9th Age
Re: 9th Age
Pociesze Cię że WoCh dostał sporego nerfa za to swordmasterzy kolejnego boosta. Zaczynam sie zastanawiaç po co jest ten cały feedback skoro ze wszystkich stron napływają głosy że to op (nawet gracze HE tak mówią w kuluarach turniejowych) i że miało być równanie booków do dołu...

W DE nerf poszedł po całości. Nawet rzeczy, które boostowali jeszcze 8go grudnia po 2 tygodniach są znerfione. Wygląda to trochę schizofrenicznie. No nic, trzeba zobaczyć jak to wygląda na tle innych booków.
We can't stop here. This is bat country.
No core Infernal Dwarves został zdrowo poturbowany. Co prawda za taką cenę jak była, krasie były trochę przesadzone, ale to co zaproponowano .... Może patrzę przez pryzmat Tamurkhana, ale jakoś fajnie j wyglądały chaos krasie jako bardzo elitarne. A teraz to taka hobgoblińska bieda.
P.S. Mam wrażenie że układ jednostek piechoty idzie w kopię zwykłych krasi. Idealne wręcz odbicie KingsGuard...
P.S. Mam wrażenie że układ jednostek piechoty idzie w kopię zwykłych krasi. Idealne wręcz odbicie KingsGuard...
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
tak utrafili ze zmianami w HE że każdą jedną rzecz którą gram poza RBT i fastami bardzo zmieniły
chyba czas dać sobie na razie spokój z kminami (zwłaszcza że ostatnią złożoną rozpiską nie zdążyłem nawet zagrać), x-wingi do odwołania xD
chyba czas dać sobie na razie spokój z kminami (zwłaszcza że ostatnią złożoną rozpiską nie zdążyłem nawet zagrać), x-wingi do odwołania xD
Wygląda to źle :/Klaudel pisze:W DE nerf poszedł po całości. Nawet rzeczy, które boostowali jeszcze 8go grudnia po 2 tygodniach są znerfione. Wygląda to trochę schizofrenicznie. No nic, trzeba zobaczyć jak to wygląda na tle innych booków.
We can't stop here. This is bat country.
jeszcze update w styczniu i wtedy upadte co trzy miesiące czyli w kwietniu i czerwcu przed euro, te dwa updaty w założeniu mają być tylko kosmetyczne oprócz ID które dostały nowego booka
może mieć 2 + z rerollem i mieczyk - zamiast mithrila bierzesz swykłą tarczę i inner defence i zamiast mithrila bierzesz hałmik elficki i otrzymujesz dodatkowe bonusy z hełmu co robi z inego potencjalnie jeszcze lepszego kozaka. takie złożenie kosztuje 3 pkt drożej

Wiem, że odgrzewam nieprzyjemny temat... ale możecie mi wyjaśnić, co w nowych ograch wam się nie podoba? Moje wstępne spostrzeżenia:
Oslabienie:
- Np. Thunder Tusks mogą mieć max 3+ save, ale moje demigryfy mają też max 2+ i wylądowały w rare, a mimo to są nadal użyteczne
- Iron blaster ma T5 teraz, za to jest realnie niemożliwe, by wybuchł
Lepiej:
- odrobine tańsze core'owe ogóry
- więcej opcji na gnoblarach
- Monstery wystawialne, Stonehorn niemal niezniszczalny, Swiftstride, Stubborn
- Scraplauncha - Mega! Silny Rydwan z dobrą katapultą (dobrą np. na swordmasterów)
- Yeti! - Monstr.Inf w skirmishu!
- Gorger z Reg. 5+
- Wynikające z Rule booka - nie ma już zadawania D6 woundów np. z dział i katapult, teraz max to D3+1 (D3+2 w lataczy, ale ogrów to nie obchodzi) - to duży plus dla Ogrów.
Oslabienie:
- Np. Thunder Tusks mogą mieć max 3+ save, ale moje demigryfy mają też max 2+ i wylądowały w rare, a mimo to są nadal użyteczne
- Iron blaster ma T5 teraz, za to jest realnie niemożliwe, by wybuchł
Lepiej:
- odrobine tańsze core'owe ogóry
- więcej opcji na gnoblarach
- Monstery wystawialne, Stonehorn niemal niezniszczalny, Swiftstride, Stubborn
- Scraplauncha - Mega! Silny Rydwan z dobrą katapultą (dobrą np. na swordmasterów)
- Yeti! - Monstr.Inf w skirmishu!
- Gorger z Reg. 5+
- Wynikające z Rule booka - nie ma już zadawania D6 woundów np. z dział i katapult, teraz max to D3+1 (D3+2 w lataczy, ale ogrów to nie obchodzi) - to duży plus dla Ogrów.
Właściwie dlaczego nie może już uzywać mithrilla i rerola tak jak wcześniej??oczko pisze:może mieć 2 + z rerollem i mieczyk - zamiast mithrila bierzesz swykłą tarczę i inner defence i zamiast mithrila bierzesz hałmik elficki i otrzymujesz dodatkowe bonusy z hełmu co robi z inego potencjalnie jeszcze lepszego kozaka. takie złożenie kosztuje 3 pkt drożej
- Demigryfy IMO nie są sensownym wyborem. Nie gdy wybierasz między czołgiem, maszynami a nimi. KB zdejmuje teraz pancerz MC. Na dodatek włócznie mają KB na MC, C i Ch.
- Blaster trafia na 4+ bazowo, praktycznie zawsze będzie na dalekim to 5+, dwa trafienia na grę, słabo.
- Obniżenie ceny ogrów było potrzebne, były za drogie i nikt nimi nie grał chyba że trójką do zapchania core. Dosyć powiedzieć, że obecnie nadal
- Gnoblar z włócznią i tarczą kosztuje tyle samo co imperialny spearmen wtf? Tym bardziej że nie ma opcji boostowania ich ołtarzem czy wózkami.
- Stonehorn fajny, to fakt. Gigant zbyt losowy. Ten drugi mamut taki sobie, raczej nie będzie widywany, nie ma stubborna jak stonehorn co jednak dużo zmienia.
- T4 W4 mega silny rydwan z rare gdzie jest tłok i ścisk. Imperium ma znacznie lepszy moździerz.
- Yeti w skirmishu czyli 4 modele za 200pkt bez żadnego save?
- cannony słabsze ale znacznie więcej multiple wounds się pojawiło w armiach.
- gorger no fajny ale sam bitwy nie wygra. Porównaj sobie do innych armii. W ambuszu można mieć kloc 50 maruderów z s5(core), kloc korsarzy(core), pewnie jeszcze jakieś fajne rzeczy o których nie wiem. Mieć taki oddział na tyłach to już prawie maska. Gorger najwyżej ogarnie śmiecie zanim spadnie ze śmieciowego strzelania.
Idąc dalej:
- maneaterzy nie mogą już brać różnych broni, stracili stubborn
- hunter w scoucie (fajny na małe formaty)
- słabsze impacty
- droższe koty
- dalej brak sensu wystawiania lorda do walki
Wiadomo, są fajne zmiany:
- cannony leadów są teraz halabardą w CC
- nowi traperzy mogą zdjąć 1/3 dowolnego klocka
- gigant może przerzucić wynik tabelki
- można dać marki chaosu (chociaż są cholernie drogie)
- nowy stonehorn bardzo spoko
- nowe imiona
Ale jak ostatnio na turnieju widziałem co miały inne armie to trochę się załamałem. Ogry nie były armią z pierwszych stołów, teraz są blizej ostatnich stołów niż pierwszych.
EDIT: Veta - wszystko masz przecież w podręczniku, przeczytaj go zanim będziesz się dalej wypowiadał
- Blaster trafia na 4+ bazowo, praktycznie zawsze będzie na dalekim to 5+, dwa trafienia na grę, słabo.
- Obniżenie ceny ogrów było potrzebne, były za drogie i nikt nimi nie grał chyba że trójką do zapchania core. Dosyć powiedzieć, że obecnie nadal
- Gnoblar z włócznią i tarczą kosztuje tyle samo co imperialny spearmen wtf? Tym bardziej że nie ma opcji boostowania ich ołtarzem czy wózkami.
- Stonehorn fajny, to fakt. Gigant zbyt losowy. Ten drugi mamut taki sobie, raczej nie będzie widywany, nie ma stubborna jak stonehorn co jednak dużo zmienia.
- T4 W4 mega silny rydwan z rare gdzie jest tłok i ścisk. Imperium ma znacznie lepszy moździerz.
- Yeti w skirmishu czyli 4 modele za 200pkt bez żadnego save?
- cannony słabsze ale znacznie więcej multiple wounds się pojawiło w armiach.
- gorger no fajny ale sam bitwy nie wygra. Porównaj sobie do innych armii. W ambuszu można mieć kloc 50 maruderów z s5(core), kloc korsarzy(core), pewnie jeszcze jakieś fajne rzeczy o których nie wiem. Mieć taki oddział na tyłach to już prawie maska. Gorger najwyżej ogarnie śmiecie zanim spadnie ze śmieciowego strzelania.
Idąc dalej:
- maneaterzy nie mogą już brać różnych broni, stracili stubborn
- hunter w scoucie (fajny na małe formaty)
- słabsze impacty
- droższe koty
- dalej brak sensu wystawiania lorda do walki
Wiadomo, są fajne zmiany:
- cannony leadów są teraz halabardą w CC
- nowi traperzy mogą zdjąć 1/3 dowolnego klocka
- gigant może przerzucić wynik tabelki
- można dać marki chaosu (chociaż są cholernie drogie)
- nowy stonehorn bardzo spoko
- nowe imiona
Ale jak ostatnio na turnieju widziałem co miały inne armie to trochę się załamałem. Ogry nie były armią z pierwszych stołów, teraz są blizej ostatnich stołów niż pierwszych.
EDIT: Veta - wszystko masz przecież w podręczniku, przeczytaj go zanim będziesz się dalej wypowiadał

Blade Dancer (50 / 35 pts)
Models on foot only.The model gains +2 Weapon Skill, +1
Strength, +1 Initiative, +1 Attack, Ward Save (4+),
Immune to Psychology and Dances of Cenyrn (see Blade
Dancers unit). The model may only join units of Blade
Dancers. It can't take any other Close Combat or Shooting
Weapon or Armour (magical or mundane).
Ma to sens co piszesz, choć nie odbieram tego jako aż takie tragiczne. (Moje Imperium trochę też oberwało, a jednak jestem zachwycony (może jestem nieświadom
).
Mam nadzieję, że pewne rzeczy zostaną jeszcze zmienione odpowiednio po testach
(No te gnoblary to faktycznie drożej wychodzą niż powinny :/ )

Mam nadzieję, że pewne rzeczy zostaną jeszcze zmienione odpowiednio po testach

Przeczytałem więc się wypowiadam. Wydawało mi sie po prostu, że rozmawiamy o Shapeshifterze, a nie o Blade DancerzeStan pisze:-
EDIT: Veta - wszystko masz przecież w podręczniku, przeczytaj go zanim będziesz się dalej wypowiadał![]()

Pytanie odnośnie WE
Czy mogę z tego podwyższyć ilość woundów na zdrowym Treemanie czy musi być ranny ?
W sensie czy można użyć atrybutu "leczenia" jeśli model jest zdrowy ?
Kod: Zaznacz cały
"Fertile Seeds" - "Whenever a Wizard within 12” of the bearer resolves the
Path Attribute of the Path of Nature, the player may Raise
Wounds instead of Recover Wounds. This effect may only
be used on Otherworldly units."
W sensie czy można użyć atrybutu "leczenia" jeśli model jest zdrowy ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.