9 Age
Moderator: Gremlin
Re: 9 Age
W tej Szczawnicy to tylko płacze .
Zobacz całość, złóż rozpiske i porównamy z innymi czy będzie szablon.
Później pogramy trochę i będzie można wszystko stwierdzić.
Zobacz całość, złóż rozpiske i porównamy z innymi czy będzie szablon.
Później pogramy trochę i będzie można wszystko stwierdzić.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Nie no, ale serio 25 procent ranged support ? Przecież leśne elfy zawsze słynęły ze strzelania i wyróżniającym się przez to stylem gry. A teraz co ? Mechaniczne ścięcie strzelania do 25 procent "bo tak". Łucznicy od zawsze stanowili trzon armii i zawsze była opcja grania nimi nie jako wsparciem, a raczej jako główną siłą z elementem w postaci kontry walczącej wręcz. IMO bardziej logiczne byłoby zrobienie 25 procent na combat support niż na ranged support.
Edit.
A poza tym z tego co pamiętam zmiany miały być wprowadzane z uwzględnieniem ankiet na forum 9th age. Jeśli mnie wzrok nie myli, to na drugim miejscu pod "strenghts" mamy pozycję "Ranged - small arms fire", zaraz po mobilnośći. Nie wiem, może jestem dziwny, ale ni cholery nie mogę zrozumieć jak podwyższenie kosztów łuczników i wprowadzenie na nich limitu ma się przyczynić do tego, aby strzelanie stało się siłą leśnych elfów.
Edit.
A poza tym z tego co pamiętam zmiany miały być wprowadzane z uwzględnieniem ankiet na forum 9th age. Jeśli mnie wzrok nie myli, to na drugim miejscu pod "strenghts" mamy pozycję "Ranged - small arms fire", zaraz po mobilnośći. Nie wiem, może jestem dziwny, ale ni cholery nie mogę zrozumieć jak podwyższenie kosztów łuczników i wprowadzenie na nich limitu ma się przyczynić do tego, aby strzelanie stało się siłą leśnych elfów.
Hej, liczę jeszcze przed inflacją, ale jeśli dobrze rozumiem to na 2500 pkt można mieć 625 pkt w łucznikach, co przy koszcie około 12 pkt za model daje ~50 modeli. Nie jestem pewien czy na 2500 pkt ktoś brał ich więcej. Bohaterowie zaś podobno się nie wliczają do tego limitu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Będzie grane zapewnie na dużej ilości szybkich jednostek (fleet flooted czy jak to się nazywa) z wsparciem strzelania - jak nazwa wskazuje w naprawdę różnym złożeniu. Driady + łuki + sentinelsi i kawa, łuki plus różna kawa z biegaczami, tancerze albo gwardia.
Albo w drugą stronę. Z tego co liczyłem można zrobić niezłe drewniane porno:
-lord drzewko klepacz (albo mag, bez znaczenia) z koroną
-bsb na koniu z dusk stonem czy innym shitem
-2x dryszka - jedna z hate druga z koksem
-30 + 8 driad
-corowa jazda
-6 treekinów na koksie
-2x drzewko
-no i może orzeł albo dwa
Z takim marudzeniem i pierdoleniem gry to się wstrzymajcie trochę bo zaraz się okaże że jednak da radę złożyć jakiś legitny avoidance z strzelaniem (aktualnie zmieściłem 15 gladów +20 sentinelsów +2d6 bow na lajcie) bo często gęsto się okazuje że okazuje się inaczej jak się trochę pogra albo rozkmini odpowiednio. Chill out. ;>
ps. treekiny kolejny nerf w postaci zakazu wykupienia command groupa i przez to wystawianie go w drugim szeregu jest niemożliwe. Raczej będzie grana już sama szóstka do wyjaśniania przeciwników.
@PiotrekN - tak, daje około 50 łuków nie licząc muzyków, sztandarów czy innych zabawek do kupienia. Wychodzi około 48 łuków bodajże z muzykami i jednym sztandarem rozbite na 4 jednostki. Bohaterowie się nie liczą do tego limitu (core?).
Albo w drugą stronę. Z tego co liczyłem można zrobić niezłe drewniane porno:
-lord drzewko klepacz (albo mag, bez znaczenia) z koroną
-bsb na koniu z dusk stonem czy innym shitem
-2x dryszka - jedna z hate druga z koksem
-30 + 8 driad
-corowa jazda
-6 treekinów na koksie
-2x drzewko
-no i może orzeł albo dwa
Z takim marudzeniem i pierdoleniem gry to się wstrzymajcie trochę bo zaraz się okaże że jednak da radę złożyć jakiś legitny avoidance z strzelaniem (aktualnie zmieściłem 15 gladów +20 sentinelsów +2d6 bow na lajcie) bo często gęsto się okazuje że okazuje się inaczej jak się trochę pogra albo rozkmini odpowiednio. Chill out. ;>
ps. treekiny kolejny nerf w postaci zakazu wykupienia command groupa i przez to wystawianie go w drugim szeregu jest niemożliwe. Raczej będzie grana już sama szóstka do wyjaśniania przeciwników.
@PiotrekN - tak, daje około 50 łuków nie licząc muzyków, sztandarów czy innych zabawek do kupienia. Wychodzi około 48 łuków bodajże z muzykami i jednym sztandarem rozbite na 4 jednostki. Bohaterowie się nie liczą do tego limitu (core?).
Kolejna zmiana którą przeoczyłem - amryl tylko dla piechoty (chyba już wgl nie będzie grany chyba że na gwardii elfów z toporami)
Tak dojebali teraz treekinowe combo że szkoda gadać. Pozdrowionka dla Kadaja, Papy na wózku i ludzi którzy marudzą że to teraz niegrywalne modele do kosza XDDD
Tak dojebali teraz treekinowe combo że szkoda gadać. Pozdrowionka dla Kadaja, Papy na wózku i ludzi którzy marudzą że to teraz niegrywalne modele do kosza XDDD
Najlepiej po prostu kompletować modele aż się dojdzie do momentu że można grać praktycznie dowolnie bez proksów. Kręcisz (kręcicie) już nowe rozpiski?
U mnie wychodzi coś takiego póki co (oprócz porno 3x drewno +30 driad hate +30 drwali cadaron)
Chieftain BSB
wild, stag, buffr, słomka, save 2+
druid
wyscan bow, shamanizm
druid
scroll, +3 zaklęcia, cosmology
dryad matriarch
hate dla driad, wizard, +1 spell, nature
30 driad z championem
14 łuków z discipliną
8 wild huntsmenów
champ, std, war banner
12 dancerów
champ, std
2x10 sentinelsów
2xgreat eagle
Z dryszką mam zagwozdgkę, z założenia ma czarować i się leczyć (tron na 3+ z jednej kostki żeby sobie zrobić ranę). Albo wyrzucić całkowicie poziomy z niej bo i tak będzie umierała. Shamanizm tylko po zerówkę, cosmologia bo to mega uniwersalny lore. Wildów może za dużo jest i za drogo ale jak coś to mają dawać llook-outa kowboyowi
U mnie wychodzi coś takiego póki co (oprócz porno 3x drewno +30 driad hate +30 drwali cadaron)
Chieftain BSB
wild, stag, buffr, słomka, save 2+
druid
wyscan bow, shamanizm
druid
scroll, +3 zaklęcia, cosmology
dryad matriarch
hate dla driad, wizard, +1 spell, nature
30 driad z championem
14 łuków z discipliną
8 wild huntsmenów
champ, std, war banner
12 dancerów
champ, std
2x10 sentinelsów
2xgreat eagle
Z dryszką mam zagwozdgkę, z założenia ma czarować i się leczyć (tron na 3+ z jednej kostki żeby sobie zrobić ranę). Albo wyrzucić całkowicie poziomy z niej bo i tak będzie umierała. Shamanizm tylko po zerówkę, cosmologia bo to mega uniwersalny lore. Wildów może za dużo jest i za drogo ale jak coś to mają dawać llook-outa kowboyowi
Jaja po kolana nie obliguja mnie do płakania, a jedynie stwierdzania suchych faktów.Laik pisze:W tej Szczawnicy to tylko płacze .
Zobacz całość, złóż rozpiske i porównamy z innymi czy będzie szablon.
Później pogramy trochę i będzie można wszystko stwierdzić.
Szablon można założyć już z góry przy ograniczeniu na łuki ledwo 25%. Będziejeden silny schemat + moooże 2wariancje i kilka abstrakcji. Większośc rozpisek różnila sie bedzie lorami i doborem bohaterów - bo kazdy lubi co innego. Czyli co bierzesz białe czy czarne? - mówie o tej grze gdzie nie uzywa sie kostek...
xYz
Moje odczucia po tej aktualizacji
Kindredy:
Shapeshifter- meh, już nie warto
Pathfinder- nadal ok
Wild Huntsman- nadal ok na Stagu i można coś pokminić z nowym koniem z 5+ As
Blade dancer- meh, ale czy ktoś to w ogóle brał?
Forest Guardian- można rozważyć wzięcie go z dzidą do klocka elfików czyli bez zmian
Magia:
Nie jest tak źle, ale wolałbym zamiane Shamanizmu u elfów z Divination u drzewek. No i szkoda, że nie ma Witchcraft
Cory:
Łuki- bez zmian. Strzałki i tak każdy zawsze brał. Ograniczenie 25% tylko boli
Gwardia- bez zmian w praktyce
Heth Riders- trochę szkoda 3+As ale nadal są grywalni
Driadki- brak Comand Group zupełnie dla mnie niezrozumiały. Skirmishowi też się dostało
Speciale:
Tancerze- nadal bardzo mocni. Całe szczęści że stracili skirmish bo na nowych zasdach byłby to duży minus. Nie będzie już co prawda stubborna w krzakach, ale coś za coś
Wild Huntsmani- dostało się jelonkom (brak frenzy) i nie ma vanguarda do tego ograniczenie 45% sprawi, że trochę ustąpią pola inym jednostkom
Maidenki- im się nie dostało po dupie. Myślę że będą grane teraz znacznie częściej
Kestrele- nadal mocne. skirmish z bazy
Drwale- w zasadzie nić się nie zmieniło
Thicketbeast- tych panów to znerfili że hej. Brak fcg, korona tylko dla Tremana, nie można skitrać bohatera w drugim szeregu, nie maja scoring. Nie wiem czy ktoś będzie nimi grał.. Może co najwyżej trójka do siedzenia w lasku ze stubbornem.
rare:
Pathfinderzy- moim zdaniem to była najgorsza jednostka w poprzednim patchu i nic z nią nie zrobili... ale nowe zasady Artylerii mągą sprawić że będą oni skuteczniejsi w walce z maszynami niż sentinele z poisonem
Sentinele- nadal ok, ale ograniczenie 25% jest drakońskie
Orzełki- są ok, ulepszeń i tak nikt nie brał
Drzewka- chyba wracają do łask, chociaż wymuszone ulepszenia są nieco dziwne
Zgadzacie się?
Kindredy:
Shapeshifter- meh, już nie warto
Pathfinder- nadal ok
Wild Huntsman- nadal ok na Stagu i można coś pokminić z nowym koniem z 5+ As
Blade dancer- meh, ale czy ktoś to w ogóle brał?
Forest Guardian- można rozważyć wzięcie go z dzidą do klocka elfików czyli bez zmian
Magia:
Nie jest tak źle, ale wolałbym zamiane Shamanizmu u elfów z Divination u drzewek. No i szkoda, że nie ma Witchcraft
Cory:
Łuki- bez zmian. Strzałki i tak każdy zawsze brał. Ograniczenie 25% tylko boli
Gwardia- bez zmian w praktyce
Heth Riders- trochę szkoda 3+As ale nadal są grywalni
Driadki- brak Comand Group zupełnie dla mnie niezrozumiały. Skirmishowi też się dostało
Speciale:
Tancerze- nadal bardzo mocni. Całe szczęści że stracili skirmish bo na nowych zasdach byłby to duży minus. Nie będzie już co prawda stubborna w krzakach, ale coś za coś
Wild Huntsmani- dostało się jelonkom (brak frenzy) i nie ma vanguarda do tego ograniczenie 45% sprawi, że trochę ustąpią pola inym jednostkom
Maidenki- im się nie dostało po dupie. Myślę że będą grane teraz znacznie częściej
Kestrele- nadal mocne. skirmish z bazy
Drwale- w zasadzie nić się nie zmieniło
Thicketbeast- tych panów to znerfili że hej. Brak fcg, korona tylko dla Tremana, nie można skitrać bohatera w drugim szeregu, nie maja scoring. Nie wiem czy ktoś będzie nimi grał.. Może co najwyżej trójka do siedzenia w lasku ze stubbornem.
rare:
Pathfinderzy- moim zdaniem to była najgorsza jednostka w poprzednim patchu i nic z nią nie zrobili... ale nowe zasady Artylerii mągą sprawić że będą oni skuteczniejsi w walce z maszynami niż sentinele z poisonem
Sentinele- nadal ok, ale ograniczenie 25% jest drakońskie
Orzełki- są ok, ulepszeń i tak nikt nie brał
Drzewka- chyba wracają do łask, chociaż wymuszone ulepszenia są nieco dziwne
Zgadzacie się?
Nie zgadzam się co do driad i co do Eternali. Driady nie mogą brać commanda, ale są bazowo scoring przez co forest spirit nie musi być generałem (co w sumie przy obniżeniu ld do 9 u lorda nie jest już tak dobre jak mogłoby być). Także zmiana jak dla mnie neutralna. Z kolei eternale nie mogą już mieć save'a na 4+, a za to mają doliczony do kosztu save na 5+, którego w sumie i tak bym raczej nie brał, bo zwykle jest pomijalny. W związku z czym raczej ich splewili.
Edit. Save na 5+ jest jednak za darmo, co nie zmienia faktu że wolałbym mieć u nich save na 4+
Edit. Save na 5+ jest jednak za darmo, co nie zmienia faktu że wolałbym mieć u nich save na 4+
Wildzi niegrywalni bo stracili atak z chujowym wsem s4?Aseoks pisze:To zostają luki tańce i ew jastrzębie
Zrobienie samych łuczników jako core jest niemożliwe. Na 4500 trzeba zrobić idealne 25% - 1125 co jest niemożliwe a przekroczenie tego progu jest zabronione bo wchodzi kolejny limit maks 25% na Unseen Arrows xD
Łuki plus glejdzi do scorowania.
Miałem okazję pograć, na smoku i trochę smutno wychodziło. Możliwe też że grałem nim jak berło. Ogólnie zupełnie inaczej się gra - wszystko jest droższe, nie ma wygięć starych, magia to już bardziej support i ciężko zrobić fajną rozpiskę opartą na strzelaniu. W przyszłości myślę że wytestuje 5 driad z divination, horda driad, treekiny, 2x baletnice wildzi i kestrele.
Łuki plus glejdzi do scorowania.
Miałem okazję pograć, na smoku i trochę smutno wychodziło. Możliwe też że grałem nim jak berło. Ogólnie zupełnie inaczej się gra - wszystko jest droższe, nie ma wygięć starych, magia to już bardziej support i ciężko zrobić fajną rozpiskę opartą na strzelaniu. W przyszłości myślę że wytestuje 5 driad z divination, horda driad, treekiny, 2x baletnice wildzi i kestrele.