9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: wind_sower »

Chodzi mi o to w którą stronę zmierza goniąca jednostka od boku (jednostka c), czy obraca się około 60 stopni i kieruje się w stronę środka gonionego oddziału, gdzie by stał (pomimo, że został zniszczony) - Sytuacja 1
Obraca się o 90 stopni równolegle do linii pomiędzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebnego. - sytuacja 2

W sytuacji 1 kąt obrotu jednostki C jest uzależniony od rzutu na ucieczkę, w sytuacji 2 kąt obrotu nie jest uzależniony od rzutu na ucieczkę (czy rzucisz 2 czy 12 - linia pomiedzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebniejszego jest zawsze taka sama)

Moim zdaniem obowiązuje sytuacja 1. ale inni gracze mają swoje interpretacje.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Sytuacja jeden. Inni gracze niech patrzą w podręcznik - fragment zacytowany.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dzięki :)

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

siema
Jeśli ja mam przerzut nieudanych wondów, a przeciwnik karze mi przerzucać wszystkie udane (bo ma np przerzut moich 6 a ja wonduje na 6, albo po prostu ma przerzut moich udanych wondów), to nic nie przerzucam czy wszystkie przerzucam?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

W takim wypadku najlepiej nic nie przerzucać, bo po co wykonywać dodatkowy rzut, z którego nic nie wyniknie?

No chyba że bardzo lubicie kulać kostkami pro forma. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolff
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Wolff »

A czy wolno przerzucać raz przerzucone kości?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Nie wolno w kontekście tego samego rzutu (np. "to wound").
Obrazek

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

w zasadach powinno coś być na ten temat choćby po to, by było to ustalone na wypadek letal strajka albo pojzon ataków.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

jaka jest kolejność sciagania cg? czy wogole jest jakas, czy moge sciagnąć co mi sie podoba?
nie moge tego znaleść w rb...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

co do ucieczki i pogoni multicombatów:
(pierwsza grafika przedstawia gdy nikt nie dogonił uciekającej jednostki, druga grafika gdy uciekająca jednostka została dogoniona)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post53555
podobno tak było też w 8th edycji xD ale mało osób na to grało xD

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

1. Czy atrybutem shadow- shadow step, można wyjść z walki?
2. Jak jest rozumiana pierwsza tura walki jeśli chodzi np o hatred, czy jeśli będąc związany walką z oddziałem A, swoim oddziałem B i w np. trzeciej turze mój oddział B dostaje szarże w bok od oddziału C, to czy w takim wypadku dostaje na niego hatred?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

@Fubuki
1. nie nie możesz. wszelkie ruchy w turze magii wynikające z czarów ( poza oczywiście paniką) wykonywane są tak jak w fazie "remaining moves z tą tylko różńicą że nie możesz maszerować
Dział Magical Effects, paragraf Magical move str 42
Obrazek

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Dziękuję :)
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Strona 10. Można trafić dwa modele w jednym szeregu.
IMO to czy unit jest parent czy support jest ustalane na poziomie rozpy i tak już zostaje na całą bitwę. Ale nie jest to nigdzie uściślone.
Przed szarżą bo najpierw są wszystkie deklaracje (w tym deklaracja szarży support unitu) a dopiero potem ruszamy modele.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Stan - co do trzeciego to nie jest to takie jasne jak przedstawiasz. W tym Supporting Action nie ma nic o deklaracji ale o tym czy się udało zaszarżować. Uważam podobnie, że mierzymy zasięg przed wykonaniem szarży ale jest to RAI oraz zdroworozsądkowe podejście bo RAW jest niejasny. Jako, że jest to czyste "out of sequence charge" zadeklarowanej dopiero jak inna została sprawdzona czy jest udaną, to nie uważam by to było jasne. Naturalnie jest jasno powiedziane, że wykonujemy tę dodatkową szarżę po prostu jako ostatnią ale czy deklarujemy po poruszeniu parent-unit (czyli musi być po zakończeniu szarży w 6") czy przed ruchem a po rzuceniu kośćmi (czyli przed rozpoczęciem szarży musi być w 6") to inna sprawa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

Co do support i parent unit to jest określone przy danym Oddziale, że to czy jest parent czy suport zależny od stanu początkowego i w trakcie gry się nie zmienia. Przykład:
Heavy Infantry
Support unit if starting size is 20 models.
Parent unit if starting size is 21 or more models.

Awatar użytkownika
Roedor
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Roedor »

Moje pytanie:

Po szarży i ucieczce przeciwnika rzucamy na ucieczkę i pogoń
Pogoń wyrzuca więcej niż ucieczka i przeciwnik ginie. Ile porusza się moja jednostka - tyle co wyrzuciłem na pogoń czy tylko do "złapania" przeciwnika (tzn tyle ile wyrzucił przeciwnik)

Anamesh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Anamesh »

Jednostka porusza się o tyle, ile ty wyrzuciłeś na kostkach (pogoniła przeciwnika i poleciała dalej) :)

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jeśli szarżujesz, przeciwnik zadeklaruje ucieczkę, a Twoja szarża go dogoni, to poruszasz się do jego pozycji i tam się zatrzymujesz.

Jeśli przeciwnik zostaje złamany w walce wręcz, poruszasz pościg o tyle ile rzuciłeś, nawet jeśli przeciwnik rzuci mniej lub równo (wtedy śgiągasz oddział przeciwnika i przesuwasz się o swój rzut)

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Pytanie kontynuujące wątek szarży i ucieczki. Jak się ma double flee w dobie zasad 9th? Da się, czy coś się pozmieniało na tyle, że manewr nie ma już racji bytu?

Zablokowany