DMP 2009 - Dyskusja ogólna nad regulaminem

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

Zablokowany
Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: DMP 2009 - Dyskusja ogólna nad regulaminem

Post autor: PiotrekN »

Tylko pasuje odjąć od tego niektórych, bo chyba nie było pełnej 50tki teamów :wink:

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Było chyba 47. Mi się nie chce tego sprawdzać, jeżeli są jeszcze aktywni to niech sobie chłopaki zagłosują.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Może ktoś przytoczyć różnice pomiędzy dostawianiem bazyliszkowym, a euro.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Bazyliszek:
Drużyna A wystawia napastnika. Drużyna B dostawia mu obrońcę.
Potem Drużyna B wystawia napastnika, a drużyna A daje mu obrońcę. I tak do wyczerpania zasobów ludzkich.

Euro:
Drużyna A wystawia napastnika. Drużyna B wystawia mu dwóch obrońców. Napastnik wybiera obrońcę. Obrońca, który nie został wybrany, wraca do drużyny.
Następnie Drużyna B wystawia napastnika. Drużyna A wystawia mu dwóch obrońców. Napastnik wybiera obrońcę. Obrońca, który nie został wybrany, wraca do drużyny.
I tak do wyczerpania zasobów ludzkich.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

ja jestem za Pytaniami w ankiecie:
1 głosowanie

1) Czy jestes za obostrzeniami
a)tak
b)nie

(jesli "nie" koniec ankiety - zwykłe limited)
2)
czy chcesz format:
a)limited
b)BP+limited
c)BP+R

(jesli Bp+r koniec ankiety)
3)
czy chcesz dodatkowo (przy wyboerze BP+limited / limited)
a)zminiejszenie ilosci magii
b)bez dublowania rare i triplowania special (wyj HE)
c) obydwa

4)
obostrzenie magii:
na LV
na PD
inna opcja której nie znam

Wiecej nie trza głosowan - niech wybiora w jednym, bo wazny jest czas
10dni w globalnym ogłoszeniu wypowiedz tylko kapitanów - bez zbednego gadania co sie nie podoba.

krótko zwieżle i bez akcji miesiecznego głosowania. kto nie głosował - znaczy nie interesował sie DMP

Majac odpowiedz na te pytania kazdy org sobie poradzi
Zadnego otwartego pytania bo jest to bez sensu
można tez spytac o system doboru przeciwników. mnie sie podobał ten z DMP. ten z Euro wydaje mi sie sensowny tylko na Euro gdzie jest 8os w teamie.

Holan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Post autor: Holan »

Witam.
Jako że nasz skład będzie w tym roku obecny, to również chciałem dodać coś od siebie.
Całkowicie zgadzam się z Jankielem, gdyż uważam, że sama drużyna, niejako stanowi przycięcie.
Trzeba tak złożyć skład, aby mieć odpowiednie kontry na inne armie.Uważam iż bez problemu można przygotować sobie w drużynie odpowiedzi na te najmocniejsze armie.
A samo kombinowanie przy ustawieniu paringów drużyny to jest to co mnie kręci przy drużynówkach.
Ograniczenia są ok na turnieje singlowe, gdzie trzeba mieć uniwersalną armię i dobrze jest aby siły armii były wyrównane. W wypadku drużynówki wystarczy dobrze zrobić paringi i tym samym można "przechwycić" te silne armie, kontrarmiami na nie przygotowanymi.
Natomiast przy drużynówkach można sobie pozwolić na wzięcie innych niestandardowych rozp, które to przy singlu są mało uniwersalne, a na drużynówce mają rację bytu, tak jako kontra, czy też np jako armie do przetrzymania przeciwnika.
Wiem, że głosowania są modne i można się polansić przedstawiając swoje pomysły, ale uważam, że najprostsze systemy są najlepsze.
Zresztą jakiekolwiek przycięcia wspierają najmocniejsze składy, gdyż bez względu na to jakie będą ograniczenia i tak ci najmocniejsi wymaksują rozpiski, gdyż mają większy dostęp do figurek/armii.
Podoba mi się ten system, który do tej pory był na DMP,
ale jeśli wejdą jakieś ograniczenia, to oczywiście my też się do nich dopasujemy 8)

Pozdrawiam
Holan

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

A ja jestem za jakimiś ograniczeniami, chociażby tymi z BPR. Nie po to jadę na turniej, żeby grać bitwę z rozpiską, a nie z żywym człowiekiem.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Tak jak Bless pisał. Wrogowie armijni i tak będą. Lepiej, żeby było na starcie 8:12 niż 2:18. Niech skill więcej decyduje.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

jak dla mnie system BP+limited
z ewentualnym, choć niekoniecznie, przycieciem do max 3ch magów w armii to idealna opcja :P

lekko modeluje rozpiski, nie ingerujac zbytnio w gre, ani pomysły graczy.

Holan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Post autor: Holan »

Osobiście uważam, że bez względu na to czy są przycięcia, czy nie to i tak skill decyduje.
Wiele razy miałem okazję widzieć jak słaby gracz z wymaxowaną rozpą dostawał bęcki i na odwrót.
Nigdy nie gra się z rozpą, a z graczem.
BP+R niestety jest słaby, gdyż dopakowuje niektóre armie za bardzo, a niektóre są zbyt mocno pojechane. Może po wprowadzeniu porawek coś z tego będzie.
Poza tym wydaje mi się, że w wypadku drużynówek ograniczenia są dla mięczaków. :wink:

Pozdrawiam
Holan

Niedbal
Mudżahedin
Posty: 242
Lokalizacja: Bazyliszek - Warszawa

Post autor: Niedbal »

numer 35 i 50 . Dwa razy jest Bastion Beta. Raz powinien być Bastion Beta a raz Bastion Alfa (Duke kapitan).

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

A jeśli kapitan z drużyny (tutaj Matek) nie gra już w battla i DMP ma głęboko w poważaniu to może głosować inna osoba z teamu? ^^

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Leszczu pisze:A jeśli kapitan z drużyny (tutaj Matek) nie gra już w battla i DMP ma głęboko w poważaniu to może głosować inna osoba z teamu? ^^
oczywiscie tak
za zgooda druzyny

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Pytanie Holan czy przy limited nie ma większego niezbalansowania. Przecież to własnie tam wychodzą największe różnice pomiędzy demonami,vc,empire a resztą.
Ja uważam, ze turniej nic by nie stracił jeżeli byłoby bp+r. Dostawianie również było by bardzo podobne.
Prawdę masz jednak mówiąc, że nigdzie indziej, a na drużynówkach limited ma największe zastosowanie.
Obie opcje mają plusy i minusy. Niech wypowie się lud.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

zafael pisze:jak dla mnie system BP+limited
z ewentualnym, choć niekoniecznie, przycieciem do max 3ch magów w armii to idealna opcja :P

lekko modeluje rozpiski, nie ingerujac zbytnio w gre, ani pomysły graczy.
i tutaj zaczyna sie makabra czyli pierdylion kazylionow opinii wszystkich graczy...
ty bys chcial BP+Limited, a ja uwazam ze np w przypadku DE, ktore nawet z BP+R nie sa w ogole pociete, byloby to juz mega przegieciem

sa jasne wyprobowane systemy:
Limited
BP+R (IMO BP bez R na duze pkt nie ma racji bytu)
Euro
WI/MB Comp

osobiste moje zdanie jest takie ze system jaki bedzie kompletnie mi powiewa, poki bedzie on w miare ograny i przetestowany na turniejach

nie robmy z tego tematu wishlistu


pzdr
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, o 22:41 przez thurion, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
GrzesiU^^
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: GrzesiU^^ »

A inne pytanie, Białystok opuścił DMP 2008, lecz na 2007,6, był obecny... czy zostaje pominięty w głosowaniu ;p z powodu braku składu na ostatniej drużynówce ? [w tym roku 100% się stawiamy, myślę, że mówie w imieniu całej drużyny].

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

GrzesiU^^ pisze:Białystok opuścił DMP 2008
Jak opuścił, to sobie zasłużył. Grzesiu, litości, głos jednej osoby nie ma większego znaczenia. :roll:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

a ja uwazam ze np w przypadku DE, ktore nawet z BP+R nie sa w ogole pociete,
Zalezy jakie. Fajne opcje magiczne z 20 PD są pocięte.
Tak jak Bless pisał. Wrogowie armijni i tak będą. Lepiej, żeby było na starcie 8:12 niż 2:18. Niech skill więcej decyduje.
Zawsze decydował. Jak byłem mały, to grałem swoimi DE na 2 kościach dispella z armiami full magicznymi i nie przegrywałem. Ale jak chcecie z cisnieniowej druzynówki zrobic lightowego singla (bo do tego sprowadza się przycinanie armii - z każdym miec równe szanse) przy browarze i kiełbachach, to się dostosuję.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jankiel pisze:
Tak jak Bless pisał. Wrogowie armijni i tak będą. Lepiej, żeby było na starcie 8:12 niż 2:18. Niech skill więcej decyduje.
Zawsze decydował. Jak byłem mały, to grałem swoimi DE na 2 kościach dispella z armiami full magicznymi i nie przegrywałem. Ale jak chcecie z cisnieniowej druzynówki zrobic lightowego singla (bo do tego sprowadza się przycinanie armii - z każdym miec równe szanse) przy browarze i kiełbachach, to się dostosuję.
=D>

Na Limited parę armii odstaje, ale jest wyzwanie, by im dokopać. Na różne BPRy wiele armii ma "równe szanse", ale i tak najbardziej dopakowane są podręczniki same w sobie bardzo dobrze zbalansowane, z niewielką ilością słabych punktów (Nowe DE). Nie ma co ukrywać, że w obliczu pocięcia Demonów i VC to DE wyrastają do miana Nemesis, ale zasługa w tym tylko i wyłącznie BPR. No, ale coraz więcej osób tą armią gra, więc chyba jest ogólna akceptacja tego zjawiska:D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Jankiel
Trafiają do mnie te argumenty odnośnie limited na DMP. Jest jedna taka drużynówka w roku i można na niej pograć bez balansu. Największy sens dostawiania jest wtedy jak armie są od siebie różne. Możliwe, że te różnice są zbyt małe przy bp+r.

Zablokowany