9th Age
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Re: 9th Age
@okoń Polać mu, dobrze gada !
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
A jednak Ci którzy wygrywają turnieje biorą - czyli to chyba tylko według Ciebie się nie opłaca.Stan pisze:Szansa na zabicie smoka jest teraz zerowa. Pierwszy raz strzelasz na daleki to nie trafisz, drugi raz trafisz ale jednym strzałem i tak nie zabijesz. Smok dochodzi albo się chowa i już nie odda punktów.
Drugiego cannona się nie opłaca brać.
Nie wszystkie armie posiadają BSowe bronie, a problemem było to, że cannony nie trafiały w LT - jak naprawiasz np. alternator, nie ma sensu przy okazji wymiana wszystkich szyb.Okoń pisze:Imo +1 to hit w LT mogłoby spokojnie obowiązywać wszystkie BS-owe bronie.
Zależy jak na to spojrzeć. Ja sądzę, że strzelanie do celu dużego jak stodoła obojętnie z jakiej broni zasięgowej powinno skutkować +1 to hit na takiej samej zasadzie, na której w skirmish jest -1.
Btw, skinkowe blowpipes już od dłuższego czasu mają w 9th age +1 to hit w LT. Uważam, że równie dobrze inne BSowe bronie mogłyby otrzymać ten bonus zamiast tworzyć wyjątkowe zasady dla pojedynczych przypadków jak działa czy dmuchawki.
Btw, skinkowe blowpipes już od dłuższego czasu mają w 9th age +1 to hit w LT. Uważam, że równie dobrze inne BSowe bronie mogłyby otrzymać ten bonus zamiast tworzyć wyjątkowe zasady dla pojedynczych przypadków jak działa czy dmuchawki.

Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
I dobrze że działa znikły ze stołów. To była chyba największa padaka poprzedniego booka. Model za~120pkt szachującym cały stół, trafiający w LT prawie z automatu i wbijający D6 ran. Smoka zabić to żaden problem był. Po to są te duże modele by coś robiły poza kurzeniem się na półce.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
To zwykłe odczucia bazujące na możliwości ujednolicenia zasad, zamiast tworzenia specjalnych wyjątków.Kołata pisze:Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
Na pytanie odpowiem pytaniem: w co łatwiej trafić z działa - w któregokolwiek z grupki skirmishujących błaznów, czy w pojedynczy, samotnie stojący model piechociarza?


- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Ani to ani to - z działa napieprzało się mniej więcej w kierunku, a nie jak na załączonym obrazku:Okoń pisze:To zwykłe odczucia bazujące na możliwości ujednolicenia zasad, zamiast tworzenia specjalnych wyjątków.Kołata pisze:Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
Na pytanie odpowiem pytaniem: w co łatwiej trafić z działa - w któregokolwiek z grupki skirmishujących błaznów, czy w pojedynczy, samotnie stojący model piechociarza?

@Luc
Przecież teraz działa mają zupełnie inne (dużo słabsze) zasady niż w 8 ed...
EDIT: Patrz komiks! Te czasy minęły.
@Okoń
Z tego co czytam Twoje posty, to jesteś graczem ogarniajacym zasady. Więc czemu nie dociera do Ciebie prosty argument którego użył Kacper? Po chuk boostować pestki które są bdb? Tylko działa wyginęły i stąd ta zmiana. Przecież to jest proste i logiczne.
Przecież teraz działa mają zupełnie inne (dużo słabsze) zasady niż w 8 ed...

EDIT: Patrz komiks! Te czasy minęły.
@Okoń
Z tego co czytam Twoje posty, to jesteś graczem ogarniajacym zasady. Więc czemu nie dociera do Ciebie prosty argument którego użył Kacper? Po chuk boostować pestki które są bdb? Tylko działa wyginęły i stąd ta zmiana. Przecież to jest proste i logiczne.
Spoko, ja się nie spieram, że tak byłoby lepiej, bo taka ogólnikowa zmiana do wszystkich broni bez dalszej ingerencji w poszczególne przypadki spowodowałaby zapewne kolejne tąpnięcia w i tak lichym balansie. Biorąc pod uwagę że czas na wydanie wersji alfa jest niewielki, to nie ma co liczyć na duże rewolucje.

- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Oj, prawda.
Tworzenie tej gry byłoby znacznie fajniejsze, gdyby nie Ci wszyscy cholerni gracze.
Tworzenie tej gry byłoby znacznie fajniejsze, gdyby nie Ci wszyscy cholerni gracze.
Powiedzmy że z rerollem misfire szansa na trafienie to około 85% (w zależności od wielkości celu)Aldean pisze:nie czajeAnadim pisze:Źle się wyraziłem, chodziło mi o to że dojście do zranienie czyli to hit i to wound razem, w 8th były wyższe, szczególnie że reroll był, czego kolega parę postów wcześniej nie uwzględnia.
szansa na zabicie pegazisty czy mantykorzysty jest teraz wieksza. wiec nie trzeba nic bufowac....
Czyli żeby zranić w 8th , potrzebuję 5/6 i 5/6. Potem to kwestia wardow ilości wounds itp.
Po buffie 9th na dalekim masz 4/6 5/6 ( z inżynierem, i warunkowo ) czyli szansa na ranę mniejsza, za to szansa na zepsucie armaty dużo większa.
Kwestia w co strzelasz.
Oprócz tego, w 8th mogłeś mieć 3 działa, oprócz tego katapulty, teraz - dwa i zero katapult. Jedno działo samo z siebie za dużo nie zrobi, więc samo ograniczenie ilości już by dużo zmieniło...
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Kolega Aldean zapomniał, ze jeszcze trzeba trafić z tego działa, i w 8ed było to bardzo często formalnością, podczas gdy w 9th Age już nie. I dobrze. Dobrze tez, ze nie mozna juz wysnajpowac herosa w jednostce.
Jednak, abstrahujac od tego, uwazam za duzy problem mechaniki, ze z dział mało kto teraz strzelałby do regimantu piechoty, bo ryzyko misfire'a jest czesto zbyt duze w relacji do potencjalnej korzysci, szczególnie ze kula moze sie teraz zatrzymac na ludziku, i ma mniejszą S.
+1 to hit vs LT uwazam za słaby fix, to powinna byc generalna zasada strzelecka, jesli już w ogóle, a armaty nie potrzebują celnosci, tylko faktycznego oddziaływania na boisku. W tym momencie ich znaczenie jest zbyt małe, i dlatego nie widac ich za bardzo w rozpiskach.
jeśli chodzi o test paniki po zadaniu rany, tak naprawde miałem na myśli nie 1 wound tylko 1 caualty, analogicznie do istniejacych juz w grze efektów.
Nagle, strzał z działa do kloca 40 piechurów miałby jakis sens. Problemem mogłoby byc to, ze działa stałyby sie jeszcze bardziej zero-jedynkowe niz teraz.
Jednak, abstrahujac od tego, uwazam za duzy problem mechaniki, ze z dział mało kto teraz strzelałby do regimantu piechoty, bo ryzyko misfire'a jest czesto zbyt duze w relacji do potencjalnej korzysci, szczególnie ze kula moze sie teraz zatrzymac na ludziku, i ma mniejszą S.
+1 to hit vs LT uwazam za słaby fix, to powinna byc generalna zasada strzelecka, jesli już w ogóle, a armaty nie potrzebują celnosci, tylko faktycznego oddziaływania na boisku. W tym momencie ich znaczenie jest zbyt małe, i dlatego nie widac ich za bardzo w rozpiskach.
jeśli chodzi o test paniki po zadaniu rany, tak naprawde miałem na myśli nie 1 wound tylko 1 caualty, analogicznie do istniejacych juz w grze efektów.
Nagle, strzał z działa do kloca 40 piechurów miałby jakis sens. Problemem mogłoby byc to, ze działa stałyby sie jeszcze bardziej zero-jedynkowe niz teraz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."


ślivek pisze:skąd to pierwsze 2/3 w 9th age? zakładasz bliski zasięg widzę. Poza tym są potworki mające więcej Woundów. Nie mówiąc o tym, że wcześniej z cannonów się snipowało maszynki przeciwnika łatwo a teraz niełatwo wcale. Postacie teraz mają automatycznego Look outa. Hard Target (rzadki bo rzadki) też działa na cannona.
Ale tak generalnie to się zgadzam, że to +1 jest głupie.
no bliskiIgnore any to‐hit modifiers from Hard and Soft Cover
@slivek jeszcze,Range 72”, Strength 10
na forum pare osob pisalo aby mantysia i gryf nie mieli large target...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, o 09:24 przez Aldean, łącznie zmieniany 1 raz.
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"