Chciałbym pokazać czysto hobbystycznie moją odsłonę CS.
Będzie on niejako rozwinięciem systemu zaproponowanego przez Barbarossę w temacie LS.
Wynikiem mojego CS będzie jedna liczba przyporządkowana każdej z armii, z zakresu 0.85 – 1.15 przemnażająca liczbę punktów wystawienia.
Liczbę tą chciałbym otrzymać jednak matematycznie a nie jako odgórnie zaproponowaną wartość.
Podstawą obliczeń będą dla mnie wyniki masterów, które są, a przynajmniej powinny być najbardziej zbalansowanymi turniejami, ze względu na pojawianie się na nich najlepszych zawodników z całej Polski.
Rozważając czysto teoretycznie, jeżeli wszystkie armie byłyby jednakowo zbalansowane – wszystkie miałyby jednakową liczbę reprezentantów w czołówce masterów. Taka sytuacja jest oczywiście niemożliwa, ale posłuży jako punkt wyjścia do obliczeń.
Jeżeli wszystkich graczy na danym masterze była pewna liczba – to ich górną połowę oznaczmy jako X.
Dalej, gracze ci mogli grać 15 armiami (w wyniku testów odrzuciłem Dogs of War oraz Chaos Dwarfy – gra tym tak skandalicznie mało ludzi, że psuje to statystykę - i teraz ciężko powiedzieć czy dlatego ze armia jest słaba, czy też dlatego że trudno skleić armię skoro nie ma do niej figurek).
Stosunek X/15 przemnożymy przez 225 (ponieważ jest to średnia wartość punktów z zakresu 300-150 jaką możne zdobyć górna połowa) i dzięki temu otrzymamy liczbę punktów do ligi, która odpowiadałaby każdej armii, gdyby wszystkie były idealnie zbalansowane. Oznaczmy ją jako Y.
Ponieważ jednak tak nigdy nie będzie, otrzymamy pewne wartości w wyniku działania:
(Rzeczywista liczba punktów zdobytych przez daną armię)/ Y
Wynik ten będzie mieścił się w granicach 0-(ok. 3-5) i będzie odsyłał nas do tabeli ustawiającą wartość mnożników. Będzie on dokładnie odwzorowywał jak daleko wynik danej armii odbiegał będzie od średniej.
Teraz pokażę jak to wychodzi na przykładach:
Wielki Dracon
Graczy 128
X=64
Y=64/15*225=960
Wyniki poszczególnych armii………..Wynik/Y
Demony ………..1392............................. 1.45
VC……………….729.................................. 0.76
Skaven………….513................................ 0.53
Mortale………….584.............................. 0.61
Bestie……………….0…………………………….0.00
HE…………..……741…………………………..0.77
DE……………….248…………………………….0.26
WE……………….715……………………………0.74
Empire…………..525……………………………0.55
Brettonia…………1010………………………..1.05
Dwarf……………..1055……………………………1.10
Lizardmen………830……………………………0.86
TK………………..263…………………………..0.27
O&G………………234……………………………0.24
OK………………267…………………………………0.28
Jeden master to jednak trochę mało w związku z tym chciałbym, aby wynik pochodził ze średniej ważonej z dwóch masterów, po Draconie singlem na duże punkty była Arena.
Gotowe wyniki po uwzględnieniu zmagań w Krakowie wyglądały by tak(to już jest średnia ważona [wyniku danej armii/Y] z dwóch masterów):
Demony ……….. 2.48
VC………………. 1.87
Skaven…………. 0.54
Mortale…………. 0.30
Bestie……………….0
HE…………..…… 0.92
DE………………. 0.82
WE………………. 1.17
Empire………….. 0.84
Brettonia………… 0.80
Dwarf…………….. 0.74
Lizardmen……… 0.63
TK……………….. 0.36
O&G……………… 0.69
OK……………… 0.14
Teraz te wyniki powinny nas odsyłać do tabeli przyporządkowującej mnożniki od otrzymanych wyników, powinna ona być wynikiem dyskusji, jednak aby ją rozpocząć zaproponuje coś od siebie
3,0 - -15%
1,0-0%
0,0 - +15%
Wyniki pośrednie powinny być interpolowane i zaokrąglane do pełnych procentów.
Wynika z tego, że na chwilę obecną, wartości punktowe podlegałyby takiej kompozycji:
Demony ……….. -11%
VC………………. -7%
Skaven…………. +7%
Mortale…………. +10%
Bestie……….….+15%
HE…………..…… +1%
DE………………. +3%
WE………………. -2%
Empire………….. +3%
Brettonia………… +3%
Dwarf…………….. +4%
Lizardmen……… +6%
TK……………….. +10%
O&G……………… +4%
OK……………… +13%
Dogs of War oraz Chaos Dwarfy powinny dostać jakiś odgórny przelicznik. Nie da się ich ustalić na podstawie wyników.
Jeżeli w wyniku obniżenia lub podniesienia punktów wyjdziemy poz zakres np. 2000 pktów (np. 2000-11%=1780) to ciągle stosujemy zasady dla 2000 czyli wystawiamy lorda i 3 herosów i 2 rary (dla przykładu)
Wady tego systemu-
- nie tnie w żaden sposób przegiętych kombinacji przedmiotów
Zalety-
-system ma zdolność samo naprawy, po następnym masterze uwzględni on wszystkie błędy, które zostały popełnione np. w chwili obecnej. Uwzględni nowe armie i wszystkie nieznane na tą chwilę przegięcia.
- nie tnie w żaden sposób przegiętych kombinacji przedmiotów
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-system jest z założenia w miarę łagodny, uważam że drastyczne zmiany mijają się z celem i trafiają na zdecydowany opór środowiska
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania. Proszę jednak o wyrozumiałość bo przygotowanie tego wszystkiego zajęło mi trochę czasu.