9th Age
Królik, tak było zawsze.
Kluczowa zmiana w 9th age jest taka:
Disrupted
If a Unit is engaged in combat with an enemy Unit with at least 2 Full Ranks and this enemy is in the Unit's flank
or rear, the Unit cannot use the Steadfast rule.
Kluczowa zmiana w 9th age jest taka:
Disrupted
If a Unit is engaged in combat with an enemy Unit with at least 2 Full Ranks and this enemy is in the Unit's flank
or rear, the Unit cannot use the Steadfast rule.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2015, o 17:51 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Im chyba chodzi o to, że to dodaje wszystkie szeregi do siebie. Aczkolwiek imo jest to błędne zrozumienie zapisu.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Oczywiście, że błędne.Andrzej pisze:Im chyba chodzi o to, że to dodaje wszystkie szeregi do siebie. Aczkolwiek imo jest to błędne zrozumienie zapisu.
Jest wprawdzie napisane "niż wszystkie", ale nie jest napisane "niż wszystkie razem". Mamy zatem pewną dwuznaczność, która powoduje, że literalnie nie idzie tego w 100% poprawnie zinterpretować.
Na szczęście możemy to interpretować przez pryzmat intencji autora.
Nie zaznaczył tego na niebiesko, wiec nie jest to znacząca zmiana w stosunku do 8 ed.
W 8 ed nie sumowało się ranków wszystkich unitów, więc teraz też nie sumujemy.To make the transition easier for old players, we have colour coded the most relevant changes (from 8th edition)
in blue.
Można by oczywiście poprosić chłopaków o bardziej jednoznaczny zapis, ale czy jest sens?
Jak traktować oczywiste babole w AB dopóki nie wyjdzie wersja 9.1? Jest jakiś FAQ czy erraty tymczasowe na stronie 9th?
Greybeards kosztują 12 pkt. (bo 120 za dziesięciu) za to każdy następny już tylko 11 - oczywisty babol. Natomiast tarcze dla nich kosztują 3 pkt. jak gdyby byli Chaos Warriorami - oczywisty babol.
Greybeards kosztują 12 pkt. (bo 120 za dziesięciu) za to każdy następny już tylko 11 - oczywisty babol. Natomiast tarcze dla nich kosztują 3 pkt. jak gdyby byli Chaos Warriorami - oczywisty babol.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To celowy zabieg, we wszystkich książkach tak jest.
Takie cuda to tylko by GW z aktualnością raz na rok albo wcale.Jest jakiś FAQ czy erraty tymczasowe na stronie 9th?
Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie
Ostatnio zmieniony 4 lis 2015, o 18:29 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Tak jak Barbara mówi. Pytałem o co chodzi twórców i mi odpowiedzieli że RT im narzucił jakieś ceny początkowe (wyższe albo niższe od normalnego pomnożenia ceny pojedyńczego modelu przez ilość początkowych modeli), podobno zostało im to narzucone w imię balansu
Ok, po prostu u Dwarfów to jedyna jednostka z taką zasadą stąd myślałem, że to błąd. Dodatkowo 3 punkty za tarczę dla Longów podczas gdy Hammerersi mają ją za 1 można było uznać za co najmniej mocno kuriozalne...Dębek pisze: Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie
edit. - i psuje to "prostą" tabelkę-roster jaką można sobie zrobić w pracy w Excellu...
wcale to takie złe nie jest z tymi kosztami
U HE orzeł kosztuje 50 jak zwykle ale każdy następny do unitu 35, tak jakby ktoś chciał sobie orły w unicie wystawiać
U HE orzeł kosztuje 50 jak zwykle ale każdy następny do unitu 35, tak jakby ktoś chciał sobie orły w unicie wystawiać
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Tyle że hammerersi używają tych tarcz tylko przeciwko strzelaniu, a longi już normalnie w cc (chyba ze hammeresi mają zasade weapon masters )Remo pisze:Ok, po prostu u Dwarfów to jedyna jednostka z taką zasadą stąd myślałem, że to błąd. Dodatkowo 3 punkty za tarczę dla Longów podczas gdy Hammerersi mają ją za 1 można było uznać za co najmniej mocno kuriozalne...Dębek pisze: Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie
edit. - i psuje to "prostą" tabelkę-roster jaką można sobie zrobić w pracy w Excellu...
Oczywiscie, ze o to chodzi.Dębek pisze:Królik, tak było zawsze.
Kluczowa zmiana w 9th age jest taka:
Disrupted
If a Unit is engaged in combat with an enemy Unit with at least 2 Full Ranks and this enemy is in the Unit's flank
or rear, the Unit cannot use the Steadfast rule.
A "deathstary' dalej beda, ale tam gdzie bedzie dalo sie wykombinowac statyczny stubborn (na unitach, ktore go mają).
A nie dzialaja, bo z tego co wiem herosami juz nic nie wypchasz, tylko wszystko jak chcesz bijesz w r&f
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Koszt nie jest babolem, po prostu tych 10 dodatkowych punktów za pierwszych dziesięciu wynika z zasady "Seen it all!" Jesli wystawisz 10 kolejnych, to nie wpływa to na jej efektywnośc.Greybeards kosztują 12 pkt. (bo 120 za dziesięciu) za to każdy następny już tylko 11 - oczywisty babol. Natomiast tarcze dla nich kosztują 3 pkt. jak gdyby byli Chaos Warriorami - oczywisty babol.
koszt tarcz wynika z tego, ze im wyższy WS jednostki, tym silniejsza zasada "parry", i tak to argumentują. Dziwi mnie tylko czemu tan ma tarczę za 2pkt w takiej sytuacji
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."