9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: 9th Age

Post autor: Lazur »

Pociesze Cię że WoCh dostał sporego nerfa za to swordmasterzy kolejnego boosta. Zaczynam sie zastanawiaç po co jest ten cały feedback skoro ze wszystkich stron napływają głosy że to op (nawet gracze HE tak mówią w kuluarach turniejowych) i że miało być równanie booków do dołu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

W DE nerf poszedł po całości. Nawet rzeczy, które boostowali jeszcze 8go grudnia po 2 tygodniach są znerfione. Wygląda to trochę schizofrenicznie. No nic, trzeba zobaczyć jak to wygląda na tle innych booków.
We can't stop here. This is bat country.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

No core Infernal Dwarves został zdrowo poturbowany. Co prawda za taką cenę jak była, krasie były trochę przesadzone, ale to co zaproponowano .... Może patrzę przez pryzmat Tamurkhana, ale jakoś fajnie j wyglądały chaos krasie jako bardzo elitarne. A teraz to taka hobgoblińska bieda.

P.S. Mam wrażenie że układ jednostek piechoty idzie w kopię zwykłych krasi. Idealne wręcz odbicie KingsGuard...

Awatar użytkownika
SZKODNIK-HE
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: SZKODNIK-HE »

tak utrafili ze zmianami w HE że każdą jedną rzecz którą gram poza RBT i fastami bardzo zmieniły
chyba czas dać sobie na razie spokój z kminami (zwłaszcza że ostatnią złożoną rozpiską nie zdążyłem nawet zagrać), x-wingi do odwołania xD

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Teraz właśnie będzie czas na kminy bo najbliższy update w kwietniu

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Klaudel pisze:W DE nerf poszedł po całości. Nawet rzeczy, które boostowali jeszcze 8go grudnia po 2 tygodniach są znerfione. Wygląda to trochę schizofrenicznie. No nic, trzeba zobaczyć jak to wygląda na tle innych booków.
Wygląda to źle :/
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

jeszcze update w styczniu i wtedy upadte co trzy miesiące czyli w kwietniu i czerwcu przed euro, te dwa updaty w założeniu mają być tylko kosmetyczne oprócz ID które dostały nowego booka

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Laik pisze:Ogólnie tu raczej cięcia weszły - alter zniknął...
Shapeshifter (dawny alter) chyba został ?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

On został ale nie może mieć as 1+ ani re rolla (w międzyczasie podrożał jeszcze ).

Finał zmian jeżeli o niego chodzi to z OP stał się nie grywalny
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

może mieć 2 + z rerollem i mieczyk - zamiast mithrila bierzesz swykłą tarczę i inner defence i zamiast mithrila bierzesz hałmik elficki i otrzymujesz dodatkowe bonusy z hełmu co robi z inego potencjalnie jeszcze lepszego kozaka. takie złożenie kosztuje 3 pkt drożej
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

3+ bo albo używasz broni dwurecznej albo tarczy.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Wiem, że odgrzewam nieprzyjemny temat... ale możecie mi wyjaśnić, co w nowych ograch wam się nie podoba? Moje wstępne spostrzeżenia:

Oslabienie:
- Np. Thunder Tusks mogą mieć max 3+ save, ale moje demigryfy mają też max 2+ i wylądowały w rare, a mimo to są nadal użyteczne
- Iron blaster ma T5 teraz, za to jest realnie niemożliwe, by wybuchł

Lepiej:
- odrobine tańsze core'owe ogóry
- więcej opcji na gnoblarach
- Monstery wystawialne, Stonehorn niemal niezniszczalny, Swiftstride, Stubborn
- Scraplauncha - Mega! Silny Rydwan z dobrą katapultą (dobrą np. na swordmasterów)
- Yeti! - Monstr.Inf w skirmishu!
- Gorger z Reg. 5+
- Wynikające z Rule booka - nie ma już zadawania D6 woundów np. z dział i katapult, teraz max to D3+1 (D3+2 w lataczy, ale ogrów to nie obchodzi) - to duży plus dla Ogrów.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

oczko pisze:może mieć 2 + z rerollem i mieczyk - zamiast mithrila bierzesz swykłą tarczę i inner defence i zamiast mithrila bierzesz hałmik elficki i otrzymujesz dodatkowe bonusy z hełmu co robi z inego potencjalnie jeszcze lepszego kozaka. takie złożenie kosztuje 3 pkt drożej
Właściwie dlaczego nie może już uzywać mithrilla i rerola tak jak wcześniej??

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

- Demigryfy IMO nie są sensownym wyborem. Nie gdy wybierasz między czołgiem, maszynami a nimi. KB zdejmuje teraz pancerz MC. Na dodatek włócznie mają KB na MC, C i Ch.
- Blaster trafia na 4+ bazowo, praktycznie zawsze będzie na dalekim to 5+, dwa trafienia na grę, słabo.

- Obniżenie ceny ogrów było potrzebne, były za drogie i nikt nimi nie grał chyba że trójką do zapchania core. Dosyć powiedzieć, że obecnie nadal
- Gnoblar z włócznią i tarczą kosztuje tyle samo co imperialny spearmen wtf? Tym bardziej że nie ma opcji boostowania ich ołtarzem czy wózkami.
- Stonehorn fajny, to fakt. Gigant zbyt losowy. Ten drugi mamut taki sobie, raczej nie będzie widywany, nie ma stubborna jak stonehorn co jednak dużo zmienia.
- T4 W4 mega silny rydwan z rare gdzie jest tłok i ścisk. Imperium ma znacznie lepszy moździerz.
- Yeti w skirmishu czyli 4 modele za 200pkt bez żadnego save?
- cannony słabsze ale znacznie więcej multiple wounds się pojawiło w armiach.
- gorger no fajny ale sam bitwy nie wygra. Porównaj sobie do innych armii. W ambuszu można mieć kloc 50 maruderów z s5(core), kloc korsarzy(core), pewnie jeszcze jakieś fajne rzeczy o których nie wiem. Mieć taki oddział na tyłach to już prawie maska. Gorger najwyżej ogarnie śmiecie zanim spadnie ze śmieciowego strzelania.

Idąc dalej:
- maneaterzy nie mogą już brać różnych broni, stracili stubborn
- hunter w scoucie (fajny na małe formaty)
- słabsze impacty
- droższe koty
- dalej brak sensu wystawiania lorda do walki

Wiadomo, są fajne zmiany:
- cannony leadów są teraz halabardą w CC
- nowi traperzy mogą zdjąć 1/3 dowolnego klocka
- gigant może przerzucić wynik tabelki
- można dać marki chaosu (chociaż są cholernie drogie)
- nowy stonehorn bardzo spoko
- nowe imiona

Ale jak ostatnio na turnieju widziałem co miały inne armie to trochę się załamałem. Ogry nie były armią z pierwszych stołów, teraz są blizej ostatnich stołów niż pierwszych.


EDIT: Veta - wszystko masz przecież w podręczniku, przeczytaj go zanim będziesz się dalej wypowiadał :)
Blade Dancer ​(50 / 35 pts)
Models on foot only.The model gains +2 Weapon Skill, +1
Strength, +1 Initiative, +1 Attack, Ward Save (4+),
Immune to Psychology and Dances of Cenyrn (see Blade
Dancers unit). The model may only join units of Blade
Dancers. It can't take any other Close Combat or Shooting
Weapon or Armour (magical or mundane).

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Ma to sens co piszesz, choć nie odbieram tego jako aż takie tragiczne. (Moje Imperium trochę też oberwało, a jednak jestem zachwycony (może jestem nieświadom :) ).

Mam nadzieję, że pewne rzeczy zostaną jeszcze zmienione odpowiednio po testach :) (No te gnoblary to faktycznie drożej wychodzą niż powinny :/ )

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

Stan pisze:-

EDIT: Veta - wszystko masz przecież w podręczniku, przeczytaj go zanim będziesz się dalej wypowiadał :)
Przeczytałem więc się wypowiadam. Wydawało mi sie po prostu, że rozmawiamy o Shapeshifterze, a nie o Blade Dancerze :)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Źle przeczytałem, wybacz. Rzeczywiście może wziąć mitril mail.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

może używać mithrila i rerolla ale już bez mieczyka który robi z niego kozaka bo cena mieczyka poszła w górę a ten zestaw kosztował równo 100 pts
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Pytanie odnośnie WE

Kod: Zaznacz cały

"Fertile Seeds" - "Whenever a Wizard within 12” of the bearer resolves the
Path Attribute of the Path of Nature, the player may Raise
Wounds instead of Recover Wounds. This effect may only
be used on Otherworldly units."
Czy mogę z tego podwyższyć ilość woundów na zdrowym Treemanie czy musi być ranny ?
W sensie czy można użyć atrybutu "leczenia" jeśli model jest zdrowy ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Nie, według zasad odzyskiwania wound'ów dzięki "Raise Wound" możesz odzyskać wound'y, przywrócić usunięte modele, ale nie możesz mieć więcej wound'ów niż na początku gry.

ODPOWIEDZ