Hellcannon
Moderator: JarekK
niestety w halasie nie ma unbr zadnego kolesia
pozwolilem sobie zebrac wszystkie watpliwe spray w kwestii VII ed hellcannona:
Hellcannon:
- kwestia liczenia pkt za helke, nie ma nigdzie wzmianki ze liczy sie tylko helcannon (tak jak przy hydrze)
w zwiazku z czym az do wydania faqa wg RAWu jest zwyklym 4 modelowym oddzialem, gina 2 modele jest polowa pkt
przykladowo: ginie sama helka, przeciwnik ma 0pkt
- kwestia strzalu po ruchu, nie jest to war machine, strzela jak stone thrower, nie ma move or shoot, wiec moze
strzelic po ruchu (analogia do specjalnego greater demona nurgla, ktory tez strzela jak stone thrower)
PYTANIA:
- czy po marszu helka rowniez moze strzelic? (analogi do hydry i breath weaponow), czy uznajemy to za missile weapon
nie zdolnosc i strzelic po marszu nie moze. IMO może.
jeżeli nie moze, to rozumiem ze jako marsz uznajemy marsz samej helki nie chaos dwarfow, czyli helka moze strzelic po 6 calowym ruchu calego oddzialu
- czy po rampagu helka moze strzelic? nigdzie nie jest napisane ze nie moze, jest tylko napisane ze jak zlapie sie
przeciwnika to sie zarzuje, wiadomo ze wtedy sie nie strzeli bo ma sie albo szarze albo failed charge
pytanie co jesli ruchem 3k6 nie zlapeimy wroga? IMO wg RAW nie ma zadnych zastrzezen w kwestii mozliwosci oddania
strzału
tyle na razie
zachecam do wypowiadania sie i komentowania (szczegolnie zapraszam czlonkow LS )
pzdr
Hellcannon:
- kwestia liczenia pkt za helke, nie ma nigdzie wzmianki ze liczy sie tylko helcannon (tak jak przy hydrze)
w zwiazku z czym az do wydania faqa wg RAWu jest zwyklym 4 modelowym oddzialem, gina 2 modele jest polowa pkt
przykladowo: ginie sama helka, przeciwnik ma 0pkt
- kwestia strzalu po ruchu, nie jest to war machine, strzela jak stone thrower, nie ma move or shoot, wiec moze
strzelic po ruchu (analogia do specjalnego greater demona nurgla, ktory tez strzela jak stone thrower)
PYTANIA:
- czy po marszu helka rowniez moze strzelic? (analogi do hydry i breath weaponow), czy uznajemy to za missile weapon
nie zdolnosc i strzelic po marszu nie moze. IMO może.
jeżeli nie moze, to rozumiem ze jako marsz uznajemy marsz samej helki nie chaos dwarfow, czyli helka moze strzelic po 6 calowym ruchu calego oddzialu
- czy po rampagu helka moze strzelic? nigdzie nie jest napisane ze nie moze, jest tylko napisane ze jak zlapie sie
przeciwnika to sie zarzuje, wiadomo ze wtedy sie nie strzeli bo ma sie albo szarze albo failed charge
pytanie co jesli ruchem 3k6 nie zlapeimy wroga? IMO wg RAW nie ma zadnych zastrzezen w kwestii mozliwosci oddania
strzału
tyle na razie
zachecam do wypowiadania sie i komentowania (szczegolnie zapraszam czlonkow LS )
pzdr
na jakich podstawkach wystawiacie swoje helki ? na 50x50 prawie nie ma szans zeby ja zmiescic... tak zeby nie wygladala komicznie... a na mojej 85x105 mm troche kurcze jest za duza dochodzi do niej za duzo kolesi w walce... :/ teraz jako ze jest monsterem to musi byc na jakies podstawce i zastanawiam sie na jakies
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Może 60/60? Tak jak kowadełko.
monsters and handlers = skirmish, skirmish szarzuje tak ze to co dochodzi do wroga to dochodzi, to co nie dochodzi ustawia sie za modelami ktore dochodza, tutaj imo jest pelna analogia... helka szarzuje na 12 dochodzac do wroga, chd szarzuja na 6 cali ustawiajac sie za helkaMarios pisze:No i jak z szarżowaniem(i w ogóle z ruchem), czy może zaszarżować na 12'' czy tylko na 6"?
w przypadku hydry jest wprost napisane ze zalogantow sie olewa, jak dochodzi hydra to jest szarza i tyle... tutaj imo powinna byc pelna analogia
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
tu kurat thurion ma całkowita rację - hallena szarzuje na 12 cali
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
masz to nawet wprost napisane na str 67 w paragrafie Monsters & Handlers:Marios pisze:OK, zdam się na Twoją lepszą znajomość zasad (w tej edycji ofkors ;P ).
"When charging or being charged though, the handlers are completely ignored (as if they were not there) and the monster is the only model that matters. The monster's arc of sight and flank/rear are used to determine arc of sight for charges and the relative position of charging enemy, as well as any charge distance, psychological reaction and so on."
stad niestety koniecznosc posiadania podstawek pod helki, szkoda ze GW sie nie pokusilo o napisanie jakich podstawek...
"Once the monster is in contact with the enemy form handlers up with the monster in the same way as you would for a unit of skirmishers."
w sprawie ruchu thurion tez ma racjeszafa@poznan pisze:tu kurat thurion ma całkowita rację - hallena szarzuje na 12 cali
a ze strzelaniem sie zgadzam, jedna Kugath ma wprost napisane ze moze strzelac a pozatym ma zasady stone throwera, tutaj tego nie ma wiec mozna zalozyc ze nie moze strzelic po ruchu... (tylko dalej jestem ciekaw po co jest zapis przy rampagu ze po rampagu nie mozna strzelac przeciez w takim wypadku to oczywista oczywistosc... a nie wyjasnili kilku mniej wiadomych kwesti...)
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
jak ma racje to niech cos zacytuje na poparcie tej jakże smiałej tezy. i jakze zachęcajcej do brania helleny
Niestety, założenie fazy ruchu jest takie że nic nie idzie szybciej niz mu wolno ze statystyki mv - z klarownie opisanymi wyjątkami (align, dostawienie skirmiszerów).
Niestety, założenie fazy ruchu jest takie że nic nie idzie szybciej niz mu wolno ze statystyki mv - z klarownie opisanymi wyjątkami (align, dostawienie skirmiszerów).
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
no tak, fajnie, przez jedna turę
Zreszta - sam dobrze wiesz jak bardzo te 3 plewy będa ograniczały jego ruch swoja potęzna trójką.
Zreszta - sam dobrze wiesz jak bardzo te 3 plewy będa ograniczały jego ruch swoja potęzna trójką.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
zakładałem, że ten pogrubiony kawałek dotyczy szarżujących na helkę a nie jak heka szarżuje.thurion pisze:charging enemy, as well as any charge distance, psychological
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
gdyby na poczatku tego paragrafu bylo tylko being charged bez slowka charging to tak zaiste by byloMarios pisze:zakładałem, że ten pogrubiony kawałek dotyczy szarżujących na helkę a nie jak heka szarżuje.thurion pisze:charging enemy, as well as any charge distance, psychological
no wiem ale wlasnie dzieki tej pierwszej turze...i szarzy na 12 cali mamy efektywny zasieg szarzy w 2 turze 33-34 cale od krawedzi... gdyby oddzial poruszal sie caly czas 3ką to bysmy mieli 24, czyli zyskujemy na czysto ok 10 cali...szafa@poznan pisze:no tak, fajnie, przez jedna turę
Zreszta - sam dobrze wiesz jak bardzo te 3 plewy będa ograniczały jego ruch swoja potęzna trójką.
Helka i jej obsługa to nadal jeden unit. Według zasad, unit porusza się z szybkością najwolniejszego modelu. W tym wypadku są to 3'. Dopiero po utracie obsługi porusza się swoimi 6'. Strzał z helki traktowany jest jak strzał z katapulty, więc nie może strzelać po marszu, ale może po ruchu (3' z obsługą, 6' sama o ile zda liderkę).
a ja mowie po raz kolejny prosze o cytat z RB, bo jesli mowisz o tym z dzialu characters... no to sorki ale on nie ma tutaj zadnego zastosowaniaGrichalk pisze:Helka i jej obsługa to nadal jeden unit. Według zasad, unit porusza się z szybkością najwolniejszego modelu. W tym wypadku są to 3'. Dopiero po utracie obsługi porusza się swoimi 6'.