Jak ugryźć tę padlinę
Moderator: Kołata
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 31
Niestety BK się odnawiają. Ostatnio natrafiłem na taką jednostkę:
13 BK na eterycznych konikach (bo czemu by nie przejechac przez domek, czy las, jak można) z sztandarem dającym hate
1 sztandarowy z sztandarem regeneracji
1 lord wampir ze sztylecikiem, który odnawia 1 punkt życia jednostki, za jedną zadaną ranę
Paskudny samograj, który wykończyc jest paskudnie trudno. Nie dośc że mają AS 2+, to jeszcze regenerację, KB, hate i co dwie rany zadane przez lorda wampira, jeden z nich wstaje. Do tego kawaleria jeżdżąca po trudnym terenie. Zgroza. Miałem farta gigantem, który schował sztandarowego do torby i ustał na stubbornie poważnie zraniwszy lorda wampira i nie dostałem masakry, ale to kwestia szczęścia 1 na 100 może.
Pozdrawiam
13 BK na eterycznych konikach (bo czemu by nie przejechac przez domek, czy las, jak można) z sztandarem dającym hate
1 sztandarowy z sztandarem regeneracji
1 lord wampir ze sztylecikiem, który odnawia 1 punkt życia jednostki, za jedną zadaną ranę
Paskudny samograj, który wykończyc jest paskudnie trudno. Nie dośc że mają AS 2+, to jeszcze regenerację, KB, hate i co dwie rany zadane przez lorda wampira, jeden z nich wstaje. Do tego kawaleria jeżdżąca po trudnym terenie. Zgroza. Miałem farta gigantem, który schował sztandarowego do torby i ustał na stubbornie poważnie zraniwszy lorda wampira i nie dostałem masakry, ale to kwestia szczęścia 1 na 100 może.
Pozdrawiam
BK bez bardingu mają AS na 3+, a to spora różnica chyba ;pDemestenes pisze:Niestety BK się odnawiają. Ostatnio natrafiłem na taką jednostkę:
13 BK na eterycznych konikach (bo czemu by nie przejechac przez domek, czy las, jak można) z sztandarem dającym hate
1 sztandarowy z sztandarem regeneracji
1 lord wampir ze sztylecikiem, który odnawia 1 punkt życia jednostki, za jedną zadaną ranę
Paskudny samograj, który wykończyc jest paskudnie trudno. Nie dośc że mają AS 2+, to jeszcze regenerację, KB, hate i co dwie rany zadane przez lorda wampira, jeden z nich wstaje. Do tego kawaleria jeżdżąca po trudnym terenie. Zgroza. Miałem farta gigantem, który schował sztandarowego do torby i ustał na stubbornie poważnie zraniwszy lorda wampira i nie dostałem masakry, ale to kwestia szczęścia 1 na 100 może.
Pozdrawiam
zależy... na ghule się ich nie oplaca ze względu na poison, szkoda chłopaków. a że są armed to da teeth to powinni całkiem nieźle sobie z kawa radzić, tylko....
na kawę chyba lepiej stosowac squigi i/lub fanoli i/lub charioty? + cokolwiek ze static CR by się posypali jak najszybciej?
Demestenes: 13 BK ze sztandarowym i lordem vampirem to mnóstwo punktów. zagraj z nimi jak ze swordmasterami. podsyłasz pod nos jeden klocek odpowiednio ustawiony a gdy on spieprza oni musza gonić i lądują na jakiś antypodach. Jeśli będą mieli obok wolf riders lub spider riders do marchblockingu to przy odrobinie szczęścia nim wykręcą miną 2 tury. Można im też chamsko blokować LoS wilkami, wtedy nie mogą deklarowac szarż na wartościowe jednostki. Chukki mogą się okazać dobre, walą z duża siła, bez save tylko regenka je ratuje, ale wystarczy że jeden padnie z chukki i się spłaci o rock lobberze nie wspominając.
na kawę chyba lepiej stosowac squigi i/lub fanoli i/lub charioty? + cokolwiek ze static CR by się posypali jak najszybciej?
Demestenes: 13 BK ze sztandarowym i lordem vampirem to mnóstwo punktów. zagraj z nimi jak ze swordmasterami. podsyłasz pod nos jeden klocek odpowiednio ustawiony a gdy on spieprza oni musza gonić i lądują na jakiś antypodach. Jeśli będą mieli obok wolf riders lub spider riders do marchblockingu to przy odrobinie szczęścia nim wykręcą miną 2 tury. Można im też chamsko blokować LoS wilkami, wtedy nie mogą deklarowac szarż na wartościowe jednostki. Chukki mogą się okazać dobre, walą z duża siła, bez save tylko regenka je ratuje, ale wystarczy że jeden padnie z chukki i się spłaci o rock lobberze nie wspominając.
to byl dobry plan w 6ed. VC
teraz maja w pizdu popychaczek+ skubancy moga miec regeneracje co sprawia ze w sa prawie ze niesmiertelni
smutna sprawa
zawsze mozna troche rzeczy poswiecic i liczyc na to ze sie nie splaca a pozabijac mniejsze cele-powinno sie mimo wszystko wyjsc na //= choc wynik nie powali na kolana
teraz maja w pizdu popychaczek+ skubancy moga miec regeneracje co sprawia ze w sa prawie ze niesmiertelni
smutna sprawa
zawsze mozna troche rzeczy poswiecic i liczyc na to ze sie nie splaca a pozabijac mniejsze cele-powinno sie mimo wszystko wyjsc na //= choc wynik nie powali na kolana
Patrzac od strony gracza wampirow, to musze powiedziec ze ten klocek BK z regeneracja jest prawie nie do rozwalenia. Wprawdzie mitem jest to dozywianie tego klocka bo wcale tak duzo inkantacji nie wchodzi, a zazwyczaj gracz VC woli rzucic cos lepszego niz wskrzeszenie jednego BK. Problemem jest raczej to zeby go dostatecznie zmiekczyc zanim dojedzie, ale przy blokowaniu marszu i jakims samobojczym zastawianiu drogi wilkami z nastawieniem na pogon w dziwnym kierunku mozna kupic dostatecznie duzo czasu. No i najwieksza bolaczka wampirow to slaba ochrona bohaterow. Praktycznie jedyny ward dobry ma wbudowana glupote (ja go uzywam, ale generalnie ludzie boja sie tej glupoty nawet na ld 10 bo i wtedy potrafi nie wyjsc w krytycznym momencie). Potem jest ward 5+ w zbroi za 45 pkt i tez jest to malo sensowny przedmiot. Suma sumarum jedyna ochrona to jakis przecietny armor save i ta regenka. Jesli ktos gra na generale wojowniku to mozna takiemu czarnemu orkowi dac killing blowa i probowac zdjac BSB, lub generalnie probowac wykluczyc szybko z gry małe wampiry, bo jeden napewno bedzie poza klockiem BK, a nawet ten w klocku moze latwo zginac, w koncu to tylko dwie rany a regenka tez moze nie wyjsc. Sam lord juz nie pocisnie wtedy z magii. Kolejny mit to te milion popychaczek na wampirach. Trzeba ja najpierw wylosowac. Wystarczy ze lord jej nie bedzie mial i juz w zasadzie po problemie, bo to on ma najwiekszy potencjal magiczny. Jesli ma to juz oczywiscie gorzej ale z mojego doswiadczenia wynika ze zazwyczaj tylko jeden z trzech wampirow ma popychadlo, a tym samym nie rzuca sie tego wiecej jak dwa razy na ture, a jest to do rozproszenia. Generalnie jest tak ze jak wampiry mocniej maguja to nie maja zadnych pancerzy (jeden moze miec flayeda), a jak maja pancerz (dread knight) to maja tylko 1 poziom magiczny, tak wiec czy tak wynika z tego ze albo mocno czaruja ale sa do zabicia (sama regeneracja nikogo niesmiertelnym nie czyni) albo stanowia wyzwanie w starciu ale nie boli tak magia. Tak czy tak trzeba te slabosci madrze wykorzystac bo ta armia jest tak samo do zbicia jak kazda inna.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
takie fell baty sa dosc latwe do zlapania - zajmuja w cholere miejsca na stole i juz nie jest tak latwo z wystawieniem ich w srodku formacji przeciwnika. A jak sie je zlapie jakims fastem, to od nastepnej tury mozna tam doslac jakies wsparcie (np. klocek ng) i je szybciutko wyeliminowac.
Wiekszym problemem jest wedlug mnie psychologia, ale z nia zawsze byl problem. Czasem jeden glupi terror na 9 nie wyjdzie i pozamiatane, mozna zabierac klocki do domu.
Wiekszym problemem jest wedlug mnie psychologia, ale z nia zawsze byl problem. Czasem jeden glupi terror na 9 nie wyjdzie i pozamiatane, mozna zabierac klocki do domu.
To hoperami screenuj zeby jak zablisko poleco ich zaszarzowac albo chariotami z magami (przy gienku zdadza strach) i powinien dac rade zjechac takie baty, a jak nie to i tak utrudnia ruch przeciwnikowi...mozna tez nad linia snotlingow pomyslec... no i fanole...
Jak sie dobrze wystawisz to zawsze fanole je uziemia a potem squigi charioty czy cokolwiek....
Jak sie dobrze wystawisz to zawsze fanole je uziemia a potem squigi charioty czy cokolwiek....
Wszystko git, ale co zrobić, jeżeli gramy na małe pkt. i to jeszcze na Border Patrolu? Macie jakieś propozycje na 750 pkt np?
EDIT: sorki, doszukałem się już odpowiedniego tematu. Jeżeli ktoś chce pochwalić się rozpą to zapraszam tutaj : http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=6342
EDIT: sorki, doszukałem się już odpowiedniego tematu. Jeżeli ktoś chce pochwalić się rozpą to zapraszam tutaj : http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=6342
Szkoda, że nie wymieniłeś wszystkich jednostek z podręcznika ... pewno dlatego, że slot rare jest tylko jeden na te pkt ...sharkoon pisze:pewnie Bk, wilki,ghule (może szkielety) wraity, i wszystko inne czego nie wymieniłem.
Ktoś ma coś bardziej treściwego do powiedzenia ??
taki też miałem zamiar tylko chciałem wiedzieć co tam jeszcze będzie się walało, żeby dobrze rozpiskę złożyć. Jak będą wraithy no to trochę będę miał problem, bo przy 2 magach i pierścionku się będzie ciężko przedrzeć przez jego antymagię chybaKołek pisze:raczej pójdź w defens( full maszynek) i ostrą antymagie jezeli chcesz grywać z VC
Na VC full magia i antymagia, mag na wyvernie, oddzialy odporne na psycho i maszynki + fasty. Grac trzeba tak, zeby wagon z regenka jak najmniej nam ubil (spowalniac, zastawiac fastami, odciagac jesli przypadkiem ma hate), a skoncentrowac sie na wybiciu reszty.