Dwarfs 1300 na Kohortex

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Dwarfs 1300 na Kohortex

Post autor: Maciek P. »

Ogry się nie domalują. Krasnoludy pojadą zdobywać Bydgoszcz.
Opcja full klimat - no gunpowder :)
Hehe....w sumie anti-tank i anti- WE..powinno dać radę :)

Uwaga! Koncepcje opatentowane, chronione prawem autorskim:
- kusznicy z dwurakami i sztandarem
czyli "albo doszła ciężka kawaleria, albo spadaj"
- 2x rune of burning na maszynie (AB nie puszcza, ale to nie znaczy, że AB nie ma błędów)*

* tak naprawdę to koncepcja Niedziela :)

1 Thane @ 121 Pts Generał, +1 sv, challenge, magiczny dwurak

1 Thane @ 135 Pts BSB, S5, save 1+

12 Quarrellers @ 183 Pts + Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician

12 Quarrellers @ 183 Pts + Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Shield; Standard; Musician

15 Longbeards @ 245 Pts + Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [50]Rune of Battle,Rune of Stoicism

15 Warriors @ 150 Pts + Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

8 Miners @ 88 Pts

1 Bolt Thrower @ 50 Pts Rune of Burning

1 Bolt Thrower @ 55 Pts - Rune of Burning x2

1 Bolt Thrower @ 45 Pts

1 Bolt Thrower @ 45 Pts


Dispel Pool: 4
Casting Pool: 2
Models in Army: 80

Total Army Cost: 1300

Na czołg bolce chowamy za górkę, lub linie wojska i mamy free-fraga za 300 pkt.
Na WE mamy duże, mocne klocki z bohaterami z magiczną bronią. Driady powinny się odbić, a Treeman, jak wyjdzie, to też nie poszaleje przez bolce.

Chaos, VC i Skaveny, Bretka trochę bolą, ale jakoś sobie poradzimy - mamy challenge, jesteśmy twardzi i całkiem, całkiem strzlamy.

4 DD wystarczy żeby zlikwidować 1 czar + bound spell, a drugi czar...cóż, nie zawsze wyjdzie. Przeżyjemy

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Minersi bez kowadła są słabi. Bolce bez inżynierów też. Pietnastki piechoty też bez rewelacji. Doszlifowałbym tą rozpę ;) Minersi OUT, 4 kuszników OUT, inżynierowie i dodatkowi piechociarze IN. Przydałaby się też siła 7 na 2 bolcach.

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Krasnale bez klop (dobrych na wszystko oprócz skirmishu) ... porażka wisi w powietrzu :D

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Nie można być tak przywiązanym do schematów. Klopy, działa, organki...świetne, ale drogie, byle furie, screamery czy nietoperze zdejmują w 2 turze. Szczególnie na takie punkty, gdy oddziałów mało żeby się zasłaniać

Minersi zostają: wyjdą w 3 turze i pogrożą maszynom wroga (bo moje maszyny im nie pogrożą). Nawet bez popchnięcia kowadłem, statystycznie powinni się spłacić (nie do wystrzlania w jedną turę, zabiją maszynę, zajmą ćwiartkę)

Kusznicy po 12 zostają: nie lubie fear outnumber. Poza tym to idealna liczba żeby wystawić się w formacji 7-5 która daje nam maksymalny fornt do walki z klockiem wroga i dodatkowy szereg (a front przy atakach S5 jest istotny).

Zobaczycie w Bydzi ;>

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Maćku - schematy schematami - ale klopka po prostu jest dobra na wszystko (oprócz skirmishu...na który jest i tak lepsza od boltów) - wolę bardziej 1 klope(accuracy, penetrating/ew. burning) niż 3 bolty - ale życzę powodzenia w bydzi :D

Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

@ kusznicy:
gdyby dodać jeszcze jednego, to oprócz wymienionych zalet, trzeba by było ubić ich 4 do paniki (teraz 3).

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

te 15 jakieś takie nijakie, nie lepiej dać porządny jeden kloc longów-rangerów? a za zaoszczędzone pkt. wejdą inżynierowie do bolców
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Akurat 15 są bardzo ok. Tak samo jak kusznicy z dwurakami :)
Tylko te bolce....

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

wywal jednego bolca i daj inżynierów :wink:

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Z tymi bolcami to jest tak:
Wróg z lataczami (sreamery, furie, baty) i tak w drugiej turze zdejmuje moje maszyny, to przynajmniej niech ze zdziwieniem stwierdzi na koniec, że...zabił mi 180 pkt. Reszta twarda.
A tak...jedna maszyna za 130 pkt, która jak coś nie pójdzie to strzeli raz i zgnie.
To take założenie armii: NIE dbamy o maszyny

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

ale juz ten inzynier daje naprawde kopa maszynie... nie dośc ze kolejny glupi zalognat który moze kupic jedną turę więcej to jeszcze bolce są skuteczniejsze ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

ale mi chodzi o to zeby byolce dalej kosztowały po 180 za komplet ale były skuteczniejsze

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

4 bolce są skuteczniejsze od 3 bolców z inżynierami:

Prosty dowód na przykładzie średniej ilości trafień (założenie, że wróg ma jeden oddział lataczy, któego nie mamy czym zatrzymać a który zabija nam maszynę na turę, począwszy od tury drugiej)

Pierwszy wynik dla gołych bolców, drugi dla bolców z inżynierami. W nawiasie ilość sprawnych bolców w danej turze.

Dwafry zaczynają:
Trafienia:
1 tura - 1,33 (4) vs. 1,50 (3)
2 tura - 2,00 (4) vs. 1,99 (3)
3 tura - 1,50 (3) vs. 1,33 (2)
4 tura - 1,00 (2) vs. 0,33 (1)
5 tura - 0,50 (1) vs. 0,00 (0)
6 tura - 0,00 (0) vs 0,00 (0)

razem 6,33 trafienia 4 bolców vs. 5,48 trafień 3 bolców z inżynierami

Wróg zaczyna:
Trafienia:
1 tura - 2,00 (4) vs. 1,99 (3)
2 tura - 1,50 (3) vs. 1,33 (2)
3 tura - 1,00 (2) vs. 0,33 (1)
4 tura - 0,50 (1) vs. 0,00 (0)
5 tura - 0,00 (0) vs 0,00 (0)
6 tura - 0,00 (0) vs 0,00 (0)

razem 5 trafień 4 bolców vs. 3,98 trafienia 3 bolców z inżynierami.

Jak widać największą przewagę bolce z inżynierami mają w pierszych turach, ale....zwykle wtedy soczyste cele są jeszcze pochowane.
Poza tym, 4 bolce dają większe możliwości rozstawienia (np. 2 w centrum chronione, 2 na flankach do odciągnięcia jakiś oddziałów wroga)

Oczywiście, jak punkty są, to lepiej wsadzić inżynierów, ale jak brakuje....

ODPOWIEDZ