Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
Próbuję od nowa nauczyć się zasad 9th age i poza tym, że są napisane po chińsku z tysiącem odesłań, nie jestem w stanie ustalić, która wersja jest obecnie obowiązująca. Na stronie 9th age jest wersja 2.0,tę ściągnąłem i wydrukowałem. Jednak np. Abrasus na swoim kanale przed ponad 3 miesiącami omówił zasady 2.05 w relacjido 2.04. Tam (w 2.05) np. Potion of Strength nie jest wg relacji Abrasusa "One use only"-choć w wersji zasad na stronie nadal jest.
2.05 było jeszcze kiedy 2edycja była w wersji beta. Potem weszła w "GOLD" przestała być beta i wrócili z numerowaniem do początku, przez co teraz to 2.0, która jest obecnie najbardziej aktualną. Przy zmianie z 2.05 -> 2.0 GOLD parę drobnych rzeczy uległo zmianie stąd ten potion.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)
Akurat wymienione przez ciebie zmiany są wszystkie na lepsze: rozdzielenie siły i AP sprawiło, że jest zróżnicowanie tych dwóch współczynników - są modele/bronie, które mają dużą siłę bez AP i vice versa. Trzyliniowe charakterystyki są super - dużo czytelniejsze niż wcześniejsze (może jedynym problemem tutaj są dinozaury używające AB). Rozdzielenie Off i Def było konieczne - teraz masz jednostki, które mają dużo Def i mało Off (jako kowadła) i jednostki, które mają na odwrót :pBocian pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)
Te zmiany są najbardziej widoczne w 2ch armiach które były już remodelowane, DL i WDG. W demonach przykładowo są Hoarderzy(stare bestie nurgla) które mają 3 offa i 6 deffa, dzięki czemu bardzo słabo się biją ale prawie wszystko trafia je bazowo na 4+.Bocian pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)
Rozdzieleni siły i ap pozwoliło np. barbarzyńcom mieć siłę 4 ap 0. A najlepszy przykład tego na co to pozwala jest w Lizakach - Temple Guardzi zamiast halabardy i tarczy, czyli bezsensownego połączenia, mają Cobalt Club który jest w jednej ręce i można tarcze z nim używać, i sam z siebie daje +2 siły ale nie daje ap. Czyli mają 3+ save, S6 ap1 i parry.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
Nie mają parry
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1051
Potwierdzam (;_;) - Cobalt Club to melee weapon dający +2S, nie Hand Weapon dający +2S.
Jest to o tyle śmieszne że powinny być, gdyż taki był zamysł podczas robienia tego itemu XD A przynajmniej tak by wynikało z raportów XD
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Ulubiona broń kazdego equitańczyka
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Czy second awakening skavenów działa na snajperkę z taumaturgii? Imo tak, ponieważ użyte są kosci do określenia ilości hitów. Czy działa na kometę? Tutaj już nie mam pewności, ale może też? Wordingi:
Kod: Zaznacz cały
Second Awakening (50 pts)
When the bearer casts a spell of type Damage for which dice are used to determine the number of hits this spell inflicts, you may choose to reroll those dice. If so, all dice must be rerolled.
Kod: Zaznacz cały
The Caster rolls D3+1 and the target rolls D3. If the Caster’s roll is higher, the target suffers a number of hits equal to the difference between their respective rolls. These hits wound automatically with Armour Penetration 10 and Magical Attacks.
Kod: Zaznacz cały
Place a counter on the target point. At the end of each sub- sequent Magic Phase roll a D6; if 1–3 is rolled, add another counter on the same point. If 4–6 is rolled, each unit within (2D6+X)′′, where X is equal to the number of counters, suf- fers 2D6 hits with Strength 5, Armour Penetration 2, and Magical Attacks. If a unit fails a Panic Test forced by the spell, it Flees directly away from the marked point. The spell then ends, remove all counters.
Takie pytanie. Pozornie głupie.
Random movement a reakcje na szarże.
Są reakcje czy nie? Jeśli nie to z czego to wynika?
Random movement a reakcje na szarże.
Są reakcje czy nie? Jeśli nie to z czego to wynika?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1051
Nie ma. Jest to ruch wg zasad "Pursuit", a one nie pozwalają na reakcję inną niż hold.
str 74
str 74
Reroll to hit na strzelanie z divinacji vs katapulta. Jak to działa?
Rzucam raz, reroluję z czaru, jak dalej nie trafię to uznanie się za miss i wtedy drugi strzał, na partial hit i jego reroll, tj łącznie 4 rzuty w maksie?
Dobrze to rozumiem, że mnie fantazja ponosi? Nie widzę przeciwskazań więc pytam.
Rzucam raz, reroluję z czaru, jak dalej nie trafię to uznanie się za miss i wtedy drugi strzał, na partial hit i jego reroll, tj łącznie 4 rzuty w maksie?
Dobrze to rozumiem, że mnie fantazja ponosi? Nie widzę przeciwskazań więc pytam.
Normalnie masz rerolla na oba strzały. Ten drugi strzał to już zupełnie inny rzut kostką więc można rerollowac oba
Insane value
Insane value