Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

#helion# pisze:przepraszam bardzo, gram imperium, mam jakieś 5k na półce (i tylko imperium), ale nie pojadę na mastera z nie pomalowaną armią (dla mnie to osobiście wstyd jechać z gołym plastikiem i metalem :wink: )
A tak na poważnie...co nowe (7ed.) imperium może zaproponować przeciwnikowi (zwłaszcza nowe kodeksy); zaraz pewnie usłyszy się głosy, że to dobra armia i ma wiele ciekawych możliwości do wyboru...prawda jest taka, że to przedruk armii z 6ed plus dodatki, które nie są kompatybilne (spójne) wewnętrznie, więc nie chodzi bynajmniej o to czy ktoś kocha czy nie, graczom imperialnych będzie trudno przejść za rączkę razem z BP+R, niestety innej możliwości nie będzie (oprócz braku najważniejszej wg. fluffu armii w uniwersum Wfb na turniejach). Czarne chmury nad imperium ktoś powie ale tak to wygląda, przyjrzyj się tej armii Furion dokładniej to sam to zauważysz...(no flame) 8)

obniz sobie LD o 2,wywal cala ciezka kawalerie,rzucaj w kazdej turze Animozje i masz zielonych. No i bohateorwie broniacy sie swoim WS i T-bo AS i wardy to to co zdaza sie przeciwnikowi.
i voila-grasz zielonymi :roll:
@ Kruti To dla mnie nie pierwszyzna, że na turniej ludzie kombinują sobie mocniejsza armię, ja nie widzę w tym nic złego.
a dla mnie to jest glupie.
Bo jak wyszło nowe imperium, to CERN potrzebował mózgów do badań i zrobił taką propozycję "2 czołgi za darmową lobotomię". 2 czołgi pokrywały straty wynikające z braku półkuli mózgowej. Nic dziwnego że po zabraniu 1 czołgu prawie wszyscy gracze imperium wygineli.
smutna prawda alternatywa jest twierdzenie ze maja wybrakowanego AB ktory sklada sie z 5-7 skladnikow pomiedzy dzialem Lord a Rare

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja się tylko przypomnę. Czy zamierzacie coś szanowna LS zrobić z O&G?
Prawdopodobnie tak. Niestety w najbliższym czasie będzie brakowało masterów na przyzwoite punkty już na balancing patch. A nie wiadomo, czy samo obcięcie VC i Demonów nie będzie wystarczające. Na masterach, przed wydaniem VC i Demonów, O&G miały dosyć wysokie miejsca. Choć przyznaję, że trochę więcej przewidywalności by im się przydało.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Czy tego nie zmieniłoby po prostu zaingerowanie w jedynkę na animozje? Bo tak poza tym wydaje mi się, że zielonymi da się grać, chociaż są... słabawi.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

wiem, że to nie temat z życzeniami do BP, ale może taka zmiana:
animozja na 2 kostkach i dwie jedynki to sqabling a wypadniecie co najmniej jednej 6 to We will show 'em, Przy czym np. krzycząc Waaaagh zamiast na 2 x 6 to orki lecą do przodu na każdym dublecie. No i zapis żeby załoganci nie lecieli i już będzie lux

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Dac stare Quell Animosity. Juz byloby znacznie lepiej. Zeby z tego skorzystac trzeba inwestowac punkty w Black Orkow (herosow, albo oddzialy), wiec przegiete to to nie jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Deather pisze:wiem, że to nie temat z życzeniami do BP, ale może taka zmiana:
animozja na 2 kostkach i dwie jedynki to sqabling a wypadniecie co najmniej jednej 6 to We will show 'em, Przy czym np. krzycząc Waaaagh zamiast na 2 x 6 to orki lecą do przodu na każdym dublecie. No i zapis żeby załoganci nie lecieli i już będzie lux
Jezu...

Pozdro, pocwicz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

bless pisze:Dac stare Quell Animosity. Juz byloby znacznie lepiej. Zeby z tego skorzystac trzeba inwestowac punkty w Black Orkow (herosow, albo oddzialy), wiec przegiete to to nie jest.
Też mi się wydaje, że z tą zasadą byłoby bardzo sensownie. Moim zdaniem zielone po prostu są słabsze i tyle.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Za starym quell animosity byłbym jak najbardziej. Ale razem z tym chciałbym widzieć starą animozję, a nie popychaczkę na każdej 6.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Ale razem z tym chciałbym widzieć starą animozję, a nie popychaczkę na każdej 6.
Zupełnie zbędne. Mieliśmy armię O&G w parze na Mackach (i na paru innych turniejach, żeby nie było) i nie pamiętam ani jednego przypadku, żeby 6 na animozję zmieniło wynik gry na korzyść gracza orkasów. Straciliśmy za to co najmniej jeden oddział przez niechcianą szarżę. Popchnięcie z animozji przydaje się tylko wtedy, kiedy sam o nie prosisz korzystając z zasady generała. Stara animozja na serio była do d. i nawet przywrócenie starego Quell'a nic tu nie pomoże.
Osłabienie wyniku 1, na przykład przez anulowanie go na 4+, dało by już coś w rodzaju zamierzonego efektu. Ciśnięcie na branie czarnuchów dzięki staremu Quellowi wydaje mi się za to zbędne.

Swoją drogą, ogry na BP są całkiem sensowne. Oczywiście nadal daleko od pierwszej ligi ale poprawka leadbelcherów, impaktów i łowcy dała tej armii całkiem sporo potencjału.

Maciek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Zgadzam się co do 6 na animozję z Maćkiem. Ostatnio na PGA miałem taka sytuację - jazda chaosu z 4 magami podjeżdża pod park maszynowy. Mam też dużo magii. Ale.. pająki na 6 z animozji jadą 5 cali w przód i wbijają się w ten regiment dając mu najlepszego screena z możliwych... Potem cała flanka siada a rycerze wychodzą z tego bez strat..

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Teraz orkasy maja popychaczke na kazdej i 6 i co z tego? Jakos nie zauwazylem, zeby masakrowały, albo chociaz... normalnie sobie radzily.
Ten ruch do przodu, tak jak pisze mlepkows, rzadko kiedy ma znaczenie. Czasem wrecz psuje szyki zamiast pomagac.
Ogolnie mozna go traktowac jako bonusa, ale bez przegiec - i tak orkasy to glownie piechota, nie beda robic rajdow na 20".

Naprawde nie ma co szukac sposobow na dowalenie orkasom. Maja juz przerąbane i tak. Szukaj lepiej sposobow, by im troche pomoc. Choć trochę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Dobrze piszą o 6tce na nimzje, czesciej komplikuje sprawe niż pomaga. Popychanie z animozji przydaje się tylko z Waagh, w dodatku nie zawsze wychodzi i taka sama szansa że waagh zanihiluje fasty ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ten ruch do przodu, tak jak pisze mlepkows, rzadko kiedy ma znaczenie. Czasem wrecz psuje szyki zamiast pomagac.
No skoro też psuje, no to chyba byłoby fajniej, gdyby tego nie było.
Moze na każdej 1 oddział testuje swoje bazowe ld - jak nie zda, to stoi i nic nie robi. Dużo mniejsza szansa, że kluczowe oddziały zachowają się głupio, a trochę mniejsza na to, że wsparcie nie zadziała. A oddziały w 6" od black orków mogą używać ich ld do testów. I już jest duzo bardziej przewidywalnie, zarówno dla gracza orków, jak i dla przeciwnika.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Nie zmieniajcie za duzo zasad.
Pamietajcie, ze wszystko co zmienicie orkom i goblinom, zmienicie tez zielonoskorym chaos dwarfow :).

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie chcemy zmieniać za dużo zasad.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:No skoro też psuje, no to chyba byłoby fajniej, gdyby tego nie było.
Moze na każdej 1 oddział testuje swoje bazowe ld - jak nie zda, to stoi i nic nie robi. Dużo mniejsza szansa, że kluczowe oddziały zachowają się głupio, a trochę mniejsza na to, że wsparcie nie zadziała. A oddziały w 6" od black orków mogą używać ich ld do testów. I już jest duzo bardziej przewidywalnie, zarówno dla gracza orków, jak i dla przeciwnika.
Jankiel, co Ty chcesz balansowac O&G? :shock:
Dodatkowy ruch jest przegiety wiec go wywalmy? Zamiast tego troche wieksza szansa brak klotni? Sorry, ale nie pomagasz....
Pomysl z obowiazkiem testu Ld na 1 jest ok. I tyle. Bez kasowania dodatkowego ruchu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Bo jak wyszło nowe imperium, to CERN potrzebował mózgów do badań i zrobił taką propozycję "2 czołgi za darmową lobotomię". 2 czołgi pokrywały straty wynikające z braku półkuli mózgowej. Nic dziwnego że po zabraniu 1 czołgu prawie wszyscy gracze imperium wygineli.
Gratuluję poziomu dyskusji.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

A moze po prostu jak oddział rzuci 6 to gracz decyduje, czy chce popchnac oddział czy nie?
Release the Przemcio!

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Marek Golan pisze:Nie zmieniajcie za duzo zasad.
Pamietajcie, ze wszystko co zmienicie orkom i goblinom, zmienicie tez zielonoskorym chaos dwarfow :).
ciiiiicho :evil:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jankiel, co Ty chcesz balansowac O&G?
Dodatkowy ruch jest przegiety wiec go wywalmy? Zamiast tego troche wieksza szansa brak klotni? Sorry, ale nie pomagasz....
Więc nie będę próbował pomagać.
Szkoda czasu na taką dyskusję.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ