Pytania dotyczące wersji 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Re: Pytania dotyczące wersji 2.0

Post autor: Bocian »

Próbuję od nowa nauczyć się zasad 9th age i poza tym, że są napisane po chińsku z tysiącem odesłań, nie jestem w stanie ustalić, która wersja jest obecnie obowiązująca. Na stronie 9th age jest wersja 2.0,tę ściągnąłem i wydrukowałem. Jednak np. Abrasus na swoim kanale przed ponad 3 miesiącami omówił zasady 2.05 w relacjido 2.04. Tam (w 2.05) np. Potion of Strength nie jest wg relacji Abrasusa "One use only"-choć w wersji zasad na stronie nadal jest.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

2.05 było jeszcze kiedy 2edycja była w wersji beta. Potem weszła w "GOLD" przestała być beta i wrócili z numerowaniem do początku, przez co teraz to 2.0, która jest obecnie najbardziej aktualną. Przy zmianie z 2.05 -> 2.0 GOLD parę drobnych rzeczy uległo zmianie stąd ten potion.

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Bocian pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)
Akurat wymienione przez ciebie zmiany są wszystkie na lepsze: rozdzielenie siły i AP sprawiło, że jest zróżnicowanie tych dwóch współczynników - są modele/bronie, które mają dużą siłę bez AP i vice versa. Trzyliniowe charakterystyki są super - dużo czytelniejsze niż wcześniejsze (może jedynym problemem tutaj są dinozaury używające AB). Rozdzielenie Off i Def było konieczne - teraz masz jednostki, które mają dużo Def i mało Off (jako kowadła) i jednostki, które mają na odwrót :p

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Bocian pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)
Te zmiany są najbardziej widoczne w 2ch armiach które były już remodelowane, DL i WDG. W demonach przykładowo są Hoarderzy(stare bestie nurgla) które mają 3 offa i 6 deffa, dzięki czemu bardzo słabo się biją ale prawie wszystko trafia je bazowo na 4+.
Rozdzieleni siły i ap pozwoliło np. barbarzyńcom mieć siłę 4 ap 0. A najlepszy przykład tego na co to pozwala jest w Lizakach - Temple Guardzi zamiast halabardy i tarczy, czyli bezsensownego połączenia, mają Cobalt Club który jest w jednej ręce i można tarcze z nim używać, i sam z siebie daje +2 siły ale nie daje ap. Czyli mają 3+ save, S6 ap1 i parry.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Nie mają parry

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Potwierdzam (;_;) - Cobalt Club to melee weapon dający +2S, nie Hand Weapon dający +2S.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Dancaarkiiel pisze:Potwierdzam (;_;) - Cobalt Club to melee weapon dający +2S, nie Hand Weapon dający +2S.
Raczej Close Combat Weapon ;)

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Jest to o tyle śmieszne że powinny być, gdyż taki był zamysł podczas robienia tego itemu XD A przynajmniej tak by wynikało z raportów XD
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Ulubiona broń kazdego equitańczyka

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Czy second awakening skavenów działa na snajperkę z taumaturgii? Imo tak, ponieważ użyte są kosci do określenia ilości hitów. Czy działa na kometę? Tutaj już nie mam pewności, ale może też? Wordingi:

Kod: Zaznacz cały

Second Awakening (50 pts)
When the bearer casts a spell of type Damage for which dice are used to determine the number of hits this spell inflicts, you may choose to reroll those dice. If so, all dice must be rerolled.

Kod: Zaznacz cały

The Caster rolls D3+1 and the target rolls D3. If the Caster’s roll is higher, the target suffers a number of hits equal to the difference between their respective rolls. These hits wound automatically with Armour Penetration 10 and Magical Attacks.

Kod: Zaznacz cały

Place a counter on the target point. At the end of each sub- sequent Magic Phase roll a D6; if 1–3 is rolled, add another counter on the same point. If 4–6 is rolled, each unit within (2D6+X)′′, where X is equal to the number of counters, suf- fers 2D6 hits with Strength 5, Armour Penetration 2, and Magical Attacks. If a unit fails a Panic Test forced by the spell, it Flees directly away from the marked point. The spell then ends, remove all counters.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Na snajperkę działa. Turlasz obie kostki, patrzysz na wynik i jak chcesz przerzucić to wszystkie.
Na Wrath of God nie działa bo to nie jest Damage. Jakby był Damage to by działało.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Fakt, „Ground”, dzięki :D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Takie pytanie. Pozornie głupie.
Random movement a reakcje na szarże.
Są reakcje czy nie? Jeśli nie to z czego to wynika?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Nie ma. Jest to ruch wg zasad "Pursuit", a one nie pozwalają na reakcję inną niż hold.
Obrazek
str 74
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No to jasne. Dzięki
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Reroll to hit na strzelanie z divinacji vs katapulta. Jak to działa?
Rzucam raz, reroluję z czaru, jak dalej nie trafię to uznanie się za miss i wtedy drugi strzał, na partial hit i jego reroll, tj łącznie 4 rzuty w maksie?
Dobrze to rozumiem, że mnie fantazja ponosi? Nie widzę przeciwskazań więc pytam.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Normalnie masz rerolla na oba strzały. Ten drugi strzał to już zupełnie inny rzut kostką więc można rerollowac oba :)

Insane value
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Vermin Daemon + Plague Catapult = ???
:big_thinking:
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

damselka i trebuch

liczka i ssc :D


pamietaj tylko, ze pierwszej 1 nie rerolujesz

ODPOWIEDZ