Jak ugryźć tę padlinę

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Demestenes
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Demestenes »

Niestety BK się odnawiają. Ostatnio natrafiłem na taką jednostkę:

13 BK na eterycznych konikach (bo czemu by nie przejechac przez domek, czy las, jak można) z sztandarem dającym hate
1 sztandarowy z sztandarem regeneracji
1 lord wampir ze sztylecikiem, który odnawia 1 punkt życia jednostki, za jedną zadaną ranę

Paskudny samograj, który wykończyc jest paskudnie trudno. Nie dośc że mają AS 2+, to jeszcze regenerację, KB, hate i co dwie rany zadane przez lorda wampira, jeden z nich wstaje. Do tego kawaleria jeżdżąca po trudnym terenie. Zgroza. Miałem farta gigantem, który schował sztandarowego do torby i ustał na stubbornie poważnie zraniwszy lorda wampira i nie dostałem masakry, ale to kwestia szczęścia 1 na 100 może.

Pozdrawiam

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

niestety wrighty jakos nie za bardzo chca szarzowac tam gdzie stoi moj heros
i co gorsze wyplacaja w pizdu atakow przez co statykiem przepchnac sie ich nie da :roll:

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Demestenes pisze:Niestety BK się odnawiają. Ostatnio natrafiłem na taką jednostkę:

13 BK na eterycznych konikach (bo czemu by nie przejechac przez domek, czy las, jak można) z sztandarem dającym hate
1 sztandarowy z sztandarem regeneracji
1 lord wampir ze sztylecikiem, który odnawia 1 punkt życia jednostki, za jedną zadaną ranę

Paskudny samograj, który wykończyc jest paskudnie trudno. Nie dośc że mają AS 2+, to jeszcze regenerację, KB, hate i co dwie rany zadane przez lorda wampira, jeden z nich wstaje. Do tego kawaleria jeżdżąca po trudnym terenie. Zgroza. Miałem farta gigantem, który schował sztandarowego do torby i ustał na stubbornie poważnie zraniwszy lorda wampira i nie dostałem masakry, ale to kwestia szczęścia 1 na 100 może.

Pozdrawiam
BK bez bardingu mają AS na 3+, a to spora różnica chyba ;p

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Demestenes - nie daj się tylko zwałować i pamiętaj że jak jakiś wampir się dołączy do black kinghtów, to tracą zdolność popylania przez teren niedostępny i trudny bez kar.
:wink:

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

Jeżeli gram przeciwko VC, które ma skeletony, BK, ghule, varghulfa, dire wolves, to naprzeciw komu najlepiej wystawić black orki i dzikie?

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

zależy... na ghule się ich nie oplaca ze względu na poison, szkoda chłopaków. a że są armed to da teeth to powinni całkiem nieźle sobie z kawa radzić, tylko....
na kawę chyba lepiej stosowac squigi i/lub fanoli i/lub charioty? + cokolwiek ze static CR by się posypali jak najszybciej?

Demestenes: 13 BK ze sztandarowym i lordem vampirem to mnóstwo punktów. zagraj z nimi jak ze swordmasterami. podsyłasz pod nos jeden klocek odpowiednio ustawiony a gdy on spieprza oni musza gonić i lądują na jakiś antypodach. Jeśli będą mieli obok wolf riders lub spider riders do marchblockingu to przy odrobinie szczęścia nim wykręcą miną 2 tury. Można im też chamsko blokować LoS wilkami, wtedy nie mogą deklarowac szarż na wartościowe jednostki. Chukki mogą się okazać dobre, walą z duża siła, bez save tylko regenka je ratuje, ale wystarczy że jeden padnie z chukki i się spłaci ;) o rock lobberze nie wspominając.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

to byl dobry plan w 6ed. VC
teraz maja w pizdu popychaczek+ skubancy moga miec regeneracje co sprawia ze w sa prawie ze niesmiertelni

smutna sprawa

zawsze mozna troche rzeczy poswiecic i liczyc na to ze sie nie splaca a pozabijac mniejsze cele-powinno sie mimo wszystko wyjsc na //= choc wynik nie powali na kolana

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Patrzac od strony gracza wampirow, to musze powiedziec ze ten klocek BK z regeneracja jest prawie nie do rozwalenia. Wprawdzie mitem jest to dozywianie tego klocka bo wcale tak duzo inkantacji nie wchodzi, a zazwyczaj gracz VC woli rzucic cos lepszego niz wskrzeszenie jednego BK. Problemem jest raczej to zeby go dostatecznie zmiekczyc zanim dojedzie, ale przy blokowaniu marszu i jakims samobojczym zastawianiu drogi wilkami z nastawieniem na pogon w dziwnym kierunku mozna kupic dostatecznie duzo czasu. No i najwieksza bolaczka wampirow to slaba ochrona bohaterow. Praktycznie jedyny ward dobry ma wbudowana glupote (ja go uzywam, ale generalnie ludzie boja sie tej glupoty nawet na ld 10 bo i wtedy potrafi nie wyjsc w krytycznym momencie). Potem jest ward 5+ w zbroi za 45 pkt i tez jest to malo sensowny przedmiot. Suma sumarum jedyna ochrona to jakis przecietny armor save i ta regenka. Jesli ktos gra na generale wojowniku to mozna takiemu czarnemu orkowi dac killing blowa i probowac zdjac BSB, lub generalnie probowac wykluczyc szybko z gry małe wampiry, bo jeden napewno bedzie poza klockiem BK, a nawet ten w klocku moze latwo zginac, w koncu to tylko dwie rany a regenka tez moze nie wyjsc. Sam lord juz nie pocisnie wtedy z magii. Kolejny mit to te milion popychaczek na wampirach. Trzeba ja najpierw wylosowac. Wystarczy ze lord jej nie bedzie mial i juz w zasadzie po problemie, bo to on ma najwiekszy potencjal magiczny. Jesli ma to juz oczywiscie gorzej ale z mojego doswiadczenia wynika ze zazwyczaj tylko jeden z trzech wampirow ma popychadlo, a tym samym nie rzuca sie tego wiecej jak dwa razy na ture, a jest to do rozproszenia. Generalnie jest tak ze jak wampiry mocniej maguja to nie maja zadnych pancerzy (jeden moze miec flayeda), a jak maja pancerz (dread knight) to maja tylko 1 poziom magiczny, tak wiec czy tak wynika z tego ze albo mocno czaruja ale sa do zabicia (sama regeneracja nikogo niesmiertelnym nie czyni) albo stanowia wyzwanie w starciu ale nie boli tak magia. Tak czy tak trzeba te slabosci madrze wykorzystac bo ta armia jest tak samo do zbicia jak kazda inna.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Troche ciężko strzelać w te wampiry jak 5-10 fell batów od drugiej tury zaczyna zjadać maszynki :evil:

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

słuszna uwaga...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

takie fell baty sa dosc latwe do zlapania - zajmuja w cholere miejsca na stole i juz nie jest tak latwo z wystawieniem ich w srodku formacji przeciwnika. A jak sie je zlapie jakims fastem, to od nastepnej tury mozna tam doslac jakies wsparcie (np. klocek ng) i je szybciutko wyeliminowac.

Wiekszym problemem jest wedlug mnie psychologia, ale z nia zawsze byl problem. Czasem jeden glupi terror na 9 nie wyjdzie i pozamiatane, mozna zabierac klocki do domu.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

To hoperami screenuj zeby jak zablisko poleco ich zaszarzowac albo chariotami z magami (przy gienku zdadza strach) i powinien dac rade zjechac takie baty, a jak nie to i tak utrudnia ruch przeciwnikowi...mozna tez nad linia snotlingow pomyslec... no i fanole...
Jak sie dobrze wystawisz to zawsze fanole je uziemia a potem squigi charioty czy cokolwiek....

nabot23
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: nabot23 »

Wszystko git, ale co zrobić, jeżeli gramy na małe pkt. i to jeszcze na Border Patrolu? :? Macie jakieś propozycje na 750 pkt np? :)

EDIT: sorki, doszukałem się już odpowiedniego tematu. Jeżeli ktoś chce pochwalić się rozpą to zapraszam tutaj :wink: : http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=6342

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Mam pytanko. Jadę sobie na turniej na 1300 pkt i zauważyłem, że dominującą armią są VC. Chciałem się zapytać co z reguły wchodzi do rozpiski wampirów na takie pkt, to bym sobie trochę pod nich ułożył swoją własną rozpiskę :)

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

pewnie Bk, wilki,ghule (może szkielety) wraity, i wszystko inne czego nie wymieniłem.

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

sharkoon pisze:pewnie Bk, wilki,ghule (może szkielety) wraity, i wszystko inne czego nie wymieniłem.
Szkoda, że nie wymieniłeś wszystkich jednostek z podręcznika ... pewno dlatego, że slot rare jest tylko jeden na te pkt ... :roll:

Ktoś ma coś bardziej treściwego do powiedzenia ?? :)

Awatar użytkownika
sharkoon
Mudżahedin
Posty: 226
Lokalizacja: Biała Podlaska->Moria

Post autor: sharkoon »

kurde źle mnie zrozumiałeś, myślę że grając orkami i goblinami najbardziej bój się wraithów i BK

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

raczej pójdź w defens( full maszynek) i ostrą antymagie jezeli chcesz grywać z VC

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Kołek pisze:raczej pójdź w defens( full maszynek) i ostrą antymagie jezeli chcesz grywać z VC
taki też miałem zamiar :) tylko chciałem wiedzieć co tam jeszcze będzie się walało, żeby dobrze rozpiskę złożyć. Jak będą wraithy no to trochę będę miał problem, bo przy 2 magach i pierścionku się będzie ciężko przedrzeć przez jego antymagię chyba

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Na VC full magia i antymagia, mag na wyvernie, oddzialy odporne na psycho i maszynki + fasty. Grac trzeba tak, zeby wagon z regenka jak najmniej nam ubil (spowalniac, zastawiac fastami, odciagac jesli przypadkiem ma hate), a skoncentrowac sie na wybiciu reszty.

ODPOWIEDZ