9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: debelial »

Wg mnie to nie zadziała z tego względu, że armie mają różną dostępność do scoringów. Jak taki undead zasiądzie na środku kilkoma bandami zombie/szkieli to grając chaosem staram się go stamtąd usunąć do końca gry. Jeśli w Twojej propozycji mi się to uda, to i tak przegram bo undead siedział tam w 2 z 3 momentów punktowania.

Tak samo z flagami w wersji Wind_Sowera, jeśli gram armią combatową i nie mam strzelania to przeciwnik może mi wybić wyznaczone oddziały zanim ja będę miał możliwość zrobienia tego samego, przez co zapunktuje we wcześniejszych turach i późniejsze zabicie jego scoringów przeze mnie już mi nic nie da.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

debelial pisze:Wg mnie to nie zadziała z tego względu, że armie mają różną dostępność do scoringów. Jak taki undead zasiądzie na środku kilkoma bandami zombie/szkieli to grając chaosem staram się go stamtąd usunąć do końca gry. Jeśli w Twojej propozycji mi się to uda, to i tak przegram bo undead siedział tam w 2 z 3 momentów punktowania.
No i o to właśnie chodzi, skoro masz armie kombatową i taki undead będzie chciał walczyć o objetivy to o zgrozo będzie musiał do ciebie podejść, a nie stać w swoim deployu. Zminiejsza to twój dystans do niego i łatwiej ci go oflankować.
debelial pisze:Tak samo z flagami w wersji Wind_Sowera, jeśli gram armią combatową i nie mam strzelania to przeciwnik może mi wybić wyznaczone oddziały zanim ja będę miał możliwość zrobienia tego samego, przez co zapunktuje we wcześniejszych turach i późniejsze zabicie jego scoringów przeze mnie już mi nic nie da.
Tu się zgadzam. Flagi są na tyle specyficzne, że musi to być rozstrzygane po 6 turze.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dokładnie Debelial, rózna dostępność do scoringów. Powoduje sytuacje, że mam gry, gdy patrzę sobie przeciwnikowi głeboko w oczy by w ostatniej wyjść na środek i wygrać scenariusz. Albo siedzę za górą piątką kawalerii by w ostatniej zrobić breakthrough. Nie wiem czy w pierwszej turze wampiry tak ochoczo wyjdą na środek by dostać gangbang od wochu.

Moim zdaniem pomysł Jarka wymusza akcję na stole.


Co do flag wolałbym różnicę. Zabiłeś dwa a ja jeden. Dostajesz jeden punkt za scenariusz

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Gokish pisze:
Silvestro pisze:Sugerujesz powrót do siły jednostki oraz zasad strachu i terroru z 7 edycji? Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie.
Powrót outnumbered fear? Meh niet
Niekoniecznie chodzi o fear outnumbered. Nie byłem zwolennikiem tej zasady. Wolałbym aby terror był rarytasem i dostępny tylko dla monsterów np.
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Potwory są na tyle mocne, że nie potrzebują więcej buffów, wręcz przeciwnie, większość z nich wymaga nerfów :x Powinniśmy zacząć od tego, że każdy potwór powinien mieć podstawkę 100x150mm, chociaż wiem, że spora część graczy miała by wielki żal do takiej zmiany... lecz wtedy może nawet znalazłoby się miejsce na buffy dla niektórych potworków ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Aktywne scenariusze maja sens wystarczy usunsc assacynacje ktora de facto nie jest scenariuszem i to gra. Na razie scenariusze dzialaja bardzo symbolicznie bo gra sie glownie na wyrzynke i przewaznie jak ktos i tak cisnie to ma przewage

Plus punktowanie od 2 tury drugiego gracza daloby jakies rozwiazanie problemu stallowania
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ja gram jednak głównie na scenariusze, walka jest tylko dodatkiem wokół tego zbudowanym.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie no, kiedy napierasz klockiem po środku, zajeżdżasz drzewem magiem z lewej, sisterkami z prawej, ale jednych tancerzy w 6 turze dajesz na punkty, to nie jest do końca scenariuszowa gra moich marzeń :)

Ideałem jest, kiedy ktos stojący w rogu i czekający na to, by w 6 turze wystrzelić tylko po to by zcontestować/zająć środek i punkty jest karany, bo przeciwnik aktywny i szybciej idąc do przodu zdobył juz punkty w turach 3-5
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

-Qc- pisze:Nie no, kiedy napierasz klockiem po środku, zajeżdżasz drzewem magiem z lewej, sisterkami z prawej, ale jednych tancerzy w 6 turze dajesz na punkty, to nie jest do końca scenariuszowa gra moich marzeń :)

Ideałem jest, kiedy ktos stojący w rogu i czekający na to, by w 6 turze wystrzelić tylko po to by zcontestować/zająć środek i punkty jest karany, bo przeciwnik aktywny i szybciej idąc do przodu zdobył juz punkty w turach 3-5
Zagrajmy w bloba z AoS na środku, bo każdy będzie wystawiał max CC żeby scorować w ciągu całej gry

=D> =D> =D> =D> =D>

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wiesz co, mozna strzelanie przycinać w sposób tępawy (30%, droższe ceny) a mozna w sposób kreatywny promować CC własnie aktywnym scenariuszem.

Poza tym są rozpiski np. z 7-9 scoringami, które będą w stanie zagrać grę, w której do 6 tury ledwie przeżyją, ale po drodze napunktują tyle, że i tak wygrają. Imo ciekawa opcja
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

jak czytam niektóre pomysły to całe szczescie ze niektorzy nie sa w rules teamie :)

jedyne sensowne co to przeczytalem zeby zrobic 3 stopniowa punktacje za oddzialy czyli zniszczysz caly dostajesz 100, za polowe 50% a jak zostanie jeden ludek czy 2 to 75% za uciekajacy w ostatniej turze np 50% i byloby git

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Qc +1
Aktywne scenariusze to krok w dobra strone :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Qcu trochę za bardzo odlatujesz z kolei w drugą stronę. Ta gra ma za bardzo archaiczną i prostą mechanikę, żeby coś takiego miało sens. Dodatkowo problem z balansowaniem armii, które mają scorującą kawalerie w corach byłby ogromny, a zauważ, że i bez tego są problemy z balansowaniem armii.

W moim pomyśle chodziło mi tylko i wyłącznie o wyeliminowanie zajmowania scenariusza w 6 turze jednym oddziałem i dostawaniem za to 3 dużych punktów. Moim zdaniem dawanie za scenariusz więcej niż te 3 - wypacza mocno grę.

Chciałbym też poprosić o opinie na temat progresywnej punktacji za zabijanie modeli w oddziale. @Laik @Abrasus.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@ progresywne punkty
Promuje to grę MSU

@ progresywne scenariusze
Premiuje to armię ze scorujaca kawa a uwala np krasnoludy

Jeziora ktoś przegrywa scenariusz bo przeciwnik w 6 turze wyjechał kawaleria zza górki to ja się pytam co robił przez 5 tur żeby albo tak się nie stało albo nie miało to znaczenia.

Scenariusz zabijanie unitow - kiedyś myślałem że jest bez sensu ale tak naprawdę on mocno balansuje grę - tak jak inne wspierają posiadanie 1) scoringow tak ten karci takie małe oddziały.

@Qc
Cala gra, przez 6 tur podporządkowana jest scenariuszowi.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Laik pisze:@ progresywne punkty
Promuje to grę MSU
Mógłbyś to szerzej wyjaśnić? Nie do końca rozumiem dlaczego ta zmiana promuje 4 oddziały po 10 modeli po 250 pkt za oddział, a uwala 2 oddziały po 20 za 500. Jakaś logika typu, strzelając w oddział 10 modeli możesz tracić hity jeśli po rzutach wyjdzie, że zabijasz więcej niż 10 modeli? Granie MSU ma też swoje negatywne skutki.
Laik pisze:@ progresywne scenariusze
Premiuje to armię ze scorujaca kawa a uwala np krasnoludy
Taki jest zamysł. Żebyś nie stał w swoim deployu i strzelał po czym odginał jak podejdę. W ten sposób balansuję to, że ty łapiesz dużo więcej punktów w pierwszych turach ze strzelania. Jeśli będziesz chciał zdobywać scenariusz już w 2 turze, to oddaj jakieś oddziały (albo wystaw się na szarżę/odginaj od 1 tury), którymi wyjdziesz do przodu. Balansuje to sytuację, że strzelasz cannonem za 200 pkt i zabijasz model za 600-800. Wolisz bezpiecznie strzelać, to godzisz się z tym, że oddajesz punkt w 2 turze. W 4 i 6 już spokojnie się klepiemy, więc takie krasnale mają taką samą szansę zajmować objectivy.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wystarczy usunąć scoring z kawalerii i nie będzie problemu z balansem pod tym względem

Ja wiem, ze gra się z myślą o scenariuszu, ale obecnie ma on za mały wpływ na wynik. Wystarczy rozejrzeć się po innych systemach, żeby zobaczyć że o ile tam na scenariusz grę po prostu można wygrać, to w wfb jest on tylko dodatkiem do wyrzynki
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

-Qc- pisze:Wystarczy usunąć scoring z kawalerii i nie będzie problemu z balansem pod tym względem

Ja wiem, ze gra się z myślą o scenariuszu, ale obecnie ma on za mały wpływ na wynik. Wystarczy rozejrzeć się po innych systemach, żeby zobaczyć że o ile tam na scenariusz grę po prostu można wygrać, to w wfb jest on tylko dodatkiem do wyrzynki

Wtedy breta na kawalerii nie będzie miała sensu.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ale HE, WoCh itp. na kawalerii też nie będą miały sensu, nawet i orki na dziczej kawalerii i wilczkach też ;)

ale poważnie, zdanie QCa mi się podoba. Np. w Infinity najpierw gra się scenariusz potem jakoś zlicza sie punkty zabitych ludków (coś w rodzaju naszych małych punktów, które liczą się w remisie podczas parowania).

Scenariusze mają to do siebie, że robią grę zdecydowanie bardziej dynamiczną. Szczególnie te, które punktują od pierwszych chwil.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

JarekK pisze:
Laik pisze:@ progresywne punkty
Promuje to grę MSU
Mógłbyś to szerzej wyjaśnić? Nie do końca rozumiem dlaczego ta zmiana promuje 4 oddziały po 10 modeli po 250 pkt za oddział, a uwala 2 oddziały po 20 za 500. Jakaś logika typu, strzelając w oddział 10 modeli możesz tracić hity jeśli po rzutach wyjdzie, że zabijasz więcej niż 10 modeli? Granie MSU ma też swoje negatywne skutki.
Laik pisze:@ progresywne scenariusze
Premiuje to armię ze scorujaca kawa a uwala np krasnoludy
Taki jest zamysł. Żebyś nie stał w swoim deployu i strzelał po czym odginał jak podejdę. W ten sposób balansuję to, że ty łapiesz dużo więcej punktów w pierwszych turach ze strzelania. Jeśli będziesz chciał zdobywać scenariusz już w 2 turze, to oddaj jakieś oddziały (albo wystaw się na szarżę/odginaj od 1 tury), którymi wyjdziesz do przodu. Balansuje to sytuację, że strzelasz cannonem za 200 pkt i zabijasz model za 600-800. Wolisz bezpiecznie strzelać, to godzisz się z tym, że oddajesz punkt w 2 turze. W 4 i 6 już spokojnie się klepiemy, więc takie krasnale mają taką samą szansę zajmować objectivy.
Masz małe pojęcie o grze innymi armiami Jarku, zachęcam żebyś dla testu zagrał z kimś po tych zmianach, oczywiście grając krasnoludami na rozpisce strzelającej :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Po pierwsze w całej idei chodzi o to, żeby strzelajace kraski miały gorzej :) Oczywiscie strzelajace kraski to przyklad, SK sa trochu wiekszym problemem w shootingu niz kraski, chociaz teraz te zyrki to paranoja//

Co do kwesti bretki cóż, to jest temat do rzucania pomysłami, ja tej gry nie tworze :) Byc może zmniejszenie corów do 10% i danie tam tylko chłopstwa spowoduje, że te 2-3 eco scoringi by sie brało. Albo skoro bretka to armia strcte kawaleryjska, to mozna zrobic ze Kawa ma scoring tylko jak ma 2 pełne szeregi.

Dla bretki 6 modeli to pikus, dla innych armii 10+ modeli to juz na tyle spora inwestycja ze scoring ma sens

Nie jest tak, ze moja idea jest bezproblemowa, nie jest tak, że nie trzeba do tego przysiąść. Ale warto se rozkminić alternatywne spojrzenie nawet w ramach intelektualnych ćwiczeń
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ