9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3789
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: debelial »

Modele RnF zawsze mogą bić w inne RnF nawet, jeśli stykają się tylko z herosem w oddziale. Herosi mogą bić tylko w to z czym się faktycznie stykają.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

z czempionami jest podobnie jak wyżej?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Tyle że to działa tylko na modele Rank and File :wink: Czyli dalej można blokować herosów, rydwany nie oddziałowe, monstery, inne single modele :wink:

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Bearded Unclean 'Un pisze:

koszt tarcz wynika z tego, ze im wyższy WS jednostki, tym silniejsza zasada "parry", i tak to argumentują. Dziwi mnie tylko czemu tan ma tarczę za 2pkt w takiej sytuacji :)
Parry nie działa z magiczną bronią

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

To, że pierwsze modele nie raz kosztują inaczej niż dodatkowe jest imho właśnie zajebiste.
Wiele unitów było kupowane tylko po to by być jak najtańszą odginaczką. Potanienie dodatkowych modeli zachęca do używania unitu w innych celach niż tylko odginanie. Mi się to bardzo podoba.

pozdro

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Chyba nie ogarniam tych armat.
Wybieram punkt, rzucam na ilość cali np. 3 oraz nie mam hita. Teraz dodaję +1 do rzutu na cale, mam 4 i od tego odejmuję bs załogi, załóżmy 3.
Czyli kula spada cal od wyznaczonego miejsca w kierunku wskazanym przez kostkę kierunku?
Czy bs załogi odejmuję tylko wtedy gdy mam hit? Czy jak mam hit to nie muszę już nic dodawać ani odejmować?
Czyli dla załogi z bs3 wynik 1 czy 2 na ilość cali zapewnia zawsze trafienie?

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Za dobrze by było :?
BS załogi odejmujesz tylko jak masz hita
Głupie to jak but bo okazuje się że balista za 80 pk jest o wiele lepsza niż działo za 100 :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the
cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's
Ballistic Skill (to a minimum of 0”).
Z tego zapisu wynika, że odejmuję zawsze, chyba że się ruszę (ciekawe jak mam wtedy strzelić skoro cannon jest slow to fire).

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Są armaty na rydwanach i na czołgu

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Akurat czołg ma zasadę:
Steel Behemoth
A Steel Tank always count as stationary for shooting purposes.
Ale racja, są jeszcze inne rydwany.
Chodziło mi o potwierdzenie, że odejmuję zawsze a nie tylko przy hit.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

kilka stron temu sam pytałem o to :)
nie ma czegos takiego jak "hit" na armacie:)

Awatar użytkownika
SZKODNIK-HE
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: SZKODNIK-HE »

jak jest ze strzelaniem do large targetu ?
mam tylko minus za zasięg,ruch,multiple ? czy za coś jeszcze ?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Glegut - jak to nie ma. Jeśli rzucisz 1 lub 6 masz hit. Jeśli 2,3,4 lub 5 to pocisk leci w kierunku wskazanym przez oczko jedynki.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Choose a point within Line of Sight and range of the target Unit's base. Then randomize a direction and move the
point D6+1” to determine the landing point of the cannonball. If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the
cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's
Ballistic Skill (to a minimum of 0”). If a natural '6' is rolled for the distance the point is moved, the Cannon has
misfired: The shot is discarded and the Cannon must roll on the Misfire table.
If the canon did not misfire, draw a Line Template from the landing point of the cannonball and D6” straight
away from the Cannon (from the Centre of the model). All models under this Line Template and within Line of
Sight of the cannon can potentially be hit. The model under the cannon's initial landing point suffers a hit with
the Strength and Special Rules given in the Cannon's profile, other models under the Line Template may suffer a
hit with the same rules, except that the Strength is halved. Starting with the model that is hit first (i.e. closest to
the landing point of the cannonball), roll to wound and save. If the model is removed as a casualty, continue
rolling to wound against the next model, and so on. If a model survives the hit, the cannonball stops and no more
models are hit.
Zagmatwane to ale spróbuję wytłumaczyć:
- pocisk znosi zawsze w kierunku strzałki na scatterce (w przypadku HITa będzie to ta mała strzałka nad znaczkiem),
- jeśli się nie ruszałeś to odejmujesz zawsze BS załogi, HIT wtedy nie ma żadnego znaczenia,
- jeśli się poruszyłeś to odejmujesz BS załogi tylko gdy wypadnie HIT.

@Stan: nie mieszaj.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Nic nie mieszam, tak jest napisane na 16 stronie:
http://www.the-ninth-age.com/pdf/the-ni ... _0-9-0.pdf

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

To jak emulujesz małą strzałkę jak wrzucisz hit? Nie przemyślane

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nic nie emulujesz, na kostce HIT masz tą małą strzałkę. Przyjrzyj się.

Stan: owszem, można tak robić... jak nie masz na podorędziu zwykłej kostki scatter :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Karli pisze:
Zagmatwane to ale spróbuję wytłumaczyć:
- pocisk znosi zawsze w kierunku strzałki na scatterce (w przypadku HITa będzie to ta mała strzałka nad znaczkiem),
- jeśli się nie ruszałeś to odejmujesz zawsze BS załogi, HIT wtedy nie ma żadnego znaczenia,
- jeśli się poruszyłeś to odejmujesz BS załogi tylko gdy wypadnie HIT.
odnosnie 3 to bym polemizowal, IMO po ruchu nie odejmujesz nigdy
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

zil
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: zil »

Aldean pisze:
Karli pisze:
Zagmatwane to ale spróbuję wytłumaczyć:
- pocisk znosi zawsze w kierunku strzałki na scatterce (w przypadku HITa będzie to ta mała strzałka nad znaczkiem),
- jeśli się nie ruszałeś to odejmujesz zawsze BS załogi, HIT wtedy nie ma żadnego znaczenia,
- jeśli się poruszyłeś to odejmujesz BS załogi tylko gdy wypadnie HIT.
odnosnie 3 to bym polemizowal, IMO po ruchu nie odejmujesz nigdy

YAY! uproszczenie zasad tak ? :P chyba będzie FAQ potrzebny

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Jeśli dobrze rozumiem to szansa na trafienie konkretnego modelu z katapulty i Cannon jest dokładnie taka sama, albo i większa, dodatkowo katapulta generuje sporą ilość kostek na wound, orunowana z niewiele mniejsza siłą niż działo. Działa do szafy...

ODPOWIEDZ