9 Age

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Re: 9 Age

Post autor: Laik »

W tej Szczawnicy to tylko płacze :wink: .
Zobacz całość, złóż rozpiske i porównamy z innymi czy będzie szablon.
Później pogramy trochę i będzie można wszystko stwierdzić.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Nie no, ale serio 25 procent ranged support ? Przecież leśne elfy zawsze słynęły ze strzelania i wyróżniającym się przez to stylem gry. A teraz co ? Mechaniczne ścięcie strzelania do 25 procent "bo tak". Łucznicy od zawsze stanowili trzon armii i zawsze była opcja grania nimi nie jako wsparciem, a raczej jako główną siłą z elementem w postaci kontry walczącej wręcz. IMO bardziej logiczne byłoby zrobienie 25 procent na combat support niż na ranged support.
Edit.
A poza tym z tego co pamiętam zmiany miały być wprowadzane z uwzględnieniem ankiet na forum 9th age. Jeśli mnie wzrok nie myli, to na drugim miejscu pod "strenghts" mamy pozycję "Ranged - small arms fire", zaraz po mobilnośći. Nie wiem, może jestem dziwny, ale ni cholery nie mogę zrozumieć jak podwyższenie kosztów łuczników i wprowadzenie na nich limitu ma się przyczynić do tego, aby strzelanie stało się siłą leśnych elfów.
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Hej, liczę jeszcze przed inflacją, ale jeśli dobrze rozumiem to na 2500 pkt można mieć 625 pkt w łucznikach, co przy koszcie około 12 pkt za model daje ~50 modeli. Nie jestem pewien czy na 2500 pkt ktoś brał ich więcej. Bohaterowie zaś podobno się nie wliczają do tego limitu.

Pozdrawiam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Będzie grane zapewnie na dużej ilości szybkich jednostek (fleet flooted czy jak to się nazywa) z wsparciem strzelania - jak nazwa wskazuje w naprawdę różnym złożeniu. Driady + łuki + sentinelsi i kawa, łuki plus różna kawa z biegaczami, tancerze albo gwardia.

Albo w drugą stronę. Z tego co liczyłem można zrobić niezłe drewniane porno:
-lord drzewko klepacz (albo mag, bez znaczenia) z koroną
-bsb na koniu z dusk stonem czy innym shitem
-2x dryszka - jedna z hate druga z koksem
-30 + 8 driad
-corowa jazda
-6 treekinów na koksie
-2x drzewko
-no i może orzeł albo dwa

Z takim marudzeniem i pierdoleniem gry to się wstrzymajcie trochę bo zaraz się okaże że jednak da radę złożyć jakiś legitny avoidance z strzelaniem (aktualnie zmieściłem 15 gladów +20 sentinelsów +2d6 bow na lajcie) bo często gęsto się okazuje że okazuje się inaczej jak się trochę pogra albo rozkmini odpowiednio. Chill out. ;>

ps. treekiny kolejny nerf w postaci zakazu wykupienia command groupa i przez to wystawianie go w drugim szeregu jest niemożliwe. Raczej będzie grana już sama szóstka do wyjaśniania przeciwników.

@PiotrekN - tak, daje około 50 łuków nie licząc muzyków, sztandarów czy innych zabawek do kupienia. Wychodzi około 48 łuków bodajże z muzykami i jednym sztandarem rozbite na 4 jednostki. Bohaterowie się nie liczą do tego limitu (core?).
Obrazek

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Ok, może i się uda złożyć coś fajnego, nie przeczę, zawsze się coś udaje :) Chodzi mi raczej o to, że zmiany zamiast poszerzać spektrum możliwości, to je ograniczają, a przecież chyba nie taki jest cel. Poczekamy, zobaczymy, nie ma nawet jeszcze oficjalnych zasad do 1.2.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Kolejna zmiana którą przeoczyłem - amryl tylko dla piechoty (chyba już wgl nie będzie grany chyba że na gwardii elfów z toporami)

Tak dojebali teraz treekinowe combo że szkoda gadać. Pozdrowionka dla Kadaja, Papy na wózku i ludzi którzy marudzą że to teraz niegrywalne modele do kosza XDDD
Obrazek

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Co prawda to prawda - wychodzi na to, że nie ma co kupować modeli specjalnie pod 9th age. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wszyscy masowo zaczną grać wardancerami, a potem w następnym updacie zabiorą im scoring xd
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Najlepiej po prostu kompletować modele aż się dojdzie do momentu że można grać praktycznie dowolnie bez proksów. Kręcisz (kręcicie) już nowe rozpiski?

U mnie wychodzi coś takiego póki co (oprócz porno 3x drewno +30 driad hate +30 drwali cadaron)

Chieftain BSB
wild, stag, buffr, słomka, save 2+

druid
wyscan bow, shamanizm

druid
scroll, +3 zaklęcia, cosmology

dryad matriarch
hate dla driad, wizard, +1 spell, nature

30 driad z championem
14 łuków z discipliną

8 wild huntsmenów
champ, std, war banner

12 dancerów
champ, std

2x10 sentinelsów

2xgreat eagle

Z dryszką mam zagwozdgkę, z założenia ma czarować i się leczyć (tron na 3+ z jednej kostki żeby sobie zrobić ranę). Albo wyrzucić całkowicie poziomy z niej bo i tak będzie umierała. Shamanizm tylko po zerówkę, cosmologia bo to mega uniwersalny lore. Wildów może za dużo jest i za drogo ale jak coś to mają dawać llook-outa kowboyowi
Obrazek

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Laik pisze:W tej Szczawnicy to tylko płacze :wink: .
Zobacz całość, złóż rozpiske i porównamy z innymi czy będzie szablon.
Później pogramy trochę i będzie można wszystko stwierdzić.
Jaja po kolana nie obliguja mnie do płakania, a jedynie stwierdzania suchych faktów.

Szablon można założyć już z góry przy ograniczeniu na łuki ledwo 25%. Będziejeden silny schemat + moooże 2wariancje i kilka abstrakcji. Większośc rozpisek różnila sie bedzie lorami i doborem bohaterów - bo kazdy lubi co innego. Czyli co bierzesz białe czy czarne? - mówie o tej grze gdzie nie uzywa sie kostek...
xYz

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Miau, miau, miau

Naprawdę najpierw chce zobaczyć co będzie tym standardem.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Jelonki straciły frenzy. Tak tylko mówie jakby ktoś nie zauważył ;)

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

To zostają luki tańce i ew jastrzębie
_______________________________

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Moje odczucia po tej aktualizacji

Kindredy:
Shapeshifter- meh, już nie warto
Pathfinder- nadal ok
Wild Huntsman- nadal ok na Stagu i można coś pokminić z nowym koniem z 5+ As
Blade dancer- meh, ale czy ktoś to w ogóle brał?
Forest Guardian- można rozważyć wzięcie go z dzidą do klocka elfików czyli bez zmian

Magia:
Nie jest tak źle, ale wolałbym zamiane Shamanizmu u elfów z Divination u drzewek. No i szkoda, że nie ma Witchcraft

Cory:
Łuki- bez zmian. Strzałki i tak każdy zawsze brał. Ograniczenie 25% tylko boli
Gwardia- bez zmian w praktyce
Heth Riders- trochę szkoda 3+As ale nadal są grywalni
Driadki- brak Comand Group zupełnie dla mnie niezrozumiały. Skirmishowi też się dostało

Speciale:
Tancerze- nadal bardzo mocni. Całe szczęści że stracili skirmish bo na nowych zasdach byłby to duży minus. Nie będzie już co prawda stubborna w krzakach, ale coś za coś
Wild Huntsmani- dostało się jelonkom (brak frenzy) i nie ma vanguarda do tego ograniczenie 45% sprawi, że trochę ustąpią pola inym jednostkom
Maidenki- im się nie dostało po dupie. Myślę że będą grane teraz znacznie częściej
Kestrele- nadal mocne. skirmish z bazy
Drwale- w zasadzie nić się nie zmieniło
Thicketbeast- tych panów to znerfili że hej. Brak fcg, korona tylko dla Tremana, nie można skitrać bohatera w drugim szeregu, nie maja scoring. Nie wiem czy ktoś będzie nimi grał.. Może co najwyżej trójka do siedzenia w lasku ze stubbornem.

rare:
Pathfinderzy- moim zdaniem to była najgorsza jednostka w poprzednim patchu i nic z nią nie zrobili... ale nowe zasady Artylerii mągą sprawić że będą oni skuteczniejsi w walce z maszynami niż sentinele z poisonem
Sentinele- nadal ok, ale ograniczenie 25% jest drakońskie
Orzełki- są ok, ulepszeń i tak nikt nie brał
Drzewka- chyba wracają do łask, chociaż wymuszone ulepszenia są nieco dziwne

Zgadzacie się?

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Nie zgadzam się co do driad i co do Eternali. Driady nie mogą brać commanda, ale są bazowo scoring przez co forest spirit nie musi być generałem (co w sumie przy obniżeniu ld do 9 u lorda nie jest już tak dobre jak mogłoby być). Także zmiana jak dla mnie neutralna. Z kolei eternale nie mogą już mieć save'a na 4+, a za to mają doliczony do kosztu save na 5+, którego w sumie i tak bym raczej nie brał, bo zwykle jest pomijalny. W związku z czym raczej ich splewili.

Edit. Save na 5+ jest jednak za darmo, co nie zmienia faktu że wolałbym mieć u nich save na 4+
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Aseoks pisze:To zostają luki tańce i ew jastrzębie
Wildzi niegrywalni bo stracili atak z chujowym wsem s4?
Obrazek

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

aa dobra, bo to tylko jelonki straciły, to może nie tak źle ale sądzę, żę będą lepsze jednostki
_______________________________

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Nagle się okazuje że przydałoby się mieć 30 tancerzy i ze 2 oddziały Maidenek :/

zil
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: zil »

udało się komuś zrobić core z 2 oddziałów łuków ? :)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

ja mam 3 plus 5 glade ridersow

mieliscie okazje juz cos pograc?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Zrobienie samych łuczników jako core jest niemożliwe. Na 4500 trzeba zrobić idealne 25% - 1125 co jest niemożliwe a przekroczenie tego progu jest zabronione bo wchodzi kolejny limit maks 25% na Unseen Arrows xD

Łuki plus glejdzi do scorowania.

Miałem okazję pograć, na smoku i trochę smutno wychodziło. Możliwe też że grałem nim jak berło. Ogólnie zupełnie inaczej się gra - wszystko jest droższe, nie ma wygięć starych, magia to już bardziej support i ciężko zrobić fajną rozpiskę opartą na strzelaniu. W przyszłości myślę że wytestuje 5 driad z divination, horda driad, treekiny, 2x baletnice wildzi i kestrele.
Obrazek

ODPOWIEDZ