TEMAT OGÓLNY

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: TEMAT OGÓLNY

Post autor: Stan »

Grałeś już przeciwko nagashowi? Przecież cokolwiek nielatającego nie ma szansy się przebić przez ten śmietnik.
Już prędzej trebem go zabijesz niż lordem konno.

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Jeżeli będe grał na 2k to będzie miał stosunkowo mało jednostek i to trzeba wykorzystać. najpóźniej w 2/3 turzę trzeba dojśc do close combatu bo inaczej kaplica :)

Galzag
Mudżahedin
Posty: 242

Post autor: Galzag »

Tak w ogóle to dlaczego ten Nagash jest taki straszny? :P

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Poczytaj jego zasady to sie wszystkiego dowiesz :wink:

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Galzag pisze:Tak w ogóle to dlaczego ten Nagash jest taki straszny? :P
Jest straszny jeszcze, z 4 książka end of Times wyjdzie bretonski krol który go na strzala wezmie :wink:
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Galzag pisze:Tak w ogóle to dlaczego ten Nagash jest taki straszny? :P
Jest magiem 5 poziomu i kosztuje 1000pkt, przyzywa tyle jednostek że jeżeli szybko go nie zabijesz to będziesz miał problem bo będzie przyzywał jednostki po 500-1000pkt. Mozesz przechowywać w swojej lasce do 4 kostek czarowania a pózniej w walce zamieniać te kostki na ataki z HKB. A poza tym ma statsy na poziomie ws 7 s 7 t 7 w 7 a w dodatku save na 4+ i worda też na 4+. Wieć trzeba się naprawdę postarać żęby załatwić takiego pana :)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Dzisiaj na turnieju graliśmy z End Times'ami i udało się utłuc gada. Spadł z Banishmentu :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

a w trzeciej bitwie puścił sobie słoneczko na głowę i rzucił 6tkę oczywiście :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Taa, epicko :lol:

Ale prawda jest taka, że gostek jest ekstremalnie zero-jedynkowy. Albo masz na niego jakąś konkretną odpowiedź (najlepiej zasięgową) i uda ci się go szybko utłuc, albo zaleje stół umarlakami, a prawda jest taka, że spokojnie w 1 fazę magii jest w stanie przywołać jednostki równe własnemu kosztowi punktowemu, będąc jednocześnie większym zabijaką od Star Dragona lub Kadajca :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Macie jakieś pomysły na ciekawe złożenie paladyna generała przeciwko krasiom? :)

Awatar użytkownika
Milczek
Kradziej
Posty: 901
Lokalizacja: Gorzów Wlkp., "Rogaty Szczur"

Post autor: Milczek »

Na jakie pkt?

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

1K

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Może pociśnij typowego paladyna pojedynkowca z dwurakiem, dragon helmem i wardem na 3+ na ostatnią ranę.
Ewentualnie zrobić gościa na 2+ z przerzutem i dać mu dwuraka.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Taką sprawę mam i myśle, że to będzie najlepszy temat do tego.
Kupiłem synowi na gwiazdkę zamek. Kawał budowli ok 100x50 cm i oczywiście jak żona dobrze zgadła mamy zamiar użyć go do nastepnej bitwy i stąd moje pytanie.
Jako, że to naprawdę kawał zamczyska, nie bardzo można go wykozystać jako zwykłą budowle. Postanowiliśmy rozegrać szturm na niego (coś jak "the slaughter at Volganof" z RB) i teraz się zastanwiam na jakich zasadach.
Może ktoś z Was grał coś w tym stylu i mógłby służyć pomocną radą.
Założenie jest takie:
Armie:
strona atakujacą jest WoCH, a broniaca koalicja DW+BRE. DW bedą większością bo kolega dopiero zaczął zbierać BRE. Rozkład sił, i tu nie wiem 100% atakujacych do 75% obrońców, (park maszyn i strzelcy będą na murach gdzie tylko czary bedą w stanie ich ruszyć), czy w proporcjach 100 do 100 ( reszta jednostek przed murami, więc żadnych bonusów z zamku).
Battelfield:
Jak w Meeting Engagement
Victory Condition:
I tu mam największy problem. Jak określić zwycięzce??
Zamek ma bramę i można zrobić dziure w jednej ścianie (taki model, nie to, że specjalnie dziecku, będę psuł zabawkę :D ), więc zajęcie/utrzymanie tych dwóch punktów będzie kluczowe. Zabicie generało też. Ale coś by jeszcze się przydało, powiedzmy takie małe punkciki, które by mogły przesadzić o wygranej (zabijesz generała i zdobędziesz/utrzymasz brame i już po grze, bez sensu i mało startegiczne).
Special Rules:
Nic mi nie przychodzi do głowy :cry: .

Może ktoś z Was ma jakieś pomysły jak moglibyśmy to ciekawie rozegrać.
Dziękuję z góry za poświęcony czas i uwagi ;).
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Zdobycie głównej baszty kończy grę. (Centrum zamku)
Obrońcy 50%
Atakujący 100%

Śmieszne jest to, że HKB może rozwalać mury/zamki na hita :mrgreen:
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Googlnij "Siege rules - warhammer", czy coś w tym rodzaju. Są tam dodatkowe zasady dot. drabin, taranów, wrzącego oleju etc. W Armybuilderze też są te zasady w miarę opisane. Oczywiście w pliku Debeliala.

pzdr!

Jagal
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Dzięki panowie, ale wolimy, żeby walka toczyła się przed zamkiem niz na murach. Statystyki bramy ok, napewno się przydadzą, ale bardziej myśleliśmy o zdobywaniu dziedzińca niż baszt, własnie przez bramy, albo przez dziurę w murze.
50% trochę mało moim zdaniem.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

In_the_sea_of_blood pisze:50% trochę mało moim zdaniem.
zagrajcie kilka razy a a pewno znajdziecie dobre proporcje :)

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Jak dobrze pamiętam, to żeby szturm miał jakiekolwiek szanse powodzenia, to proporcje atakujących do broniących się, muszą być co najmniej 2:1 (Albo nawet 3:1) Wszystko oczywiście zależy od taktyki, wyposażenia i umocnień.

Spróbujcie najpierw w proporcjach
100:75 (Na warhammerowe realia powinno się sprawdzić)

Można też dołożyć bonusy dla strzelających obrońców (+ do BSa/do siły. -1 do trafienia w nich itp...)

Jeżeli atakujący oddział ma drabiny, to można dać im zasadę lekkiej osłony itp... Wszystko zależy od waszej inwencji twórczej.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Galzag
Mudżahedin
Posty: 242

Post autor: Galzag »

Ewentualnie możecie zagrać 100:100 i olać zamek jako wartość bojową, ale pozostawić go jako teren... chociaż z drugiej strony to się trochę mija z celem. Aczkolwiek jeśli i tak cała akcja ma się toczyć przed bramami, to może warto zrobić coś takiego? Osadzeni na murach strzelcy i park to tak, jakby stali z tyłu na jakimś wzgórzu tak w zasadzie.

ODPOWIEDZ