Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Wywal Dire Wolfy, zmniejsz ilość zombich do 1-2 (a najlepiej do 0:)) i wymień je na ghoule. Z bardzo prostego powodu: ghoule zdobywają doświadczenie, a reszta henchmanow nie.

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

A dregi bardzo fajne są oryginalne. IMO jedne z najfajniejszych mordheimowych figurek.

Awatar użytkownika
Marko
Mudżahedin
Posty: 305
Lokalizacja: ze Wroclawia

Post autor: Marko »

OK, druga wersja. Idąc za waszymi radami:

500 GC - Undead

Vampire
[Mace; Sword]

Necromancer
[Mace; Sword]

3xDregs
[Free Dagger; Mace]

5 Ghouls
4 Zombies

Warband Rating: 98
Number of models: 14
Total Warband Cost: 500

A Dregów zrobię z flagellantów (głównie), już mam nawet części upatrzone:)

pzd

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Jest nieźle. Jakbyś jeszcze wywalił miecz z nekromanty i 2 zombich i wstawił ghoula, to już by było naprawdę dobrze.

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

zgadzam sie z M.T. >necro jest wybitnym plewa do walki (czary tez sa srednie..niestety, bo bardzo lubie klimat wampow w Mordce)
zamiana sworda i dwoch zombiakow na ghula da Ci dobrego wojaka, ktory przede wszystkim podlega rozwoja (co w kampanii jest najwazniejsze). dodatkowo nadal utrzymasz "magiczna" 13 :)

szkoda ze nie mozna jakas przyciac gdzies zeby dac luk nacro..czasem lepiej strzelic niz zaczarowac :) szczegolnie jak sie wylosuje automatyczne przerabianie na zombi

ja testowalem opcje z 4 ghulami,wilkiem i 3 zombiakami..jedyny mankament to brak rozwojow na wilku

pzdr

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Da się przyciąć, Necro na początku jest lepszy od Dregów, dopiero po 2-3 rozwojach go przeskakują. Z tą bandą można zrobić praktycznie wszystko, jeżeli chodzi o jej rozpisanie.

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Możesz też dorzucić jakiegoś najemnika zamiast zombiaka i tych mieczy np. warlocka albo assassina.
Motor pisze:Z tą bandą można zrobić praktycznie wszystko, jeżeli chodzi o jej rozpisanie.
Bo ja wiem, jak dla mnie możliwości są raczej niewielkie. Mała ilość najemników do wynajęcia, tylko jeden typ henchmanów dostaje exp (reszta albo nieopłacalna - wilki, albo zapychacze - zombie), poza tym wszyscy nieuzbrojeni. U bohaterów też za dużych kombinacji nie ma - wszyscy poza nekromantą do hth, więc jedyny wybór: pała/miecz/topór.

IMO nieumarli to jedna z najmniej zróżnicowanych, jeżeli nie najmniej zróżnicowana banda, w ogóle. Za to klimat mają świetny i bardzo lubię nimi grać :D.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Wilki są dobre do walki ze stronnikami przeciwnika, zwłaszcza w szarży, jeżeli przeciwnik ustoi to zaczynają się schody, Nekromanta dobrze rozwinięty też może powalczyć, do czarowania raczej się nie nadaje. Ghule nie potrzebują broni, wystarczy że rozwiną się w S i A i rzezają.

Kilka przykładowych rozpisek:


Na Warlocku:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [123]
FD, Sword, Mace

Necromancer [45]
FD, Halberd

Dregs [26]
FD, Hammer x2

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x5 [200] w osobnych grupach

Zombies x2 [30]

Warlock [30]
Staff

Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 104
Number of models: 13

Na pieskach:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [120]
FD, Sword

Necromancer [46]
FD, Hammerx2

Dregs [26]
FD, Hammer x2

Dregs [26]
FD, Macex2

Dregs [26]
FD, Macex2

Dire Wolves x4 [200] 

Zombies x4 [60]



Total Warband Cost: 499 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 13

Na Imperial Assassinie:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [123]
FD, Sword, Mace

Necromancer [55]
FD, Halberd, Bow

Dregs [26]
FD, Hammer x2

Dregs [28]
FD, Mace, Axe

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x4 [160] w osobnych grupach

Zombies x3 [45]

Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom

Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 110
Number of models: 13
Na dwóch HS- Imperial Assassin+Warlock

Kod: Zaznacz cały

Vampire [123]
FD, Sword, Mace

Necromancer [45]
FD, Halberd

Dregs [26]
FD, Hammer x2

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x4 [160] w osobnych grupach

Zombies x2 [30]

Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom

Warlock [30]
Staff

Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 121
Number of models: 13
Na Ogre Bodyguardzie i Warlocku:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [120]
FD, Sword

Necromancer [35]
FD, 

Dregs [23]
FD, Hammer 

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x3 [120] w osobnych grupach

Zombies x3 [45]

Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club

Warlock [30]
Staff

Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 124
Number of models: 13
Na Ogrze 13:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [123]
FD, Sword, Hammer

Necromancer [48]
FD, Bow, Hammer

Dregs [23]
FD, Hammer 

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x3 [120] w osobnych grupach

Zombies x4 [60]

Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club


Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 113
Number of models: 13
Na Ogre Bodygardzie i Imperial Assassinie:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [123]
FD, Sword, Hammer

Necromancer [38]
FD, Hammer

Dregs [23]
FD, Hammer 

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Ghouls x2 [80] w osobnych grupach

Zombies x4 [60]

Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club

Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom


Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 130
Number of models: 13

Na Ogrze 9:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [148]
FD, Sword, Hammer, Light Armour, Shield

Necromancer [55]
FD, Bow Halberd

Dregs [28]
FD, Hammer, Axe 

Dregs [28]
FD, Mace, Axe

Dregs [28]
FD, Mace, Axe

Ghouls x2 [80] w osobnych grupach

Dire Wolves [50]

Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club



Total Warband Cost: 497 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 9
A najbardziej na turnieje lubię tą rozpę, bo jest szybka i ma czym pier...:

Kod: Zaznacz cały

Vampire [148]
FD, Sword, Hammer, Light Armour, Shield

Necromancer [50]
FD, Short Bow Halberd

Dregs [26]
FD, Hammerx2 

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

Dire Wolves 3 [150]

Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club

Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 9
I można tak dalej kminić jak rozpisać, żeby było fajnie i skutecznie :wink: W każdej z tych rozpisek zmieniając ekwipunek, stronników, HS itp. albo wymyśleć coś innego.
Więc nie mów mi, że tej bandy się nie da rozpisać na kilka sposobów, bo też nią gram, co prawda bardzo rzadko, ale czasami mi się zdarza :wink:
Ja lubię szybkość i siłę w grze dlatego tak gram, żeby w 3 turze móc wyprowadzać już szarże Wampir+Ogr+ pieski. Za strzelaniem nie przepadam, dlatego nie gram żadną ludzką bandą :wink:

mecenasik
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: mecenasik »

dzieki Motor > swietne pomysly na wampy..najbardziej mi sie podobaja te opcje z Ogrem..turniejowa 9 wyglada naprawde zacnie

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Ja nie mówię że się nie da rozpisać na kilka sposobów, tylko że ich różnorodność jest w sumie mała. Wszystkie opierają się o praktycznie identyczny trzon:

Vampire [123]
FD, Sword, Hammer

Necromancer [38]
FD, Hammer

Dregs [23]
FD, Hammer

Dregs [23]
FD, Mace

Dregs [23]
FD, Mace

+ drobne różnice w stylu halabarda/łuk na nekromancie. Reszta to tylko warianty z rożnymi najemnikami i henchmani w rożnych proporcjach (czyli max ghuli i zombiaków do dopchania do 13).

Co do psów to są ok na początku, ale im dalej tym gorzej... IMO niewarci swojej ceny w porównaniu do o wiele lepszych ghuli. Czasem biorę, ale raczej dla klimatu.

pzdr
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, o 14:56 przez Telchar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Z czasem psy zaczynają odstawać od reszty, ale dalej mogą być dobre do mordowania stronników przeważnie 4+, 3+(4 w wypadku Orka, Beastmena itp z 4T). Strach i no pain też swoje robią, chociaż faktycznie po 5-6 bitwach wolałbym mieć Ghoula z S4 i 3 atakami, a gdyby jeszcze wskoczył na bohatera to już w ogóle miodzio :wink:

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Motor, znakomite rozpiski; najbardziej mi się podoba, że znalazłeś zastosowanie dla piesków (a już zaczynałem wątpić, czy ktoś je w ogóle wystawia - tymczasem okazuje się, że i one potrafią dać radę).

Mam tylko wątpliwości co do rozpy z ogrem i warlockiem - co prawda bardzo ciekawa (i w rękach zdolnego dowódcy pewnie również skuteczna), ale 45 upkeepu na bitwę to trochę dużo. Grałeś tym rzeczywiście, czy teoretyzujesz ;)?
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Teoretyzuję, wszystko zależy od tego jak się potoczy bitwa, zakładając że kamyków będzie szukało 5 ludków to da radę wyskrobać na Upkeep ogórka i czarownika i jeszcze zostanie trochę grosza na tzw. "drobne ruchy" :wink:
Edit: a z pieskami jest różnie, kiedyś grałem nawet na 5 potrafiły zrobić swoje, gorzej jak się przeciwnik odwinął :(

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Telchar pisze:Ja nie mówię że się nie da rozpisać na kilka sposobów, tylko że ich różnorodność jest w sumie mała. Wszystkie opierają się o praktycznie identyczny trzon [...]
Co do undeadów, to ja daję zawsze halabardę na wampirze ;) Co do dregów, to fakt, że broń obuchowa na początek jest chyba najlepsza, choć jak zostanie kasy, to daję miecz któremuś. Potem to zależy, jak się potoczy kampania i awanse u dregów.

Najbardziej lubię 9 z ogrem, bo wampir + ogr to dobry duet. Unikam zombiaków, już raczej daję ich między bitwami jako zapychacz, bo poza przypadkiem, gdy mamy Call of Vanhel, to nie ma z nich większego pożytku [no może raz, jak zombiak zatłukł demonetkę ze scenariusza finałowego z Polconu, ale to było w fazie testów scenariuszy ;)]. Wilki to nie jest kiepski pomysł, jedyną barierą wydaje mi się ich cena - za 30 spokojnie bym ich brała. Natomiast lubię bardzo grać fajnymi figurkami, i teraz, kiedy przerobiłam wilczki, chyba nie powstrzymam się od zagrania nimi. Lubię je, po prostu. Ghule też są zresztą dobre - nieraz widać było, jaka to potęga.

Motor, fajne rozpiski.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Skavenblight pisze:poza przypadkiem, gdy mamy Call of Vanhel, to nie ma z nich większego pożytku
Jest jeszcze Re-Animation - trudność tylko 5 i też bywa przydatne :).

Przy okazji, zadam graczom Undeadowym offtopowe pytanie dt. tego zaklęcia:
One Zombie that went out of action during the last hand-to-hand combat or Shooting phase immediately returns to the battle.
Rozumiem, że może chodzić tylko o ww. fazy przeciwnika? Tj. nie da rady wskrzesić zombiaka, który zginął podczas szarży w poprzedniej turze trupiego gracza?
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Taaa, ale Call of Vanhel daje szansę, że zombiak dobiegnie do walki, nim będzie po wszystkim :)

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Tak Haku, jest tak jak piszesz, tym bardziej, że najpierw jest faza strzelania (magii), a później walki. Swoją droga dobrze, że przytoczyłeś ten fragment, nie mam do tego pamięci a nas Chruszczow lubi pamiętać te zasady, które jemu odpowiadają :lol2:

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Oto moja pierwsza rozpiska do Mordheima do kampani z kilkoma znajomymi. Zdecydowałem się na Marienburg bah.


Przybysz z Estalii w swym życiu najemniczym osiadł na stałe w Marienburgu pracując na stałe dla kupca o wątpliwej reputacji. W końcu wpadł i musiał zbiec z miasta lecz jego reputacja sprawiła że odnalazł go agent Pani Margritty z propozycją nie do odrzucenia. Powędrował więc do Mordheim szukać bogactwa i wyrdstona. W ciągu swych wędrówek zdołał dorobić się dwóch synów z jedną z mieszczanek Marienburga których po śmierci ich matki przygarnął do siebie i wprowadził w niebezpieczne życie najemnika

Kapitan Diego Alatriste
Sztylet darmowy
Ciężka zbroja
Miecz dwuręczny
Pistolet pojedynkowy

Leman Wulfgar to wypróbowany towarzysz Diega. Ich znajomość datuje się czasu gdy Alatriste pierwszy raz zawitał do bram Marienburga, a było to bagatela niemal 20 lat temu. Od tamtego czasu walczą razem ramię w ramię. Leman jest zastępcą Diega i trzyma swoich podwładnych żelazną ręką. Daży dużą sympatią synów Alatrista i jest im jak wuj.

Czempion Leman Wulfgar
Czempion
Ciężka zbroja
Topórx2

Jochann jest starszym z rodzeństwa alatriste. Impulsywny i niecierpliwy oraz głodny sławy i bogactwa. Jego zapędy musi często temperować ojciec pragnący by nie narażał się zbytnio na niebezpieczeństwo. I rzeczywiście ma za zadanie wspierać ogniem z kuszy swoich kompanów lecz Jochannowi niespecjalnie to odpowiada.

Młodzik Jochann Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza

Młodszy z rodzeństwa Alatriste, rozsądniejszy niż jego brat, cichy i spokojny. Preferuje walkę na odległość i z radością pozostaje z tyłu bandy. Nie oznacza to że jest tchórzem lecz styl walki na odległość bardziej mu odpowiada.

Młodzik Klaus Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza

Stronnicy

Werner Kruger jest najemnikiem którego zrekrutował całkiem niedawno Diego. Werner odznacza się niezłą celnością z broni palnej i z chęcią spróbuje swego szczęścia na ulicach Mordheim.
Strzelec(Werner Kruger)
Strzelba


Leo van Der Fulle jest weteranem walk na ulicach Marienburga. Zdarzało mu się współpracować wcześniej z Diegem i choć go nie poważa to wie że Diego ma pewne szczęście do złotych przedsięwzięć.
Szermierz(Leo van der Fulle)
Lekka zbroja+miecz+tarcza=

Wojownicy Finwe, Ultar i Lomax są członkami bandy Diega. Zaciągnęli się pod jego komendę dosyć dawno by zdążyli go dobrze poznać i zaufać mu jako kompetentnemu dowódcy. Jak wszyscy najemnicy są chciwi i z niecierpliwością oczekują wyprawy do Mordheim po Wyrdstone.
3 Wojownik (Lomax, Finwe, Ultar)
Pistolet
miecz
puklerz
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Oto w pełni klimatyczna rozpiska :D. Jeżeli wszyscy robicie takie to nie musisz nic zmieniać - może tylko dodałbym 1 championa, im więcej bohaterów tym więcej kasy i zlikwidował kusze u młodzika z BS 2 za dużo nie trafi.

pzdr

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Wiedziałam, że jednak dożyję dnia, w którym ktoś zrobi klimatyczną rozpiskę z opisem/historią bandy :D

Widzę, że rozpiska ma być nieliczna i stawiasz na ekwipunek - ok, skoro masz taką koncepcję bandy, jest dobrze. Trochę za dużo IMO wpakowałeś w kapitana, o ile ciężka zbroja jest może mało skuteczna, to obawiam się, że miecz dwuręczny już w ogóle Ci się nie przyda :( rozumiem, że "niszcz PG" itd. ale niestety, atakując zwykle jako ostatni, nie wiem, kiedy będziesz miał szanse się odwinąć tym dwurakiem - nawet z savem na 5+. IMO wystarczyłby mu zwykły miecz, i tak z duelling pistolem jest już mocny.
Kusze na młodzikach to słaby pomysł - BS2 sprawia, że będą w zasadzie bezużyteczne i będą trzymać chłopaków z tyłu, podczas gdy młodzicy powinni iść do walki wręcz i dobijać, by się rozwinąć.

Masz jednego czempiona - z jednej strony lepiej stawiać na szybki rozwój młodzików, z drugiej - jest to zawsze bohater, który zarabia, a robiąc rozpiskę do kampanii, nastawiasz się na rozwój i zarabianie. Przemyśl to. Banda bardzo mi się podoba, i cieszy mnie fabularne podejście do rzeczy :D

ODPOWIEDZ