9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Ciara »

A może po prostu usunąć zasadę scoringu z części kawy a części zostawić i tyle, bez kombinowania alpejskiego?
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

A może zamiast zmieniać scenariusze itp należy zająć się podstawowym problemem, czyli stoję w deployu i strzelam?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

To trochę śmieszne bo zmagamy się z problemem którego nie było nawet za GW ( no oprócz krasnali) :lol2: #-o coś poszło nie tak panowie :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Może dodajmy specjalną zasadę - od 2 tury pojawia się lawa, która idzie od krawędzi 3" na turę? Każdy model w lawie automatycznie umiera. Koniec cornerhammera, problem solved.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Abrasus pisze:Może dodajmy specjalną zasadę - od 2 tury pojawia się lawa, która idzie od krawędzi 3" na turę? Każdy model w lawie automatycznie umiera. Koniec cornerhammera, problem solved.
Chadecja ma odporność na lawę, bo w końcu chaosowe krasnale, nie? :D

Warto by było dokładnie zdefiniować problem. Czy problemem jest to, że ktoś wystawi dużo strzelania i będzie strzelał, czy to, że wystawi dużo strzelania i MSU/odginaczki w dużych ilościach, co realnie zwiększa mu ilość tur strzelania. A może ktoś ma jeszcze inny pomysł na zdefiniowanie problemu?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka. :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Eltharion pisze:Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka. :roll:
Lepiej dostać maskę w 3 turze, nie? :wink:

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Jak bijemy o inicjatywie nawet w szarży to się nie dziwcie że ludzie wolą strzelać :) Nie mówiąc już o grze z pewnymi nacjami gdzie bicie pierwszym i trafianie na 2+ jest normą :) Po za tym gra znacznie przyspieszyła dzieki losowym szarżą których zasięg średno się zwiększył o te 2-3 cale, zaś każdy kto nie chce walczyć ustawia przecież swój oddzial jeszcze kilka cali wstecz przed średnim zasięgiem z obawy o ponad przeciętny rzut. Stół za to posiada dalej stary rozmiar więc nic dziwnego że w tej sytuacji niektórym pozostał tylko narożnik w którym czują się bezpiecznie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

ale w czym jest problem? to że jedna armia z kilkunastu stoi w rogu i strzela? taka jej urody w czym problem, poza tym są rozpiski nawet ofensywne u kraśków, za bardzo kombinujecie :)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Abrasus pisze:
Eltharion pisze:Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka. :roll:
Lepiej dostać maskę w 3 turze, nie? :wink:
Jeżeli stoi się z tyłu bez aktywnej gry to tak, lepiej maskę w trzeciej. W idealnym scenariuszu :) W ogóle randomus spróbujesz może dorzucić coś merytorycznego do dyskusji?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Albo_Albo pisze:ale w czym jest problem? to że jedna armia z kilkunastu stoi w rogu i strzela? taka jej urody w czym problem, poza tym są rozpiski nawet ofensywne u kraśków, za bardzo kombinujecie :)
O to to, kazać krasnoludom wyjść z rogu to jak zabranie elfom lightning reflexes :) Tak szczerze to wszystkie rozpiski którymi ostatnio grałem polegały głównie na klocach piechoty z vanguardem i królem, strzelanie w niej było minimalne i bardzo dobrze mi się czymś takim grało, ogólnie mam wrażenie, że rozpiski ofensywne u krasnoludów są teraz o wiele lepsze niż strzeleckie, na tych drugich miałem o wiele gorsze wyniki. Gdyby ktoś miał jeszcze bardziej osłabić użyteczność strzelania względem robienia scenariuszy to już w ogóle nie wyobrażam sobie takich rozpisek.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie żeby coś, ale obecnie problemem jest ilość strzelającego i latającego równoczesnie badziewia w tej armii...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

-Qc- pisze:Nie żeby coś, ale obecnie problemem jest ilość strzelającego i latającego równoczesnie badziewia w tej armii...
Jednak dzisiejsza artyleria to tylko cień tego co było kiedyś, poza tym jeżeli chce się ugrać więcej punktów to nie można się opierać tylko na strzelaniu... armia strzelecka nie jest w 100% grywalna, ale to tylko moje zdanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Pieprz**nie o dupie marynie. Rozmowa o nieistniejacym problemie.

Proszę mi pokazać sukces krasnoludów lub dowolnej innej armii siedzących w rogu.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Laik pisze:Pieprz**nie o dupie marynie. Rozmowa o nieistniejacym problemie.

Proszę mi pokazać sukces krasnoludów lub dowolnej innej armii siedzących w rogu.
Ja podobno nie wychodzę z cornera, także wampiry.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

w zasadzie to ja bym zakończył tą dyskusję bo poza płaczem paru osób o nic jedyne sensowne co się pojawiło aby dodać jeszcze jeden poziom punktowania za oddziały np 100% 75% i 50% czy coś w ten deseń

reszta pomysłów co jeden to gorszy :)

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Szaitis pisze:
Laik pisze:Pieprz**nie o dupie marynie. Rozmowa o nieistniejacym problemie.

Proszę mi pokazać sukces krasnoludów lub dowolnej innej armii siedzących w rogu.
Ja podobno nie wychodzę z cornera, także wampiry.
A który ostatnio na masterze byłeś? :wink:
-Qc- pisze:
Abrasus pisze:
Eltharion pisze:Problem jest prosty jak budowa cepa. 4 tury strzelamy magikujemy i patrzymy na siebie a od piątej zaczynamy myśleć o zrobieniu scenariusza. Przekłada się to na nudna i irytująca rozgrywka. :roll:
Lepiej dostać maskę w 3 turze, nie? :wink:
Jeżeli stoi się z tyłu bez aktywnej gry to tak, lepiej maskę w trzeciej. W idealnym scenariuszu :) W ogóle randomus spróbujesz może dorzucić coś merytorycznego do dyskusji?
Gdyby dyskusja miała sens, pewnie bym coś dorzucił.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

hahahah :mrgreen:

ale macie problemy!

krasie są beeeee bo stoją w rogu i trzeba je wykurzyć!

tak samo ktoś może narzekać że niemiło mu się gra z dwoma klocami nurgla z regeną na 4 i posionami 5+, lub z chosenami khorna, wampirami, czy co tam każdy ma uraz do danej jednostki/armii bo ma to czego on nie ma.

Scenariusz z punktowaniem co 2,4,6 turę wydaje się ok, ale nie znam się to się nie wypowiem.

Rozwiązaniem odmienności krasiów i reszty armii, jest wprowadzenie jednej, jednolitej na jednej rozpisce. Wtedy wszyscy będą w podobny sposób grać i wchodzić w tych samych turach na grach w kombaty i ogólnie idealnie będzie. :mrgreen:

Zostawcie te krasie. Niech se siedzą w kącie. Ktoś lubi taką grę, ma armię i chce tak grać to gitara. Ciebie to boli to masz pecha. :mrgreen:

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

a ten problem ze strzelaniem (jeżeli w ogóle taki istnieje) przypadkiem nie występuje tylko w ośrodkach w których baza terenowa pochodzi czasów 6th ed gdzie tereny były dużo mniejsze niż zalecane w podręczniku 9thAge? Przecież takie 2xgórka+las lub górka+2xlas karci mocno gunliny, gdy się okaże że mają tylko jedna turę efektywnego strzelania

taki przykład:
las 4x4" = 16" kwadratowych
las 6x6" = 36" kwadratowych
las 8x8" = 64" kwadratowych
zwiększam teren tylko o dwa cale a jego pole powierzchni zwiększa się aż dwukrotnie, i nagle dwa oddziały się mieszczą w większością footprintu i mają soft cover

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Tak offtopując to pole walki w naszej grze figurkowej z reguły wygląda bardzo śmiesznie, zastanawiam się kto by wybrał takie miejsce na prowadzenie bitwy... Wystarczy spojrzec na Total War Warhammer, tam też są lasy i przeszkody terenowe, ale nie wygląda to tak jakby Sigmarowi z kieszeni wypadły 2 lasy, 2 wzgórza, kilka murków, jeziorko i 2 skały na połaciu 2 hektarów :P
Obrazek

ODPOWIEDZ