wstep do csu ;P
- Jan z Czarnolasu
- Mudżahedin
- Posty: 269
- Lokalizacja: Provinz Posen
sex rocket - daruj sobie takie wstawy. . . do tej pory ma miejsce generalnie dość owocna dyskusja. Po co to psuć ?
Ja jestem graczem DE i wg mnie jak najbardziej trzeba coś zrobić z hydrami, masą harpii i BG. Najlepiej zlimitować do kolejno: 0-1/0-3/0-1. Jest to dobre i klimatyczne rozwiązanie. A jeśli ludzie nie wystawiają jeszcze po 2-3 BG, po 3-5 harpii i 2 hydry to tylko dlatego, że nie mają figurek (w poprzedniej edycji z tych jednostek wystawiało się co najwyżej szóstkę harpii). Co o inverta i RoHa byłbym bardziej powściągliwy. Przedmioty są mocne, ale z drugiej strony taki RoH paradoksalnie boli w dużej mierze także same DE - gdy składam magiczną rozpę delfami to właśnie RoHa po drugiej stronie boję się najbardziej ze swoją masą kostek. A delfy się ostatnio pomnożyły więc jest to dość realne i myślę, że Jankiel ma rację pisząc o balansującym wpływie tego przedmiotu na grę. CO do inverta to także jest bardzo mocny, ale bez przesady. Ten przedmiot nie wygrywa bitwy. Dlatego wydaje mi się, że wystarczy go osłabić w jakiś subtelny sposób np. zmieniając zapis na taki, ze trzeba wyrzucić mniej niż siła (zamiast poniżej lub tyle samo).
Ja jestem graczem DE i wg mnie jak najbardziej trzeba coś zrobić z hydrami, masą harpii i BG. Najlepiej zlimitować do kolejno: 0-1/0-3/0-1. Jest to dobre i klimatyczne rozwiązanie. A jeśli ludzie nie wystawiają jeszcze po 2-3 BG, po 3-5 harpii i 2 hydry to tylko dlatego, że nie mają figurek (w poprzedniej edycji z tych jednostek wystawiało się co najwyżej szóstkę harpii). Co o inverta i RoHa byłbym bardziej powściągliwy. Przedmioty są mocne, ale z drugiej strony taki RoH paradoksalnie boli w dużej mierze także same DE - gdy składam magiczną rozpę delfami to właśnie RoHa po drugiej stronie boję się najbardziej ze swoją masą kostek. A delfy się ostatnio pomnożyły więc jest to dość realne i myślę, że Jankiel ma rację pisząc o balansującym wpływie tego przedmiotu na grę. CO do inverta to także jest bardzo mocny, ale bez przesady. Ten przedmiot nie wygrywa bitwy. Dlatego wydaje mi się, że wystarczy go osłabić w jakiś subtelny sposób np. zmieniając zapis na taki, ze trzeba wyrzucić mniej niż siła (zamiast poniżej lub tyle samo).
Jesli chodzi o delfy, moja propozycja:
Black Guard - nie moga brac magicznego sztandaru
Assasin - jest liczony do limitu herosow
Heros z Pedant of Kaleth nie moze miec zbroi
Ring of Hotek - nie moze byc brany przez championow
Harpie - max 3. jednostki
Hydra - 0-1
Black Guard - nie moga brac magicznego sztandaru
Assasin - jest liczony do limitu herosow
Heros z Pedant of Kaleth nie moze miec zbroi
Ring of Hotek - nie moze byc brany przez championow
Harpie - max 3. jednostki
Hydra - 0-1
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta. A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac. Reszta zmian w miare w porzadku. Choc przyznam, ze coraz bardziej mam ochote przysiasc nad tym porzadnie i napisac kompletny cs dla wszystkich armii. Pewnie wieczorem cos z tym zrobie.
- Jan z Czarnolasu
- Mudżahedin
- Posty: 269
- Lokalizacja: Provinz Posen
Black Guard bez magicznego sztandaru to z całym szacunkiem jakaś abberacja. Warriorzy za 6 pkt mogą, a elita elit niebless pisze:Jesli chodzi o delfy, moja propozycja:
Black Guard - nie moga brac magicznego sztandaru
Assasin - jest liczony do limitu herosow
Heros z Pedant of Kaleth nie moze miec zbroi
Ring of Hotek - nie moze byc brany przez championow
Harpie - max 3. jednostki
Hydra - 0-1


Jeśli ten jeden unit BG z ASFem jest tak mocny i nie do ugryzienia to wystarczy żeby BG mogli brać sztandar do 25 pkt :/ przynajmniej warbaner albo ap sobie wezmą.
Ktoś utyskiwał w tym temacie, jacy to BG są przegięci bo on ich flesh houndami nie może zniszczyć. . . wg mnie jest jak najbardziej normalne, że oddział za około 270 (ze sztandarem i magic itemem na champie) kroi oddział za 175 tudzież za 210 (5 albo 6 psów) :/ Kroi choć nie bez znacznych strat własnych. . .
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?
widocznie Barb (musze sie przyznac ze ja rowniez) nie miał jeszcze okazji zagrać z takim wirtuozem nowych Dark Elfów jak TyJankiel pisze: Będe brał dwa, tylko muszę domalować drugi. Nie wierzysz, że ten oddział jest przegięty - Twój problem. Możesz też nie dostrzegać, że hydra jest przegięta. Twoja sprawa.
pzdr

- Jan z Czarnolasu
- Mudżahedin
- Posty: 269
- Lokalizacja: Provinz Posen
tanimi rydwanami ? magią ? bolcami ? łukami na fastach ?swieta_barbara pisze:To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?
ogólnie powiem Ci tyle, że raz straciłem cały oddział BG na 10 bitew, które grałem nowymi delfami (a w połowie zostawało z oddziału 1-2 kolesi). I była to bitwa z OnG



Jak widać czasem i megaprzegięty oddział BG, asasyn i BSB z invertem są bezradni



Koniec końców da się ;D
Abberacja sa BG z ASF.Richtie pisze:
Black Guard bez magicznego sztandaru to z całym szacunkiem jakaś abberacja.
To nie jest "tylko jeden oddzial BG z ASF". To jest AŻ jeden oddzial BG z ASF.
Gdyby nie ASF niektorzy przynajmniej mogliby sprobowac z tą jednostką powalczyć...
W sumie nie mialbym nic przeciwko magicznej szmatce w stylu Warbannera, ale ASF wygina ją w kosmos. To co? Kompromis? Dopuszczona magiczna szmatka, ale nie ASF. Deal?
A ja postuluje nieistnienie herosow, ktorych nie ma mozliwosci zranic. A goscie ze zbroja na 1+ i pedantem sa niezabijalni. Magiczka na smoku jest przynajmniejm wrazliwa na ostrzal z niska sila. I dobrze - dziala regula "cos za cos". To juz na pewno nie jest przegiecie.swieta_barbara pisze: bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta.
swieta_barbara pisze:
A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac.
Nie bede sie upieral, choc z drugiej strony hotek na herosie to juz 25 pkt, ktorych nie wyda na zbroje, siekiere czy inne boosty.
Fluffy pisze:Wracając jeszcze do VC - postulowałbym dodatkowo pozostawienie starego zapisu "no saves of any kind are allowed against wounds from CR" Od kopa urgywalnia Drakenhoffa i VC ogólnie.
Moj glos poparcia.
tu akurat wydaje mi sie chybiony pomysl->sporo to oslabi varghulfa ktory i tak nie jest jakis mega giety np w porownaniu z hydrabless pisze:Fluffy pisze:Wracając jeszcze do VC - postulowałbym dodatkowo pozostawienie starego zapisu "no saves of any kind are allowed against wounds from CR" Od kopa urgywalnia Drakenhoffa i VC ogólnie.
Moj glos poparcia.
- FIFI (_!_)
- Chuck Norris
- Posty: 516
- Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!
Pozwoliłem sobie zebrać wszystkie pomysły które zostały wymienione w temacie Ogrowym, które by znacznie ugrywalniło by tą armię na turniejach. Było dużo propozycji obniżania kosztów punktowych, ale czytając tutaj protesty gdy ktoś zaproponował obniżenia kosztów treekinów, więc cięcia punktowe odpadają!
1)gorger mogący szarżować po wyjściu (2 na jeden slot)
2)zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
3)Armour pircing nawet z dodatkową bronią lub ironfistem
4)Leadbelchersi z automatami jak salamandry albo nie muszący ładować
5)Jakaś zasada dla Irongutsow np. imunne to panic
6)zawsze impacty gdy szarzują nie od 6'
7) śmieciarka nie schodzi od siły 7, ale z w związku z tym nie zadaje d6impactów tylko d3 jak duży rhinox
8)duży magus może być generałem bo tak to można go mieć dopiero od 3k
9)gigant ze stubornem
10)yeti WS4, Add hand weapon
11)zniesienie ograniczeń takich że żeby mieć gnoby trzeba mieć bule, żeby mieć śmieciarke to trzeba mieć gnoby
12) Hellheart->jeżeli przeciwnik wyrzuci na rzucie za miscasta 1 to nasze butchery nie dostają ran
13) Może jakiś ward na 4+ w magicznych talizmanach bo z tego co wiem to chyba w każdej armii jest, prócz ogrów
To jest taki zbiór, na którzy ogrzy gracze narzekają od dawnego już czasu. Tyle ode mnie na temat ogrów, innych armii tak szczegółowo nie znam bo nimi nie gram
1)gorger mogący szarżować po wyjściu (2 na jeden slot)
2)zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
3)Armour pircing nawet z dodatkową bronią lub ironfistem
4)Leadbelchersi z automatami jak salamandry albo nie muszący ładować
5)Jakaś zasada dla Irongutsow np. imunne to panic
6)zawsze impacty gdy szarzują nie od 6'
7) śmieciarka nie schodzi od siły 7, ale z w związku z tym nie zadaje d6impactów tylko d3 jak duży rhinox
8)duży magus może być generałem bo tak to można go mieć dopiero od 3k
9)gigant ze stubornem
10)yeti WS4, Add hand weapon
11)zniesienie ograniczeń takich że żeby mieć gnoby trzeba mieć bule, żeby mieć śmieciarke to trzeba mieć gnoby
12) Hellheart->jeżeli przeciwnik wyrzuci na rzucie za miscasta 1 to nasze butchery nie dostają ran
13) Może jakiś ward na 4+ w magicznych talizmanach bo z tego co wiem to chyba w każdej armii jest, prócz ogrów
To jest taki zbiór, na którzy ogrzy gracze narzekają od dawnego już czasu. Tyle ode mnie na temat ogrów, innych armii tak szczegółowo nie znam bo nimi nie gram

Fanatycy i charioty.To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?
Walcząc z HE musisz używać tego samego.
RoH to talizman. Generał zostaje wtedy tylko z regeneracją, co przy sporej liczbie oddziałów z KB czy płonącymi atakami nie daje mu zbyt dużych szans w walce z czymś twardym.bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta. A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac
Faktycznie, przegięcie. Jak model za 280 pts może zatrzymać drugi model 280 pts, a co więcej, ma jeszcze czelność go zabićno niewiem czy invert nie wygrywa bitwy jak grasz z we naprzyklad to sie taki cwaniak wbija w treemana i go w koncu brakuje lub wystarczy ze zatrzyma

To Malal pisał, nie Barb. A Malal to się na ostatnich turniejach tłucze tylko z VC i Demonamiwidocznie Barb (musze sie przyznac ze ja rowniez) nie miał jeszcze okazji zagrać z takim wirtuozem nowych Dark Elfów jak Ty

Ja potrzebuję jeszcze trochę ogrania, ale hydry i BG to moim zdaniem zdecydowanie jednostki mające największy potencjał. I jedna z najlepszych kontr na wskrzeszajace się VC czy demony.
Jak walczysz z HE, gdzie są swordmasterzy i 2xWL? I wszystkie trzy kroją orki prawie tak samo skutecznie, jak BG?Abberacja sa BG z ASF.
To nie jest "tylko jeden oddzial BG z ASF". To jest AŻ jeden oddzial BG z ASF.
A co do pendanta, to praktycznie boli tylko pojedyncze, wypasione large targety. Bo jakim zagrożeniem dla rankowego oddziału jest taki lord?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
mi sie wydaje ze demony sie wkoncu skonczaJankiel pisze: Ja potrzebuję jeszcze trochę ogrania, ale hydry i BG to moim zdaniem zdecydowanie jednostki mające największy potencjał. I jedna z najlepszych kontr na wskrzeszajace się VC czy demony.


BG sa imo za tani, ale nie kosmicznei zajebisci... nadal to T3 i save na 5+, rycerze chaosu to miela

hydry to fakt, sa przegiete... o zasade zmuszajaca do bicia po monsterze

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Dziękuję za receptę na Ogry. Niezależnie miałem kilka pomysłów, takich jak możliwość wystawiania Slaughtermastera bez Tyranta oraz gnoblarów bez bullsów.
Do tego faktycznie podoba mi się wiele punktów z tej listy, a dokładniej te:
Do tego faktycznie podoba mi się wiele punktów z tej listy, a dokładniej te:
Wydaje mi się że to już by znacząco pomogło ogrom.2)zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
4)Leadbelchersi z automatami jak salamandry albo nie muszący ładować
6)zawsze impacty gdy szarzują nie od 6'
9)gigant ze stubornem - tego akurat nie czaję - masz przecież giganta dogs of war, więc po co?
12) Hellheart->jeżeli przeciwnik wyrzuci na rzucie za miscasta 1 to nasze butchery nie dostają ran