9th Age
Re: 9th Age
w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
dzięki temu będzie mniej do nauczenia, łatwiej ogarnąć, mniej zaglądania do AB.
niemniej Ravening Hordes są zrobione na kolanie i to widać.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
dzięki temu będzie mniej do nauczenia, łatwiej ogarnąć, mniej zaglądania do AB.
niemniej Ravening Hordes są zrobione na kolanie i to widać.
We can't stop here. This is bat country.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
dla jednych zaleta, dla innych koszmarna wada, GW ujednolicało swoje booki mordując najlepsze zasady specjalne. I nie wprowadzamy tu komunizmu, sama idea różnych booków to różniceKlaudel pisze:w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
tak, tylko teraz to jest bardziej zrobione jak w magic: the gathering.
masz pulę zasad ogólnych, z których korzystasz, miksujesz i dzięki temu robisz różnorodne jednostki.
nie jest tak do końca, wciąż armie mają swoje własne, ale jest ich mniej i są krótsze i prostsze.
masz pulę zasad ogólnych, z których korzystasz, miksujesz i dzięki temu robisz różnorodne jednostki.
nie jest tak do końca, wciąż armie mają swoje własne, ale jest ich mniej i są krótsze i prostsze.
We can't stop here. This is bat country.
Tylko zauważ, że to właśnie ravening hordes balansowało pozostałości z 5tej edycji i stało się podstawą bardzo dobrze zbalansowanych podręczników 6tej edycji. Idą w bardzo dobrym kierunku i nie należy się tego bać. To, co widać to praca na bieżąco i raczej nie jest to finalna wersja.Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecieKołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Wprowadzenie jednolitości w pewnych aspektach jest bardzo pożądana, bo pozbywa się patologi w stylu- "to jest monster, ale ponieważ jest on w armik elfów, to ma więcej inicjatywy/ws" itp.GrimgorIronhide pisze:dla jednych zaleta, dla innych koszmarna wada, GW ujednolicało swoje booki mordując najlepsze zasady specjalne. I nie wprowadzamy tu komunizmu, sama idea różnych booków to różniceKlaudel pisze:w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Pamiętaj, że mogą się różnić nie tylko statami ale i zdolnościami ze względu na frakcje, do której przynależą.
Tak więc to co, że ten monster należy do elfów ma lepsze staty, jak tamten np. bedzie miał lepsze zdolności.
Tak więc to co, że ten monster należy do elfów ma lepsze staty, jak tamten np. bedzie miał lepsze zdolności.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Cyklopy na pewno przegięte. i bardo mocny unit minotaurów można złożyć (w szarży S6, A6 każdy z dodatkowym -2 do save'a, czyli praktycznie bez save'a). fajny motyw, że wszyscy mają Forest strider. . ogólnie chce się tym grać, jak się na to patrzy-Qc- pisze:I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecieKołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
We can't stop here. This is bat country.
Dobra, a co się dzieje, jak na scatterce z działa rzucam HIT i z odejmowania D6-BS wychodzi mi 1+? W w którą konkretnie stronę znosi? Bo ten ich RB tego nie podaje a moje pytanie na forum na razie zlali...
Dziwnie też wyglądają Ridden Monsters - ataki idą w potworka, ok. Save jeźdzców nie działa, ok. No i co jak potworek padnie? Jeździec też? spoko dla Thundertuska, słabo dla lorda na smoku .
Maciek
Dziwnie też wyglądają Ridden Monsters - ataki idą w potworka, ok. Save jeźdzców nie działa, ok. No i co jak potworek padnie? Jeździec też? spoko dla Thundertuska, słabo dla lorda na smoku .
Maciek
Jeszcze nie próbowałem tego składać.Klaudel pisze:Cyklopy na pewno przegięte. i bardo mocny unit minotaurów można złożyć (w szarży S6, A6 każdy z dodatkowym -2 do save'a, czyli praktycznie bez save'a). fajny motyw, że wszyscy mają Forest strider. . ogólnie chce się tym grać, jak się na to patrzy-Qc- pisze:I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecieKołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
Wiele rzeczy słusznie dopakowali, większość przez ścięcie kosztów. Potwory w końcu będą grać. Ale nie jest aż tak kolorowo, bo to koniec +300 pts, a co gorsze strasznie znerfili marki slanesha i tzeentcha, czyli 2 kluczowe dla bestii. W każdym razie powinno być ciekawie, a diabeł tkwi w szczegółach więc zobaczymy co z tego wyjdzie.
Bo to pytanie z serii - nie umiem znaleźć FAQa do scatter dicesDobra, a co się dzieje, jak na scatterce z działa rzucam HIT i z odejmowania D6-BS wychodzi mi 1+? W w którą konkretnie stronę znosi? Bo ten ich RB tego nie podaje a moje pytanie na forum na razie zlali...
Ja do bestyjek mam już turbo rozpę! Tylko muszę zdawać paniki
A tak to czekam na inne booki, bo w beastach jest więcej grywalnych rzeczy co jest super, ale rzeczy, które dawały jej moc np. herdstone jednak działają gorzej, a stabilnie wzmacniały. Fajnie, że smaczek forest-stridera jest co daje dodatkowe opcje taktyczne z dark forestem.
Straciliśmy 300pkt dodatkowych czyli 11,1%, a różnie potaniały unity:
gory z ahw - 12,5%
gory gołe -14,3%
ungor - 20%
1 pumba - ~10%
4 pumby - 20%
5 harpii - droższe o 27%
5 harpii ze scoutem - droższe o 19%
unit 10 harpii - tańsze o 10%
minotaury - 19% (nadal moim zdaniem mocno średniawo wychodzą porównując koszt pkt do rany, a teraz jeszcze frenzy jest trochę gorsze, natmiast minotaury jako core dają bardzo fajne możliwości złożenia sytego naporu)
minotaur z dwurakiem - 16%
centigory - to zupełnie inna bajka, szkoda że nie mam żadnego figsa a szkoda kupować na niepewny produkt
monstery- nareszcie warto przeczytać ich zasady. cyklop i jagger stabilne zastosowanie supportowe. Ghorgona ma znacznie lepszy wygar, ale nadal bez save'a i szybko będzie schodzić. Powinna mieć imho 8W, wtedy by się pojawiała, a wciąż 8 ran nie jest trudno jej wbić. Ataki z dużą siłą by wtedy dłużej ją zabijały niż potworka z 3/4+savem, ale szybciej ginęłaby od pestek.
Pozdro
A tak to czekam na inne booki, bo w beastach jest więcej grywalnych rzeczy co jest super, ale rzeczy, które dawały jej moc np. herdstone jednak działają gorzej, a stabilnie wzmacniały. Fajnie, że smaczek forest-stridera jest co daje dodatkowe opcje taktyczne z dark forestem.
Straciliśmy 300pkt dodatkowych czyli 11,1%, a różnie potaniały unity:
gory z ahw - 12,5%
gory gołe -14,3%
ungor - 20%
1 pumba - ~10%
4 pumby - 20%
5 harpii - droższe o 27%
5 harpii ze scoutem - droższe o 19%
unit 10 harpii - tańsze o 10%
minotaury - 19% (nadal moim zdaniem mocno średniawo wychodzą porównując koszt pkt do rany, a teraz jeszcze frenzy jest trochę gorsze, natmiast minotaury jako core dają bardzo fajne możliwości złożenia sytego naporu)
minotaur z dwurakiem - 16%
centigory - to zupełnie inna bajka, szkoda że nie mam żadnego figsa a szkoda kupować na niepewny produkt
monstery- nareszcie warto przeczytać ich zasady. cyklop i jagger stabilne zastosowanie supportowe. Ghorgona ma znacznie lepszy wygar, ale nadal bez save'a i szybko będzie schodzić. Powinna mieć imho 8W, wtedy by się pojawiała, a wciąż 8 ran nie jest trudno jej wbić. Ataki z dużą siłą by wtedy dłużej ją zabijały niż potworka z 3/4+savem, ale szybciej ginęłaby od pestek.
Pozdro
minotaury w corach - ło matko!
a na korzyść cyklopa przemawia tylko to, że można mieć max 2 takie same rare'y w rozpie. a i tak za 175 to mega prezent
a gorgona się leczy z kbków, które teraz działają na wszystko
a w ogóle niech mnie ktoś poprawi: czy teraz już nie będzie można atakować characterów wstawionych do jednostek inaczej niż przez challenge (str. 51)? bo mi się wierzyć nie chce
a na korzyść cyklopa przemawia tylko to, że można mieć max 2 takie same rare'y w rozpie. a i tak za 175 to mega prezent
a gorgona się leczy z kbków, które teraz działają na wszystko
a w ogóle niech mnie ktoś poprawi: czy teraz już nie będzie można atakować characterów wstawionych do jednostek inaczej niż przez challenge (str. 51)? bo mi się wierzyć nie chce
We can't stop here. This is bat country.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
A powiedz panie majster..jak ci sie lizardmeni podobaja?Crusader pisze:.....
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
jak kupisz generałowi skilla za 35pkt i nie może mieć wtedy innych ważnychKlaudel pisze:minotaury w corach - ło matko!
Czyli leczy ok. 1 ranę w szarży, a potem około 0,5 rany na fazę. Kb może działa na wszystko, ale w przypadku ghorgony jest gorszy niż był.Klaudel pisze: a na korzyść cyklopa przemawia tylko to, że można mieć max 2 takie same rare'y w rozpie. a i tak za 175 to mega prezent
a gorgona się leczy z kbków, które teraz działają na wszystko
To chyba o shooting chodzi? ale może jakaś rewolucja którą przeoczyłem?Klaudel pisze: a w ogóle niech mnie ktoś poprawi: czy teraz już nie będzie można atakować characterów wstawionych do jednostek inaczej niż przez challenge (str. 51)? bo mi się wierzyć nie chce
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, o 23:43 przez Crusader, łącznie zmieniany 1 raz.
Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ?
No jak widac jak chca to potrafia cos napisac - pytanie kiedy beda wszystkie booki. Kiedys sie mowilo o styczniu - czy cos sie zmienilo w tej kwestii?
No jak widac jak chca to potrafia cos napisac - pytanie kiedy beda wszystkie booki. Kiedys sie mowilo o styczniu - czy cos sie zmienilo w tej kwestii?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Mi chodziło ogólnie, że poprzedni kb dawał więcej unitom z dużą siłą. A wcześniejszy kb był na 4+ i leczył d3 rany ale nie da się porównać, że wolę nową ghorgonkę pod prawie każdym względem. Co prawda rozkręcanie minosków było zajebiste, ale teraz można bardziej na nich pograć.-Qc- pisze:Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ?
Teraz zrobiłem rozpę Muuuuu - the Great Comeback:
2xdoombull
gorebull
9minosow
8minosow
2xghorgona
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Sprytne...Handcannon: Range 24", Strength 4, Multiple Shots (D6),
Armour Piercing (1), Slow to Fire, Quick to Fire
Dużemu kucharzowi napisali lore a małemu i Firebelly nie...
Skoro w 10 minut takie byki można zaleźć do co dopiero czytając to dokładnie. IMO na kolanie i bez większego planu...
doomy lataja czy sie to nie oplaca ?Crusader pisze:Mi chodziło ogólnie, że poprzedni kb dawał więcej unitom z dużą siłą. A wcześniejszy kb był na 4+ i leczył d3 rany ale nie da się porównać, że wolę nową ghorgonkę pod prawie każdym względem. Co prawda rozkręcanie minosków było zajebiste, ale teraz można bardziej na nich pograć.-Qc- pisze:Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ?
Teraz zrobiłem rozpę Muuuuu - the Great Comeback:
2xdoombull
gorebull
9minosow
8minosow
2xghorgona
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"