Na bretę

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

I to i to w zasadzie. Kumpel gra bretą i lubimy grać razem na małe pkt (tak 1-1,5K). Cały czas dotaje baty i mysle, że nadszedł czas żeby to on w końcu zgarnął :) .

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Na pegazy Pawełku najlepsze jest Imperialne Działo. :D a tak na serio, to foot of gork na tych sukinkotach są dobre, mork'll fix it i z doom divera go, bolce w dużych ilościach.. generalnie strzelanie/magia dużo im robi :)

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Mogę powiedzieć z doświadczenia, że rekomendowany układ (na małe pts) doomek, 2 x chukka, kloppa + 3 x szaman (1 orkowy - generał) sprawdza się świetnie. Do tego herd, 12xsavage big uns ze spearami i muzykiem i klocek NG z fanolami.
Sugeruje rozproszenie po stole(dd w 1 rogu, kloppa w 2gim), tak, żeby lance nie szły w grupie. Chukki raczej w środkowej strefie (żeby od przodu lance nadziewać). NG lecą do przodu i strasza fanatykami, savage z tyłu licząc na szarżę od boku (ostatecznie możemy poświęcić klocek NG żeby lanca przewalając się stanęła boczkiem do dzikusów). Szamani również rozciągnięci (zazwyczaj z itty ring lub piszczałki do klocka NG). Squigi też lezą do przodu (coś może odgryzą, no i zawsze wybuchną!).
Taktyka - klockami opóźniam lance, staram się jak najdłużej związac je na środku. Machinami i czarami staram sie ściągać lance pojedyńczo (ubijasz 25% [test paniki] i kierujesz ostrzał na następną). Przy odrobinie szczęścia mozno dużo ugrać. Gorzej jak wylosujemy dupowate czary albo nie pójdzie z rzutami na machinach.

Nie grałem jeszcze z bretka na większe pts ale do 1500 to jest naprawde mocny (chociaż dla niektórych nudnawy) układ.

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

IMO bardzo fajny układ. Podoba mi się, thx wielkie :) . Tylko jeszcze takie małe pytanko. Kiedy widzimy, że szarżują nam na klocek NG to spierniczamy shamanami? A no i co z tym orkowym, puścić samowolką czy kitrać w lesie lub po oddziałach? ( A i co to dd, bo nie kojarzę... :? ).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

DD-dispell dice
dd-doom diver

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Co do szamana z klocka NG - najlepiej umieścić go z brzegu oddziału (oczywiście pierwszy szereg) i w przypadku zagrożenia starać się nim zwiać (pamiętając o tym, że uciekający klocek może go spanikować!).

Orczy szaman to już zależnie o wylosowanych czarów. Generalnie na bretkę najlepiej chyba zostawić szamanów z tyłu (utrzymując zasięg czarów) a klockami jak najdłużej zająć lance.

Jedna sugestia odnośnie czarów goblińskich - na bretke rewelacyjnie spisuje sie nr 1 (d6 s2 hits, no armour save). Ranimy na 5+ i przeciwnikowi zostają tylko wardy. Moim zdaniem o wiele lepsze niż s4 hity które nie ściągają ASv.

ODPOWIEDZ