9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: Dębek »

Crusader pisze:
Dębek pisze:
Drugi słaby punkt to magia. Zobaczyłem ostatnio na własne oczy jak bardzo wpływa na grę. Jest teraz tak złożona, że nawet bardzo doświadczony gracz może mieć problem by ją właściwie zoptymalizować. Nie chodzi nawet o własne czary, bo te jeszcze jako tako można mieć przemyślane. Bardziej chodzi mi o możliwość przeanalizowania, co jeszcze może zrobić przeciwnik i jakie to będzie miało skutki. Wczoraj oglądałem w akcji diabła tęczy, który łączył wszystkie możliwe zasady specjalne swojego marka (który tak na marginesie jest tańszy niż halabarda) z czarami oraz atrybutami. Do tego na stole były jeszcze inne lory. Opcje były 2: gramy wolno i faza magii trwa i trwa, gramy szybko i robimy błąd za błędem, no i przypominamy ciągle o odpaleniu dodatkowych efektów.

.
Jest tego więcej niż w 8ed? Mi się wydawało, że mniej. Możesz podać przykłady?
Dość powszechny będzie mark tęczy, który nakłada 4 możliwe efekty na każdy czar.
Np. Metal i Heavens - to co było atrybutem, jest już tylko efektem czarów, masz za to nowy atrybut.
czary w zboostowanej wersji to nie zawsze większy zasięg, większa liczba hitów itd., to zupełnie nowy efekt np. 0 i 4 z deatha.
Atrybuty poprawiajace wcześniej cast lub efekt czaru, vide beast, light to kolejne nowe efekty czarów. Bardzo mocne efekty.
Aided cast i aided dispel - sporo można tu pokombinować.
Bardzo mocne atrybuty. Część lepsza niż wiele czarów w lorze.
Masz wiecej małych magow, więcej lorów na stole.
Poobniżane wiele CV. Więcej czarów Ci wchodzi.
Cała masa nowych boundów. Znów więcej czarów.
Mali magowie rzucający czary z +4. Znów więcej czarów.
Bardziej złożone miscasty.
Do tego, przy obecnych lorach, znacznie większy wpływ magii na grę. Przepychasz 1 czar z lighta, a już masz 2 meega mocne efekty.

Wszystko niby fajne, niby bardziej taktyczne, ale jak się to wszystko zbierze do kupy to wymaga czasu by odpowiednio przemyśleć i zagrać, a nie każdy tak jak Ty Stasiu, robi fazę magii w 30 sek. :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Mark tęczy nie boostuje czarów. Przeczytaj Dębek nowy Aided Cast bo Gąsior ostatnio u ciebie źle grał. Mimo wszystko jest sporo kombinacji, które imho po kilku bitwach są do obcykania. Bądź co bądź edycja nie sprzyja nowym graczom. Stary gracz szybko wszystko ogarnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Lipti pisze:Mark tęczy nie boostuje czarów. Przeczytaj Dębek nowy Aided Cast bo Gąsior ostatnio u ciebie źle grał. Mimo wszystko jest sporo kombinacji, które imho po kilku bitwach są do obcykania. Bądź co bądź edycja nie sprzyja nowym graczom. Stary gracz szybko wszystko ogarnie.
Mi wystarczy, że faza magii będzie na bank dłużej trwała niż w 8 ed by uznać, że jest przekombinowana. Przypomnij sobie czary z 6 ed. To co jest teraz, to już prawdziwa przepaść pod każdym względem. Swoje kombinacje obcykasz, ale co z kombinacjami przeciwnika. Zwłaszcza z lorów, na które nie grasz na co dzień.
Dochodzi jeszcze fakt, że teraz wrzucając czar, wrzucasz niekiedy 2 czary. Z wielu powodów przepchniesz też więcej czarów niż poprzednio. To zwiększa zasadniczo wpływ magii na grę.

Bucki mi powiedział, ze mark tęczy boosuje wsztsko. Nic tylko teraz siedzieć przed każdą bitwą i punkt po punkcie sprawdzać jak działa dana jednostka przeciwnika. :wink: A jest teraz co sprawdzać. :mrgreen:

Aided cast, jakby nie działał to kolejne opcje i komplikacje. Akurat do tego nic nie mam, bo to ugrywalnia małych magów. Trzeba jednak pamiętać o kolejnej zasadzie i o jej konsekwencjach. Dopytywać, jakie czary odpadły.

Nie mówię, ze ta edycja jest pod tym względem wyjątkowa, ale jest kolejnym krokiem w kierunku przekombinowania tej gry. Moim zdaniem, w bardzo złym kierunku.
W 6 ed magia, jeśli chodzi o czary, była spoko. 7 to początek czarów z kategorii wygrywających bitwy. W 8 doszły te wszystkie zboostowane wersje, atrybuty i pierdylion kombinacji w związku z tym. Gdzie te czasy, gdy skaveńskie 2d6 s5 było najmocniejszym czarem w grze. :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Dębek, dobrze prawisz. Napisałeś o tym na forum 9th?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Kod: Zaznacz cały

Bucki mi powiedział, ze mark tęczy boosuje wsztsko. Nic tylko teraz siedzieć przed każdą bitwą i punkt po punkcie sprawdzać jak działa dana jednostka przeciwnika. :wink: A jest teraz co sprawdzać.  :mrgreen:
Nic nie boostuje. W cc lub shootingu wybierasz czy ataki sa : holy, plonace czy z hellfire. W magi tylko i wylacznie hellfire i wynika to z opisu czarów a nie żadnego boostowania markiem tzeentcha który jasno określa w której fazie możesz z niego skorzystac:)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Właśnie często przez niepełną znajomość zasad wydaje się że coś jest imba (ja tak ten aided cast źle zrozumiałem - w tym momencie uważam że jest fajny)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

I jest wersja 0.9.1. U leśnych nieco głupot zniknęło - zmienili banner lasu, duży drzewacz nie może mieć zbroi a herosi tancerzy mają siłę 4. Pozostał globalny AP. Kawaleria znów miękka za 33 pkt z save 4+, ale ale mają i6, co im imho bardzo robi.

Na pierwsze głupoty szybka i sprawna reakcja, brawo. Dalej mocno ale najbardziej oczywiste absurdy znikają.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Glegut pisze:

Kod: Zaznacz cały

Bucki mi powiedział, ze mark tęczy boosuje wsztsko. Nic tylko teraz siedzieć przed każdą bitwą i punkt po punkcie sprawdzać jak działa dana jednostka przeciwnika. :wink: A jest teraz co sprawdzać.  :mrgreen:
Nic nie boostuje. W cc lub shootingu wybierasz czy ataki sa : holy, plonace czy z hellfire.
Boostuje zatem cc i strzelanie, bo powiem szczerze, że nie bardzo Cię rozumiem.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jak się okazuje Kacper miał rację. Opis marka tęczy u demonów i diabła wochu mówi, że w dowolnej fazie boostuje wszystkie ataki poza specjalnymi.
Biorę zatem diabła np. z metalem. Rzucam 0. Wypłacam hity. Podnoszę arm save na 1 swoim unicie. Dobijam z d6 s1 no save. I to wszystko z 1 głupiej zerówki.
:wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Dębek - zgadza się teraz też to doczytalem że w każdej fazie moge wybrać 1 z 3 opcji... ale np takie gateway i tak z bazy ma zasade helfire więc dodatkowo wybieram holy atacki:)

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Pff, dzisiejsza aktualizacja nie zmieniła w elfickich bookach prawie nic, za to autorzy Bretki czy VC o pogorszenia się postarali. Jak tak ma wyglądać edycja robiona "przez graczy dla graczy" to ja dziękuję postoję. I m getting out of here :evil:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

I tak grałeś tylko na dmp ;)
Ostatnio zmieniony 8 lis 2015, o 23:30 przez Andrzej, łącznie zmieniany 2 razy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Glegut pisze:Dębek - zgadza się teraz też to doczytalem że w każdej fazie moge wybrać 1 z 3 opcji... ale np takie gateway i tak z bazy ma zasade helfire więc dodatkowo wybieram holy atacki:)
Albo płonące, jakby cel miał regenę.
I to wszystko za całe 10 pkt mili państwo. Dobra cena IMO. Ja za lancę dla lorda płacę tyle. :wink:

Ogólnie marki Wochu to niezły kwas w kontekście herosów i lordów. Za jedyne 5 pkt można sobie fajne bajery sprawić.
Obrazek
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A ja sobie zacząłem czytać te zasady i powiem, że utknąłęm już na pierwszych stronach :D Nie wiem, moze to zmęczenenie albo herbatka z wiśniówką, ale ni uja nie ogarniam co oni wykminili z deployowaniem armii i zaczynaniem. Jakieś wystawianie więcej niż jednego unitu, dodawanie do wyniku rzutu "“Undeployed Unit Number". Raz że niby jeden z graczy wybiera kto zaczyna, a zaraz potem jest, że rzuca się kto ma 1 turę - strasznie to pokręcone...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Dębek pisze:Jak się okazuje Kacper miał rację. Opis marka tęczy u demonów i diabła wochu mówi, że w dowolnej fazie boostuje wszystkie ataki poza specjalnymi.
Biorę zatem diabła np. z metalem. Rzucam 0. Wypłacam hity. Podnoszę arm save na 1 swoim unicie. Dobijam z d6 s1 no save. I to wszystko z 1 głupiej zerówki.
:wink:
Ataki to nie magia raczej. Tak samo tłumaczyli z przedmiotem dającym holy attacks że nie działa na magów.

Ja to rozumiem tak, że atrybut jest na "target", czyli tylko augmentem sobie podniesiesz as+1. (czar nr 1 i 3).
Jest inaczej?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Andrzej pisze:A ja sobie zacząłem czytać te zasady i powiem, że utknąłęm już na pierwszych stronach :D Nie wiem, moze to zmęczenenie albo herbatka z wiśniówką, ale ni uja nie ogarniam co oni wykminili z deployowaniem armii i zaczynaniem. Jakieś wystawianie więcej niż jednego unitu, dodawanie do wyniku rzutu "“Undeployed Unit Number". Raz że niby jeden z graczy wybiera kto zaczyna, a zaraz potem jest, że rzuca się kto ma 1 turę - strasznie to pokręcone...

1) rzut na stronę
2) wybierający stronę losuje czary jako pierwszy
3) jego przeciwnik losuje czary i decyduje kto zaczyna deployment
4) deployment jest robiony na zmianę (musisz wystawić co najmniej 1 unit, tzn. możesz wystawić wszystko).
5) kto kończy jako pierwszy deklaruje czy zaczyna czy nie
6) przeciwnik wystawia pozostałe unity "UUN"
7) rzut na zaczęcie, ten kto skończył wystawiać eis jako pierwszy dodaje do wyniku UUN
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Tak jak Crus. Imho magia to nie ataki. Zaraz się okaże, że mag z potką siły rzuca fireballa z siłą 6. Też ją można użyć w dowolnej fazie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Crusader pisze:
Dębek pisze:Jak się okazuje Kacper miał rację. Opis marka tęczy u demonów i diabła wochu mówi, że w dowolnej fazie boostuje wszystkie ataki poza specjalnymi.
Biorę zatem diabła np. z metalem. Rzucam 0. Wypłacam hity. Podnoszę arm save na 1 swoim unicie. Dobijam z d6 s1 no save. I to wszystko z 1 głupiej zerówki.
:wink:
Ataki to nie magia raczej. Tak samo tłumaczyli z przedmiotem dającym holy attacks że nie działa na magów.

Ja to rozumiem tak, że atrybut jest na "target", czyli tylko augmentem sobie podniesiesz as+1. (czar nr 1 i 3).
Jest inaczej?
Hity z magii to ataki.
Close Combat Attacks
Any attack made at Units in base contact with the attacker's Unit, in the Close Combat Phase (or as if in the Close
Combat Phase) are Close Combat Attacks.
Shooting Attacks
All attacks made in the Shooting Phase are Shooting Attacks. Note that most Shooting Attacks are also Ranged
Attacks.
Special Attacks
Certain models are allowed to make Special Attacks during the Close Combat or Shooting Phase. As a rule,
Special Attacks can never benefit from Weapon Bonuses or Special Rules that normally affect Close Combat
Attacks or Shooting Attacks.
Ranged Attacks
All attacks that are not Close Combat Attacks are Ranged Attacks. Miscasts and many Spells are also Ranged
Attacks.
Ja to rozumiem tak, że atrybut jest na "target", czyli tylko augmentem sobie podniesiesz as+1. (czar nr 1 i 3).
No my friend. Atrybuty są różne. Kwadratowe i podłużne. Atrybut to kolejny czar, który wchodzi ci z automatu, gdy masz udane zaklęcie z danej domeny. Atrybut z metala jest zwykłym augmentem, który działa na 12". Możesz zatem podbić save dowolnemu unitowi w 12". :wink: Z deatha masz np. hexa na 24".
Ostatnio zmieniony 8 lis 2015, o 23:53 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Lipti pisze:Tak jak Crus. Imho magia to nie ataki. Zaraz się okaże, że mag z potką siły rzuca fireballa z siłą 6. Też ją można użyć w dowolnej fazie.
Tak jak RB. Hity z magii to ataki. :wink:
Potka siły podnosi siłę maga, a nie siłę czaru. Tak samo potka siły nie działa np. na strzał z łuku. Jest osobna siła strzelca i jest osobna siła łuku. Siła profilowa nie wpływa na siłę zaklęć i siłę strzału z broni strzeleckich.
Gdyby było tak jak piszesz to nie mógłbyś sobie wrzucić holy ataków lub ognia na strzelanie z horrorów.
Reasumując potkę siły możesz sobie odpalic w fazie magii, le nie na wiele się ona zda. No chyba, ze jakiś czar ma opis "strengh as user" albo masz testować siłę na dwellersach.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 00:03 przez Dębek, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dębek pisze:5) kto kończy jako pierwszy deklaruje czy zaczyna czy nie
6) przeciwnik wystawia pozostałe unity "UUN"
7) rzut na zaczęcie, ten kto skończył wystawiać eis jako pierwszy dodaje do wyniku UUN
Ale jak można deklarować czy się zaczyna czy nie, skoro i tak rozstrzygnie o tym rzut?

Rozumiem, że ma to premiować rozkminy w stylu wystawie się szybciej żeby mieć większa szansę na zaczęcie w zamian za to przeciwnik bedzie mogl sie lepiej wystawic. Ale imo jest to kolejne "przekombinowanie" tej edycji...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ