Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtku
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 188

Post autor: Wojtku »

to sobie poczekasz
Obrazek

Awatar użytkownika
Wertus
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wertus »

weź poprawkę na to że w mordzie to herosi "zarabiają" z resztą runer na halabardzie do dobijania nie jest wbrew pozorom takim złym pomysłem a MASZ DODATKOWĄ KOSTKĘ PRZE EKSPLORACJI a więc więcej złota
proszę daj się okraść: http://s1.visarcana.pl/ref.php?id=2538

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Weź pod uwagę to, że Night Runner awansuje o wiele szybciej od V-kina, bo zdobywa expa rownież za zabicie wroga. Poza tym, gdy Night Runner ma 11 expa, ma za sobą 5 awansow, a Verminkin tylko 3 i na dodatek dłuugo potrwa, zanim osiągnie taki poziom.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Wertus pisze:runer na halabardzie
Nie mogą mieć halabardy - korzystają z listy ekwipunku "henchmenów", czyli do wyboru z broni do walki wręcz: sztylet/pałka/miecz/włócznia.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

O to moja pierwsza rozpiska, proszę o jakieś porady czy konstruktywne <tu podkreślam ;)> komentarze.

Kapitan Drużyny – z praojca na ojca ciężka zbroja, pistolet <zawsze lubiłem wypalić komuś w twarz co o nim myślę ...>, buława <że młot ;)> i szabelka ...myślałem o tarczy ....ale gdzie to tam Lachowi nie przystaje z tarczą .....chociaż .... – 113 pkt

Wojownik – lekka zbroja, tarcza, młotek i szabelka – 63 pkt

Wojownik – lekka zbroja, tarcza, toporek – 55 pkt

Wojownik – lekka zbroja, tarcza, toporek – 55 pkt

2x Strzelcy – halabarda, muszkiet – 126 pkt

2x Kozaki – halabarda – 80 pkt

Całość : 492 pkt

Te 8 to może na jakiś dodatkowy ekłipment dla Szlachcica.
Zastanawiam się, czy nie wywalić muszkieterów i jednego wojownika i dać zamiast tego Poskramiacza i niedźwiadka <mam wrażenie ze za dużo to ja nie ustrzelę w tej grze :D>

No to myślę tyle ... jak na razie ;).

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Przede wszystkim, jeśli chcesz grać kampanię - kup maks bohaterów (5) - to oni zarabiają pieniądze.
Poza tym niespecjalnie opłaca się dawać pancerzy - są za drogie. To w ramach szerzenia schematu ;) Nie mówię, że na pancerzach nie da się grać, ale są za drogie w stosunku do tego, co oferują. LA i tarcza to już jeden woj!
Spróbuj mieć przynajmniej 9 ludzi w bandzie - musza Ci zabić wtedy 3, żebyś zdawał Routa.

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Co do kampanii, to ja bardzo chętnie, tylko naprawdę noob jestem ;), ledwo co zasady przeczytałem :).
Co do dawania wszystkim zbroi, to takie tam przyzwyczajenie z wfb :P.
To może tak :

Szlachcic bez zmian <choć mam wrażenie, że za dużo pkt w nim utopiłem ;]>
Poskramiacz – halabarda
Esaul – dwurak
2x Młodzik – miecz i puklerz

2x Kozacy z halabardą
2x Wojownicy z szabelką i buławą <znaczy młotem>
1x Wojownik z toporkiem z szabelką
1x Wojownik z toporkiem

Modeli mam 11, kosztem strzelania i pancerzy .... teraz dzielni Kislevici będą musieli się kitrać gdzie popadnie ....

I jak lepiej ?

Z góry dziękuję za rady ;).

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Bez misia? Ale jak to tak to?

No dobra - miś to nie jakaś podstawa, ale komplet bohaterów [albo chociaż 4 z 5] owszem. Akurat mi się podobają rozwiązania inheritance inne niż nieśmiertelne duellingi ;) ale z drugiej strony Macmet [gdzie on się podział] grał kiedyś takim drużynowym w ciężkiej zbroi z dziada pradziada, no i trza przyznać, że trochę te dziady-pradziady ją zużyły, bo ciężka zbroja daje marny save. No i akurat wtedy nie dała żadnego.

Lekka zbroja to już raczej nie daje nic - Siła 4 i już nie ma save'a, a 20zk poszło w piach.

Muszkiety generalnie są bronią słabą ale ja zawsze zachęcam ludzi do brania ich... ot, klimat... fajna broń...
Strzelców i kozaków bym zostawiła, ale zamiast wojowników dobrze by było załatwić sobie bohaterów. No i niedźwiadka, jeśli wywalisz jeszcze coś...

Tak jak Lunn napisał, 9 to rozsądna liczba na początek.

EDIT: Druga wersja lepsza :)

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

W drugiej wersji mam 5 bohaterów o ile się w czymś nie pomyliłem :D.
No mi też misia brakuje ,jako rzeźnickiego, szpanerskiego pupila dla Szlachcica.....

Więc może tak ......

Szlachcic – pistolet, mieczyk, buława <znaczy młot> puklerz
Poskramiacz – halabarda
Esaul – dwurak
Młodzik – mieczyk , puklerz
Młodzik – mieczyk , scyzoryk

Miś
2x Kozacy z Halabardą
1x Wojownik z toporem i scyzorykiem
1x Wojownik z buławą i scyzorykiem

Aż 10 modeli.

Wersja z misiem okupiona stratą sejwa na szlachcicu, i stratą paru warriorów ....

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

No, tu już trochę lepiej. Mpgłbyś jeszcze zamienić kozakow na warriorow, ale ogolnie ok.

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Dzięki ;).
Kozacy mi sie podobają ze wzgledu na klimat i hejta do wszystkich chaosowych jednostek ... :), co może być przydatne :D. Poza tym kręci mi się ciekawy pomysł na konwersję po głowie :P.

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

400totochtin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: 400totochtin »

Przeczytalem, coscie mi doradzili z szczurami i wymodzilem cos takiego, pewnie malo oryginalne, ale chyba ujdzie. Przedstawia sie toto następująco:
*Assassin Adept @ 70 GC
Halberd (x1)

*Black Skaven @ 50 GC
Halberd (x1)

*Black Skaven @ 50 GC
Halberd (x1)

*Eshin Sorcerer @ 55 GC
Halberd (x1)
Zaklęcie: 4. Black Fury [0]
*Night Runner @ 25 GC
Free Dagger; Sling; Club (x1)

*Night Runner @ 25 GC
Free Dagger; Sling; Club (x1)

*Rat Ogre @ 210 GC

Warband Rating: 94

Number of models: 7

Total Warband Cost: 485

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

M.T. pisze:No, tu już trochę lepiej. Mpgłbyś jeszcze zamienić kozakow na warriorow, ale ogolnie ok.
Idź, PG, i nie grzesz więcej ;) Kozacy są klimatyczni :)

400totochtin:
W zasadzie widzę tylko dwie wady:
- trochę nudno, tak na samych halabardach, i tylko dwie proce
- 7 to trochę za mało jak na skaveny, po 2 już rzucasz RT a na skavenach łatwo oblać...

Halabarda to fajna broń, oczywiście ale póki te zasady są oficjalne, które są [a będą pewnie oficjalne do us... uśmiechniętej śmierci] to lepiej na większości modeli mieć dwie bronie. No i zróżnicowanie takie trochę większe by się pzydało... ;)

Awatar użytkownika
sn@jk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 156

Post autor: sn@jk »

Kosztowała cię 485gc... czyli zostało ci 15 gc = 7 proc.. czyli tak czy siak mogłeś jeszcze wrzucić halabardnikom :wink: ... ale tak jak powiedziała Skavenblight... 7 to za mało.... 9 to minimum (wtedy do routa trza zdjąć 3)...

Awatar użytkownika
Anioł
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Ziemia Świdnicka\ Wrocław

Post autor: Anioł »

Witam.

Oto taki drobny upgrejd Kislevu :

Szlachcic – szabelka, topór, pistolet
Esaul – 2x topór
2x Młodziki – Mieczyk i scyzoryk
Poskramiacz – Halabarda

2x Kozaki z halabardą
Miś
2x Wojownik z toporkiem i pałką

Dalej 10 modeli, ale więcej ataków ...

A teraz zabójcza rozpa do Middenheimu :

Kapitan – 2x topór, puklerz , łuk
2x Czempion – topór, pałka, puklerz
Młodzik – scyzoryk, puklerz
Młodzik – mieczyk, scyzoryk

2x Marksmani – kusza, topór
1x Wojownik – dwurak
1x Wojownik – topór, młot
2x Szermierz – mieczyk, scyzoryk

Zastanawiam się czy nie wywalić 2 szermierzy i zamiast tego wrzucić jeszcze trzech warriorów z następującym wyposażeniem ( pierwszy : młotek scyzoryk, drugi: młotek, topór, trzeci : topór scyzoryk>
Która opcja lepsza ??

Pozdrawiam.
,, ... I zesłał ich Pan by siali zamęt i zniszczenie ... "

Awatar użytkownika
Wojtku
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 188

Post autor: Wojtku »

Ja osobiscie jak jescze grywałem skavenami to grałem własnie rozpiską na 7 figurek z rat ogrem. BS i czarodziej mieli po halabardzie i dawało to wszystko rade Najgorsze co może byc to iśc według utartych schematów. Zagraj tym co wymyślisz potem będziesz się zastanawiał :]
Obrazek

Mroczny Pomiot
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mroczny Pomiot »

1 Szlechetny @ 110 ZK
Sztylet; Krasnoludzki topór dwureczny

1 Krasnoludzki Inzynier @ 130 ZK
Sztylet; Krasnoludzka rusznica; Para pistoletów; Miecz (x1); Tarcza

1 Zabójca Trolli @ 60 ZK
Sztylet; Topór bojowy (x2)

1 Zabójca Trolli @ 70 ZK
Sztylet; Topór bojowy (x1); Topór krasnoludzki (x1)

1 Krótkobrodzi @ 50 ZK
Sztylet; Pistolet; Miecz (x1)

1 Krasnoludy klanowe @ 80 ZK
Sztylet; Pistolet; Krasnoludzki topór dwureczny

A to? DA siętym grać?

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Bardzo ładne krasnoludy.
Fajny ekwipunek. Komplet bohaterów.

Tak, niestety musi być jakieś "ale".
Oczywiście zależy, na jakie zasady grasz - podejrzewam, że na oficjalne, gdzie zbroje mało dają, a strzelby to też słaba broń w stosunku do swej ceny.

6 krasnali to masakra. Masakra krasnali :(
Oczywiście, można mieć szczęście. Ale wczoraj graliśmy kilka bitew w klubie. Dwóch graczy grało krasnalami, rozpiski na 5 czy 6. W obu przypadkach krasnoludy zeszły w całości. Ld to zaleta, że raczej nie oblewają RT :) ale to nie znaczy, że nie da się ich zdjąć. Nawet zestaw gromril + tarcza może się nie przydać. Wystarczy byle krytyk dający "no armour save".

Żeby nie było, byli to dobrzy gracze i grali przeciwko dość nielicznym bandom, tak więc jakichś różnic kolosalnych nie było. Dodatkowo grali na nieoficjalne zasady, które wzmacniają zbroje. Ale krasnoludy obrywają. Tak bardzo, jak lubię tę rasę, tak strasznie mi żal z tego powodu.

Wniosek Haka po wczoraj: "Nie ma bata, od następnego razu gram 9tkami".
I nie piszę tego po to, żeby Cię zniechęcać. Jasne, że 6 krasnoludów z fajnym ekwipunkiem są klimatyczne i bardzo ciekawe. No i na pewno lepsze to niż 17 skavenów na sztyletach ;) Ale niestety skuteczne to nie jest.

Awatar użytkownika
Wojtku
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 188

Post autor: Wojtku »

Da się grac, tylko trzeba sporo kombinowac. To przeciwnik ma przyjśc do ciebei walczyć. Napewno się ruszy skoro widzi tylko 6 figurek. A my w tym czasie bunkrujemy się w takim miejscu by nie moglo go za dużo na okrążyć.

Ale skoro już bawimy się w bande na bogato to powino się uzbroić lepiej bohaterów. Ja osobiście mam pomysł na jeszcze bardziej zwariowane dwarfy. Tylko nie mam kiedy ich wypróbować :(

Unnamed500 GC - Dwarves Warband

1 Dwarf Noble @ 190 GC
Free Dagger; Dwarf Axe (x1); Gromril Armour; Helmet; Shield

1 Dwarf Engineer @ 133 GC
Free Dagger; Crossbow; Hammer (x1); Heavy Armour; Shield

1 Dwarf Troll Slayer @ 68 GC
Free Dagger; Dwarf Axe (x1); Hammer (x1)

1 Dwarf Troll Slayer @ 68 GC
Free Dagger; Dwarf Axe (x1); Hammer (x1)

1 Roadwarden @ 40 GC
Free Dagger; Horse; Crossbow; Horseman's Hammer; Heavy Armour
Eagle Eyes [0]
Trick Shooter [0]
Riding [0]

1 Horse @ [0] GC

Warband Rating: 91

Number of models: 5


Total Warband Cost: 499

Aha no i jedyny home rule jaki do twej rozpiski jest potrzebny to ten który stojue w domu jak gram, czyli tarcza + broń ręczna = save na 5+
Obrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Skavenblight pisze:6 krasnali to masakra. Masakra krasnali Sad
Oczywiście, można mieć szczęście. Ale wczoraj graliśmy kilka bitew w klubie. Dwóch graczy grało krasnalami, rozpiski na 5 czy 6. W obu przypadkach krasnoludy zeszły w całości.[...] Wniosek Haka po wczoraj: "Nie ma bata, od następnego razu gram 9tkami".
Rzeczywiście po wczorajszych bitwach można by tak pomyśleć; z pewnością trudniej się gra taką piątką-szóstką niż dziewiątką. Chcę jednak wierzyć, że da się coś z takich rozpisek wyciągnąć i coś czuję, że będę dalej je katował mimo moich wczorajszych pomstowań, bo podoba mi się idea bogatego wyposażenia takiej bandy i ciężko byłoby mi z niej zrezygnować :). W gruncie rzeczy dopiero dwie bitwy takową rozpiską rozegrałem - jeszcze się nie rozkręciłem ;).
To przeciwnik ma przyjśc do ciebei walczyć. Napewno się ruszy skoro widzi tylko 6 figurek. A my w tym czasie bunkrujemy się w takim miejscu by nie moglo go za dużo na okrążyć.
Niestety podczas moich pierwszych dwóch bitew taką bandą zrobiłem inaczej i teraz widzę, że to był błąd :/. Jednak widzę w tym dobry znak - popracuję nad taktyką i może będzie lepiej - może 5/6-stka się jakoś sprawdzi.
Ja osobiscie jak jescze grywałem skavenami to grałem własnie rozpiską na 7 figurek z rat ogrem. BS i czarodziej mieli po halabardzie i dawało to wszystko rade Najgorsze co może byc to iśc według utartych schematów. Zagraj tym co wymyślisz potem będziesz się zastanawiał :]
Popieram! Podpisuję się obydwiema łapami z hakiem.

EDIT: Fajna rozpiska Wojtku - chyba ją wypróbuję podczas najbliższej bitwy :). Roadwarden stwarza ciekawe możliwości taktyczne ;).
Ostatnio zmieniony 29 gru 2007, o 12:45 przez Kapitan Hak, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ