9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chaoslo3
Wałkarz
Posty: 84
Lokalizacja: Opole

Re: 9th Age

Post autor: chaoslo3 »

A to ciągle beta i nadal żywa obawa przed częstymi zmianami. Cieszą mnie sukcesy systemu dzięki któremu wracam do grania.

Awatar użytkownika
Mishry
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Mishry »

Jesli oddzial ma shield i zamienia hand weapon na spear nadal ma PARRY?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Może mieć ale tylko jeżeli nadal będzie używał hand weapon.

pamiętaj tylko że hand weapon używa się tylko jeżeli nie ma się innej broni (lub posiada się zasadę która pozwala wybierać spośród dostępnych broni)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, o 13:17 przez Laik, łącznie zmieniany 1 raz.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1053

Post autor: Dancaarkiiel »

Jeśli zamienia hand weapon na speara to oczywiście nie ma parry.

@up x)
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak, tylko tak jak Laik pisze: jeśli masz spear, to używasz spear - jedyny wyjątek to jeśli masz weapon mastera, jak np. LSG.

Awatar użytkownika
Mishry
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Mishry »

Oki dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak mnie naszło to napiszę :D
Czy nie lepiej dla kwestii balansu byłoby zmienić zasady kompozycji armii? Obecny podział na lord/hero/core/spec/rare nie jest od zawsze, został wprowadzony w 6 edycji.
W V edycji na przykład wyglądał następująco: max 50% na postacie, 25-100% na oddziały, 0-25% na maszyny wojenne, 0-25% na potwory, 0-25% na sojuszników. Jakaś tego wersja mogłaby się pojawić.
Albo zaadaptowanie kompozycji z wh40k, niekoniecznie na ilości wyborów jaka tam jest, ale na procentach. Przykładowo: Character 50%, Core 25-100%, Elite 0-50%, War Machine 0-25%, Monster 0-25%

Nie wskazuję żadnego konkretnego jako idealny, pytam jedynie czy nie uważacie, że to ułatwiłoby kwestię balansu?

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Ale przecież właśnie taki system teraz funkcjonuje, z dodatkowym ograniczeniem powtarzania. Nie do końca rozumiem co miałoby się zmienić...

Maciek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Na przykładzie wochu.
Masz w special sloutherbeasta a w rare chimery. Możesz mieć łącznie 5 potworów które stanowią ponad 50% kosztu armii.
Jak będzie 25% na monstery to nie dasz rady tak zrobić.

IMO bardzo dobry kierunek, to ciągłe nerfienie potworów, boostowanie piechoty, kombinowanie co zrobić aby rozpa wochu nie wyglądała mantykora+smok+2 chimery.
Wystarczy to inaczej ogarniczyć =D>

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Ech, każdy kij ma dwa końce. Ograniczenia z 5ed przytną powiedzmy potworki ale w żaden sposób nie zabronią mi wystawić ogrów na samych Mournach na przykład. Zniknie przecież nakaz wystawienia core. Zrobisz np. obowiązek 25% w piechocie? Wystawię same ludojady... Poza tym co z armiami jak Breta czy kawaleryjskie Imperium? Obowiązkowa piechota?

Pójście drogą 40k i podział "funkcjonalny" może i miałby sens ale jako gracz tego systemu mogę powiedzieć, że tam i tak wystawiam, co chcę...

Maciek

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

może żeby nie kombinować to wystarczyłoby dać obowiązkowe % na special
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Character 50%, Core 25-100%, Elite 0-50%, War Machine 0-25%, Monster 0-25%
Mourny i ludojady do elites
Jedyne co tutaj jest trochę bez sensu to war machine, chyba tylko dwarfy mają ponad 600pkt w maszynach ale ciężko im to ograniczać bo niewiele zostaje.

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

mlepkows pisze:Ech, każdy kij ma dwa końce. Ograniczenia z 5ed przytną powiedzmy potworki ale w żaden sposób nie zabronią mi wystawić ogrów na samych Mournach na przykład. Zniknie przecież nakaz wystawienia core. Zrobisz np. obowiązek 25% w piechocie? Wystawię same ludojady... Poza tym co z armiami jak Breta czy kawaleryjskie Imperium? Obowiązkowa piechota?

Pójście drogą 40k i podział "funkcjonalny" może i miałby sens ale jako gracz tego systemu mogę powiedzieć, że tam i tak wystawiam, co chcę...

Maciek
no to zostawic core/special/rare tak jak jest ale wprowadzic dodatkowe ogranczenia np monster itp
podobie jak jest teraz ze hero 50% ale z tego lord 35%
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Poruszyliscie problem na forum dziewiątki? Z gadki tutaj nic nie wyniknie.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Z gadki tam też nie. Od miesięcy psioczą że VC za słabe i się grać nie da, a nic z tym nie robią...
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

IMO wampiry są teraz całkiem spoko, jedynie te kawaleryjskie trochę ssą.
Ale jak mają coś poprawić to niech poprawiają. Byle nie kosztem innych jednostek.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Bearded Unclean 'Un pisze:Poruszyliscie problem na forum dziewiątki? Z gadki tutaj nic nie wyniknie.
lepiej nie bo zrobią nieudaną copy pastę zasad z 40k i będzie gówno a nie wdrążenie nowej idei

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

@JarekK
Załozyłem wątek dotyczący zmian w zasadach dwuraków, i wynikneła bardzo ciekawa dyskusja.
Dostałem info od gościa z RT, że do ETC raczej nie nastąpią zadne zmiany, bo sa zbyt fundamentalne, ale 'coś' zrobić będą chcieli, i wezma pod uwage to, co dzieje sie w wątku.
Dla mnie spoko.

Nie zapominajmy, ze jestesmy w trakcie dość długiego okresu, gdzie żadne powazne zmiany zachodzic nie będą, co nie znaczy, że nie warto zgłaszać swoich uwag.
Nikt też nie powiedział, ze wszystko co zgłaszane, jest słuszne...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Stan pisze:IMO wampiry są teraz całkiem spoko, jedynie te kawaleryjskie trochę ssą.
No właśnie :(

@Bearded Unclean 'Un
Czyli w sumie nic się nie zmieniło. Trochę mało sprawnie aktualizują te zasady...
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

debelial pisze:Czy nie lepiej dla kwestii balansu byłoby zmienić zasady kompozycji armii?
Kompozycja to jedynie design. Nie ma związku z balansem. Inna kompozycja może utrudnić co najwyżej synergie czyli rozpy min-maxowe ale nie rozwiąże problemu a zamiecie go pod dywan.
Większość takich propozycji (tak, na wewnętrznym też parę takich pomysłów było) sprowadza się do tego, że zamiast ograniczać liczbę przegiętych monsterów można zrobić je zwyczajnie słabsze. Zamiast zmieniać design można pochylić się nad balansem.

@Bearded - podaj linka do tych great weaponów :D
Obrazek

ODPOWIEDZ