Rozpiski
OK, druga wersja. Idąc za waszymi radami:
500 GC - Undead
Vampire
[Mace; Sword]
Necromancer
[Mace; Sword]
3xDregs
[Free Dagger; Mace]
5 Ghouls
4 Zombies
Warband Rating: 98
Number of models: 14
Total Warband Cost: 500
A Dregów zrobię z flagellantów (głównie), już mam nawet części upatrzone:)
pzd
500 GC - Undead
Vampire
[Mace; Sword]
Necromancer
[Mace; Sword]
3xDregs
[Free Dagger; Mace]
5 Ghouls
4 Zombies
Warband Rating: 98
Number of models: 14
Total Warband Cost: 500
A Dregów zrobię z flagellantów (głównie), już mam nawet części upatrzone:)
pzd
zgadzam sie z M.T. >necro jest wybitnym plewa do walki (czary tez sa srednie..niestety, bo bardzo lubie klimat wampow w Mordce)
zamiana sworda i dwoch zombiakow na ghula da Ci dobrego wojaka, ktory przede wszystkim podlega rozwoja (co w kampanii jest najwazniejsze). dodatkowo nadal utrzymasz "magiczna" 13
szkoda ze nie mozna jakas przyciac gdzies zeby dac luk nacro..czasem lepiej strzelic niz zaczarowac szczegolnie jak sie wylosuje automatyczne przerabianie na zombi
ja testowalem opcje z 4 ghulami,wilkiem i 3 zombiakami..jedyny mankament to brak rozwojow na wilku
pzdr
zamiana sworda i dwoch zombiakow na ghula da Ci dobrego wojaka, ktory przede wszystkim podlega rozwoja (co w kampanii jest najwazniejsze). dodatkowo nadal utrzymasz "magiczna" 13
szkoda ze nie mozna jakas przyciac gdzies zeby dac luk nacro..czasem lepiej strzelic niz zaczarowac szczegolnie jak sie wylosuje automatyczne przerabianie na zombi
ja testowalem opcje z 4 ghulami,wilkiem i 3 zombiakami..jedyny mankament to brak rozwojow na wilku
pzdr
Da się przyciąć, Necro na początku jest lepszy od Dregów, dopiero po 2-3 rozwojach go przeskakują. Z tą bandą można zrobić praktycznie wszystko, jeżeli chodzi o jej rozpisanie.
Możesz też dorzucić jakiegoś najemnika zamiast zombiaka i tych mieczy np. warlocka albo assassina.
IMO nieumarli to jedna z najmniej zróżnicowanych, jeżeli nie najmniej zróżnicowana banda, w ogóle. Za to klimat mają świetny i bardzo lubię nimi grać .
Bo ja wiem, jak dla mnie możliwości są raczej niewielkie. Mała ilość najemników do wynajęcia, tylko jeden typ henchmanów dostaje exp (reszta albo nieopłacalna - wilki, albo zapychacze - zombie), poza tym wszyscy nieuzbrojeni. U bohaterów też za dużych kombinacji nie ma - wszyscy poza nekromantą do hth, więc jedyny wybór: pała/miecz/topór.Motor pisze:Z tą bandą można zrobić praktycznie wszystko, jeżeli chodzi o jej rozpisanie.
IMO nieumarli to jedna z najmniej zróżnicowanych, jeżeli nie najmniej zróżnicowana banda, w ogóle. Za to klimat mają świetny i bardzo lubię nimi grać .
Wilki są dobre do walki ze stronnikami przeciwnika, zwłaszcza w szarży, jeżeli przeciwnik ustoi to zaczynają się schody, Nekromanta dobrze rozwinięty też może powalczyć, do czarowania raczej się nie nadaje. Ghule nie potrzebują broni, wystarczy że rozwiną się w S i A i rzezają.
Kilka przykładowych rozpisek:
Na Warlocku:
Na pieskach:
Na Imperial Assassinie:
Na dwóch HS- Imperial Assassin+Warlock
Na Ogre Bodyguardzie i Warlocku:
Na Ogrze 13:
Na Ogre Bodygardzie i Imperial Assassinie:
Na Ogrze 9:
A najbardziej na turnieje lubię tą rozpę, bo jest szybka i ma czym pier...:
I można tak dalej kminić jak rozpisać, żeby było fajnie i skutecznie W każdej z tych rozpisek zmieniając ekwipunek, stronników, HS itp. albo wymyśleć coś innego.
Więc nie mów mi, że tej bandy się nie da rozpisać na kilka sposobów, bo też nią gram, co prawda bardzo rzadko, ale czasami mi się zdarza
Ja lubię szybkość i siłę w grze dlatego tak gram, żeby w 3 turze móc wyprowadzać już szarże Wampir+Ogr+ pieski. Za strzelaniem nie przepadam, dlatego nie gram żadną ludzką bandą
Kilka przykładowych rozpisek:
Na Warlocku:
Kod: Zaznacz cały
Vampire [123]
FD, Sword, Mace
Necromancer [45]
FD, Halberd
Dregs [26]
FD, Hammer x2
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x5 [200] w osobnych grupach
Zombies x2 [30]
Warlock [30]
Staff
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 104
Number of models: 13
Na pieskach:
Kod: Zaznacz cały
Vampire [120]
FD, Sword
Necromancer [46]
FD, Hammerx2
Dregs [26]
FD, Hammer x2
Dregs [26]
FD, Macex2
Dregs [26]
FD, Macex2
Dire Wolves x4 [200]
Zombies x4 [60]
Total Warband Cost: 499 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 13
Na Imperial Assassinie:
Kod: Zaznacz cały
Vampire [123]
FD, Sword, Mace
Necromancer [55]
FD, Halberd, Bow
Dregs [26]
FD, Hammer x2
Dregs [28]
FD, Mace, Axe
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x4 [160] w osobnych grupach
Zombies x3 [45]
Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 110
Number of models: 13
Kod: Zaznacz cały
Vampire [123]
FD, Sword, Mace
Necromancer [45]
FD, Halberd
Dregs [26]
FD, Hammer x2
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x4 [160] w osobnych grupach
Zombies x2 [30]
Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom
Warlock [30]
Staff
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 121
Number of models: 13
Kod: Zaznacz cały
Vampire [120]
FD, Sword
Necromancer [35]
FD,
Dregs [23]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x3 [120] w osobnych grupach
Zombies x3 [45]
Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club
Warlock [30]
Staff
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 124
Number of models: 13
Kod: Zaznacz cały
Vampire [123]
FD, Sword, Hammer
Necromancer [48]
FD, Bow, Hammer
Dregs [23]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x3 [120] w osobnych grupach
Zombies x4 [60]
Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 113
Number of models: 13
Kod: Zaznacz cały
Vampire [123]
FD, Sword, Hammer
Necromancer [38]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Ghouls x2 [80] w osobnych grupach
Zombies x4 [60]
Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club
Imperial Assassin [40]
Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword;
Dark Venom
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 130
Number of models: 13
Na Ogrze 9:
Kod: Zaznacz cały
Vampire [148]
FD, Sword, Hammer, Light Armour, Shield
Necromancer [55]
FD, Bow Halberd
Dregs [28]
FD, Hammer, Axe
Dregs [28]
FD, Mace, Axe
Dregs [28]
FD, Mace, Axe
Ghouls x2 [80] w osobnych grupach
Dire Wolves [50]
Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club
Total Warband Cost: 497 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 9
Kod: Zaznacz cały
Vampire [148]
FD, Sword, Hammer, Light Armour, Shield
Necromancer [50]
FD, Short Bow Halberd
Dregs [26]
FD, Hammerx2
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
Dire Wolves 3 [150]
Ogre Bodygard [80]
Light Armour, Sword, Club
Total Warband Cost: 500 GC
Warband Rating: 93
Number of models: 9
Więc nie mów mi, że tej bandy się nie da rozpisać na kilka sposobów, bo też nią gram, co prawda bardzo rzadko, ale czasami mi się zdarza
Ja lubię szybkość i siłę w grze dlatego tak gram, żeby w 3 turze móc wyprowadzać już szarże Wampir+Ogr+ pieski. Za strzelaniem nie przepadam, dlatego nie gram żadną ludzką bandą
Ja nie mówię że się nie da rozpisać na kilka sposobów, tylko że ich różnorodność jest w sumie mała. Wszystkie opierają się o praktycznie identyczny trzon:
Vampire [123]
FD, Sword, Hammer
Necromancer [38]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
+ drobne różnice w stylu halabarda/łuk na nekromancie. Reszta to tylko warianty z rożnymi najemnikami i henchmani w rożnych proporcjach (czyli max ghuli i zombiaków do dopchania do 13).
Co do psów to są ok na początku, ale im dalej tym gorzej... IMO niewarci swojej ceny w porównaniu do o wiele lepszych ghuli. Czasem biorę, ale raczej dla klimatu.
pzdr
Vampire [123]
FD, Sword, Hammer
Necromancer [38]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Hammer
Dregs [23]
FD, Mace
Dregs [23]
FD, Mace
+ drobne różnice w stylu halabarda/łuk na nekromancie. Reszta to tylko warianty z rożnymi najemnikami i henchmani w rożnych proporcjach (czyli max ghuli i zombiaków do dopchania do 13).
Co do psów to są ok na początku, ale im dalej tym gorzej... IMO niewarci swojej ceny w porównaniu do o wiele lepszych ghuli. Czasem biorę, ale raczej dla klimatu.
pzdr
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, o 14:56 przez Telchar, łącznie zmieniany 1 raz.
Z czasem psy zaczynają odstawać od reszty, ale dalej mogą być dobre do mordowania stronników przeważnie 4+, 3+(4 w wypadku Orka, Beastmena itp z 4T). Strach i no pain też swoje robią, chociaż faktycznie po 5-6 bitwach wolałbym mieć Ghoula z S4 i 3 atakami, a gdyby jeszcze wskoczył na bohatera to już w ogóle miodzio
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Motor, znakomite rozpiski; najbardziej mi się podoba, że znalazłeś zastosowanie dla piesków (a już zaczynałem wątpić, czy ktoś je w ogóle wystawia - tymczasem okazuje się, że i one potrafią dać radę).
Mam tylko wątpliwości co do rozpy z ogrem i warlockiem - co prawda bardzo ciekawa (i w rękach zdolnego dowódcy pewnie również skuteczna), ale 45 upkeepu na bitwę to trochę dużo. Grałeś tym rzeczywiście, czy teoretyzujesz ?
Mam tylko wątpliwości co do rozpy z ogrem i warlockiem - co prawda bardzo ciekawa (i w rękach zdolnego dowódcy pewnie również skuteczna), ale 45 upkeepu na bitwę to trochę dużo. Grałeś tym rzeczywiście, czy teoretyzujesz ?
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
Teoretyzuję, wszystko zależy od tego jak się potoczy bitwa, zakładając że kamyków będzie szukało 5 ludków to da radę wyskrobać na Upkeep ogórka i czarownika i jeszcze zostanie trochę grosza na tzw. "drobne ruchy"
Edit: a z pieskami jest różnie, kiedyś grałem nawet na 5 potrafiły zrobić swoje, gorzej jak się przeciwnik odwinął
Edit: a z pieskami jest różnie, kiedyś grałem nawet na 5 potrafiły zrobić swoje, gorzej jak się przeciwnik odwinął
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Co do undeadów, to ja daję zawsze halabardę na wampirze Co do dregów, to fakt, że broń obuchowa na początek jest chyba najlepsza, choć jak zostanie kasy, to daję miecz któremuś. Potem to zależy, jak się potoczy kampania i awanse u dregów.Telchar pisze:Ja nie mówię że się nie da rozpisać na kilka sposobów, tylko że ich różnorodność jest w sumie mała. Wszystkie opierają się o praktycznie identyczny trzon [...]
Najbardziej lubię 9 z ogrem, bo wampir + ogr to dobry duet. Unikam zombiaków, już raczej daję ich między bitwami jako zapychacz, bo poza przypadkiem, gdy mamy Call of Vanhel, to nie ma z nich większego pożytku [no może raz, jak zombiak zatłukł demonetkę ze scenariusza finałowego z Polconu, ale to było w fazie testów scenariuszy ]. Wilki to nie jest kiepski pomysł, jedyną barierą wydaje mi się ich cena - za 30 spokojnie bym ich brała. Natomiast lubię bardzo grać fajnymi figurkami, i teraz, kiedy przerobiłam wilczki, chyba nie powstrzymam się od zagrania nimi. Lubię je, po prostu. Ghule też są zresztą dobre - nieraz widać było, jaka to potęga.
Motor, fajne rozpiski.
- Kapitan Hak
- Bosman
- Posty: 1041
- Lokalizacja: z krańca świata
- Kontakt:
Jest jeszcze Re-Animation - trudność tylko 5 i też bywa przydatne .Skavenblight pisze:poza przypadkiem, gdy mamy Call of Vanhel, to nie ma z nich większego pożytku
Przy okazji, zadam graczom Undeadowym offtopowe pytanie dt. tego zaklęcia:
Rozumiem, że może chodzić tylko o ww. fazy przeciwnika? Tj. nie da rady wskrzesić zombiaka, który zginął podczas szarży w poprzedniej turze trupiego gracza?One Zombie that went out of action during the last hand-to-hand combat or Shooting phase immediately returns to the battle.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak Haku, jest tak jak piszesz, tym bardziej, że najpierw jest faza strzelania (magii), a później walki. Swoją droga dobrze, że przytoczyłeś ten fragment, nie mam do tego pamięci a nas Chruszczow lubi pamiętać te zasady, które jemu odpowiadają
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Oto moja pierwsza rozpiska do Mordheima do kampani z kilkoma znajomymi. Zdecydowałem się na Marienburg bah.
Przybysz z Estalii w swym życiu najemniczym osiadł na stałe w Marienburgu pracując na stałe dla kupca o wątpliwej reputacji. W końcu wpadł i musiał zbiec z miasta lecz jego reputacja sprawiła że odnalazł go agent Pani Margritty z propozycją nie do odrzucenia. Powędrował więc do Mordheim szukać bogactwa i wyrdstona. W ciągu swych wędrówek zdołał dorobić się dwóch synów z jedną z mieszczanek Marienburga których po śmierci ich matki przygarnął do siebie i wprowadził w niebezpieczne życie najemnika
Kapitan Diego Alatriste
Sztylet darmowy
Ciężka zbroja
Miecz dwuręczny
Pistolet pojedynkowy
Leman Wulfgar to wypróbowany towarzysz Diega. Ich znajomość datuje się czasu gdy Alatriste pierwszy raz zawitał do bram Marienburga, a było to bagatela niemal 20 lat temu. Od tamtego czasu walczą razem ramię w ramię. Leman jest zastępcą Diega i trzyma swoich podwładnych żelazną ręką. Daży dużą sympatią synów Alatrista i jest im jak wuj.
Czempion Leman Wulfgar
Czempion
Ciężka zbroja
Topórx2
Jochann jest starszym z rodzeństwa alatriste. Impulsywny i niecierpliwy oraz głodny sławy i bogactwa. Jego zapędy musi często temperować ojciec pragnący by nie narażał się zbytnio na niebezpieczeństwo. I rzeczywiście ma za zadanie wspierać ogniem z kuszy swoich kompanów lecz Jochannowi niespecjalnie to odpowiada.
Młodzik Jochann Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza
Młodszy z rodzeństwa Alatriste, rozsądniejszy niż jego brat, cichy i spokojny. Preferuje walkę na odległość i z radością pozostaje z tyłu bandy. Nie oznacza to że jest tchórzem lecz styl walki na odległość bardziej mu odpowiada.
Młodzik Klaus Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza
Stronnicy
Werner Kruger jest najemnikiem którego zrekrutował całkiem niedawno Diego. Werner odznacza się niezłą celnością z broni palnej i z chęcią spróbuje swego szczęścia na ulicach Mordheim.
Strzelec(Werner Kruger)
Strzelba
Leo van Der Fulle jest weteranem walk na ulicach Marienburga. Zdarzało mu się współpracować wcześniej z Diegem i choć go nie poważa to wie że Diego ma pewne szczęście do złotych przedsięwzięć.
Szermierz(Leo van der Fulle)
Lekka zbroja+miecz+tarcza=
Wojownicy Finwe, Ultar i Lomax są członkami bandy Diega. Zaciągnęli się pod jego komendę dosyć dawno by zdążyli go dobrze poznać i zaufać mu jako kompetentnemu dowódcy. Jak wszyscy najemnicy są chciwi i z niecierpliwością oczekują wyprawy do Mordheim po Wyrdstone.
3 Wojownik (Lomax, Finwe, Ultar)
Pistolet
miecz
puklerz
Przybysz z Estalii w swym życiu najemniczym osiadł na stałe w Marienburgu pracując na stałe dla kupca o wątpliwej reputacji. W końcu wpadł i musiał zbiec z miasta lecz jego reputacja sprawiła że odnalazł go agent Pani Margritty z propozycją nie do odrzucenia. Powędrował więc do Mordheim szukać bogactwa i wyrdstona. W ciągu swych wędrówek zdołał dorobić się dwóch synów z jedną z mieszczanek Marienburga których po śmierci ich matki przygarnął do siebie i wprowadził w niebezpieczne życie najemnika
Kapitan Diego Alatriste
Sztylet darmowy
Ciężka zbroja
Miecz dwuręczny
Pistolet pojedynkowy
Leman Wulfgar to wypróbowany towarzysz Diega. Ich znajomość datuje się czasu gdy Alatriste pierwszy raz zawitał do bram Marienburga, a było to bagatela niemal 20 lat temu. Od tamtego czasu walczą razem ramię w ramię. Leman jest zastępcą Diega i trzyma swoich podwładnych żelazną ręką. Daży dużą sympatią synów Alatrista i jest im jak wuj.
Czempion Leman Wulfgar
Czempion
Ciężka zbroja
Topórx2
Jochann jest starszym z rodzeństwa alatriste. Impulsywny i niecierpliwy oraz głodny sławy i bogactwa. Jego zapędy musi często temperować ojciec pragnący by nie narażał się zbytnio na niebezpieczeństwo. I rzeczywiście ma za zadanie wspierać ogniem z kuszy swoich kompanów lecz Jochannowi niespecjalnie to odpowiada.
Młodzik Jochann Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza
Młodszy z rodzeństwa Alatriste, rozsądniejszy niż jego brat, cichy i spokojny. Preferuje walkę na odległość i z radością pozostaje z tyłu bandy. Nie oznacza to że jest tchórzem lecz styl walki na odległość bardziej mu odpowiada.
Młodzik Klaus Alatriste
Sztylet darmowy
Miecz
Kusza
Stronnicy
Werner Kruger jest najemnikiem którego zrekrutował całkiem niedawno Diego. Werner odznacza się niezłą celnością z broni palnej i z chęcią spróbuje swego szczęścia na ulicach Mordheim.
Strzelec(Werner Kruger)
Strzelba
Leo van Der Fulle jest weteranem walk na ulicach Marienburga. Zdarzało mu się współpracować wcześniej z Diegem i choć go nie poważa to wie że Diego ma pewne szczęście do złotych przedsięwzięć.
Szermierz(Leo van der Fulle)
Lekka zbroja+miecz+tarcza=
Wojownicy Finwe, Ultar i Lomax są członkami bandy Diega. Zaciągnęli się pod jego komendę dosyć dawno by zdążyli go dobrze poznać i zaufać mu jako kompetentnemu dowódcy. Jak wszyscy najemnicy są chciwi i z niecierpliwością oczekują wyprawy do Mordheim po Wyrdstone.
3 Wojownik (Lomax, Finwe, Ultar)
Pistolet
miecz
puklerz
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wiedziałam, że jednak dożyję dnia, w którym ktoś zrobi klimatyczną rozpiskę z opisem/historią bandy
Widzę, że rozpiska ma być nieliczna i stawiasz na ekwipunek - ok, skoro masz taką koncepcję bandy, jest dobrze. Trochę za dużo IMO wpakowałeś w kapitana, o ile ciężka zbroja jest może mało skuteczna, to obawiam się, że miecz dwuręczny już w ogóle Ci się nie przyda rozumiem, że "niszcz PG" itd. ale niestety, atakując zwykle jako ostatni, nie wiem, kiedy będziesz miał szanse się odwinąć tym dwurakiem - nawet z savem na 5+. IMO wystarczyłby mu zwykły miecz, i tak z duelling pistolem jest już mocny.
Kusze na młodzikach to słaby pomysł - BS2 sprawia, że będą w zasadzie bezużyteczne i będą trzymać chłopaków z tyłu, podczas gdy młodzicy powinni iść do walki wręcz i dobijać, by się rozwinąć.
Masz jednego czempiona - z jednej strony lepiej stawiać na szybki rozwój młodzików, z drugiej - jest to zawsze bohater, który zarabia, a robiąc rozpiskę do kampanii, nastawiasz się na rozwój i zarabianie. Przemyśl to. Banda bardzo mi się podoba, i cieszy mnie fabularne podejście do rzeczy
Widzę, że rozpiska ma być nieliczna i stawiasz na ekwipunek - ok, skoro masz taką koncepcję bandy, jest dobrze. Trochę za dużo IMO wpakowałeś w kapitana, o ile ciężka zbroja jest może mało skuteczna, to obawiam się, że miecz dwuręczny już w ogóle Ci się nie przyda rozumiem, że "niszcz PG" itd. ale niestety, atakując zwykle jako ostatni, nie wiem, kiedy będziesz miał szanse się odwinąć tym dwurakiem - nawet z savem na 5+. IMO wystarczyłby mu zwykły miecz, i tak z duelling pistolem jest już mocny.
Kusze na młodzikach to słaby pomysł - BS2 sprawia, że będą w zasadzie bezużyteczne i będą trzymać chłopaków z tyłu, podczas gdy młodzicy powinni iść do walki wręcz i dobijać, by się rozwinąć.
Masz jednego czempiona - z jednej strony lepiej stawiać na szybki rozwój młodzików, z drugiej - jest to zawsze bohater, który zarabia, a robiąc rozpiskę do kampanii, nastawiasz się na rozwój i zarabianie. Przemyśl to. Banda bardzo mi się podoba, i cieszy mnie fabularne podejście do rzeczy