Nowe VC na 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

nie mam wiecej pytan :D
co do rozpy jakos nie przekonuja mnie corpse carty.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Inna, to dobre określenie na tą rozpiskę ^^
Na pewno warto wypróbować, ale wydaje mi się, że zbyt mało masz ochrony dla wampirów. Druga sprawa - jak już masz te corpse carty to daj great weapony GG. W połączeniu z ASFem będziesz miał coś "bijącego", bo na razie to widać masę kości i nic więcej.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Izo - nie siłą się wygrywa a taktyką... Myślałem nad daniem jednym Grave Guardom GW ale wtedy tracą na sejvie no ale zobaczymy - musiałbym wywalić wilki i ghasta - dorzuciłbym GW dla jednych GG i dodałbym 3-4 modele - bo przy zmasowanym ostrzale mogą spaść bardzo szybko. Odpowiednie wykorzystanie magii powinno dać mi przewagę - i nawet taka jednostka jak GG może nieźle pocisnąć. :)

Jest jeszcze opcja, że wywalam 1) Dwa CC, 2) jednego Vampira, 3) Ghasty i wilki oraz ściągam z BSB Drakenhofa i daję w zamian:

Necrosa +1 czar i 2xscroll
GG robię 2x25 w tym jedni z GW
Dodaję 2x Varghulfy

Tracę w sumie 2PD jednak z 13 ;) też idzie poczarować. Najpierw jednak chciałbym ostatnią wersję rozpiski przetestować.... Później mogę jak coś przetestować zmiany, które podałem wyżej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Przy tylu kościach na leczenie (piechota = d6 modeli) o ostrzał bym się tak nie martwił. Natomiast GW daje ci powera. Druga kwestia to pomyślałbym może o hellfire bannerze zamiast war bannera, ale to kolejny krok w stronę walki.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Tak patrzę na te nowe rozpiski vampirów i wychodzę z założenia, że chaosem to tylko: bijesz generała szybko albo lecisz na remis...

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Tak wyglądałaby rozpa gdybym wywalił jednego Wampira

1 Vampire Lord @ 430 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy,Master of the Black Arts, Dark Acolyte, Summon Ghouls, Helm of Commandment, Book of Arkhan, Cadaverous Cuirass

1 Vampire @ 165 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Lance; Heavy armour; Shield, Summon Ghouls, Dread Knight

1 Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1, Master of the Black Arts, 2x DS

1 Necromancer @ 120 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells, 2x DS

3x 10 Crypt Ghouls @ 240 Pts


25 Grave Guard @ 369 Pts
Heavy Armour; Shield; CG bez muzyka, Banner of the Barrows

25 Grave Guard @ 374 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; CG bez muzyka, War Banner

1 Varghulf @ 175 Pts


1 Varghulf @ 175 Pts


Casting Pool: 13

Dispel Pool: 7

Models in Army: 84

Trikk tylko najpierw do tego Gienia trzeba dolecieć a on już odpowiedni będzie osłonięty, żebyś się do niego nie dostał :D
No i ile Ty będziesz miał DS w armii chaosu 3-4 to max no chyba, że lubisz czarować :D Po pewnym czasie stracisz DS a później ożywianie na 1PD lub popychaczki zrobią swoje...
Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Jaki jest sens dawania master of the black arts na małym wampirze skoro ma on tylko 1 poziom? Żeby rzucać tylko leczenie albo przyfarcić w rzucie?;) Nie podoba mi się to.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Dastor pisze:Jaki jest sens dawania master of the black arts na małym wampirze skoro ma on tylko 1 poziom? Żeby rzucać tylko leczenie albo przyfarcić w rzucie?;) Nie podoba mi się to.
Ja lubię ryzyko - i nawet rzuty na 1 kostce będą sprawiały mi frajdę :D
Jeszcze w tym tygodniu, czeka mnie gra z Lizakami i zobaczymy, co z tego wyjdzie...
Obecnie są to wersje testowe rozpisek :) i zanim znajdzie się idealną rozpiskę dla siebie to troszkę czasu mija :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Nie chce mi się zakladać kolejnego tematu z kolejną rozpiską więc wrzucę tutaj drugą rozpę jaka mi do głowy przyszła :D



1 Vampire Lord @ 450 Pts
General; Magic Level 3, The Arkayne: Master of the Black Arts, The Master: Summon Ghouls, Helm of Commandment, Book of Arkhan, Cadaverous Cuirass, The Arkayne: Forbidden Lore, Sword of Might

1 Vampire @ 175 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Lance; Heavy armour; Shield, Dread Knight, Walking Death

1 Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Great Weapon; Heavy armour, 2x Dispel Scroll, Dark Acolyte, Avatar of Deat

3x 10 Crypt Ghouls @ 240 Pts

3x 5 Dire Wolves @ 120 Pts


23x Grave Guard @ 331 Pts
Heavy Armour; Shield; FCG War Banner

24x Grave Guard @ 367 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG, Banner of the Endless Nightmare

10x Black Knights @ 365 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; FCG, Banner of the Barrows

Casting Pool: 10

Dispel Pool: 6

Models in Army: 105


Total Army Cost: 2246
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, o 23:37 przez Aro, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Szczerze to wersja z BK podoba mi sie najbardziej ze wszystkich.
oplaca sie dawac forbidden lore i MoBA na lorda?

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Forbidden Lore daję bo wolę mieć pewność, że będę miał popychaczkę oraz mogę sobie wybrać inny lore jak coś.
Black Arts mimo swojej ceny są IMO jedną z lepszych mocy dla Wampira - przykładowo składając Wampa na 8/9 kościach - możesz raczej skutecznie rzucić 3 razy popychaczkę, a przy większym wyniku na kościach przeciwnik raczej wykorzysta DS - co pozwoli Tobie później skutecznie przyśpieszać oddziały zakładając, że masz jeszcze Książkę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

A mi mniej. Jednak Varghulfy tej armii są potrzebne:)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Aro pisze:Tak wyglądałaby rozpa gdybym wywalił jednego Wampira

1 Vampire Lord @ 430 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy,Master of the Black Arts, Dark Acolyte, Summon Ghouls, Helm of Commandment, Book of Arkhan, Cadaverous Cuirass

1 Vampire @ 165 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Lance; Heavy armour; Shield, Summon Ghouls, Dread Knight

1 Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1, Master of the Black Arts, 2x DS

1 Necromancer @ 120 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells, 2x DS

3x 10 Crypt Ghouls @ 240 Pts

25 Grave Guard @ 369 Pts
Heavy Armour; Shield; CG bez muzyka, Banner of the Barrows

25 Grave Guard @ 374 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; CG bez muzyka, War Banner

1 Varghulf @ 175 Pts
1 Varghulf @ 175 Pts
ta mi się podoba, jednak tak Cię mało... Pamiętam jak kiedyś gracze VC narzekali na GG, że nie mogą ich dowskrzeszać, a wiec dawali ich po 25, a Ty teraz to mozesz zrobić a więc dałbym ich po 19\20 i masz mase punktów. BotB bym wywalił, drogi, a i tak GG mają swą twardosćia nadrabiać. ( co innego jak miałeś te corpsy, to wtedy ok, tylko, że dać na chłopków z grejtami). Dalej dać im tarczy i muzyków! Po takich cięciach chyba stykłoby Ci na 5/6 black knightów albo na mase wsparcie w postaci batów, wilczków... Bo właśnie co zrobisz 2 vargulfami i 2 wielkimi klocami GG? Muszą mieć wsparcie a Ty go nie masz.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

zawsze mozna dac jeden klocek BK i jeden grave'ow i vargulfy tez wejda.

Nie kwestionuje przydatnosci MoBA.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Kosa - dlatego ostatnia rozpiska jaką wrzuciłem ma 10BK i 3x5 wilków... pozostawiłem dwa klocki GG jednak zawsze jest możliwość wymienienia jednego klocka na 2 Varghulfy lub jednego Vargusia i Wraithy z banshee.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ale vargulfy to jest naprawde rzeżnicka jednostka, brałym zawsze, ewentualnie te wraithy...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Vargi przetestuję później :) - bo żeby wstawić teraz Varga i wraithy musiałbym wywalić jednych GG ( a to jednostka ciężka do rozwalenia) oraz jedne wilki. Jeżeli coś się nie sprawdzi to wtedy będą zmiany - napewno nie odstawię na bok CC bo dwa modele sobie zakupie i sprawdzę jak sprawdzają się w takiej liczbie. Generalnie można takiego CC przyspieszyć popychaczką jak coś :D hehe
Teraz tylko myślę nad BK - bo nie chce mi się kupować Bretońskiej jazdy i przerabiać ich na BK - może Bloodzi zastąpią BK chyba tak można :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

No i jestem po drugiej grze nowymi VC :D
Tym razem przeciwnikiem były Lizaki - z dużym Slanem 2 generacji i 2 skink priestami w tym jeden z cubem... 6x skinki 2x3 kroxy, 3 terki, cos koło 16 T Guardów, 3 salki hmm i chyba to wszystko hehe

Ja zagrałem przedstawioną rozpiską z 2 klockami GG jednak pomniejszyłem je do 21 (jedni z GW), wilki dwa oddziały a nie 3 i wrzuciłem do rozpy Necrosa z dodatkowym czarem i 2DS.

Rzut na rozpaczęcie i zaczynam - skopałem troszkę wystawienie bo postawiłem jedne wilki za daleko Vampa i nie mogły marszować wrrr ale może to i lepiej. Generalnie od lewej Wilki, Jazda z bsb, GG z GW za nimi Ghoule, GG, za nimi ghoule, wilki i za nimi ghoule :D

Wszystko do przodu --- magia z popychaczek 2 klocki GG idą do przodu, reszta czarów zdispelowana i tura przeciwnika --- ruchy strzelanie i znika mi przez jedne skinki oddział wilków i tyle je widziałem :) Magia wpuszczam jakies 2d6 z s4 lekko uszczuplane są klocki GG ale w mojej turze ładnie je sobie odnawiam :D
W mojej turze szarża GG na skinki te uciekają - magia średnio, ta tura była jedną z gorszych
Druga tura Lizaków Kroxy wpadają mi w GG tych z GW - Slan z Temlakami wlazl do lasku... skinki chciały wbić się w drugich GG ale oblały testy :D natomiast salki stanęły na skraju lasu i postrzelały do BK.
Magia wpuściłem małą kużnię w BSB - oraz przerzuty 1 i zwykłe przerzuty reszta czarów zdispelowana :) Strzelanie i Salki nic, natomiast skinki zabijają całych 6 GG w których siedział Lord i to byłoby na tyle ze strzelania.
Walka GG z WS od Lorda Kroxy walą 6 ataków po Necro a reszta w czempiona - zginął czempion a necro dostał 1 ranę w ostateczności ja zadałem 4 rany - i jakimś cudem zdali test lol.
Moja tura i szarża na salki BK te uciekają -- redirect na Tery i te także uciekają - Wilki podjechały pod drugie kroxy - w sumie nie wiem po co :D Magia i odnawiam do pełna GG - wchodzą przerzuty nietrafień na GG i to na tyle z magii. Walka i GG zadają kolejne rany jednak w walce poległ Necros. Po podliczeniu CR Kroxy uciekają i jak zwykle ich nie doganiam
Zapomniałem dodać, że dzielne ghoule ciągle szły w stronę skinków ehehehe. Paniki i jedne skinki uciekają.
Tura lizaków i Kroxy wpadają w Wilki - wybijają je i robą Overruna - ustawiając sie idealnie do szarży Ghouli od boku - Salki zebrały się skinki podobnie. Magia i jakoś przeżyłem - kombatów Brak
Moja tura Ghoule jedne w Kroxy drugie w Skinki - w odpowiedzi skinki strzelaniem zabijają całych 5 ghouli wrrr. Reszta ruchów i all do przodu BK staneli blisko templaków i w turze magii z Van Helsa wjechali w klocek ze Slanem. Wchodzą przerzuty na jazdę :D dożywienia i jest cacy :)
W kombatach 5 ghouli zabija skinki drugie Ghoule które wleciały w bok Kroxów łamią je i doganiają - a BK robia miazgę z TG jednak Stubborn i Ci stoją. Ostatnie nasze tury grane na szybko - bo chłopaki spieszyli się na pociąg na WI.
W kombatach BK zabili kolejnych Temple Guardow i zostało ich chyba 3 razem ze slanem.
Salki coś tam jeszcze strzeliły ale generalnie szkód zero.

Nie mieliśmy jak podliczyć punktów ale Ja straciłem 2x wilki, połowę Ghouli i necrosa i to na tyle.
Lizaki straciły 4x skinki 2x kroxy, terradony, połowę temple guardow i na dodatek miałem 3 ćwiartki.
Gdybyśmy zagrali jeszcze 1 turę to ze Slana zostałaby miazga.

Wrażenia:

Napewno takie klocki GG są ciężkie do uszczuplenia - Jazda nie straciła nawet jednego modelu - fakt rzuty na save jakoś mi wychodziły.
Skopalem troszkę ruchy wilkami za głupio je stracilem - do tego strata necrosa była też za łatwa.
Podoba mi się ta armia - jednak jeszcze przetestuję Vargi i po następnej grze będę kompletował armię. Teraz mała przerwa w graniu... wrrr
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Po dłuższej przerwie udało mi się zagrać bitewkę z kumplem.
Ja zagralem proksowanymi VC... on moim chaosem.
Generalnie wygralem ale zadowolony nie jestm bo kumpel baardzo średnio grał.

Rozpy caly czas staram się skladać inaczej aby widzieć co i jak i co jest dobre a co nie. Tym razem wystawilem Lorda na abysiu i mogę powiedzieć, że jest rzeźnikiem.
Fakt, że Chaos za bardzio nie strzela ;/ i to wykorzystalem.

Lord wymiatał strasznie --- zjadl Choosenów - i pocisnął Lorda na smoku - magia średnio ale te moje rzuty to już chyba norma... Varg nawet dawal radę - i tak myślę czy x2 go nie wystwiać :D

Zagrałem taką rozpą:



Vampire Lord @ 590 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
Dreadlance
Flayed Hauberk
Black Periapt
The Martialle: Red Fury
The Courtly: Beguile
The Courtly: Walking Death
Abyssal Terror

Vampire @ 215 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1; Necromancy; Lance; Heavy armour
The Courtly: Walking Death
The Martialle: Dread Knight
Enchanted Shield
Dispel Scroll

Vampire @ 195 Pts
Magic Level 1; Necromancy
The Arkayne: Dark Acolyte
The Master: Summon Ghouls
Helm of Commandment
Power Stone

Necromancer @ 120 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells, 2xDS

3x10 Crypt Ghouls @ 240 Pts

2x5 Dire Wolves @ 80 Pts

19 Grave Guard @ 315 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Banner of the Dead Legion

9xBlack Knights @ 309 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; FCG
War Banner [25]

1 Varghulf @ 175 Pts

Casting Pool: 9

Dispel Pool: 7

Models in Army: 74


Total Army Cost: 2239
Obrazek

ODPOWIEDZ