9th Age
Re: 9th Age
A może po prostu usunąć zasadę scoringu z części kawy a części zostawić i tyle, bez kombinowania alpejskiego?

Chadecja ma odporność na lawę, bo w końcu chaosowe krasnale, nie?Abrasus pisze:Może dodajmy specjalną zasadę - od 2 tury pojawia się lawa, która idzie od krawędzi 3" na turę? Każdy model w lawie automatycznie umiera. Koniec cornerhammera, problem solved.

Warto by było dokładnie zdefiniować problem. Czy problemem jest to, że ktoś wystawi dużo strzelania i będzie strzelał, czy to, że wystawi dużo strzelania i MSU/odginaczki w dużych ilościach, co realnie zwiększa mu ilość tur strzelania. A może ktoś ma jeszcze inny pomysł na zdefiniowanie problemu?
Jak bijemy o inicjatywie nawet w szarży to się nie dziwcie że ludzie wolą strzelać
Nie mówiąc już o grze z pewnymi nacjami gdzie bicie pierwszym i trafianie na 2+ jest normą
Po za tym gra znacznie przyspieszyła dzieki losowym szarżą których zasięg średno się zwiększył o te 2-3 cale, zaś każdy kto nie chce walczyć ustawia przecież swój oddzial jeszcze kilka cali wstecz przed średnim zasięgiem z obawy o ponad przeciętny rzut. Stół za to posiada dalej stary rozmiar więc nic dziwnego że w tej sytuacji niektórym pozostał tylko narożnik w którym czują się bezpiecznie 




ale w czym jest problem? to że jedna armia z kilkunastu stoi w rogu i strzela? taka jej urody w czym problem, poza tym są rozpiski nawet ofensywne u kraśków, za bardzo kombinujecie 

Jeżeli stoi się z tyłu bez aktywnej gry to tak, lepiej maskę w trzeciej. W idealnym scenariuszuAbrasus pisze:Lepiej dostać maskę w 3 turze, nie?Eltharion pisze:Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka.

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
O to to, kazać krasnoludom wyjść z rogu to jak zabranie elfom lightning reflexesAlbo_Albo pisze:ale w czym jest problem? to że jedna armia z kilkunastu stoi w rogu i strzela? taka jej urody w czym problem, poza tym są rozpiski nawet ofensywne u kraśków, za bardzo kombinujecie


Nie żeby coś, ale obecnie problemem jest ilość strzelającego i latającego równoczesnie badziewia w tej armii...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Jednak dzisiejsza artyleria to tylko cień tego co było kiedyś, poza tym jeżeli chce się ugrać więcej punktów to nie można się opierać tylko na strzelaniu... armia strzelecka nie jest w 100% grywalna, ale to tylko moje zdanie.-Qc- pisze:Nie żeby coś, ale obecnie problemem jest ilość strzelającego i latającego równoczesnie badziewia w tej armii...

w zasadzie to ja bym zakończył tą dyskusję bo poza płaczem paru osób o nic jedyne sensowne co się pojawiło aby dodać jeszcze jeden poziom punktowania za oddziały np 100% 75% i 50% czy coś w ten deseń
reszta pomysłów co jeden to gorszy
reszta pomysłów co jeden to gorszy

A który ostatnio na masterze byłeś?Szaitis pisze:Ja podobno nie wychodzę z cornera, także wampiry.Laik pisze:Pieprz**nie o dupie marynie. Rozmowa o nieistniejacym problemie.
Proszę mi pokazać sukces krasnoludów lub dowolnej innej armii siedzących w rogu.

Gdyby dyskusja miała sens, pewnie bym coś dorzucił.-Qc- pisze:Jeżeli stoi się z tyłu bez aktywnej gry to tak, lepiej maskę w trzeciej. W idealnym scenariuszuAbrasus pisze:Lepiej dostać maskę w 3 turze, nie?Eltharion pisze:Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka.W ogóle randomus spróbujesz może dorzucić coś merytorycznego do dyskusji?
hahahah 
ale macie problemy!
krasie są beeeee bo stoją w rogu i trzeba je wykurzyć!
tak samo ktoś może narzekać że niemiło mu się gra z dwoma klocami nurgla z regeną na 4 i posionami 5+, lub z chosenami khorna, wampirami, czy co tam każdy ma uraz do danej jednostki/armii bo ma to czego on nie ma.
Scenariusz z punktowaniem co 2,4,6 turę wydaje się ok, ale nie znam się to się nie wypowiem.
Rozwiązaniem odmienności krasiów i reszty armii, jest wprowadzenie jednej, jednolitej na jednej rozpisce. Wtedy wszyscy będą w podobny sposób grać i wchodzić w tych samych turach na grach w kombaty i ogólnie idealnie będzie.
Zostawcie te krasie. Niech se siedzą w kącie. Ktoś lubi taką grę, ma armię i chce tak grać to gitara. Ciebie to boli to masz pecha.

ale macie problemy!
krasie są beeeee bo stoją w rogu i trzeba je wykurzyć!
tak samo ktoś może narzekać że niemiło mu się gra z dwoma klocami nurgla z regeną na 4 i posionami 5+, lub z chosenami khorna, wampirami, czy co tam każdy ma uraz do danej jednostki/armii bo ma to czego on nie ma.
Scenariusz z punktowaniem co 2,4,6 turę wydaje się ok, ale nie znam się to się nie wypowiem.
Rozwiązaniem odmienności krasiów i reszty armii, jest wprowadzenie jednej, jednolitej na jednej rozpisce. Wtedy wszyscy będą w podobny sposób grać i wchodzić w tych samych turach na grach w kombaty i ogólnie idealnie będzie.

Zostawcie te krasie. Niech se siedzą w kącie. Ktoś lubi taką grę, ma armię i chce tak grać to gitara. Ciebie to boli to masz pecha.

a ten problem ze strzelaniem (jeżeli w ogóle taki istnieje) przypadkiem nie występuje tylko w ośrodkach w których baza terenowa pochodzi czasów 6th ed gdzie tereny były dużo mniejsze niż zalecane w podręczniku 9thAge? Przecież takie 2xgórka+las lub górka+2xlas karci mocno gunliny, gdy się okaże że mają tylko jedna turę efektywnego strzelania
taki przykład:
las 4x4" = 16" kwadratowych
las 6x6" = 36" kwadratowych
las 8x8" = 64" kwadratowych
zwiększam teren tylko o dwa cale a jego pole powierzchni zwiększa się aż dwukrotnie, i nagle dwa oddziały się mieszczą w większością footprintu i mają soft cover
taki przykład:
las 4x4" = 16" kwadratowych
las 6x6" = 36" kwadratowych
las 8x8" = 64" kwadratowych
zwiększam teren tylko o dwa cale a jego pole powierzchni zwiększa się aż dwukrotnie, i nagle dwa oddziały się mieszczą w większością footprintu i mają soft cover
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak offtopując to pole walki w naszej grze figurkowej z reguły wygląda bardzo śmiesznie, zastanawiam się kto by wybrał takie miejsce na prowadzenie bitwy... Wystarczy spojrzec na Total War Warhammer, tam też są lasy i przeszkody terenowe, ale nie wygląda to tak jakby Sigmarowi z kieszeni wypadły 2 lasy, 2 wzgórza, kilka murków, jeziorko i 2 skały na połaciu 2 hektarów 

