Chaos (mortale) - 1500
Chaos (mortale) - 1500
Witam,
Przyjdzie mi grać chaosem (normalnie gram WE i HE). Stąd jest to pewne wyzwanie
Oto rozpiska:
CHaos Sorcerer 1lvl
- 2xDS
- Koń
Aspiring Chaos Chempion
- Banner of the gods
- Koń
5 Chosen Chaos Knight
- War Banner
- Muzyk
- Chempion
5 Maruder Horsmen
- Flail
5 War Hounds
5 War hounds
25 maruderów
- FCG
Herd 10/10
- FCG
5 Screemers of Tzeentch
4 Minotaurs
- Bronie Dwuręczne
- Undivided
Oczywiście rozpe musowo chcę oprzeć na Banner of the Gods. Bardzo cenię sobie stubborn i uważam, że ten bohater daje nieporówanie więcej możliwości i siły rozpisce niż jakikolwiek Exalted choas chempion.
Taktyka dostosowana do przeciwnika, ale najważniejsze, że armia zwłaszcza oddziały piechoty i minotaury idą razem z BSB. BSB jest w chosenach albo maruderach lub może nawet samotnie kluczyć między/za oddziałami. Armia ma być odporna w walce, tak aby byle lanca bretońska nie łamała regimentów w walce wręcz.
Dzięki stubbornowi psy nabierają pewnego znacznia gdyż mają już realne pole popisu przy atakowaniu na flanki przeciwnika który utknie na jednostkach ze stubbornem. Jednocześnie armia ta jest elastyczna, ma skirmish piechotny. 5 Screemerów, które mogą nawet zatrzymywać regimenty w walce od przodu. Psy, Maruderów i chosenów. Minotaury są wstanie przyjąć coś cięzkiego ze strachem np. BK. Piechota jest odporna na szarże lanc nawet od tyłu/boku. Armia raczej uniwerslana, stawiająca na różnorodność z elastycznym dostosowaniem się do przeciwnika. Dość odporna na paniki z LD 8 (stąd chaos sorcerer który daje bestiom i maruderom 8 LD). Jest też zabezpieczenie magiczne. No i liczebna jak na chaos - około 80 modeli.
Macie jakieś uwagi czy też pomysły coby dodać do tej armii?
Przyjdzie mi grać chaosem (normalnie gram WE i HE). Stąd jest to pewne wyzwanie
Oto rozpiska:
CHaos Sorcerer 1lvl
- 2xDS
- Koń
Aspiring Chaos Chempion
- Banner of the gods
- Koń
5 Chosen Chaos Knight
- War Banner
- Muzyk
- Chempion
5 Maruder Horsmen
- Flail
5 War Hounds
5 War hounds
25 maruderów
- FCG
Herd 10/10
- FCG
5 Screemers of Tzeentch
4 Minotaurs
- Bronie Dwuręczne
- Undivided
Oczywiście rozpe musowo chcę oprzeć na Banner of the Gods. Bardzo cenię sobie stubborn i uważam, że ten bohater daje nieporówanie więcej możliwości i siły rozpisce niż jakikolwiek Exalted choas chempion.
Taktyka dostosowana do przeciwnika, ale najważniejsze, że armia zwłaszcza oddziały piechoty i minotaury idą razem z BSB. BSB jest w chosenach albo maruderach lub może nawet samotnie kluczyć między/za oddziałami. Armia ma być odporna w walce, tak aby byle lanca bretońska nie łamała regimentów w walce wręcz.
Dzięki stubbornowi psy nabierają pewnego znacznia gdyż mają już realne pole popisu przy atakowaniu na flanki przeciwnika który utknie na jednostkach ze stubbornem. Jednocześnie armia ta jest elastyczna, ma skirmish piechotny. 5 Screemerów, które mogą nawet zatrzymywać regimenty w walce od przodu. Psy, Maruderów i chosenów. Minotaury są wstanie przyjąć coś cięzkiego ze strachem np. BK. Piechota jest odporna na szarże lanc nawet od tyłu/boku. Armia raczej uniwerslana, stawiająca na różnorodność z elastycznym dostosowaniem się do przeciwnika. Dość odporna na paniki z LD 8 (stąd chaos sorcerer który daje bestiom i maruderom 8 LD). Jest też zabezpieczenie magiczne. No i liczebna jak na chaos - około 80 modeli.
Macie jakieś uwagi czy też pomysły coby dodać do tej armii?
Herd ma CG w zasadzie FCG - chyba, że chodziło Ci DolmiR o cos innego
Jak mniejszy miałby być ten herd?
W sumie nieco lepszym rozwiązaniem jest wystawienie zamiast herdu kolejnych 4 minosków, ale to już by musiało się zderzyć z przykrym przypadkiem proxowania , co wolę uniknąć . No i brakłoby skirmishu w centrum, który ładnie kontruje podchody od tyłu i boków. Również herd trudniej wystrzelać. Stąd kolejne minostki byłyby mało uniwersalnym zagraniem i bardzo ograniczołoby manewrowość armii (dwoma czwórkami minosów ciężko się manewruje).
BSB siedzi albo w chosenach - zwykle dołącza do nich gdy przeciwnik gra ofensywnie i jazda chaosu ma zadanie kontry. W innym przypadku jazda musi dotrzymywać kroku minosom i piechocie.
BSB często też będzie siedział w maruderach, jeśli choseni będą operować na flankach.
Oczywiście BSB jak juz dojdzie do walki nieraz będzie wybiegał gdzieś z oddzialu i dawal stubborna tam gdzie wymaga tego sytuacja. Ten sztandar na BSB to swoisty czar dający stubborna w promieniu 6 cali tyle, że wychodzi zawsze automatycznie i nie można tego dispelować . Stąd nie wyobrażam sobie rozpy bez niego (ASF, Stubborn i Ubreakable to dla mnie najbardziej wartosciowe zasady specjalne).
BSB jeśli przeciwnik i pole bitwy pozwolą będzie też biegał samopasem.
Ogólnie położenie BSB zależy od wielu czynnioków dla tego nie mogę określić z góry gdzie będzie się znajdował. Maruderów zresztą jest spacjalnie więcej (25) azeby trudniej ich panikować od wystrzelania i byli wstanie dłużej wystać jakieś miażdzące szarże np. dwóch oddziałów lanc - 6 grali i 9 realmów. Zastanawiam się nawet nad 30 . Herd z tego samego powodu jest duży i mógłby być większy.
Trzeba pamiętać, że aby w pełni wykorzystać oddział ze stubbornem trzeba mieć dużo modeli w regimencie, aby za szybko nam ich cos nie wytłukło albo można byłoby zaryzykowac walke z czymć co ma strach jak minoski są zajęte.
Jak mniejszy miałby być ten herd?
W sumie nieco lepszym rozwiązaniem jest wystawienie zamiast herdu kolejnych 4 minosków, ale to już by musiało się zderzyć z przykrym przypadkiem proxowania , co wolę uniknąć . No i brakłoby skirmishu w centrum, który ładnie kontruje podchody od tyłu i boków. Również herd trudniej wystrzelać. Stąd kolejne minostki byłyby mało uniwersalnym zagraniem i bardzo ograniczołoby manewrowość armii (dwoma czwórkami minosów ciężko się manewruje).
BSB siedzi albo w chosenach - zwykle dołącza do nich gdy przeciwnik gra ofensywnie i jazda chaosu ma zadanie kontry. W innym przypadku jazda musi dotrzymywać kroku minosom i piechocie.
BSB często też będzie siedział w maruderach, jeśli choseni będą operować na flankach.
Oczywiście BSB jak juz dojdzie do walki nieraz będzie wybiegał gdzieś z oddzialu i dawal stubborna tam gdzie wymaga tego sytuacja. Ten sztandar na BSB to swoisty czar dający stubborna w promieniu 6 cali tyle, że wychodzi zawsze automatycznie i nie można tego dispelować . Stąd nie wyobrażam sobie rozpy bez niego (ASF, Stubborn i Ubreakable to dla mnie najbardziej wartosciowe zasady specjalne).
BSB jeśli przeciwnik i pole bitwy pozwolą będzie też biegał samopasem.
Ogólnie położenie BSB zależy od wielu czynnioków dla tego nie mogę określić z góry gdzie będzie się znajdował. Maruderów zresztą jest spacjalnie więcej (25) azeby trudniej ich panikować od wystrzelania i byli wstanie dłużej wystać jakieś miażdzące szarże np. dwóch oddziałów lanc - 6 grali i 9 realmów. Zastanawiam się nawet nad 30 . Herd z tego samego powodu jest duży i mógłby być większy.
Trzeba pamiętać, że aby w pełni wykorzystać oddział ze stubbornem trzeba mieć dużo modeli w regimencie, aby za szybko nam ich cos nie wytłukło albo można byłoby zaryzykowac walke z czymć co ma strach jak minoski są zajęte.
Też mi się podoba
Wybór chempiona w rycerzach nie jest w żadnym wypadku podyktowny chęcią posiadania dodatkowego ataku. Jego obecność jest na potrzeby ew. przebywania BSB w chosenach. Jeśli chosenom przyjdzie walczyć z jakimś siepaczem to wtedy chempion przyjmie na siebie pojedynek. To jest podyktowane bezpieczeństwem BSB, którym w różnych wariantach może zostać narażony na niebezpieczeństwo. Jego przetrwanie jest być albo nie być dla tej rozpiski
Punkty na muzyka znajdę
Wybór chempiona w rycerzach nie jest w żadnym wypadku podyktowny chęcią posiadania dodatkowego ataku. Jego obecność jest na potrzeby ew. przebywania BSB w chosenach. Jeśli chosenom przyjdzie walczyć z jakimś siepaczem to wtedy chempion przyjmie na siebie pojedynek. To jest podyktowane bezpieczeństwem BSB, którym w różnych wariantach może zostać narażony na niebezpieczeństwo. Jego przetrwanie jest być albo nie być dla tej rozpiski
Punkty na muzyka znajdę
moze jakiś rydwan bestiowy? tylko w tym przypadku on jest specialem czy corem?
a co do samego BotG oooch, zawsze miałem marzenie złozyć sobie taką wielgachną horde maruderów na tym sztandarze, w zasadzie armia fluffowa, skłądająca się ze sporych kloców maruderów asystowanych przez malutkie 10 z grejtami i do tego sporo rydwanów bestijskich odpowiednio przerobionych, ech, marzenie i kończe ten swój off top
a co do samego BotG oooch, zawsze miałem marzenie złozyć sobie taką wielgachną horde maruderów na tym sztandarze, w zasadzie armia fluffowa, skłądająca się ze sporych kloców maruderów asystowanych przez malutkie 10 z grejtami i do tego sporo rydwanów bestijskich odpowiednio przerobionych, ech, marzenie i kończe ten swój off top
w bitwie na 1500 pkt nie spotkasz zadnego siepacza...za to przy 5 rycerzach z FCG nie posiadasz dosc istotnej rzeczy, czyli Look Out Sira a jest to dosc powazna wada tegoż oddzialuKal_Torak pisze:
Wybór chempiona w rycerzach nie jest w żadnym wypadku podyktowny chęcią posiadania dodatkowego ataku. Jego obecność jest na potrzeby ew. przebywania BSB w chosenach. Jeśli chosenom przyjdzie walczyć z jakimś siepaczem to wtedy chempion przyjmie na siebie pojedynek. To jest podyktowane bezpieczeństwem BSB, którym w różnych wariantach może zostać narażony na niebezpieczeństwo. Jego przetrwanie jest być albo nie być dla tej rozpiski
Kosa też nad tym myślęKosa pisze:moze jakiś rydwan bestiowy? tylko w tym przypadku on jest specialem czy corem?
a co do samego BotG oooch, zawsze miałem marzenie złozyć sobie taką wielgachną horde maruderów na tym sztandarze, w zasadzie armia fluffowa, skłądająca się ze sporych kloców maruderów asystowanych przez malutkie 10 z grejtami i do tego sporo rydwanów bestijskich odpowiednio przerobionych, ech, marzenie i kończe ten swój off top
W BotG najpiękniejsze jest to, że sprawia iż w armii chaosu nie ma plew czy też niegrywalnych jednostek. W tym wypadku każda jednostka ze stubbornem jest wartościowa. Natomiast rydwany ze stubbornem to już gratka .
Pierwsza wersja mojej rozpy składała się z dwóch regimentów maruderow, aczkolwiek stwierdziłem, że przydadzą się również bestie, które mają skimish a nieco mniejszy statyczny CR nadrobią dużą ilością ataków i T4 (nie licząc ich rzeźnickiego championa).
Cały czas jednak szukam punktów na przynajmniej jedną 10 maruderów ew. wariorów (chociaż wariorzy są mimo wszytsko piekielnie drodzy). W tym wypadku 10 będę robiły za swoiste detachmenty przy czym zaatakowany "detachment" również ma w razie czego stubborna . To piękna sprawa. Oczywiście jedynym ograniczeniem tej rozpy jest zasięg średnicy 12 cali od BSB. Stąd Centrum i kontry muszą się znajdować w tym zasięgu, a szybkie jednostki działać na flankach.
Oto lekko zmieniona wersja rozpy z muzykiem w maruderach konnych i brakiem chempiona w jeździe.
CHaos Sorcerer 1lvl
- 2xDS
- Koń
Aspiring Chaos Chempion
- Banner of the gods
- Koń
5 Chosen Chaos Knight
- War Banner
- Muzyk
5 Maruder Horsmen
- Flail
- muzyk
5 War Hounds
5 War hounds
25 maruderów
- FCG
Herd 10/10
- FCG
5 Screemers of Tzeentch
4 Minotaurs
- Bronie Dwuręczne
- Undivided
gdzieś tam przedstawiałęm wizje takiej armii...
]
Jazde też bym wcisnął, najlepiej na jakiś niedzwiedziach czy coś, tak aby było tak babarzyńsko (oczywisćie na zasadach rycerzy), aby nie psuć klimatu jakimiś "stworami" to bestie przecież mozna zastąpić maruderami, tylko przekonwertować ich tak aby się nieco róznili od tych rankowych, cóz poczekam na nowy chaos, moze nowy army book da mi mozliwosć złożenia takiej mega funowej hordy z północnych pustkowi... a la wikingowie
]
Jazde też bym wcisnął, najlepiej na jakiś niedzwiedziach czy coś, tak aby było tak babarzyńsko (oczywisćie na zasadach rycerzy), aby nie psuć klimatu jakimiś "stworami" to bestie przecież mozna zastąpić maruderami, tylko przekonwertować ich tak aby się nieco róznili od tych rankowych, cóz poczekam na nowy chaos, moze nowy army book da mi mozliwosć złożenia takiej mega funowej hordy z północnych pustkowi... a la wikingowie
w zasadzie niekoniecnzie wikingowie, bo skad u nich rydwany, chyba ich nie używali, ot co po prostu barbarzyńcy ale w klimacie wfb