większości przypadków niewskazane. Lord, Banshee i Necrosi z tak lubianymi snajpami z deatha mogą sobie skakać miedzy szkieletami, ghulami i zombie i być w tym miejscu, gdzie ich potrzebujesz, dodaj do tego reformy i opcji jest jeszcze wiecej.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

ODPOWIEDZ