9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
1) lotu możesz użyć ale nie musisz
2) chodzi o zasadę skirmish przypisaną do jednostki a nie w jakiej formacji aktualnie jesteś, op zwinięciu nadal jesteś skirmisherem, light troops, zero pełnych rank itp
3) jakiaś monstrous cavalary z zasadą skirmish?
2) chodzi o zasadę skirmish przypisaną do jednostki a nie w jakiej formacji aktualnie jesteś, op zwinięciu nadal jesteś skirmisherem, light troops, zero pełnych rank itp
3) jakiaś monstrous cavalary z zasadą skirmish?
czy Lion Chariot jest rank and file modelem? 
(nie widzę przeciwwskazań ale wole się upewnić)

(nie widzę przeciwwskazań ale wole się upewnić)
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Nie jest postacią wiec jest r&f
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Co to za odpowiedzi? Nie odpowiedziałeś konkretnie na żadne z pytań kolegi. Jeśli znasz odpowiedź to nie cwaniakuj tylko pisz jak jest w zasadach.esgaroth pisze:1) lotu możesz użyć ale nie musisz
2) chodzi o zasadę skirmish przypisaną do jednostki a nie w jakiej formacji aktualnie jesteś, op zwinięciu nadal jesteś skirmisherem, light troops, zero pełnych rank itp
3) jakiaś monstrous cavalary z zasadą skirmish?

DarekH pisze:1) Jeżeli oddział harcowników z zasadą "lot" znajdujący się w lesie deklaruje w swojej fazie szarżę/marsz to musi on wykonać test niebezpiecznego terenu?
Zasada skirmish nie chroni przed niebezpiecznym terenem (chyba że są to ruiny). Musisz mieć do tego zasadę Straider. Natomiast w opisie zasady FLY jest zapis "They are still
affected by the effects of the Terrain from which they take off and in which they land" więc jeśli startujesz lub lądujesz w lesie to musisz zdać DT, chyba że masz Forest Straider
2) Jeżeli oddział harcowników szarżuje w oddział znajdujący się w ruinach - to musi zdać test niebezpiecznego terenu (z uwagi na to, że po deklaracji szarży oddział harcowników natychmiast zmienia się w normalną formację i następuje ruch szarży)?
Skirmisz nie chroni przed niebezpiecznym terenem chyba że są to ruiny, bo tak jest zapisane w zasadach terenu. Czyli nie musisz zdawać DT
3) W pozostałych sytuacjach harcownicy podczas np. przemarszu przez ruiny hasają sobie po ruinach bez względu na typ jednostki - nie zdając przy tym testu niebezpiecznego terenu
Jak wyżej. Wydaje mi się, że nie musisz zdawać DT
str93 rb: "(...) models with this special rule can make Flying Movements (...)"
To też racja. Jeżeli nie użyjesz zasady Fly i twój unit nie jest żadnym z: Cavalry, Monstrous Cavalry, Chariots to nie musisz zdawać DTesgaroth pisze:str93 rb: "(...) models with this special rule can make Flying Movements (...)"
Hej, kolejna porcja pytań 
35) Czy bohater na mounstrous beascie (czyli monstrous cavalary) w oddziale 3 lub 4 mounstrous cavalary (ten sam typ i ten sam rozmiar podstawki) może być bezpośrednio trafiony przez np. armatę? (Teoretycznie brak przeciwskazań, bo musi być 5 r&f co najmniej)
36) Rzut na wybór strony - czy można zrzec się wybierania strony aby móc zadecydować kto pierwszy się wystawia?
37) Wizard Hood - "the wearer uses a randomly chosen Battle Magic Path at the start of each battle" - Rozumiem że przed bitwą model z tą zasadą najpierw losuje z której ścieżki będzie korzystał (z ośmiu podstawowych) a potem losuje czary z tej ścieżki normalnie?
38) Gleaming Icon i BSB - jeżeli oddział nie zdał Liderki to z której opcji w pierwszej kolejności korzysta? Zakładając że oddział skorzystał z BSB i po przerzucie dalej nie zdał LD to może skorzystać z Gleaming Icon?
39) Scenariusze - Jeżeli obaj gracze na masterze (lub lokalu) zgodnie ustalą sobie rodzaj strefy rozstawienia i cel scenariusza to nikt ich nie będzie zmuszał do losowania na siłę?
40) Scenariusze - Capture the flag - Przeciwnik ma 2 sztandary w armii, ja zaś 3, po bitwie okazało się że wszyscy sztandarowi w obydwu armiach przeżyli (bez utraty sztandaru), czy wygrywam scenariusz?

35) Czy bohater na mounstrous beascie (czyli monstrous cavalary) w oddziale 3 lub 4 mounstrous cavalary (ten sam typ i ten sam rozmiar podstawki) może być bezpośrednio trafiony przez np. armatę? (Teoretycznie brak przeciwskazań, bo musi być 5 r&f co najmniej)
36) Rzut na wybór strony - czy można zrzec się wybierania strony aby móc zadecydować kto pierwszy się wystawia?
37) Wizard Hood - "the wearer uses a randomly chosen Battle Magic Path at the start of each battle" - Rozumiem że przed bitwą model z tą zasadą najpierw losuje z której ścieżki będzie korzystał (z ośmiu podstawowych) a potem losuje czary z tej ścieżki normalnie?
38) Gleaming Icon i BSB - jeżeli oddział nie zdał Liderki to z której opcji w pierwszej kolejności korzysta? Zakładając że oddział skorzystał z BSB i po przerzucie dalej nie zdał LD to może skorzystać z Gleaming Icon?
39) Scenariusze - Jeżeli obaj gracze na masterze (lub lokalu) zgodnie ustalą sobie rodzaj strefy rozstawienia i cel scenariusza to nikt ich nie będzie zmuszał do losowania na siłę?

40) Scenariusze - Capture the flag - Przeciwnik ma 2 sztandary w armii, ja zaś 3, po bitwie okazało się że wszyscy sztandarowi w obydwu armiach przeżyli (bez utraty sztandaru), czy wygrywam scenariusz?
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2016, o 10:18 przez PiotrekN, łącznie zmieniany 1 raz.

35) tak
36) imo nie, według podręcznika losuje się gracza który wybiera stronę "Deployment Zones
In a Classic deployment type the players must pick one of the long board edges as their Deployment Zone, while in a
Diagonal deployment type, the players must pick one of the corners. In a Flank Attack deployment type the players must
decide who is the attacker or defender. To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player
that chooses their Deployment Zone. For example, a player may roll a D6 and get to choose on a 4+."
37) tak
38) nie, tylko raz możesz przerzucić kostki
39) to do dogadania z organizatorem. Na masterze jak masz mapke diagonal to znaczy że tereny są tak ustawione, aby przy takim wystawieniu obie strony miały równe szanse. Jeśli wystawisz się classic to możesz mieć przewagę nad przeciwnikiem, ja bym się nie zgodził na to. To samo scenariusz, jeśli Ci jakiś scenariusz nie pasuje to go nie grasz? A wszyscy inni gracze złożyli rozpiskę żeby ten scenariusz jednak zagrać? Też bym się nie zgodził, ale to wszystko o masterze piszę, na lokalu nie ma to takiego znaczenia.
40) tak
36) imo nie, według podręcznika losuje się gracza który wybiera stronę "Deployment Zones
In a Classic deployment type the players must pick one of the long board edges as their Deployment Zone, while in a
Diagonal deployment type, the players must pick one of the corners. In a Flank Attack deployment type the players must
decide who is the attacker or defender. To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player
that chooses their Deployment Zone. For example, a player may roll a D6 and get to choose on a 4+."
37) tak
38) nie, tylko raz możesz przerzucić kostki
39) to do dogadania z organizatorem. Na masterze jak masz mapke diagonal to znaczy że tereny są tak ustawione, aby przy takim wystawieniu obie strony miały równe szanse. Jeśli wystawisz się classic to możesz mieć przewagę nad przeciwnikiem, ja bym się nie zgodził na to. To samo scenariusz, jeśli Ci jakiś scenariusz nie pasuje to go nie grasz? A wszyscy inni gracze złożyli rozpiskę żeby ten scenariusz jednak zagrać? Też bym się nie zgodził, ale to wszystko o masterze piszę, na lokalu nie ma to takiego znaczenia.
40) tak
Do pytania 39)

Nie mam na myśli sytuacji że jeden gracz zmusza innego, tylko sytuacje gdzie obaj gracze chcą sobie zagrać w dany sposób, i obaj się na to zgadzająPiotrekN pisze:[...] Jeżeli obaj gracze na masterze (lub lokalu) zgodnie ustalą [...]


38) Gleaming Icon musisz użyć za pierwszym razem gdy nie zdasz liderki, tak masz zapisane w opisie przedmiotu, liderki generała i zdolności bsb możesz użyć, rb str80
czyli Gleaming Icon się marnuje za pierwszym razem mimo ze jesteś w zasięgu bsb

Nie upieram się przecież 
Na ostatnim lokalu w ostatniej bitwie wylosowaliśmy z przeciwnikiem rozstawienie po przekątnej i scenariusz ze znacznikami, po spojrzeniu na teren i zasady scenariusza uznaliśmy jednogłośnie że gramy z klasycznym rozstawieniem i hold the ground

Na ostatnim lokalu w ostatniej bitwie wylosowaliśmy z przeciwnikiem rozstawienie po przekątnej i scenariusz ze znacznikami, po spojrzeniu na teren i zasady scenariusza uznaliśmy jednogłośnie że gramy z klasycznym rozstawieniem i hold the ground


ale co stoi na przeszkodzie temu, że dwoje graczy zdecyduje się na taki a nie inny scenariusz w obopólnej zgodzie?Stan pisze:Jak już pisałem, lokal to lokal. Master to master.
co stoi na przeszkodzie jeśli gracz o słabszej rozpie, mniejszych umiejętnościach namówi drugiego na remisik i piwko?

Wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości.Me_gusta pisze:[...]

W szczególności dotyczących lataczy. Reasumując jeżeli latacz użyje lotu w szarży lub marszu i wyląduje/wystartuje w/z lesie/lasu zdaje DT. W innym wypadku szarżując lub maszerując po ziemi musi być odpowiednim typem jednostki by zdawać DT.
Kolejne pytanie dotyczy magii. Rzucam na postać np.: z AS1+ Monstrous Transformation, zamieniam w smoka i co dalej?
- Czy przemiana w smoka zachowuje AS+1, inicjatywę postaci, jej wyposażenie które może być wykorzystane podczas walki?
- czy postać na którą rzuciłem przemianę należy zmienić w smoka (fizyczna zamiana modelu)?
- jeżeli należy zmienić w smoka to jak ją należy ustawić w oddziale? (zgodnie z zapisami dotyczącymi dopasowanych/niedopasowanych podstawek?)
- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At?
Dziękuję za odpowiedź. Mając zatem na postaci: Hero Sword i 1+AS po przemianie postaci w smoka ma ona dodatkowo z wyposażenia +1 do S i At, nadal korzysta z ochrony pancerza na 1+ i wypłaca ataki i zionięcie z inicjatywą bohatera?Stan pisze:- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At
Z pamięci - Hero sword - +1A i +1S, lecz nie więcej niż 4A i 5S, więc po przemianie w smoka tak jakby nie daje Ci żadnych korzyściDarekH pisze:Dziękuję za odpowiedź. Mając zatem na postaci: Hero Sword i 1+AS po przemianie postaci w smoka ma ona dodatkowo z wyposażenia +1 do S i At, nadal korzysta z ochrony pancerza na 1+ i wypłaca ataki i zionięcie z inicjatywą bohatera?Stan pisze:- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At
