wstep do csu ;P

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

sex rocket - daruj sobie takie wstawy. . . do tej pory ma miejsce generalnie dość owocna dyskusja. Po co to psuć ?

Ja jestem graczem DE i wg mnie jak najbardziej trzeba coś zrobić z hydrami, masą harpii i BG. Najlepiej zlimitować do kolejno: 0-1/0-3/0-1. Jest to dobre i klimatyczne rozwiązanie. A jeśli ludzie nie wystawiają jeszcze po 2-3 BG, po 3-5 harpii i 2 hydry to tylko dlatego, że nie mają figurek (w poprzedniej edycji z tych jednostek wystawiało się co najwyżej szóstkę harpii). Co o inverta i RoHa byłbym bardziej powściągliwy. Przedmioty są mocne, ale z drugiej strony taki RoH paradoksalnie boli w dużej mierze także same DE - gdy składam magiczną rozpę delfami to właśnie RoHa po drugiej stronie boję się najbardziej ze swoją masą kostek. A delfy się ostatnio pomnożyły więc jest to dość realne i myślę, że Jankiel ma rację pisząc o balansującym wpływie tego przedmiotu na grę. CO do inverta to także jest bardzo mocny, ale bez przesady. Ten przedmiot nie wygrywa bitwy. Dlatego wydaje mi się, że wystarczy go osłabić w jakiś subtelny sposób np. zmieniając zapis na taki, ze trzeba wyrzucić mniej niż siła (zamiast poniżej lub tyle samo).

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jesli chodzi o delfy, moja propozycja:

Black Guard - nie moga brac magicznego sztandaru
Assasin - jest liczony do limitu herosow
Heros z Pedant of Kaleth nie moze miec zbroi
Ring of Hotek - nie moze byc brany przez championow
Harpie - max 3. jednostki
Hydra - 0-1
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta. A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac. Reszta zmian w miare w porzadku. Choc przyznam, ze coraz bardziej mam ochote przysiasc nad tym porzadnie i napisac kompletny cs dla wszystkich armii. Pewnie wieczorem cos z tym zrobie.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

no niewiem czy invert nie wygrywa bitwy jak grasz z we naprzyklad to sie taki cwaniak wbija w treemana i go w koncu brakuje lub wystarczy ze zatrzyma i reszta niezlamywalnych zabijajaca w combacie odzialow mnie niszczy

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

bless pisze:Jesli chodzi o delfy, moja propozycja:

Black Guard - nie moga brac magicznego sztandaru
Assasin - jest liczony do limitu herosow
Heros z Pedant of Kaleth nie moze miec zbroi
Ring of Hotek - nie moze byc brany przez championow
Harpie - max 3. jednostki
Hydra - 0-1
Black Guard bez magicznego sztandaru to z całym szacunkiem jakaś abberacja. Warriorzy za 6 pkt mogą, a elita elit nie ;) 0-1 spokojnie wystarczy imo. 1 oddział z ASFem jest mocny, ale ma tylko 5 ruchu i żadnych popychaczek, szeroki front to ograniczone możliwości wheelów. Pociski i jakiekolwiek strzelanie robi z tego miazgę, w combacie można wjechać od boku (np. na gg z drakenhofem dużo to nie daje), a imperium lub WoCh z kawą 1+ sava spokojnie niszczą to w combacie od przodu. To tylko jeden, dość drogi oddział. .. nie róbmy scen ;)

Jeśli ten jeden unit BG z ASFem jest tak mocny i nie do ugryzienia to wystarczy żeby BG mogli brać sztandar do 25 pkt :/ przynajmniej warbaner albo ap sobie wezmą.

Ktoś utyskiwał w tym temacie, jacy to BG są przegięci bo on ich flesh houndami nie może zniszczyć. . . wg mnie jest jak najbardziej normalne, że oddział za około 270 (ze sztandarem i magic itemem na champie) kroi oddział za 175 tudzież za 210 (5 albo 6 psów) :/ Kroi choć nie bez znacznych strat własnych. . .

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Wracając jeszcze do VC - postulowałbym dodatkowo pozostawienie starego zapisu "no saves of any kind are allowed against wounds from CR" Od kopa urgywalnia Drakenhoffa i VC ogólnie.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze: Będe brał dwa, tylko muszę domalować drugi. Nie wierzysz, że ten oddział jest przegięty - Twój problem. Możesz też nie dostrzegać, że hydra jest przegięta. Twoja sprawa.
widocznie Barb (musze sie przyznac ze ja rowniez) nie miał jeszcze okazji zagrać z takim wirtuozem nowych Dark Elfów jak Ty

pzdr :P

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

swieta_barbara pisze:To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?
tanimi rydwanami ? magią ? bolcami ? łukami na fastach ?

ogólnie powiem Ci tyle, że raz straciłem cały oddział BG na 10 bitew, które grałem nowymi delfami (a w połowie zostawało z oddziału 1-2 kolesi). I była to bitwa z OnG :D Mieli ASF i s6 na towermasterze. .. i zaszarżowali na jakiś orków :D wszystko zaczęło się od tego, że w czelendzu boss orków wyrzucił 2 wardy na 6+ :P a potem orki się tak odgryzały, że po 4 turach mnie nie było mimo tego, że w 3 turze we flankę orków wbił się asasyn (w kolejnej turze uciekł zagoniony gdy BG zostali wybici). Co ciekawe do szarży był przygotowany BSB z invertem, ale trzy razy pod rzad nie zdał głupoty i brakowało 2 cali aby się wbił tam gdzie i tak bym szarżował. .. orków przeżyło 3 ogólnie.

Jak widać czasem i megaprzegięty oddział BG, asasyn i BSB z invertem są bezradni ;) Żeby było śmiesznej BSB też zginął bo w ostatniej turze nie zdał paniki i rozbił się o skałe :D Choć mimo to było 18 do przodu :D

Koniec końców da się ;D

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Richtie pisze:
Black Guard bez magicznego sztandaru to z całym szacunkiem jakaś abberacja.
Abberacja sa BG z ASF.
To nie jest "tylko jeden oddzial BG z ASF". To jest AŻ jeden oddzial BG z ASF.
Gdyby nie ASF niektorzy przynajmniej mogliby sprobowac z tą jednostką powalczyć...

W sumie nie mialbym nic przeciwko magicznej szmatce w stylu Warbannera, ale ASF wygina ją w kosmos. To co? Kompromis? Dopuszczona magiczna szmatka, ale nie ASF. Deal?

swieta_barbara pisze: bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta.
A ja postuluje nieistnienie herosow, ktorych nie ma mozliwosci zranic. A goscie ze zbroja na 1+ i pedantem sa niezabijalni. Magiczka na smoku jest przynajmniejm wrazliwa na ostrzal z niska sila. I dobrze - dziala regula "cos za cos". To juz na pewno nie jest przegiecie.
swieta_barbara pisze:
A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac.

Nie bede sie upieral, choc z drugiej strony hotek na herosie to juz 25 pkt, ktorych nie wyda na zbroje, siekiere czy inne boosty.

Fluffy pisze:Wracając jeszcze do VC - postulowałbym dodatkowo pozostawienie starego zapisu "no saves of any kind are allowed against wounds from CR" Od kopa urgywalnia Drakenhoffa i VC ogólnie.

Moj glos poparcia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

W sumie nie mialbym nic przeciwko magicznej szmatce w stylu Warbannera, ale ASF wygina ją w kosmos. To co? Kompromis? Dopuszczona magiczna szmatka, ale nie ASF. Deal?
jak exeki... magiczny banner do 25 pkt :D

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Imo ograniczanie WE to średni pomysł. Tak naprawdę to która armia ma z nimi problem teraz?

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

bless pisze:
Fluffy pisze:Wracając jeszcze do VC - postulowałbym dodatkowo pozostawienie starego zapisu "no saves of any kind are allowed against wounds from CR" Od kopa urgywalnia Drakenhoffa i VC ogólnie.

Moj glos poparcia.
tu akurat wydaje mi sie chybiony pomysl->sporo to oslabi varghulfa ktory i tak nie jest jakis mega giety np w porownaniu z hydra

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Pozwoliłem sobie zebrać wszystkie pomysły które zostały wymienione w temacie Ogrowym, które by znacznie ugrywalniło by tą armię na turniejach. Było dużo propozycji obniżania kosztów punktowych, ale czytając tutaj protesty gdy ktoś zaproponował obniżenia kosztów treekinów, więc cięcia punktowe odpadają!

1)gorger mogący szarżować po wyjściu (2 na jeden slot)
2)zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
3)Armour pircing nawet z dodatkową bronią lub ironfistem
4)Leadbelchersi z automatami jak salamandry albo nie muszący ładować
5)Jakaś zasada dla Irongutsow np. imunne to panic
6)zawsze impacty gdy szarzują nie od 6'
7) śmieciarka nie schodzi od siły 7, ale z w związku z tym nie zadaje d6impactów tylko d3 jak duży rhinox
8)duży magus może być generałem bo tak to można go mieć dopiero od 3k
9)gigant ze stubornem
10)yeti WS4, Add hand weapon
11)zniesienie ograniczeń takich że żeby mieć gnoby trzeba mieć bule, żeby mieć śmieciarke to trzeba mieć gnoby
12) Hellheart->jeżeli przeciwnik wyrzuci na rzucie za miscasta 1 to nasze butchery nie dostają ran
13) Może jakiś ward na 4+ w magicznych talizmanach bo z tego co wiem to chyba w każdej armii jest, prócz ogrów

To jest taki zbiór, na którzy ogrzy gracze narzekają od dawnego już czasu. Tyle ode mnie na temat ogrów, innych armii tak szczegółowo nie znam bo nimi nie gram :lol2:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

To zagraj se orkom przeciwko BG. Czym mam ich wykosic?
Fanatycy i charioty.
Walcząc z HE musisz używać tego samego.
bless, z calym szacunkiem, ale wlasnie magiczka na smoku, to glowny powod, dla ktorego postuluje uwalenie pendanta. A hotek na czempionach - super, latwiejszy do zabicia. Wole na czempionie niz na generale na piechote, ktorego zupelnie nie mam jak wyjac
RoH to talizman. Generał zostaje wtedy tylko z regeneracją, co przy sporej liczbie oddziałów z KB czy płonącymi atakami nie daje mu zbyt dużych szans w walce z czymś twardym.
no niewiem czy invert nie wygrywa bitwy jak grasz z we naprzyklad to sie taki cwaniak wbija w treemana i go w koncu brakuje lub wystarczy ze zatrzyma
Faktycznie, przegięcie. Jak model za 280 pts może zatrzymać drugi model 280 pts, a co więcej, ma jeszcze czelność go zabić :shock:
widocznie Barb (musze sie przyznac ze ja rowniez) nie miał jeszcze okazji zagrać z takim wirtuozem nowych Dark Elfów jak Ty
To Malal pisał, nie Barb. A Malal to się na ostatnich turniejach tłucze tylko z VC i Demonami ;)
Ja potrzebuję jeszcze trochę ogrania, ale hydry i BG to moim zdaniem zdecydowanie jednostki mające największy potencjał. I jedna z najlepszych kontr na wskrzeszajace się VC czy demony.
Abberacja sa BG z ASF.
To nie jest "tylko jeden oddzial BG z ASF". To jest AŻ jeden oddzial BG z ASF.
Jak walczysz z HE, gdzie są swordmasterzy i 2xWL? I wszystkie trzy kroją orki prawie tak samo skutecznie, jak BG?

A co do pendanta, to praktycznie boli tylko pojedyncze, wypasione large targety. Bo jakim zagrożeniem dla rankowego oddziału jest taki lord?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

swordmasterow z combata przeganiam ;)

a wl nie maja po 2 ataki ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze: Ja potrzebuję jeszcze trochę ogrania, ale hydry i BG to moim zdaniem zdecydowanie jednostki mające największy potencjał. I jedna z najlepszych kontr na wskrzeszajace się VC czy demony.
mi sie wydaje ze demony sie wkoncu skoncza :) ile mozna tym grac... kazdy bardziej dorosly gracz sie tym znudzi, owszem fajnie jest wygrywac i robic maske co bitwe ale bez przesady... 2-3 miechy i liczba demonow sie skurczy... jak dojdzie do tego jakies restricted to juz wogle :)

BG sa imo za tani, ale nie kosmicznei zajebisci... nadal to T3 i save na 5+, rycerze chaosu to miela ;) pieski przy lekko niestatystycznym rzucie na plus dla demonow rowniez...

hydry to fakt, sa przegiete... o zasade zmuszajaca do bicia po monsterze ;)

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

co do bg wedlug mnie i innych to jest az jeden oddzial z asf jak sie we z delfami o ten oddzial sie rozpedzi i wejdze w combaty to nara

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dziękuję za receptę na Ogry. Niezależnie miałem kilka pomysłów, takich jak możliwość wystawiania Slaughtermastera bez Tyranta oraz gnoblarów bez bullsów.

Do tego faktycznie podoba mi się wiele punktów z tej listy, a dokładniej te:
2)zniesienie ograniczenia na hunterze z move or fire
4)Leadbelchersi z automatami jak salamandry albo nie muszący ładować
6)zawsze impacty gdy szarzują nie od 6'
9)gigant ze stubornem - tego akurat nie czaję - masz przecież giganta dogs of war, więc po co?
12) Hellheart->jeżeli przeciwnik wyrzuci na rzucie za miscasta 1 to nasze butchery nie dostają ran
Wydaje mi się że to już by znacząco pomogło ogrom.

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

WE maja haila ktory praktycznie annihiluje oddzial BG
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ