9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Re: 9 age - Pytania ogolne
Chodzi mi o to w którą stronę zmierza goniąca jednostka od boku (jednostka c), czy obraca się około 60 stopni i kieruje się w stronę środka gonionego oddziału, gdzie by stał (pomimo, że został zniszczony) - Sytuacja 1
Obraca się o 90 stopni równolegle do linii pomiędzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebnego. - sytuacja 2
W sytuacji 1 kąt obrotu jednostki C jest uzależniony od rzutu na ucieczkę, w sytuacji 2 kąt obrotu nie jest uzależniony od rzutu na ucieczkę (czy rzucisz 2 czy 12 - linia pomiedzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebniejszego jest zawsze taka sama)
Moim zdaniem obowiązuje sytuacja 1. ale inni gracze mają swoje interpretacje.
Obraca się o 90 stopni równolegle do linii pomiędzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebnego. - sytuacja 2
W sytuacji 1 kąt obrotu jednostki C jest uzależniony od rzutu na ucieczkę, w sytuacji 2 kąt obrotu nie jest uzależniony od rzutu na ucieczkę (czy rzucisz 2 czy 12 - linia pomiedzy środkiem oddziału uciekającego i bardziej liczebniejszego jest zawsze taka sama)
Moim zdaniem obowiązuje sytuacja 1. ale inni gracze mają swoje interpretacje.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Dzięki
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
siema
Jeśli ja mam przerzut nieudanych wondów, a przeciwnik karze mi przerzucać wszystkie udane (bo ma np przerzut moich 6 a ja wonduje na 6, albo po prostu ma przerzut moich udanych wondów), to nic nie przerzucam czy wszystkie przerzucam?
Jeśli ja mam przerzut nieudanych wondów, a przeciwnik karze mi przerzucać wszystkie udane (bo ma np przerzut moich 6 a ja wonduje na 6, albo po prostu ma przerzut moich udanych wondów), to nic nie przerzucam czy wszystkie przerzucam?
A czy wolno przerzucać raz przerzucone kości?
co do ucieczki i pogoni multicombatów:
(pierwsza grafika przedstawia gdy nikt nie dogonił uciekającej jednostki, druga grafika gdy uciekająca jednostka została dogoniona)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post53555
podobno tak było też w 8th edycji xD ale mało osób na to grało xD
(pierwsza grafika przedstawia gdy nikt nie dogonił uciekającej jednostki, druga grafika gdy uciekająca jednostka została dogoniona)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post53555
podobno tak było też w 8th edycji xD ale mało osób na to grało xD
1. Czy atrybutem shadow- shadow step, można wyjść z walki?
2. Jak jest rozumiana pierwsza tura walki jeśli chodzi np o hatred, czy jeśli będąc związany walką z oddziałem A, swoim oddziałem B i w np. trzeciej turze mój oddział B dostaje szarże w bok od oddziału C, to czy w takim wypadku dostaje na niego hatred?
2. Jak jest rozumiana pierwsza tura walki jeśli chodzi np o hatred, czy jeśli będąc związany walką z oddziałem A, swoim oddziałem B i w np. trzeciej turze mój oddział B dostaje szarże w bok od oddziału C, to czy w takim wypadku dostaje na niego hatred?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim
Strona 10. Można trafić dwa modele w jednym szeregu.
IMO to czy unit jest parent czy support jest ustalane na poziomie rozpy i tak już zostaje na całą bitwę. Ale nie jest to nigdzie uściślone.
Przed szarżą bo najpierw są wszystkie deklaracje (w tym deklaracja szarży support unitu) a dopiero potem ruszamy modele.
IMO to czy unit jest parent czy support jest ustalane na poziomie rozpy i tak już zostaje na całą bitwę. Ale nie jest to nigdzie uściślone.
Przed szarżą bo najpierw są wszystkie deklaracje (w tym deklaracja szarży support unitu) a dopiero potem ruszamy modele.
Stan - co do trzeciego to nie jest to takie jasne jak przedstawiasz. W tym Supporting Action nie ma nic o deklaracji ale o tym czy się udało zaszarżować. Uważam podobnie, że mierzymy zasięg przed wykonaniem szarży ale jest to RAI oraz zdroworozsądkowe podejście bo RAW jest niejasny. Jako, że jest to czyste "out of sequence charge" zadeklarowanej dopiero jak inna została sprawdzona czy jest udaną, to nie uważam by to było jasne. Naturalnie jest jasno powiedziane, że wykonujemy tę dodatkową szarżę po prostu jako ostatnią ale czy deklarujemy po poruszeniu parent-unit (czyli musi być po zakończeniu szarży w 6") czy przed ruchem a po rzuceniu kośćmi (czyli przed rozpoczęciem szarży musi być w 6") to inna sprawa.
Co do support i parent unit to jest określone przy danym Oddziale, że to czy jest parent czy suport zależny od stanu początkowego i w trakcie gry się nie zmienia. Przykład:
Heavy Infantry
Support unit if starting size is 20 models.
Parent unit if starting size is 21 or more models.
Heavy Infantry
Support unit if starting size is 20 models.
Parent unit if starting size is 21 or more models.
Moje pytanie:
Po szarży i ucieczce przeciwnika rzucamy na ucieczkę i pogoń
Pogoń wyrzuca więcej niż ucieczka i przeciwnik ginie. Ile porusza się moja jednostka - tyle co wyrzuciłem na pogoń czy tylko do "złapania" przeciwnika (tzn tyle ile wyrzucił przeciwnik)
Po szarży i ucieczce przeciwnika rzucamy na ucieczkę i pogoń
Pogoń wyrzuca więcej niż ucieczka i przeciwnik ginie. Ile porusza się moja jednostka - tyle co wyrzuciłem na pogoń czy tylko do "złapania" przeciwnika (tzn tyle ile wyrzucił przeciwnik)
Jeśli szarżujesz, przeciwnik zadeklaruje ucieczkę, a Twoja szarża go dogoni, to poruszasz się do jego pozycji i tam się zatrzymujesz.
Jeśli przeciwnik zostaje złamany w walce wręcz, poruszasz pościg o tyle ile rzuciłeś, nawet jeśli przeciwnik rzuci mniej lub równo (wtedy śgiągasz oddział przeciwnika i przesuwasz się o swój rzut)
Jeśli przeciwnik zostaje złamany w walce wręcz, poruszasz pościg o tyle ile rzuciłeś, nawet jeśli przeciwnik rzuci mniej lub równo (wtedy śgiągasz oddział przeciwnika i przesuwasz się o swój rzut)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5