Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Re: Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Post autor: Jedy Knight »

Furion pisze:
Wytłumacz mi czemu się mylę nazywając uściślenie "uściśleniem z czapy" :?:
Oblegi są zawsze pomyłką.
Jeśli jednak abstrahować po raz 1564 od twoich słynnych zdolności interpersonalnych - to „chyba chłopaki się nudzą”. :mrgreen:









(Jedy wyćwiczonym ruchem błyskawicznie wskakuje pod stół.)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Taki szczegół o którym zapomniano: 20 cm to zawsze 20 cm nie zależnie jak je ustawisz.
Taki przypadek:

:twisted: :arrow: :arrow: :arrow: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: |
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: |
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: |
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: |

Gdzie:
:arrow: wypełniacz
:twisted: szarżujący
:shock: uciekający
| krawędź, inny oddział, cokolwiek na czym można się rozbić, czy spanikować.

W przypadku podręcznikowego rozpatrywania oddział ma szanse uciec nie rozbijając się. Przy proponowanym przez LS duuuużo mniejsze. Panowie w jednym miejscu naprawicie w innym popsujecie. Moje zdanie jest takie że Salomon tego dobrze nie rozwiąże. Ale się nie znam bo plewa jestem...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jedy Knight pisze:
Furion pisze:
Wytłumacz mi czemu się mylę nazywając uściślenie "uściśleniem z czapy" :?:
Oblegi są zawsze pomyłką.
Touche. Edit in proggress.


Wracając do tematu: Jacku, mógłbyś?

===========================================================

@Marek

Wydaje mi się, że się nie rozbijają.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

podjezdzasz przodem do szarzujacego, uciekasz tylem do niego, czy tak?

W Twoim rysunku musiales podjechac tylem (lub uciec przodem) do szarzujacego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Marek Golan pisze:podjezdzasz przodem do szarzujacego, uciekasz tylem do niego, czy tak?
Przez tyle lat dawałem się wałować :)
Tak, masz rację w kwestii fasta - wg RB rozbijasz się, ja traktowałem ten pivot jako "wirtualny". Nie wiem czy dobrze czy zle, ale jakos tak sie przyjelo grac.

Nie zmienia to faktu, że z tym uciekaniem odzialem w lini w RB jest tak jak ja mowie, zgodzisz sie?

No nic, trzeba bedzie ustawiac sie fastami tylem ;)

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Hiehie gram w batla ponad 10 lat, zawsze intuicyjnie przesuwałem ludziki jak Bless napisał. Nigdy nie miałem z żadnym przeciwnikiem tego problemu. To co Ty Furion robisz to autentycznie szukanie dziury w całym w tym momencie. No offence ofkors. Takie myślenie prowadzi do absurdów w stylu krasnoludzki BSB AS'a biega po 22 cale.
I ja doskonale rozumiem, że da się to ładnie rozpisać i rozrysować itd. Tylko co z tego? Istnieją plany wehikułu czasu, ba poparte milionem badań i dowodów matematyczno fizycznych. W teorii ma to działać, jest policzone. Sądzisz, że taki wehikuł za naszego życia powstanie? ;)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ja nie szukam dziury w całym. Ja grałem w ten sposób w moim środowisku oraz na każdym turnieju do tej pory. Dlatego ciężko mi zaakceptować, że od następnego turnieju będe miał grać inaczej - nie dlatego, że jestem RAWistą, tylko dlatego że to jakiś autorski pomysł który mocno wpłynie na rozgrywkę.

To co proponuje LS jest zmianą zasad podręcznikowych, która w mojej opinii jest zmianą niepotrzebną.

pozdraiwam
Furion

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Moim skromnym Furion ma rację - zasady są w tej kwestii jasne (i nie trzeba ich zmieniać)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Nie ma to pewnie wiekszego znaczenia co myślę ale popieram furiona i apeluje o nie ingerowanie w tą kwestię :D

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja grałem w ten sposób w moim środowisku oraz na każdym turnieju do tej pory
Ja grałem zupełnie inaczej. I z tego co widzę, nie byłem jedyny.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Aveer
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Aveer »

Ja też grałem bez pivotów i bardzo, bardzo rzadko ktokolwiek miał pretensje. Jedynie gracze VC i Demonów się czasem kłócili. Najgorzej jest wtedy gdy ma się np. 15 strzelców i nie ma się tray'a a przeciwnik się domaga dokładnego co do milimetra pivota.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:Ja grałem zupełnie inaczej. I z tego co widzę, nie byłem jedyny.
Tylko, że w RB jest "po mojemu", a nie "po Twojemu" ;)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

A może by zrobić takie uściślenie, że unit pivotując się nigdy się nie rozbija podczas pivota, a jedynie w dalszym ruchu ?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Herr Flik
Wałkarz
Posty: 80

Post autor: Herr Flik »

A może reakcja flee na szarże jest zagrywką taktyczną i trzeba ją dogłębnie przemysleć, zanim się zastosuje, biorąc pod uwagę pivotowanie, rozbijanie się i inne tego typu rzeczy ? :)

Troche by to utrudniło granie wszelkiego typu gejowiznami

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

karlee pisze:A może by zrobić takie uściślenie, że unit pivotując się nigdy się nie rozbija podczas pivota, a jedynie w dalszym ruchu ?
Tutaj nie chodzi tylko o fasty.
Zresztą, w dobie ItP takie triki wychodzą z mody.

Takie uściślenie jakie proponujesz widziałbym bardzo chętnie - jest sensowne i intuicyjne.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Herr Flik pisze:A może reakcja flee na szarże jest zagrywką taktyczną i trzeba ją dogłębnie przemysleć, zanim się zastosuje, biorąc pod uwagę pivotowanie, rozbijanie się i inne tego typu rzeczy ? :)

Troche by to utrudniło granie wszelkiego typu gejowiznami
=D> =D>
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Nie uważam, żeby należało uściślać(uproszczać) wszystkie przypadki ucieczek. Przyzwyczaiłem się już do pivotowania, przewiduje to za wczasu i nie stanowi to dla mnie jakiegoś problemu. To co należało by zrobić to określić, że piwoty są zawsze wirtualne i fasty nie muszą podjeżdżać tyłem żeby dać flee (absurd). Jeżeli robić jakieś wyjątki to tylko dla dużych jednostek ustawionych w linii, które mogłbyby uciekać "po prostu przesuń",a reszta wirtualnie piwotować.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
pozdr

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Xet pisze:Nie uważam, żeby należało uściślać(uproszczać) wszystkie przypadki ucieczek. Przyzwyczaiłem się już do pivotowania, przewiduje to za wczasu i nie stanowi to dla mnie jakiegoś problemu. To co należało by zrobić to określić, że piwoty są zawsze wirtualne i fasty nie muszą podjeżdżać tyłem żeby dać flee (absurd). Jeżeli robić jakieś wyjątki to tylko dla dużych jednostek ustawionych w linii, które mogłbyby uciekać "po prostu przesuń",a reszta wirtualnie piwotować.
+1

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Czyli i tak chcecie zmienic zasady, bo nie ma czegos takiego jak wirtualny pivot.
A ja twierdze, ze skoro juz zmieniac zasady to na lepsze a nie na gorsze. A wirtualny pivot zdecydowanie jest slabszym rozwiazaniem. Nie wiem zreszta czemu akurat w ten strone chcielibyscie robic wyjatek? Zeby fasty mogly uciekac? Jest jeszcze wiele innych, glupszych sytuacji, a Wy koncentrujecie sie na tym jednym przykladzie.

Troche konsekwencji - albo jest pivot, albo go nie ma.

Albo fasty musza podjezdzac tylem a wieksze oddzialy nie sa w stanie zrobic flee od wroga szarzujacego od boku (np. z popychaczki) z odleglosci cala od nich (bo przy pivocie sie o tego wroga rozbijaja), albo rozluzniamy formację i zwiewamy po prostu po prostej od wroga.
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Fast nie jest jedynym przykładem. Wystarczy natomiast żeby pokazać co powoduje nie wirtualne piwotowanie.

ODPOWIEDZ