9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: 9th Age

Post autor: Stan »

Tak, normalnie w dziale rules masz wszystkie poprzednie wersje.
Po przemyśleniu to rzeczywiście było głupie że champion ma wyższy ws/bs. Ja zwykle o tym nie pamiętałem. Ich rola to i tak łapanie w challenge impactów itp.
Na piechocie to jeszcze, ale taki skullcrusher z dodatkowym ws miał go aż 6, dużo. A kosztowało to tylko 10pkt.
A taki champion maneaterów miał ws5 bs6.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Juz nie ma dostepnych archiwalnych zasad.

Awatar użytkownika
Roedor
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Roedor »

Jak by ktoś potrzebował wersji 1.1:

http://chomikuj.pl/Roe_Dorsz/9th+Age

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Magnus pisze:Moje pierwsze wrażenia po przejrzeniu nowych zmian zdecydowanie na minus... Swietne bylo wzmocnienie czempionow o wyzszy WS BS i A, teraz znowu sa tymi samymi smieciami z jednym A wiecej... Szkoda. Same AB wyglądają jakby tam nasrano, IMO strasznie nieczytelne i odpychajace. Do tego calkowita zmiana tabelek hero/core/spec/rare indywidualnie tez nie bardzo mi sie podoba, utrudnia tworzenie rozp, no i zmiana formatu punktowego czyi wszystko x2 jest tez takie sobie... poprzednia wersja byla niemal idealna, potrzebowala ledwie kosmetyki a nie rewolucji, a przynajmniej jeszcze nie teraz IMO... BTW jest jeszcze mozliwosc pobrania bookow z poprzedniej wersji? :P
"Narzekam bo mogę błagam dajcie mi trochę uwagi ;--(("
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ja sobie też sobie ponarzekam...

Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden) kierują grę w stronę, gdzie wszyscy będą mieli takie same statystyki tylko różnie będą się nazywali. Wtedy osiągniemy idealne zrównoważenie armii.

Chęć jednoznacznego zapisanie reguł sprawiają, że czyta się to coraz bardziej jak projekt ustawy albo kod wykonywalny. Sama gra rozgrywka jest może bardziej przejrzysta ale WFB czytało się o wiele przyjemniej.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nowe booki (najbliższy WDG) będą miały zupełnie inne podejście do tego tematu - to zupełnie inna jakość booków będzie.
Trzeba było wykosić duży kawał trawnika, żeby teraz wszędzie móc posadzić pelargonie.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Twierdzisz więc, że gdy dokładnie taka sama zasada (np -1 to hit) miała różną nazwę w każdej armii w której się pojawiała to "czytało to się lepiej"? xD?
Normalizacja zasad gier=każda armia będzie taka sama lul
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden)
troche kulą w płot. Ta zasada robiła więcej problemów niż dobrego.

Szczególnie, że służyła najpierw do wyjmowania herosów z styku, a później była źle grana przez wiekszość osób (jak assassin nie mógł zastąpić modelu z first rank to pojawial się w 2-3 szeregu i nie wnosił nic do walki. Oczywiście wytłumaczenie tego budziło frustracje u graczy -.-)

zdjęcie jej było najlepszym możliwym rozwiązaniem

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Shino pisze:
Standaryzacja poprzez wycinanie zasad specjalnych (hidden)
troche kulą w płot. Ta zasada robiła więcej problemów niż dobrego.
Dokładnie o to mi chodziło. Jest zasada niestandardowa, są z nią problemy: wyciąć. Gra staje się przez to 'aseptyczna'.
swieta_barbara pisze:Nowe booki (najbliższy WDG) będą miały zupełnie inne podejście do tego tematu - to zupełnie inna jakość booków będzie.
Mam taką cichą nadzieję, ale Team'y znowu zdaje się planują graczy obdarzyć dobrem na siłę i z pełnego zaskoczenia. Trochę nie rozumiem czemu praca zespołów nie jest odrobinę bardziej jawna a pomysły nie są konsultowane z wyprzedzeniem. Jak się okaże, że WoDG nie trafią w gusta to cały projekt się rozchwieje znowu.

No i ciekaw jestem jak sobie z równoważeniem 'pełnych' i 'starych' AB poradzą...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

JimMorr pisze:Mam taką cichą nadzieję, ale Team'y znowu zdaje się planują graczy obdarzyć dobrem na siłę i z pełnego zaskoczenia.
Chyba masz wrażenie, nie nadzieję. Poza tym taki od początku był zamysł twórców T9A, żeby wypuszczać te nowe booki.
JimMorr pisze:Trochę nie rozumiem czemu praca zespołów nie jest odrobinę bardziej jawna a pomysły nie są konsultowane z wyprzedzeniem..
Prace tych zespołów nie są jawne, bo "potrzebują miejsca, gdzie mogą porozmawiać bez bycia ocenianym przez szersze grono na każdym kroku". Przynajmniej mniej więcej taką odpowiedź dostałem jak sam o to pytałem. Dodatkowo należy zrozumieć, że nie wszystkie pomysły z tajnego forum wchodzą w życie, więc jak opinia publiczna miała by dostęp do czytania tego, to miałbyś shitstorm po każdym pomyśle.
JimMorr pisze:Jak się okaże, że WoDG nie trafią w gusta to cały projekt się rozchwieje znowu.
Z tego miejsca zapewniam cię, że nie trafią. Nie da się zrobić czegokolwiek tak, żeby wszystkim się podobało. Zawsze będą niezadowoleni. Projekt się nie rozchwieje. Jest kilka armii, których gracze są ewidentnie niezadowoleni z tego jak wygląda ich podręcznik już prawie od roku i jakoś nic się nie chwieje. Póki ludzie wiedzą, że coś jest w danej sprawie robione i pcha się to do przodu, to raczej się nie zniechęcają. No chyba, że termin zakończenia prac jest bardzo odległy.
JimMorr pisze:No i ciekaw jestem jak sobie z równoważeniem 'pełnych' i 'starych' AB poradzą...
Tak samo jak z UD i SE?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

JarekK pisze:Tak samo jak z UD i SE?
To inny case Jarek.
WDG dostanie kompletnego redesigna, UD i SE po prostu dostały trochę obrazków i fluffowych opisów do standardowego zestawu podręczników.
Czytam czasem to forum Army Design Team WDG i naprawdę armia bardzo się zmieni.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Z mojego doświadczenia - bardzo trudno zainteresować nowych graczy, jeden może się zjawił, kupił figurki i na razie cisza.
Ma sporo do sklejenia - do pomalowania, w sumie sam sobie chyba klimat obmyśla, a dostał cynk, że najlepiej, by wzorował się na WFB... (którego nie zna)

Jakieś pojedyncze osoby pojawiają się, które grały ostatnio w 6-7 ed. Ale na razie to były tylko deklaracje słowne.

Jestem w stanie w pełni zrozumieć na jakich zasadach powstała wersja 1.0 - celem było w miarę zbalansowanie na ETC, nie zdobywanie nowych graczy.

Zmiany na 1.1. (wcześniej w pełni logiczne) na dzień dzisiejszy są dla mnie szokiem (po co?), skoro zostały wprowadzone na chwilę zaraz przed wywróceniem systemu do góry nogami.

Mały wywiad u mnie w klubie/stowarzyszeniu - dlaczego nie interesuje ich 9th Age:
- najważniejsze: brak fluffu
- uważają, że system umrze bez producenta figurek, który ma w miarę normalne ceny - będąc uczciwym - tylko AoWar proponuje tanie i przyjemne dla oka rozwiązania, reszta gł. nowych producentów chce krocie za modele.
- Ci co nie mają figsów - za wysoki próg wejścia - nawet na 1200, trzeba wydać mnóstwo kasy - inne systemy za 100-200 pozwalają zacząć się już bawić. A istnieje świadomość, że dopiero od 2500 zaczyna się zabawa (5000 :) Ale o tym nie każdy wie).
- Pomimo ciągłego tłumaczenia - zbyt częste zmiany systemu zniechęcają do startu, bo nie wiadomo, co będzie w ogóle grywalne. (dla mnie nowe zasady powodują, że nawet nie kierując się skutecznością, nie mogę wystawić, tego co lubiłem i było dla mnie funowe, bo ograniczają mnie nowe katergorie...
- nie widziałem, by ktokolwiek wydrukował podręczniki do SE i UD... nikt w kolorze mnóstwa stron nie będzie drukował, skoro zaraz będzie zmiana
- brak wsparcia producenta - szczególnie gracze Malifaux, Ogniem i Mieczem, Warzone - przyzwyczajeni są, że na turnieju można figsy dostać ot tak

Brak niemal jakiejkolwiek jawności tego co się zmieni i ograniczony udział funów w projekcie dają efekt jakim są niezadowolenie i brak pewności chociażby w zakupach nowych figurek, co dopiero mówiąc o wejściu w system.

Ja kończę swoje halabardy, bo zacząłem - z resztą daje sobie na wstrzymanie, bo nie wiem czym będę mógł się bawić. (będąc uczciwym - mam mnóstwo figurek WoDG czekających na zmontowanie i trochę Eos)
Na razie Warzone jest w kolejce i do wydania 2.0 i Army booków z malowaniem 9th Age daję sobie spokój.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

JimMorr pisze: Dokładnie o to mi chodziło. Jest zasada niestandardowa, są z nią problemy: wyciąć. Gra staje się przez to 'aseptyczna'..

Aseptyczna to znaczy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Najgorsze uczucie, nie mogę grać bo moja armia nie ma napisanej historyjki.
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Dancaarkiiel pisze:Najgorsze uczucie, nie mogę grać bo moja armia nie ma napisanej historyjki.
Kolejny wiele wnoszący do rozmowy post milordzie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Ale to jest to, czego najbardziej mi brakuje w t9a i przez co nie mogę normalnie grać. :^(
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

@Blaesus Powiem szczerze, ze jedyne co mnie boli to brak "stabilnej" wersji 1.1, i wersji beta 1.2. Na 1.1 grasz turnieje i z kolegami przy piwku. 1.2 dla maniaków balansu ;) Po roku update do 2.0 i wydajemy co miesiąc podręcznik.

Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

wind_sower pisze:Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG :)
Na grudzień planowany jest release pełnego rulebooka z fluffem, a na styczeń Quick Starter - czyli gra z uproszczonymi zasadami, przeznaczona dla początkujących graczy.
Cieszę się, że T9A jest w stanie odpowiadać na potrzeby fanów zanim je wyartykułują.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

:mrgreen:

Fluff jest cały czas tworzony. Widzieliście pliczek z nowymi ścieżkami magii z fluffem i artami?
Polecam.

http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... full-book/

No i nie zapominajmy o nadciągającym booku do WDG jako kolejnym wydawnictwie. Dzieje się :)

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

swieta_barbara pisze:
wind_sower pisze:Moim zdaniem T9A powinno się skupić na fluffie i grach na małe punkty (może nawet skirmish), by wkręcać ludzi w nowy stary świat. I zamiast wersji 3.0 chętniej bym zobaczył wersję 1.0 RPG :)
Na grudzień planowany jest release pełnego rulebooka z fluffem, a na styczeń Quick Starter - czyli gra z uproszczonymi zasadami, przeznaczona dla początkujących graczy.
Cieszę się, że T9A jest w stanie odpowiadać na potrzeby fanów zanim je wyartykułują.

@swieta_barbara Doskonale to wiem, gdyż co trzeci Twój post o tym mówi ;) Mam tylko nadzieję, że nie zatrzymacie się na BRB, że faktycznie ten świat będzie "żył". Życzę Wam tego. I nam ;)

ODPOWIEDZ