9th Age
Re: 9th Age
Tak, normalnie w dziale rules masz wszystkie poprzednie wersje.
Po przemyśleniu to rzeczywiście było głupie że champion ma wyższy ws/bs. Ja zwykle o tym nie pamiętałem. Ich rola to i tak łapanie w challenge impactów itp.
Na piechocie to jeszcze, ale taki skullcrusher z dodatkowym ws miał go aż 6, dużo. A kosztowało to tylko 10pkt.
A taki champion maneaterów miał ws5 bs6.
Po przemyśleniu to rzeczywiście było głupie że champion ma wyższy ws/bs. Ja zwykle o tym nie pamiętałem. Ich rola to i tak łapanie w challenge impactów itp.
Na piechocie to jeszcze, ale taki skullcrusher z dodatkowym ws miał go aż 6, dużo. A kosztowało to tylko 10pkt.
A taki champion maneaterów miał ws5 bs6.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Juz nie ma dostepnych archiwalnych zasad.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
"Narzekam bo mogę błagam dajcie mi trochę uwagi ;--(("Magnus pisze:Moje pierwsze wrażenia po przejrzeniu nowych zmian zdecydowanie na minus... Swietne bylo wzmocnienie czempionow o wyzszy WS BS i A, teraz znowu sa tymi samymi smieciami z jednym A wiecej... Szkoda. Same AB wyglądają jakby tam nasrano, IMO strasznie nieczytelne i odpychajace. Do tego calkowita zmiana tabelek hero/core/spec/rare indywidualnie tez nie bardzo mi sie podoba, utrudnia tworzenie rozp, no i zmiana formatu punktowego czyi wszystko x2 jest tez takie sobie... poprzednia wersja byla niemal idealna, potrzebowala ledwie kosmetyki a nie rewolucji, a przynajmniej jeszcze nie teraz IMO... BTW jest jeszcze mozliwosc pobrania bookow z poprzedniej wersji?
Ja sobie też sobie ponarzekam...
Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden) kierują grę w stronę, gdzie wszyscy będą mieli takie same statystyki tylko różnie będą się nazywali. Wtedy osiągniemy idealne zrównoważenie armii.
Chęć jednoznacznego zapisanie reguł sprawiają, że czyta się to coraz bardziej jak projekt ustawy albo kod wykonywalny. Sama gra rozgrywka jest może bardziej przejrzysta ale WFB czytało się o wiele przyjemniej.
Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden) kierują grę w stronę, gdzie wszyscy będą mieli takie same statystyki tylko różnie będą się nazywali. Wtedy osiągniemy idealne zrównoważenie armii.
Chęć jednoznacznego zapisanie reguł sprawiają, że czyta się to coraz bardziej jak projekt ustawy albo kod wykonywalny. Sama gra rozgrywka jest może bardziej przejrzysta ale WFB czytało się o wiele przyjemniej.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nowe booki (najbliższy WDG) będą miały zupełnie inne podejście do tego tematu - to zupełnie inna jakość booków będzie.
Trzeba było wykosić duży kawał trawnika, żeby teraz wszędzie móc posadzić pelargonie.
Trzeba było wykosić duży kawał trawnika, żeby teraz wszędzie móc posadzić pelargonie.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
Twierdzisz więc, że gdy dokładnie taka sama zasada (np -1 to hit) miała różną nazwę w każdej armii w której się pojawiała to "czytało to się lepiej"? xD?
Normalizacja zasad gier=każda armia będzie taka sama lul
Normalizacja zasad gier=każda armia będzie taka sama lul
troche kulą w płot. Ta zasada robiła więcej problemów niż dobrego.Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden)
Szczególnie, że służyła najpierw do wyjmowania herosów z styku, a później była źle grana przez wiekszość osób (jak assassin nie mógł zastąpić modelu z first rank to pojawial się w 2-3 szeregu i nie wnosił nic do walki. Oczywiście wytłumaczenie tego budziło frustracje u graczy -.-)
zdjęcie jej było najlepszym możliwym rozwiązaniem
Dokładnie o to mi chodziło. Jest zasada niestandardowa, są z nią problemy: wyciąć. Gra staje się przez to 'aseptyczna'.Shino pisze:troche kulą w płot. Ta zasada robiła więcej problemów niż dobrego.Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden)
Mam taką cichą nadzieję, ale Team'y znowu zdaje się planują graczy obdarzyć dobrem na siłę i z pełnego zaskoczenia. Trochę nie rozumiem czemu praca zespołów nie jest odrobinę bardziej jawna a pomysły nie są konsultowane z wyprzedzeniem. Jak się okaże, że WoDG nie trafią w gusta to cały projekt się rozchwieje znowu.swieta_barbara pisze:Nowe booki (najbliższy WDG) będą miały zupełnie inne podejście do tego tematu - to zupełnie inna jakość booków będzie.
No i ciekaw jestem jak sobie z równoważeniem 'pełnych' i 'starych' AB poradzą...
Chyba masz wrażenie, nie nadzieję. Poza tym taki od początku był zamysł twórców T9A, żeby wypuszczać te nowe booki.JimMorr pisze:Mam taką cichą nadzieję, ale Team'y znowu zdaje się planują graczy obdarzyć dobrem na siłę i z pełnego zaskoczenia.
Prace tych zespołów nie są jawne, bo "potrzebują miejsca, gdzie mogą porozmawiać bez bycia ocenianym przez szersze grono na każdym kroku". Przynajmniej mniej więcej taką odpowiedź dostałem jak sam o to pytałem. Dodatkowo należy zrozumieć, że nie wszystkie pomysły z tajnego forum wchodzą w życie, więc jak opinia publiczna miała by dostęp do czytania tego, to miałbyś shitstorm po każdym pomyśle.JimMorr pisze:Trochę nie rozumiem czemu praca zespołów nie jest odrobinę bardziej jawna a pomysły nie są konsultowane z wyprzedzeniem..
Z tego miejsca zapewniam cię, że nie trafią. Nie da się zrobić czegokolwiek tak, żeby wszystkim się podobało. Zawsze będą niezadowoleni. Projekt się nie rozchwieje. Jest kilka armii, których gracze są ewidentnie niezadowoleni z tego jak wygląda ich podręcznik już prawie od roku i jakoś nic się nie chwieje. Póki ludzie wiedzą, że coś jest w danej sprawie robione i pcha się to do przodu, to raczej się nie zniechęcają. No chyba, że termin zakończenia prac jest bardzo odległy.JimMorr pisze:Jak się okaże, że WoDG nie trafią w gusta to cały projekt się rozchwieje znowu.
Tak samo jak z UD i SE?JimMorr pisze:No i ciekaw jestem jak sobie z równoważeniem 'pełnych' i 'starych' AB poradzą...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To inny case Jarek.JarekK pisze:Tak samo jak z UD i SE?
WDG dostanie kompletnego redesigna, UD i SE po prostu dostały trochę obrazków i fluffowych opisów do standardowego zestawu podręczników.
Czytam czasem to forum Army Design Team WDG i naprawdę armia bardzo się zmieni.
Z mojego doświadczenia - bardzo trudno zainteresować nowych graczy, jeden może się zjawił, kupił figurki i na razie cisza.
Ma sporo do sklejenia - do pomalowania, w sumie sam sobie chyba klimat obmyśla, a dostał cynk, że najlepiej, by wzorował się na WFB... (którego nie zna)
Jakieś pojedyncze osoby pojawiają się, które grały ostatnio w 6-7 ed. Ale na razie to były tylko deklaracje słowne.
Jestem w stanie w pełni zrozumieć na jakich zasadach powstała wersja 1.0 - celem było w miarę zbalansowanie na ETC, nie zdobywanie nowych graczy.
Zmiany na 1.1. (wcześniej w pełni logiczne) na dzień dzisiejszy są dla mnie szokiem (po co?), skoro zostały wprowadzone na chwilę zaraz przed wywróceniem systemu do góry nogami.
Mały wywiad u mnie w klubie/stowarzyszeniu - dlaczego nie interesuje ich 9th Age:
- najważniejsze: brak fluffu
- uważają, że system umrze bez producenta figurek, który ma w miarę normalne ceny - będąc uczciwym - tylko AoWar proponuje tanie i przyjemne dla oka rozwiązania, reszta gł. nowych producentów chce krocie za modele.
- Ci co nie mają figsów - za wysoki próg wejścia - nawet na 1200, trzeba wydać mnóstwo kasy - inne systemy za 100-200 pozwalają zacząć się już bawić. A istnieje świadomość, że dopiero od 2500 zaczyna się zabawa (5000 Ale o tym nie każdy wie).
- Pomimo ciągłego tłumaczenia - zbyt częste zmiany systemu zniechęcają do startu, bo nie wiadomo, co będzie w ogóle grywalne. (dla mnie nowe zasady powodują, że nawet nie kierując się skutecznością, nie mogę wystawić, tego co lubiłem i było dla mnie funowe, bo ograniczają mnie nowe katergorie...
- nie widziałem, by ktokolwiek wydrukował podręczniki do SE i UD... nikt w kolorze mnóstwa stron nie będzie drukował, skoro zaraz będzie zmiana
- brak wsparcia producenta - szczególnie gracze Malifaux, Ogniem i Mieczem, Warzone - przyzwyczajeni są, że na turnieju można figsy dostać ot tak
Brak niemal jakiejkolwiek jawności tego co się zmieni i ograniczony udział funów w projekcie dają efekt jakim są niezadowolenie i brak pewności chociażby w zakupach nowych figurek, co dopiero mówiąc o wejściu w system.
Ja kończę swoje halabardy, bo zacząłem - z resztą daje sobie na wstrzymanie, bo nie wiem czym będę mógł się bawić. (będąc uczciwym - mam mnóstwo figurek WoDG czekających na zmontowanie i trochę Eos)
Na razie Warzone jest w kolejce i do wydania 2.0 i Army booków z malowaniem 9th Age daję sobie spokój.
Ma sporo do sklejenia - do pomalowania, w sumie sam sobie chyba klimat obmyśla, a dostał cynk, że najlepiej, by wzorował się na WFB... (którego nie zna)
Jakieś pojedyncze osoby pojawiają się, które grały ostatnio w 6-7 ed. Ale na razie to były tylko deklaracje słowne.
Jestem w stanie w pełni zrozumieć na jakich zasadach powstała wersja 1.0 - celem było w miarę zbalansowanie na ETC, nie zdobywanie nowych graczy.
Zmiany na 1.1. (wcześniej w pełni logiczne) na dzień dzisiejszy są dla mnie szokiem (po co?), skoro zostały wprowadzone na chwilę zaraz przed wywróceniem systemu do góry nogami.
Mały wywiad u mnie w klubie/stowarzyszeniu - dlaczego nie interesuje ich 9th Age:
- najważniejsze: brak fluffu
- uważają, że system umrze bez producenta figurek, który ma w miarę normalne ceny - będąc uczciwym - tylko AoWar proponuje tanie i przyjemne dla oka rozwiązania, reszta gł. nowych producentów chce krocie za modele.
- Ci co nie mają figsów - za wysoki próg wejścia - nawet na 1200, trzeba wydać mnóstwo kasy - inne systemy za 100-200 pozwalają zacząć się już bawić. A istnieje świadomość, że dopiero od 2500 zaczyna się zabawa (5000 Ale o tym nie każdy wie).
- Pomimo ciągłego tłumaczenia - zbyt częste zmiany systemu zniechęcają do startu, bo nie wiadomo, co będzie w ogóle grywalne. (dla mnie nowe zasady powodują, że nawet nie kierując się skutecznością, nie mogę wystawić, tego co lubiłem i było dla mnie funowe, bo ograniczają mnie nowe katergorie...
- nie widziałem, by ktokolwiek wydrukował podręczniki do SE i UD... nikt w kolorze mnóstwa stron nie będzie drukował, skoro zaraz będzie zmiana
- brak wsparcia producenta - szczególnie gracze Malifaux, Ogniem i Mieczem, Warzone - przyzwyczajeni są, że na turnieju można figsy dostać ot tak
Brak niemal jakiejkolwiek jawności tego co się zmieni i ograniczony udział funów w projekcie dają efekt jakim są niezadowolenie i brak pewności chociażby w zakupach nowych figurek, co dopiero mówiąc o wejściu w system.
Ja kończę swoje halabardy, bo zacząłem - z resztą daje sobie na wstrzymanie, bo nie wiem czym będę mógł się bawić. (będąc uczciwym - mam mnóstwo figurek WoDG czekających na zmontowanie i trochę Eos)
Na razie Warzone jest w kolejce i do wydania 2.0 i Army booków z malowaniem 9th Age daję sobie spokój.
JimMorr pisze: Dokładnie o to mi chodziło. Jest zasada niestandardowa, są z nią problemy: wyciąć. Gra staje się przez to 'aseptyczna'..
Aseptyczna to znaczy?
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
Najgorsze uczucie, nie mogę grać bo moja armia nie ma napisanej historyjki.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
Ale to jest to, czego najbardziej mi brakuje w t9a i przez co nie mogę normalnie grać. :^(
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
@Blaesus Powiem szczerze, ze jedyne co mnie boli to brak "stabilnej" wersji 1.1, i wersji beta 1.2. Na 1.1 grasz turnieje i z kolegami przy piwku. 1.2 dla maniaków balansu Po roku update do 2.0 i wydajemy co miesiąc podręcznik.
Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG
Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Na grudzień planowany jest release pełnego rulebooka z fluffem, a na styczeń Quick Starter - czyli gra z uproszczonymi zasadami, przeznaczona dla początkujących graczy.wind_sower pisze:Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG
Cieszę się, że T9A jest w stanie odpowiadać na potrzeby fanów zanim je wyartykułują.
Fluff jest cały czas tworzony. Widzieliście pliczek z nowymi ścieżkami magii z fluffem i artami?
Polecam.
http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... full-book/
No i nie zapominajmy o nadciągającym booku do WDG jako kolejnym wydawnictwie. Dzieje się
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
swieta_barbara pisze:Na grudzień planowany jest release pełnego rulebooka z fluffem, a na styczeń Quick Starter - czyli gra z uproszczonymi zasadami, przeznaczona dla początkujących graczy.wind_sower pisze:Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG
Cieszę się, że T9A jest w stanie odpowiadać na potrzeby fanów zanim je wyartykułują.
@swieta_barbara Doskonale to wiem, gdyż co trzeci Twój post o tym mówi Mam tylko nadzieję, że nie zatrzymacie się na BRB, że faktycznie ten świat będzie "żył". Życzę Wam tego. I nam
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com