Ograniczenie magii - konsultacje społeczne
Moderator: Barbarossa
Ograniczenie magii - konsultacje społeczne
Proste pytanie, co wolicie?
Organizatorow turniejow z racji tego, ze w przypadku 2 czeka ich wiecej obowiazkow, prosze o głosy na kolorowo .
1) Ograniczenie kości używalnych (limit kości, jakie można użyć w ciągu jednej tury, z dodatkowymi "kosztami" przedmiotów/mocy tak jak jest w istniejącym BPR)
2) Ograniczenie kości w rozpisce (limit kości generowanych przez rozpiskę, z oddzielną listą "kosztów" przedmiotów, które generują losową liczbę kości itp).
mniej wiecej jak to by wygladalo, to prototyp:
Mamy obowiązujące limity 12 PD i 12 DD.
Każda generowana permanentnie kostka (wszystkie przedmioty dające +1 PD/DD czy +2 PD/DD) wliczają się o tego limitu.
Kazdy wampir zabiera nam dodatkowo 1 PD (z racji recasta)
Każdy mag DE zabiera nam dodatkowo jedną kość (z racji power of darkness)
Każdy boundspell zabiera nam 1 PD. Każdy powerstone 1 PD (tokeny i grzyby nie zabierają, bo są jednorazowe, dają jedną kośc, są niebezpieczne, korzystają z nich armie nie będace przegiętymi). Każdy przedmiot dający +1 lub więcej do dispela zabiera 1 DD.
Dodatkowe restrykcje związne z poszczególnymi rasami (na razie tylko przykladowo)
DE
Sacrifical dagger 2 PD
Hotek 4 DD
HE
Book of Hoeth 4 PD
Banner of sorcery 2 PD
WE
Dodatkowa kość do dispela każdego czaru rzuconego na więcej niż 3 kościach 1 DD
Recast przesuwania lasu 1 PD
Wampiry
Znajomość całego lore'a 1 PD
Skull staff 2 PD/1 DD
Wszelkie sugestie mile widziane. Nie gwarantuje, ze ktos je gdziekolwiek, kiedykolwiek wykorzysta, ale napewno wszyscy beda je czytac . Natomiast ww lista i restrykcje to prototyp, wiec bez nadmiernych emocji i szczegolowosci prosze . Raczej ogolnie, czy wolicie podczas bitwy liczyc kostki co ture, czy przed turniejem a potem w bitwie wolna amerykanka.
Czy kierunek jest dobry itd. Bardziej ogolne uwagi.
Od razu mowie, nie ja jestem autorem tego typu ograniczenia (splendor i chwala naleza sie innym osobom), ale bardzo mi sie podoba i jestem jego goracym zwolennikiem .
Organizatorow turniejow z racji tego, ze w przypadku 2 czeka ich wiecej obowiazkow, prosze o głosy na kolorowo .
1) Ograniczenie kości używalnych (limit kości, jakie można użyć w ciągu jednej tury, z dodatkowymi "kosztami" przedmiotów/mocy tak jak jest w istniejącym BPR)
2) Ograniczenie kości w rozpisce (limit kości generowanych przez rozpiskę, z oddzielną listą "kosztów" przedmiotów, które generują losową liczbę kości itp).
mniej wiecej jak to by wygladalo, to prototyp:
Mamy obowiązujące limity 12 PD i 12 DD.
Każda generowana permanentnie kostka (wszystkie przedmioty dające +1 PD/DD czy +2 PD/DD) wliczają się o tego limitu.
Kazdy wampir zabiera nam dodatkowo 1 PD (z racji recasta)
Każdy mag DE zabiera nam dodatkowo jedną kość (z racji power of darkness)
Każdy boundspell zabiera nam 1 PD. Każdy powerstone 1 PD (tokeny i grzyby nie zabierają, bo są jednorazowe, dają jedną kośc, są niebezpieczne, korzystają z nich armie nie będace przegiętymi). Każdy przedmiot dający +1 lub więcej do dispela zabiera 1 DD.
Dodatkowe restrykcje związne z poszczególnymi rasami (na razie tylko przykladowo)
DE
Sacrifical dagger 2 PD
Hotek 4 DD
HE
Book of Hoeth 4 PD
Banner of sorcery 2 PD
WE
Dodatkowa kość do dispela każdego czaru rzuconego na więcej niż 3 kościach 1 DD
Recast przesuwania lasu 1 PD
Wampiry
Znajomość całego lore'a 1 PD
Skull staff 2 PD/1 DD
Wszelkie sugestie mile widziane. Nie gwarantuje, ze ktos je gdziekolwiek, kiedykolwiek wykorzysta, ale napewno wszyscy beda je czytac . Natomiast ww lista i restrykcje to prototyp, wiec bez nadmiernych emocji i szczegolowosci prosze . Raczej ogolnie, czy wolicie podczas bitwy liczyc kostki co ture, czy przed turniejem a potem w bitwie wolna amerykanka.
Czy kierunek jest dobry itd. Bardziej ogolne uwagi.
Od razu mowie, nie ja jestem autorem tego typu ograniczenia (splendor i chwala naleza sie innym osobom), ale bardzo mi sie podoba i jestem jego goracym zwolennikiem .
Ostatnio zmieniony 8 cze 2009, o 22:11 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.
Druga opcja, w odniesieniu do PD (DD w zasadzie tak teraz wyglądają), jest moim zdaniem lepsza, z trzech prostych powodów .
1) Jest analogiczna do DD (gdzie mamy ograniczenie na poziomie rozpiski)
2) Nie trzeba liczyć użytych co rundę kostek (szczególnie, kiedy czaruje rywal), co może prowadzić do sporów.
3) Może trafniej ocenić konkretne przypadki, poprzez wylistowanie, a więc jest sprawiedliwsza
1) Jest analogiczna do DD (gdzie mamy ograniczenie na poziomie rozpiski)
2) Nie trzeba liczyć użytych co rundę kostek (szczególnie, kiedy czaruje rywal), co może prowadzić do sporów.
3) Może trafniej ocenić konkretne przypadki, poprzez wylistowanie, a więc jest sprawiedliwsza
Wolę opcję nr 2.
Jest to praktyczniejsze bo nie musisz bawić się w dodatkowe liczenie kości w turze magii, wszystko jest już ustalone przed turniejem w rozpisce.
Jest to praktyczniejsze bo nie musisz bawić się w dodatkowe liczenie kości w turze magii, wszystko jest już ustalone przed turniejem w rozpisce.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Opcja 1 jak w BPR do tej pory.
Z liczeniem zużytych kości imho nie ma problemu, po prostu odkładam na bok zużyte o czym na początku tury magii informuje przeciwnika.
Z liczeniem zużytych kości imho nie ma problemu, po prostu odkładam na bok zużyte o czym na początku tury magii informuje przeciwnika.
Uważam, że nie powinno się przycinać HE i WE. Nie dość, że jest mało tych armii to jeszcze nie są uber mocne.
Book of Hoeth 4 PD
Banner of sorcery 2 PD
Arcy 4 PD
pula 2 PD
------------- = 12
Nawet caddy nie wchodzi jak jest baner. Nie uważacie, że to za duże cięcie ? Książka to przecież jeden z nielicznych atutów tej armii. Może lepiej jakby książka zajmowała 2PD tak żeby zmieścił się jeszcze jeden mały mag. Uważam również, że WE powinny sobie przesuwać las do woli.
O hoteku mogę powiedzieć tyle, że w praktyce nie jest taki straszny jak na papierze. Wiele osób może to potwierdzić. Znacznie więcej zamieszania robi chyba antymagia lizakowa.
Kierunek zmian (2) uważam za bardzo dobry.
Book of Hoeth 4 PD
Banner of sorcery 2 PD
Arcy 4 PD
pula 2 PD
------------- = 12
Nawet caddy nie wchodzi jak jest baner. Nie uważacie, że to za duże cięcie ? Książka to przecież jeden z nielicznych atutów tej armii. Może lepiej jakby książka zajmowała 2PD tak żeby zmieścił się jeszcze jeden mały mag. Uważam również, że WE powinny sobie przesuwać las do woli.
O hoteku mogę powiedzieć tyle, że w praktyce nie jest taki straszny jak na papierze. Wiele osób może to potwierdzić. Znacznie więcej zamieszania robi chyba antymagia lizakowa.
Kierunek zmian (2) uważam za bardzo dobry.
Jak Marek napisał, to tylko projekt (ale podstawowe zalożenie draconowe pozostanie na pewno). Szczegóły rzuciłem sobie ot tak, przykładowo i trochę z dupy. Pełną listę przygotuję, jak będę miał kilka chwil sam na sam z kodeksami, bo zwyczajnie nie pamiętam wszystkich rzeczy, które wpływają w istotny sposób na magię w każdym z kodeksów.Uważam, że nie powinno się przycinać HE i WE.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
na prawd e uwazasz, ze hotek mniej wplywa na magie niz sztandar z glupota dla magow w 18"? Oo nie dosc, ze masa czarow dziala bez los to jeszcze musisz widziec sztandar a nie cokolwiek...Xet pisze:Transferowanie miscastów, głupota magów widzących sztandar, odrzucanie 6. To realnie wpływa na grę. Hotek zadziała raz na rok wtedy kiedy nawet nie musi.
odrzucanie 6tek oraz trenster miscasta dla duzego slana/kolowrotka rzeczywiscie wplywa na gre (choc podonie jak hotek nie dziala na armie nieczarujace oraz tk )
pytanie czy taka spora lista itemow/zdolnosci majacych wplyw na magie rzeczywiscie jest lepszym wyborem...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14643
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Fajne :] Dobry kierunek moim zdaniem. Kwestia teraz odpowiedniego wywazenia kosztu poszczegolnych umiejetnosci i przedmiotow. Ale tu po prostu trzeba przejsc przez kazdy AB.
antymagia vs antymagia. Nie hotek vs głupota.Shino pisze:Xet pisze: na prawd e uwazasz, ze hotek mniej wplywa na magie niz sztandar z glupota dla magow w 18"? Oo nie dosc, ze masa czarow dziala bez los to jeszcze musisz widziec sztandar a nie cokolwiek...
odrzucanie 6tek oraz trenster miscasta dla duzego slana/kolowrotka rzeczywiscie wplywa na gre (choc podonie jak hotek nie dziala na armie nieczarujace oraz tk )
pytanie czy taka spora lista itemow/zdolnosci majacych wplyw na magie rzeczywiscie jest lepszym wyborem...
Uważam, że antymagia DE jest słabsza od antymagii lizakowej.
Drugi wariant jest fajny.
Proponuje dodać jedną rzecz aby zrobic ukłon w stronę armii, które nie maja tokenów, grzybów, etc:
Proponuje dodać jedną rzecz aby zrobic ukłon w stronę armii, które nie maja tokenów, grzybów, etc:
To się trochę nie kalkuluje jeśli za 2 PD w jednej turze płacę odjęciem sobie 1PD z każdej tury (czyli przy średniej życia maga 4-6 tur daje top 4-6 PD).Każdy powerstone poza pierwszym 1 PD (tokeny i grzyby nie zabierają, bo są jednorazowe, dają jedną kośc, są niebezpieczne, korzystają z nich armie nie będace przegiętymi).
"Przyszliśmy po prośbie-prośbie... daj nam trochę sera... od biedy może być spaczeń..."
Lizardmeny mogą, a nawet powinny, zrezygnować z Power of Darkness.Żaba pisze:Ad 1 a czy DE mogą zrezygnować z PoD ?
Ad 2 a Lizardmeny
Ż.
Natomiast DE mogą zrezygnować z PoD na takiej samej zasadzie jak umarlaki z recasta - nie ma takiej możliwości. Nie zmuszajmy przeciwników do pilnowania, czy i z czego zrezygnowaliśmy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
2ka lepsza. Przy dobrym określeniu kosztów kostkowych przedmiotów ograniczy najbardziej przegiete rzeczy, nadal umożliwiając gre na silnej magii osobom które będą tego chciały. W dodatku podejście jednostkowe do przedmiotów będzie bardziej "sprawiedliwe"
PoD też nie musi a się liczy, więc zakładam, że kostki slaana też się liczą
trueŻaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz...
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację