9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: esgaroth »

1) lotu możesz użyć ale nie musisz
2) chodzi o zasadę skirmish przypisaną do jednostki a nie w jakiej formacji aktualnie jesteś, op zwinięciu nadal jesteś skirmisherem, light troops, zero pełnych rank itp
3) jakiaś monstrous cavalary z zasadą skirmish?

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

czy Lion Chariot jest rank and file modelem? :)
(nie widzę przeciwwskazań ale wole się upewnić)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Nie jest postacią wiec jest r&f

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

esgaroth pisze:1) lotu możesz użyć ale nie musisz
2) chodzi o zasadę skirmish przypisaną do jednostki a nie w jakiej formacji aktualnie jesteś, op zwinięciu nadal jesteś skirmisherem, light troops, zero pełnych rank itp
3) jakiaś monstrous cavalary z zasadą skirmish?
Co to za odpowiedzi? Nie odpowiedziałeś konkretnie na żadne z pytań kolegi. Jeśli znasz odpowiedź to nie cwaniakuj tylko pisz jak jest w zasadach. [-X
DarekH pisze:1) Jeżeli oddział harcowników z zasadą "lot" znajdujący się w lesie deklaruje w swojej fazie szarżę/marsz to musi on wykonać test niebezpiecznego terenu?
Zasada skirmish nie chroni przed niebezpiecznym terenem (chyba że są to ruiny). Musisz mieć do tego zasadę Straider. Natomiast w opisie zasady FLY jest zapis "They are still
affected by the effects of the Terrain from which they take off and in which they land" więc jeśli startujesz lub lądujesz w lesie to musisz zdać DT, chyba że masz Forest Straider


2) Jeżeli oddział harcowników szarżuje w oddział znajdujący się w ruinach - to musi zdać test niebezpiecznego terenu (z uwagi na to, że po deklaracji szarży oddział harcowników natychmiast zmienia się w normalną formację i następuje ruch szarży)?
Skirmisz nie chroni przed niebezpiecznym terenem chyba że są to ruiny, bo tak jest zapisane w zasadach terenu. Czyli nie musisz zdawać DT

3) W pozostałych sytuacjach harcownicy podczas np. przemarszu przez ruiny hasają sobie po ruinach bez względu na typ jednostki - nie zdając przy tym testu niebezpiecznego terenu
Jak wyżej. Wydaje mi się, że nie musisz zdawać DT

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

str93 rb: "(...) models with this special rule can make Flying Movements (...)"

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

esgaroth pisze:str93 rb: "(...) models with this special rule can make Flying Movements (...)"
To też racja. Jeżeli nie użyjesz zasady Fly i twój unit nie jest żadnym z: Cavalry, Monstrous Cavalry, Chariots to nie musisz zdawać DT

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej, kolejna porcja pytań :D

35) Czy bohater na mounstrous beascie (czyli monstrous cavalary) w oddziale 3 lub 4 mounstrous cavalary (ten sam typ i ten sam rozmiar podstawki) może być bezpośrednio trafiony przez np. armatę? (Teoretycznie brak przeciwskazań, bo musi być 5 r&f co najmniej)

36) Rzut na wybór strony - czy można zrzec się wybierania strony aby móc zadecydować kto pierwszy się wystawia?

37) Wizard Hood - "the wearer uses a randomly chosen Battle Magic Path at the start of each battle" - Rozumiem że przed bitwą model z tą zasadą najpierw losuje z której ścieżki będzie korzystał (z ośmiu podstawowych) a potem losuje czary z tej ścieżki normalnie?

38) Gleaming Icon i BSB - jeżeli oddział nie zdał Liderki to z której opcji w pierwszej kolejności korzysta? Zakładając że oddział skorzystał z BSB i po przerzucie dalej nie zdał LD to może skorzystać z Gleaming Icon?

39) Scenariusze - Jeżeli obaj gracze na masterze (lub lokalu) zgodnie ustalą sobie rodzaj strefy rozstawienia i cel scenariusza to nikt ich nie będzie zmuszał do losowania na siłę? :)

40) Scenariusze - Capture the flag - Przeciwnik ma 2 sztandary w armii, ja zaś 3, po bitwie okazało się że wszyscy sztandarowi w obydwu armiach przeżyli (bez utraty sztandaru), czy wygrywam scenariusz?
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2016, o 10:18 przez PiotrekN, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

35) tak
36) imo nie, według podręcznika losuje się gracza który wybiera stronę "Deployment Zones
In a Classic deployment type the players must pick one of the long board edges as their Deployment Zone, while in a
Diagonal deployment type, the players must pick one of the corners. In a Flank Attack deployment type the players must
decide who is the attacker or defender. To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player
that chooses their Deployment Zone. For example, a player may roll a D6 and get to choose on a 4+."
37) tak
38) nie, tylko raz możesz przerzucić kostki
39) to do dogadania z organizatorem. Na masterze jak masz mapke diagonal to znaczy że tereny są tak ustawione, aby przy takim wystawieniu obie strony miały równe szanse. Jeśli wystawisz się classic to możesz mieć przewagę nad przeciwnikiem, ja bym się nie zgodził na to. To samo scenariusz, jeśli Ci jakiś scenariusz nie pasuje to go nie grasz? A wszyscy inni gracze złożyli rozpiskę żeby ten scenariusz jednak zagrać? Też bym się nie zgodził, ale to wszystko o masterze piszę, na lokalu nie ma to takiego znaczenia.
40) tak

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Do pytania 39)
PiotrekN pisze:[...] Jeżeli obaj gracze na masterze (lub lokalu) zgodnie ustalą [...]
Nie mam na myśli sytuacji że jeden gracz zmusza innego, tylko sytuacje gdzie obaj gracze chcą sobie zagrać w dany sposób, i obaj się na to zgadzają :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Ja bym się mimo wszystko nie zgodził. Dochodzi do sytuacji, w której słabszy gracz ma przewagę w scenariuszu, więc lepszy go przekonuje do gry innego.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

38) Gleaming Icon musisz użyć za pierwszym razem gdy nie zdasz liderki, tak masz zapisane w opisie przedmiotu, liderki generała i zdolności bsb możesz użyć, rb str80 :) czyli Gleaming Icon się marnuje za pierwszym razem mimo ze jesteś w zasięgu bsb

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Nie upieram się przecież :D

Na ostatnim lokalu w ostatniej bitwie wylosowaliśmy z przeciwnikiem rozstawienie po przekątnej i scenariusz ze znacznikami, po spojrzeniu na teren i zasady scenariusza uznaliśmy jednogłośnie że gramy z klasycznym rozstawieniem i hold the ground :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jak już pisałem, lokal to lokal. Master to master.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Stan pisze:Jak już pisałem, lokal to lokal. Master to master.
kleine Würmer! Wir müssen nach den Regeln zu spielen! :mrgreen:

mogłem zrobić błąd ;) dawno nie byłem w domu :P

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Stan pisze:Jak już pisałem, lokal to lokal. Master to master.
ale co stoi na przeszkodzie temu, że dwoje graczy zdecyduje się na taki a nie inny scenariusz w obopólnej zgodzie?
co stoi na przeszkodzie jeśli gracz o słabszej rozpie, mniejszych umiejętnościach namówi drugiego na remisik i piwko? ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Me_gusta pisze:[...]
Wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości. :D
W szczególności dotyczących lataczy. Reasumując jeżeli latacz użyje lotu w szarży lub marszu i wyląduje/wystartuje w/z lesie/lasu zdaje DT. W innym wypadku szarżując lub maszerując po ziemi musi być odpowiednim typem jednostki by zdawać DT.

Kolejne pytanie dotyczy magii. Rzucam na postać np.: z AS1+ Monstrous Transformation, zamieniam w smoka i co dalej?
- Czy przemiana w smoka zachowuje AS+1, inicjatywę postaci, jej wyposażenie które może być wykorzystane podczas walki?
- czy postać na którą rzuciłem przemianę należy zmienić w smoka (fizyczna zamiana modelu)?
- jeżeli należy zmienić w smoka to jak ją należy ustawić w oddziale? (zgodnie z zapisami dotyczącymi dopasowanych/niedopasowanych podstawek?)
- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Stan pisze:- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At
Dziękuję za odpowiedź. Mając zatem na postaci: Hero Sword i 1+AS po przemianie postaci w smoka ma ona dodatkowo z wyposażenia +1 do S i At, nadal korzysta z ochrony pancerza na 1+ i wypłaca ataki i zionięcie z inicjatywą bohatera?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Tak. Wydaje się mocne, to w końcu szósty czar w domenie, ale porównaj sobie do dwellersów czy flamesów :)

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

DarekH pisze:
Stan pisze:- postać pozostaje ta sama a modyfikują się wyłącznie jej charakterystyki WS, St, To, At
Dziękuję za odpowiedź. Mając zatem na postaci: Hero Sword i 1+AS po przemianie postaci w smoka ma ona dodatkowo z wyposażenia +1 do S i At, nadal korzysta z ochrony pancerza na 1+ i wypłaca ataki i zionięcie z inicjatywą bohatera?
Z pamięci - Hero sword - +1A i +1S, lecz nie więcej niż 4A i 5S, więc po przemianie w smoka tak jakby nie daje Ci żadnych korzyści
Obrazek

Zablokowany