9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Re: 9th Age

Post autor: Laik »

Klaudel pisze:Laik, dajesz bez magii!
Na pierwszy rzut oka nie wydała mi się warta swej ceny w SE, za to mam 13 oddziałów :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

ciekawa rzecz, b dozo rozpisek wogóle nie posiada scrolla/korony... ciekawa ta nowa meta ;)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Co do scrolla to się nie dziwię - płacenie 100 pkt przy jednoczesnym braku OP czarów nie jest już tak oczywistym wyborem.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Korona to jeszcze, bo w porównaniu do arcane scrolla jest niemalże darmowa.
Nie podoba mnie się jak hardkorowo przepychają granie bez jednej fazy, ale co szkodzi w sumie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Wiele armii może grać bez maga, bo kostki magii mieli przez bound spelle albo czarujące unity. Jest to całkiem spoko opcja przy tanich Crown of Scorn i Aether Icon. Do tego odpada problem niańczenia drogiego i wrażliwego maga. To jest masa punktów.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

i wreszcie jest konkretny wybór, czy z magią czy bez. Niegdyś nie było co wybierać, gdyż było to aż zbyt oczywiste.
Bardzo na plus :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Czarujące unity tzn z wizard conclave chyba wykluczają scrolla.
Eteryki są chyba lepsze teraz gdy tyle armii rezygnuje z magii?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

eteryki spokojnie kroi sie klockami. A od magicznych pociskow to one teraz sa bardziej wyporne ;)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Kosa pisze:i wreszcie jest konkretny wybór, czy z magią czy bez. Niegdyś nie było co wybierać, gdyż było to aż zbyt oczywiste.
Bardzo na plus :)
Na +1
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Podobają mi się zmiany. Za błąd uważam tylko zbyt skomplikowane tworzenie rozpiski. Ja nie mam problemów, choć nie używam AB, ale nowi gracze mogą się szybko zamotać i zniechęcić. To już wystarczająco trudna gra sama w sobie, nie musimy jeszcze dokładać tej cegiełki.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Kołata pisze:Wiele armii może grać bez maga, bo kostki magii mieli przez bound spelle albo czarujące unity. Jest to całkiem spoko opcja przy tanich Crown of Scorn i Aether Icon. Do tego odpada problem niańczenia drogiego i wrażliwego maga. To jest masa punktów.
Ktora o armia moze to robic tak efektywnie jak beasty :)? Smiesznie sie mowi o graniu bez magi jak za 80 punktów masz 4 swietne czary, które możesz dublować

Na pewno granie bez maga stało sie lepsze, ale dalej uważam, jak patrzę na te kilka naszych gier, ze magia daje sporo i warto w nia najczęsciej inwestować. Realnie to jakieś 500 punktów za cała fazę gry - imo warto
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Próbowałem na nowe 2000 zagrać VS bez magistra przeciw krasnoludom (wziąłem Rakachit Machinist'a). Trafiłem kowadło i runelorda... bolało.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Jest gdzies jakies zestawienie zmian T9A 1.0 -> 1.2 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

W rulebooku na końcu, a przy okazji Barbarossa wrzucał kilka/naście stron temu.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

I jakie opinie po kilku grach?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Główny problem to dla mnie zbyt łatwa możliwość zatrzymania bardzo osłabionej magii. Aether Icon powinno dawać +1 do dispela. Małe zasięgi czarów sprawiają, że scroll zostaje swobodnie na kluczową fazę combatu. W Poznaniu zagrałem z DH, HE, HE, WDG i OK, najmocniej czarowały krasnoludy z kowadłem rażącym czarami na 36 cali.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Na pewno magia w dużo mniejszym stopniu wpływa na grę. Ciężar rozgrywki tak na prawdę przesunął się tylko w fazę kombatu, choć cannony dalej mocno tyrają duże stwory. Niestety armie bez cannonów mogą mieć spore problemy z wielkimi bydlakami typu smok HE czy Keeper, bo zabić w kombacie się tego nie da praktycznie. Wydaje mi się, że zmiana siły na klopach to był strzał w kolano, bo razem z nerfami magii nagle jest spory problem z monsterami itp.

Gra się fajnie i na pewno inaczej, dużo ważniejsze jest dobre ustawianie się, bo już jakiś farcik w magii nie naprawi błędów w ustawieniu.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Mi się zmiany w magii podobają. Każdy miscast to hity w oddział, więc wsadzenie maga do pancernego bunkra już nie jest takie fajne.

Na pewno nie podobają mi się zawirowania wokół sztandarów/scoringu. Był sztandar na klocku, był scoring. Nie było sztandaru nie było scoringu. Prosty i fajny system. Brałeś sztandar i musiałeś o niego dbać. Obecnie sztandar na byle badziewiu daje +1cr i nie ma za to żadnych kar (brak punktów za zdobyte sztandary). Obecny system ma chyba promować multikombaty.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Laik pisze:I jakie opinie po kilku grach?

Magia dla słabych tylko CC :D
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Mi się zmiany w magii podobają. Każdy miscast to hity w oddział, więc wsadzenie maga do pancernego bunkra już nie jest takie fajne.
Pancerny bunkier daje radę bo jak masz t4 i as1+ na kawie albo 3+ na piechotę to aż tak Cię nie bolą.
Ale wszystko z t3 bez dobrego save nie nadaje się już do trzymania maga.

Scoring jest spoko bo pamiętam jak wszyscy myśleli że muchy scorują a nie scorowały. Teraz jak masz wątpliwość to patrzysz do armybooka i masz wprost napisane.

ODPOWIEDZ