TEMAT OGÓLNY

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Re: TEMAT OGÓLNY

Post autor: Clark »

chodzi mi o to że skoro np elfy będą miały i tak wyższą inicjatywę i będą atakowały to bardziej opłaca sie brac QK skoro i tak bedą walic ostatni

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

20 WL zjada ci 12 QK w 2 tury... Queści zawsze biją ostatni. Na elfy są słabym wyborem.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

To co brać zamiast nich realmów grali, a moze damselke?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Ale do walki czy ogólnie radzenia sobie z elfami? Bo szczucie ich damselką w walce wręcz nie jest zbyt trafionym pomysłem, nawet jeśli damselka nazywa się Kazimiera Szczuka i akurat ma okres ;)
Standard w armii to 2-3 duże lance realmów. Do tego dla mnie obowiązkowe są dwa trebusze - jak siądzie placek w taki oddział elfów, to przeciwnik ściąga wiaderko modeli i rycerze już nie boją się tam wpakować do walki.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak to w Łodzi, ludzie grają różnymi niegrywalnymi jednostkami, więc i Questing Knightów można było spotkać, a sam gram Elfami. Otóż nie chodzi nawet o to, kto atakuje pierwszy, ale ta jednostka w Close Combacie ma 3+ Save'a i nawet Łucznikami zdarzyło mi się ich pogonić bo jakby nie było, umiera ich wtedy 2 razy więcej niż Realmów/Errantów/Grali :)

P.S.: Dodam jednak, że jako modele Rycerzy, to Questci podobały mi się najbardziej ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

A co jest takiego złego w QK że w tej edycji się ich nie używa?

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Za niska przeżywalność w stosunku do kosztu punktowego. Prościej mówiąc: kiepski save w walce i bicie na końcu - zdąży spaść połowa rycerzy zanim sami zadadzą jakieś obrażenia.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dlatego opłaca się ich brać na wysoką I bo i tak klepną jako drudzy ;)

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Pytanie - czy w CC QK mogą używać broni ręcznej i tarczy?

QK mają wkońcu 4S. I w CC mogą bić lepiej niż (poza fazą szarży) KOTRy. I do tej siły 4 dodać brzytwę... (lub inny sztandar, który ze względów pkt nie można dać kotrom)

Wtedy
AS2+; WW4; S4 + std brzytwy= +2 AP

I wcisnąć zero z beasta...

Stuningowane kotry.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Niestety nie mogą. Zasady podstawowe mówią, że jeśli jednostka jest wyposażona w inną broń oprócz podstawowej broni ręcznej (halabardy, włócznie, broń wielka), to musi jej używać cały czas.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Gniewko pisze:Niestety nie mogą. Zasady podstawowe mówią, że jeśli jednostka jest wyposażona w inną broń oprócz podstawowej broni ręcznej (halabardy, włócznie, broń wielka), to musi jej używać cały czas.

](*,) !@#$ why@?!
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Because 8th edition and fuck you, that's why ;)
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Na tą edycje i z obecnym bookiem można ich tylko wystawic na półke :(
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Właśnie moje 6 QK przyjęły szarżę elfiego rydwanu z lwami, ustały impakty. W pierwszej turze walki QK wbili 2W i w drugiej turze 2W co zabiło rydwan. Zostało 4 QK - w kolejnej turze salwowali się ucieczką przed W lionami. Q vow powinien dawać stubborna.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Trzeba poczekać na nową edycję bo teraz cięzko się gra

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Gorrador pisze:Właśnie moje 6 QK przyjęły szarżę elfiego rydwanu z lwami, ustały impakty. W pierwszej turze walki QK wbili 2W i w drugiej turze 2W co zabiło rydwan. Zostało 4 QK - w kolejnej turze salwowali się ucieczką przed W lionami. Q vow powinien dawać stubborna.
1. Stubborn czyniłby z nich bardziej grywalna jednostke
2. Rydwan musiał zadac ci mało impaktów albo wardowałes dobrze :D
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014, o 20:07 przez kangur, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Nie gra się ciężko, jak się gra z głową ;) Po pierwsze, to Ty powinieneś szarżować na ten rydwan, a nie dopuszczać do sytuacji, żeby on szarżował na Ciebie.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Gniewko pisze:Nie gra się ciężko, jak się gra z głową ;) Po pierwsze, to Ty powinieneś szarżować na ten rydwan, a nie dopuszczać do sytuacji, żeby on szarżował na Ciebie.
Musiałem wyrzucić 10' na kościach. Powstrzymałem się - ale rydwan przyfarcił. Niezaszarżowanie rycerzami to uber fail. I akurat QK są formacją rycerzy, która najmniej ucierpi w wyniku bycia zaszarżowaną (w porównaniu do innych). Inną sprawą, że mała formcja 6 QK miała wyłącznie wciskać się między oddziały i wspierać uderzeniem z boku, ewentualnie wyrzynać recon nieprzyjaciela. Acz wiele sobie obiecywałem w wyniku zaszarżowania rydwanu.
kangur022 pisze:2. Rydwan musiał zadac ci mało impaktów albo warowałes dobrze
2 imapkty miał ^^... To był dzień łaski Panieńskiej (?!). Średnią 80% WARDA wyciągnąłem.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To faktycznie miarodajne testy Questów :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Gorrador pisze: I akurat QK są formacją rycerzy, która najmniej ucierpi w wyniku bycia zaszarżowaną (w porównaniu do innych). Inną sprawą, że mała formcja 6 QK miała wyłącznie wciskać się między oddziały i wspierać uderzeniem z boku, ewentualnie wyrzynać recon nieprzyjaciela. Acz wiele sobie obiecywałem w wyniku zaszarżowania rydwanu.
kangur022 pisze:2. Rydwan musiał zadac ci mało impaktów albo warowałes dobrze
2 imapkty miał ^^... To był dzień łaski Panieńskiej (?!). Średnią 80% WARDA wyciągnąłem.
Tylko dalej zapominasz o tym ze questing knights nie korzystają z tarczy podczas impaktów, to juz jest faza CC
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

ODPOWIEDZ