9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Re: 9th Age

Post autor: Królik »

all of the enemy Units

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No nie wiem czy to aż taka duża zmiana.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Królik, tak było zawsze.

Kluczowa zmiana w 9th age jest taka:

Disrupted
If a Unit is engaged in combat with an enemy Unit with at least 2 Full Ranks and this enemy is in the Unit's flank
or rear
, the Unit cannot use the Steadfast rule.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2015, o 17:51 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Im chyba chodzi o to, że to dodaje wszystkie szeregi do siebie. Aczkolwiek imo jest to błędne zrozumienie zapisu.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

To raczej nieprecyzyjny zapis, chyba po staremu jest.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Andrzej pisze:Im chyba chodzi o to, że to dodaje wszystkie szeregi do siebie. Aczkolwiek imo jest to błędne zrozumienie zapisu.
Oczywiście, że błędne.
Jest wprawdzie napisane "niż wszystkie", ale nie jest napisane "niż wszystkie razem". Mamy zatem pewną dwuznaczność, która powoduje, że literalnie nie idzie tego w 100% poprawnie zinterpretować.
Na szczęście możemy to interpretować przez pryzmat intencji autora.
Nie zaznaczył tego na niebiesko, wiec nie jest to znacząca zmiana w stosunku do 8 ed.
To make the transition easier for old players, we have colour coded the most relevant changes (from 8th edition)
in blue.
W 8 ed nie sumowało się ranków wszystkich unitów, więc teraz też nie sumujemy.
Można by oczywiście poprosić chłopaków o bardziej jednoznaczny zapis, ale czy jest sens?
Obrazek
Obrazek

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Jak traktować oczywiste babole w AB dopóki nie wyjdzie wersja 9.1? Jest jakiś FAQ czy erraty tymczasowe na stronie 9th?
Greybeards kosztują 12 pkt. (bo 120 za dziesięciu) za to każdy następny już tylko 11 - oczywisty babol. Natomiast tarcze dla nich kosztują 3 pkt. jak gdyby byli Chaos Warriorami - oczywisty babol.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

To celowy zabieg, we wszystkich książkach tak jest.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jest jakiś FAQ czy erraty tymczasowe na stronie 9th?
Takie cuda to tylko by GW z aktualnością raz na rok albo wcale. :wink:

Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie :wink:
Ostatnio zmieniony 4 lis 2015, o 18:29 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Tak jak Barbara mówi. Pytałem o co chodzi twórców i mi odpowiedzieli że RT im narzucił jakieś ceny początkowe (wyższe albo niższe od normalnego pomnożenia ceny pojedyńczego modelu przez ilość początkowych modeli), podobno zostało im to narzucone w imię balansu :mrgreen: :wink:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Lol, co za głupota
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Dębek pisze: Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie :wink:
Ok, po prostu u Dwarfów to jedyna jednostka z taką zasadą stąd myślałem, że to błąd. Dodatkowo 3 punkty za tarczę dla Longów podczas gdy Hammerersi mają ją za 1 można było uznać za co najmniej mocno kuriozalne...

edit. - i psuje to "prostą" tabelkę-roster jaką można sobie zrobić w pracy w Excellu... :wink:

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

ja wiem czy glupota? Pierwsze 5 pieskow jest fajne, ale 6sty juz nie wiele wnosi...
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

wcale to takie złe nie jest z tymi kosztami ;)
U HE orzeł kosztuje 50 jak zwykle ale każdy następny do unitu 35, tak jakby ktoś chciał sobie orły w unicie wystawiać ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Remo pisze:
Dębek pisze: Jest błąd piszesz na forum. Oni to dość sprawnie wyłapują i poprawiają. Co do Twoich baboli, to tak jak napisał barbara.
- pierwszych 5/10 nie kosztuje zawsze tyle samo co kolejni
- zwróć uwagę na obecne działanie tarcz, to nie jest już tylko +1 do save ale dodatkowo - to hit, pomijam już fakt, że w krasiach tarcze mają jeszcze dodatkowe zastosowanie :wink:
Ok, po prostu u Dwarfów to jedyna jednostka z taką zasadą stąd myślałem, że to błąd. Dodatkowo 3 punkty za tarczę dla Longów podczas gdy Hammerersi mają ją za 1 można było uznać za co najmniej mocno kuriozalne...

edit. - i psuje to "prostą" tabelkę-roster jaką można sobie zrobić w pracy w Excellu... :wink:
Tyle że hammerersi używają tych tarcz tylko przeciwko strzelaniu, a longi już normalnie w cc (chyba ze hammeresi mają zasade weapon masters :wink: )

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Zmiana zasady steadfast służy też w pewnym stopniu rozbijaniu deathstarów :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Z tego co wiem deatstary już nie działają ale mogę się mylić.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dębek pisze:Królik, tak było zawsze.

Kluczowa zmiana w 9th age jest taka:

Disrupted
If a Unit is engaged in combat with an enemy Unit with at least 2 Full Ranks and this enemy is in the Unit's flank
or rear
, the Unit cannot use the Steadfast rule.
Oczywiscie, ze o to chodzi.

A "deathstary' dalej beda, ale tam gdzie bedzie dalo sie wykombinowac statyczny stubborn (na unitach, ktore go mają).

A nie dzialaja, bo z tego co wiem herosami juz nic nie wypchasz, tylko wszystko jak chcesz bijesz w r&f
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Greybeards kosztują 12 pkt. (bo 120 za dziesięciu) za to każdy następny już tylko 11 - oczywisty babol. Natomiast tarcze dla nich kosztują 3 pkt. jak gdyby byli Chaos Warriorami - oczywisty babol.
Koszt nie jest babolem, po prostu tych 10 dodatkowych punktów za pierwszych dziesięciu wynika z zasady "Seen it all!" Jesli wystawisz 10 kolejnych, to nie wpływa to na jej efektywnośc.
koszt tarcz wynika z tego, ze im wyższy WS jednostki, tym silniejsza zasada "parry", i tak to argumentują. Dziwi mnie tylko czemu tan ma tarczę za 2pkt w takiej sytuacji :)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

-Qc- pisze:A nie dzialaja, bo z tego co wiem herosami juz nic nie wypchasz, tylko wszystko jak chcesz bijesz w r&f
Z czego to wynika? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ