9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: 9th Age

Post autor: kubencjusz »

@okoń Polać mu, dobrze gada !

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Szansa na zabicie smoka jest teraz zerowa. Pierwszy raz strzelasz na daleki to nie trafisz, drugi raz trafisz ale jednym strzałem i tak nie zabijesz. Smok dochodzi albo się chowa i już nie odda punktów.
Drugiego cannona się nie opłaca brać.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Stan pisze:Szansa na zabicie smoka jest teraz zerowa. Pierwszy raz strzelasz na daleki to nie trafisz, drugi raz trafisz ale jednym strzałem i tak nie zabijesz. Smok dochodzi albo się chowa i już nie odda punktów.
Drugiego cannona się nie opłaca brać.
A jednak Ci którzy wygrywają turnieje biorą - czyli to chyba tylko według Ciebie się nie opłaca.
Okoń pisze:Imo +1 to hit w LT mogłoby spokojnie obowiązywać wszystkie BS-owe bronie.
Nie wszystkie armie posiadają BSowe bronie, a problemem było to, że cannony nie trafiały w LT - jak naprawiasz np. alternator, nie ma sensu przy okazji wymiana wszystkich szyb.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Zależy jak na to spojrzeć. Ja sądzę, że strzelanie do celu dużego jak stodoła obojętnie z jakiej broni zasięgowej powinno skutkować +1 to hit na takiej samej zasadzie, na której w skirmish jest -1.

Btw, skinkowe blowpipes już od dłuższego czasu mają w 9th age +1 to hit w LT. Uważam, że równie dobrze inne BSowe bronie mogłyby otrzymać ten bonus zamiast tworzyć wyjątkowe zasady dla pojedynczych przypadków jak działa czy dmuchawki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

I dobrze że działa znikły ze stołów. To była chyba największa padaka poprzedniego booka. Model za~120pkt szachującym cały stół, trafiający w LT prawie z automatu i wbijający D6 ran. Smoka zabić to żaden problem był. Po to są te duże modele by coś robiły poza kurzeniem się na półce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Kołata pisze:Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
To zwykłe odczucia bazujące na możliwości ujednolicenia zasad, zamiast tworzenia specjalnych wyjątków.

Na pytanie odpowiem pytaniem: w co łatwiej trafić z działa - w któregokolwiek z grupki skirmishujących błaznów, czy w pojedynczy, samotnie stojący model piechociarza? :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Okoń pisze:
Kołata pisze:Zgadzam się z Kacprem. Pestek na stołach nie brak, a działa wyginęły. Ta zmiana trafia w punkt jeśli chodzi o balans.
A jeśli chodzi o fluffowe pierdzenie, to w co jest łatwiej trafić: w potwora czy w oddział 1000 piechoty/kawalerii/czegokolwiek, który zajmuje cały stół?
To zwykłe odczucia bazujące na możliwości ujednolicenia zasad, zamiast tworzenia specjalnych wyjątków.

Na pytanie odpowiem pytaniem: w co łatwiej trafić z działa - w któregokolwiek z grupki skirmishujących błaznów, czy w pojedynczy, samotnie stojący model piechociarza? :roll:
Ani to ani to - z działa napieprzało się mniej więcej w kierunku, a nie jak na załączonym obrazku:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

@Luc
Przecież teraz działa mają zupełnie inne (dużo słabsze) zasady niż w 8 ed... :roll:
EDIT: Patrz komiks! Te czasy minęły.

@Okoń
Z tego co czytam Twoje posty, to jesteś graczem ogarniajacym zasady. Więc czemu nie dociera do Ciebie prosty argument którego użył Kacper? Po chuk boostować pestki które są bdb? Tylko działa wyginęły i stąd ta zmiana. Przecież to jest proste i logiczne.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Spoko, ja się nie spieram, że tak byłoby lepiej, bo taka ogólnikowa zmiana do wszystkich broni bez dalszej ingerencji w poszczególne przypadki spowodowałaby zapewne kolejne tąpnięcia w i tak lichym balansie. Biorąc pod uwagę że czas na wydanie wersji alfa jest niewielki, to nie ma co liczyć na duże rewolucje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Wersja alfa to zazwyczaj jest przed wersją beta :lol2: . To na co czekamy to już 'gotowy produkt'.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Easy. Cofniemy się do wersji alfa i nie będzie beta testów dla szerokiego grona aby nikt nie pisał co mu się nie podoba i co mogłoby być lepiej. :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Oj, prawda.
Tworzenie tej gry byłoby znacznie fajniejsze, gdyby nie Ci wszyscy cholerni gracze.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Aldean pisze:
Anadim pisze:Źle się wyraziłem, chodziło mi o to że dojście do zranienie czyli to hit i to wound razem, w 8th były wyższe, szczególnie że reroll był, czego kolega parę postów wcześniej nie uwzględnia.
nie czaje

szansa na zabicie pegazisty czy mantykorzysty jest teraz wieksza. wiec nie trzeba nic bufowac....
Powiedzmy że z rerollem misfire szansa na trafienie to około 85% (w zależności od wielkości celu)
Czyli żeby zranić w 8th , potrzebuję 5/6 i 5/6. Potem to kwestia wardow ilości wounds itp.
Po buffie 9th na dalekim masz 4/6 5/6 ( z inżynierem, i warunkowo ) czyli szansa na ranę mniejsza, za to szansa na zepsucie armaty dużo większa.
Kwestia w co strzelasz.

Oprócz tego, w 8th mogłeś mieć 3 działa, oprócz tego katapulty, teraz - dwa i zero katapult. Jedno działo samo z siebie za dużo nie zrobi, więc samo ograniczenie ilości już by dużo zmieniło...

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Kolega Aldean zapomniał, ze jeszcze trzeba trafić z tego działa, i w 8ed było to bardzo często formalnością, podczas gdy w 9th Age już nie. I dobrze. Dobrze tez, ze nie mozna juz wysnajpowac herosa w jednostce.
Jednak, abstrahujac od tego, uwazam za duzy problem mechaniki, ze z dział mało kto teraz strzelałby do regimantu piechoty, bo ryzyko misfire'a jest czesto zbyt duze w relacji do potencjalnej korzysci, szczególnie ze kula moze sie teraz zatrzymac na ludziku, i ma mniejszą S.
+1 to hit vs LT uwazam za słaby fix, to powinna byc generalna zasada strzelecka, jesli już w ogóle, a armaty nie potrzebują celnosci, tylko faktycznego oddziaływania na boisku. W tym momencie ich znaczenie jest zbyt małe, i dlatego nie widac ich za bardzo w rozpiskach.
jeśli chodzi o test paniki po zadaniu rany, tak naprawde miałem na myśli nie 1 wound tylko 1 caualty, analogicznie do istniejacych juz w grze efektów.
Nagle, strzał z działa do kloca 40 piechurów miałby jakis sens. Problemem mogłoby byc to, ze działa stałyby sie jeszcze bardziej zero-jedynkowe niz teraz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Wystarczy włączyć penetracje linii jak w 8th, przy obecnym line template, nawet przy zmniejszonej sile za dalsze trafienia byłby sens strzelania do jednostek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Nie bede cytował samego siebie, ale moj post mowil i wyliczal szanse na zabicie mantikory albo gryfa.
mantikory i gryfa, powtórze ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Biorąc pod uwagę wielkość podstawki manticory to i tak były to błędne Obliczenia

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

moze ja cos innego czytam, ale trafienie mantikory teraz jest na 3+ (imperialne dzialo)
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

ślivek pisze:skąd to pierwsze 2/3 w 9th age? zakładasz bliski zasięg widzę. Poza tym są potworki mające więcej Woundów. Nie mówiąc o tym, że wcześniej z cannonów się snipowało maszynki przeciwnika łatwo a teraz niełatwo wcale. Postacie teraz mają automatycznego Look outa. Hard Target (rzadki bo rzadki) też działa na cannona.
Ale tak generalnie to się zgadzam, że to +1 jest głupie.
Ignore any to‐hit modifiers from Hard and Soft Cover
no bliski
Range 72”, Strength 10
@slivek jeszcze,
na forum pare osob pisalo aby mantysia i gryf nie mieli large target...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, o 09:24 przez Aldean, łącznie zmieniany 1 raz.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

ODPOWIEDZ