Chaos (mortale) - 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Chaos (mortale) - 1500

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Przyjdzie mi grać chaosem (normalnie gram WE i HE). Stąd jest to pewne wyzwanie :)

Oto rozpiska:

CHaos Sorcerer 1lvl
- 2xDS
- Koń

Aspiring Chaos Chempion
- Banner of the gods
- Koń

5 Chosen Chaos Knight
- War Banner
- Muzyk
- Chempion

5 Maruder Horsmen
- Flail

5 War Hounds
5 War hounds

25 maruderów
- FCG

Herd 10/10
- FCG

5 Screemers of Tzeentch

4 Minotaurs
- Bronie Dwuręczne
- Undivided

Oczywiście rozpe musowo chcę oprzeć na Banner of the Gods. Bardzo cenię sobie stubborn i uważam, że ten bohater daje nieporówanie więcej możliwości i siły rozpisce niż jakikolwiek Exalted choas chempion.

Taktyka dostosowana do przeciwnika, ale najważniejsze, że armia zwłaszcza oddziały piechoty i minotaury idą razem z BSB. BSB jest w chosenach albo maruderach lub może nawet samotnie kluczyć między/za oddziałami. Armia ma być odporna w walce, tak aby byle lanca bretońska nie łamała regimentów w walce wręcz.

Dzięki stubbornowi psy nabierają pewnego znacznia gdyż mają już realne pole popisu przy atakowaniu na flanki przeciwnika który utknie na jednostkach ze stubbornem. Jednocześnie armia ta jest elastyczna, ma skirmish piechotny. 5 Screemerów, które mogą nawet zatrzymywać regimenty w walce od przodu. Psy, Maruderów i chosenów. Minotaury są wstanie przyjąć coś cięzkiego ze strachem np. BK. Piechota jest odporna na szarże lanc nawet od tyłu/boku. Armia raczej uniwerslana, stawiająca na różnorodność z elastycznym dostosowaniem się do przeciwnika. Dość odporna na paniki z LD 8 (stąd chaos sorcerer który daje bestiom i maruderom 8 LD). Jest też zabezpieczenie magiczne. No i liczebna jak na chaos - około 80 modeli.

Macie jakieś uwagi czy też pomysły coby dodać do tej armii?

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

ciekawy pomysł ;) jak dla mnie herd jest trochę za duży, zmniejszył bym go i dał muzyka do konnych maruderów

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

jesli juz herd ma byc taki duzy to z CG jesli nie to go zmniejszyc wogole. szkoda ze ten mag musi byc generalem, strasznie drogi jest ale przynajmniej nie bedzie go tak latwo utluc.
w ktorym regimencie ma siedziec bsb?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Herd ma CG w zasadzie FCG - chyba, że chodziło Ci DolmiR o cos innego :)

Jak mniejszy miałby być ten herd?

W sumie nieco lepszym rozwiązaniem jest wystawienie zamiast herdu kolejnych 4 minosków, ale to już by musiało się zderzyć z przykrym przypadkiem proxowania :), co wolę uniknąć :). No i brakłoby skirmishu w centrum, który ładnie kontruje podchody od tyłu i boków. Również herd trudniej wystrzelać. Stąd kolejne minostki byłyby mało uniwersalnym zagraniem i bardzo ograniczołoby manewrowość armii (dwoma czwórkami minosów ciężko się manewruje).

BSB siedzi albo w chosenach - zwykle dołącza do nich gdy przeciwnik gra ofensywnie i jazda chaosu ma zadanie kontry. W innym przypadku jazda musi dotrzymywać kroku minosom i piechocie.

BSB często też będzie siedział w maruderach, jeśli choseni będą operować na flankach.

Oczywiście BSB jak juz dojdzie do walki nieraz będzie wybiegał gdzieś z oddzialu i dawal stubborna tam gdzie wymaga tego sytuacja. Ten sztandar na BSB to swoisty czar dający stubborna w promieniu 6 cali tyle, że wychodzi zawsze automatycznie i nie można tego dispelować :). Stąd nie wyobrażam sobie rozpy bez niego :) (ASF, Stubborn i Ubreakable to dla mnie najbardziej wartosciowe zasady specjalne).

BSB jeśli przeciwnik i pole bitwy pozwolą będzie też biegał samopasem.

Ogólnie położenie BSB zależy od wielu czynnioków dla tego nie mogę określić z góry gdzie będzie się znajdował. Maruderów zresztą jest spacjalnie więcej (25) azeby trudniej ich panikować od wystrzelania i byli wstanie dłużej wystać jakieś miażdzące szarże np. dwóch oddziałów lanc - 6 grali i 9 realmów. Zastanawiam się nawet nad 30 :). Herd z tego samego powodu jest duży i mógłby być większy.

Trzeba pamiętać, że aby w pełni wykorzystać oddział ze stubbornem trzeba mieć dużo modeli w regimencie, aby za szybko nam ich cos nie wytłukło albo można byłoby zaryzykowac walke z czymć co ma strach jak minoski są zajęte.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

fajna rozpa, ja zalecam kosmetyke w postaci:
- zabrania championa z rycerzy (20pkt za atak to chyba jeden z najgorszych deali w WFB)
- danie muzyka maruderom konnym

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Tez czesto uzywalem godsa i wiem co potrafi.
nie zauwazylem command grupy na herdzie, jest jednak za duzy chyba i tak bonus za ranki masz maxymalnie +2 wiec mozna byc dac 10/6 i wtedy beda punkty na muzyka dla maruderow.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Też mi się podoba ;)

Wybór chempiona w rycerzach nie jest w żadnym wypadku podyktowny chęcią posiadania dodatkowego ataku. Jego obecność jest na potrzeby ew. przebywania BSB w chosenach. Jeśli chosenom przyjdzie walczyć z jakimś siepaczem to wtedy chempion przyjmie na siebie pojedynek. To jest podyktowane bezpieczeństwem BSB, którym w różnych wariantach może zostać narażony na niebezpieczeństwo. Jego przetrwanie jest być albo nie być dla tej rozpiski :)

Punkty na muzyka znajdę :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

moze jakiś rydwan bestiowy? tylko w tym przypadku on jest specialem czy corem?

a co do samego BotG oooch, zawsze miałem marzenie złozyć sobie taką wielgachną horde maruderów na tym sztandarze, w zasadzie armia fluffowa, skłądająca się ze sporych kloców maruderów asystowanych przez malutkie 10 z grejtami i do tego sporo rydwanów bestijskich odpowiednio przerobionych, ech, marzenie i kończe ten swój off top ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Kal_Torak pisze:
Wybór chempiona w rycerzach nie jest w żadnym wypadku podyktowny chęcią posiadania dodatkowego ataku. Jego obecność jest na potrzeby ew. przebywania BSB w chosenach. Jeśli chosenom przyjdzie walczyć z jakimś siepaczem to wtedy chempion przyjmie na siebie pojedynek. To jest podyktowane bezpieczeństwem BSB, którym w różnych wariantach może zostać narażony na niebezpieczeństwo. Jego przetrwanie jest być albo nie być dla tej rozpiski :)
w bitwie na 1500 pkt nie spotkasz zadnego siepacza...za to przy 5 rycerzach z FCG nie posiadasz dosc istotnej rzeczy, czyli Look Out Sira a jest to dosc powazna wada tegoż oddzialu ;)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

i raczej nie da sie zrobic by ten look out sie pojawil. bsb bedzie musial siedziec w maruderach i kolo herdu a w rycerach starczy ze bedzie mag

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

To 5 rycerzy nie wystarcza na look aou sir???

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

musi byc 5 szeregowych modeli.

Awatar użytkownika
Crom
Chuck Norris
Posty: 430
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Crom »

kasujesz championa i już masz 5 szeregowców :) dopóki nie stracisz pierwszego

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kosa pisze:moze jakiś rydwan bestiowy? tylko w tym przypadku on jest specialem czy corem?

a co do samego BotG oooch, zawsze miałem marzenie złozyć sobie taką wielgachną horde maruderów na tym sztandarze, w zasadzie armia fluffowa, skłądająca się ze sporych kloców maruderów asystowanych przez malutkie 10 z grejtami i do tego sporo rydwanów bestijskich odpowiednio przerobionych, ech, marzenie i kończe ten swój off top ;)
Kosa też nad tym myślę :)

W BotG najpiękniejsze jest to, że sprawia iż w armii chaosu nie ma plew czy też niegrywalnych jednostek. W tym wypadku każda jednostka ze stubbornem jest wartościowa. Natomiast rydwany ze stubbornem to już gratka :).

Pierwsza wersja mojej rozpy składała się z dwóch regimentów maruderow, aczkolwiek stwierdziłem, że przydadzą się również bestie, które mają skimish a nieco mniejszy statyczny CR nadrobią dużą ilością ataków i T4 (nie licząc ich rzeźnickiego championa).

Cały czas jednak szukam punktów na przynajmniej jedną 10 maruderów ew. wariorów (chociaż wariorzy są mimo wszytsko piekielnie drodzy). W tym wypadku 10 będę robiły za swoiste detachmenty przy czym zaatakowany "detachment" również ma w razie czego stubborna :). To piękna sprawa. Oczywiście jedynym ograniczeniem tej rozpy jest zasięg średnicy 12 cali od BSB. Stąd Centrum i kontry muszą się znajdować w tym zasięgu, a szybkie jednostki działać na flankach.

Oto lekko zmieniona wersja rozpy z muzykiem w maruderach konnych i brakiem chempiona w jeździe.

CHaos Sorcerer 1lvl
- 2xDS
- Koń

Aspiring Chaos Chempion
- Banner of the gods
- Koń

5 Chosen Chaos Knight
- War Banner
- Muzyk

5 Maruder Horsmen
- Flail
- muzyk

5 War Hounds
5 War hounds

25 maruderów
- FCG

Herd 10/10
- FCG

5 Screemers of Tzeentch

4 Minotaurs
- Bronie Dwuręczne
- Undivided

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

gdzieś tam przedstawiałęm wizje takiej armii...
]
Jazde też bym wcisnął, najlepiej na jakiś niedzwiedziach czy coś, tak aby było tak babarzyńsko (oczywisćie na zasadach rycerzy), aby nie psuć klimatu jakimiś "stworami" to bestie przecież mozna zastąpić maruderami, tylko przekonwertować ich tak aby się nieco róznili od tych rankowych, cóz poczekam na nowy chaos, moze nowy army book da mi mozliwosć złożenia takiej mega funowej hordy z północnych pustkowi... a la wikingowie ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jeśli wikingowie to najlepiej sięganąć po figurki innych firm. Ci którzy grali armią "cult of ulrick" powinnie dobrze się orientować w tej materii :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

w zasadzie niekoniecnzie wikingowie, bo skad u nich rydwany, chyba ich nie używali, ot co po prostu barbarzyńcy ale w klimacie wfb
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1413
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

Na nowego booka chaosu poczekamy jeszcze dlugo bo nie wyjdzie on wtedy kiedy DL.
Podobno maja kiedys tam wyjsc chaośnicy z południowego bieguna, tam przeciez tez doszlo do zniszczenia bramy miedzywymiarowej.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Kosa pisze:Jazde też bym wcisnął, najlepiej na jakiś niedzwiedziach
Bluźnisz :P Niedźwiedzie only kislev :D I nie ma opcji żeby jeździli na jakiś chaośnickich, spaczonych niedźwiedziach :P

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Crom pisze:kasujesz championa i już masz 5 szeregowców :) dopóki nie stracisz pierwszego
szeregowy model to taki ktory nie niesie takze sztandaru i nie jest muzykiem.

ODPOWIEDZ