Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Uciekanie od flee - rozwiniecie dyskusji z LS

Post autor: Kalesoner »

4 karabiny pisze:
Morrok pisze: Jak ktoś mi powie, że mój oddział rozbija się przy uciekaniu o jego jednostkę to zwyczajnie go wyśmieję.
+1
Ja bym był nawet mniej dyplomatyczny niż koledzy. Jak mi ktoś powie, że moi glade ridersi (na przykład) rozbijają się przez pivot o jego szarżujący oddział, to powiem mu, żeby wy*****ał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Kalesoner pisze:
4 karabiny pisze:
Morrok pisze: Jak ktoś mi powie, że mój oddział rozbija się przy uciekaniu o jego jednostkę to zwyczajnie go wyśmieję.
+1
Ja bym był nawet mniej dyplomatyczny niż koledzy. Jak mi ktoś powie, że moi glade ridersi (na przykład) rozbijają się przez pivot o jego szarżujący oddział, to powiem mu, żeby wy*****ał.
A ja zawolam moich kolegow, ktorzy beda oprawce wytykac palcami i glosno sie smiac. Badzmy powazni...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a ja swoich zeby zajeli sie Twoimi...

masz jeszcze jakies glupie pomysly?

dla debilnych rozwiazan odpowiednie srodki ...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

RAW ssie - zwłaszcza przy obecnym sposobie pisania zasad + mentalności twórców :roll:

Ż.

P.S. czekamy na kolejne rewelacyjne pomysły - coś kwestia przerzucania ranienia czarami przy rending swordzie wygasła :lol2:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:a ja swoich zeby zajeli sie Twoimi...

masz jeszcze jakies glupie pomysly?

dla debilnych rozwiazan odpowiednie srodki ...
Ironia, ciezko ja opanowac. Jeszcze trudniej ja zrozumiec.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wlasnie...

pocwicz jeszcze...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

To że fast się nie rozbija przy pivocie - zgadzamy się wszyscy.
To że oddział się pivotuje - to zasady tej gry, też się chyba wszyscy zgodzimy?

Wracając do meritum: to po co LS chce zmienić zasdady tej gry?

pozdrawiam
Furion

ps.
Żaba pisze: P.S. czekamy na kolejne rewelacyjne pomysły - coś kwestia przerzucania ranienia czarami przy rending swordzie wygasła :lol2:
Sword of fate było lepszym kombem :)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Dokladnie, smiechem zartem, ale co w sytuacji marka ? Co gdy lucznicy stoja prz krawedzi i cos szarzuje od boku ? Rozbijaja sie czy nie ? Warto by bylo uscisclic bo zapewne rozne interpretacje beda w obiegu...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1880
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ja chcialbym zauwazyc, ze wirtualny pivot eliminuje tylko czesc sytuacji rozbijania sie o szarzujacych. Przyklad:

...........malyoddziałszarzujacy
d
u
ż
y
s
z.......liiiiiiiiiinniiaaaaaaaaaaaaaaastrzeeeelcow
a
r
z
u
j
a
c
y

duzy oddzial szarzujacy i maly szarzuje na linie strzelcow.
linia strzelcow przy pivocie (takze wirtualnym) rozbija sie o oddzial szarzujacy (o maly oddzial szarzujacy).
To że fast się nie rozbija przy pivocie - zgadzamy się wszyscy.
To że oddział się pivotuje - to zasady tej gry, też się chyba wszyscy zgodzimy?
To że fast się nie rozbija przy pivocie - zgadzamy się wszyscy.
To że oddział się pivotuje - to zasady tej gry, tez sie wszyscy zgadzamy.
Zatem wszyscy chcemy zmienic zasady tej gry, bo wedlug nich fast rozbija sie przy pivocie.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

to moze niech robia turna najpierw a potem pivota?
wtedy sprawa bedzie zalatwiona?

co do strzelcow Twojej sytuacji to coz... albo zmierz od srodka unitu i przesun ustawiajac ich w odpowiednia strone ze sie tak wyraze w powietrzu albo puff...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

ja bym przeciwnikowi pozwolil przesunac tych lucznikow jak najblizej krawedzi, bo krawedz nie jest traktowana stricte jako impassable (da sie wybiec za krawedz)

zwykle przesuniecie figurek w sposob nie zmieniajacy przebiegu bitwy na stole nikomu chyba by w takiej sytuacji nie zaszkodzil

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Marek Golan pisze:Zatem wszyscy chcemy zmienic zasady tej gry, bo wedlug nich fast rozbija sie przy pivocie.
Jesteś jedyną osobą jaką znam która naprawdę gra w taki sposób...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

:twisted: - skirmiszer wroga którego oddział otoczył maga
:shock: - posrany mag (lub cokolwiek innego, może być oddział)


:twisted: :twisted: :twisted:
:twisted: :shock: :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted:

:twisted: -"SZARŻA!!!"
:shock: - "FLEE"

i co dalej ? Rozbija się o szarżującego czy nie ??

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

no jasne!
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

to czym to się różni od tego co zaprezentował Marek 6 postów wyżej ??

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Bo tam zabija pivot, a tu sam fakt ucieczki. Jednak obie sytacje sa osobliwe :)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Bohater daje flee, oddział szarżujący narazie się nie rusza - bohater ucieka i rozbija się o stojący oddział wroga - destroyed. Rozbija się uciekajac a nie pivotując - tutaj widzę różnicę.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1880
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Rozni sie tym, co uciekanie przez wrogi oddzial i zabijanie sie na nim od zabicia sie przy pivocie na oddziale szarzujacym...

Furion: problem jest taki, ze jezeli chcemy, by oddzial uciekajac nie zabijal sie przy pivocie, msuimy to uscislic tak jak ja mowie, bo przy wirtualnym pivocie jest sporo sytuacji, gdzie tak bedzie sie dzialo.
Wystarczy, ze oddzial z bliskiej odleglosci szarzuje na bok długiego oddzialu (np. lancy bretonskiej).

szarzujacy
1"
lanca_bokiem

flee, (wirtualny) pivot, lanca ginie


Problem jest taki, ze wiekszosc graczy w takiej sytacji powie, ze no dobra, ucieknij sobie, ale juz jak szeroki oddzial ustawiony bokiem da flee i przez to zabije sie na obelisku, to kazdy nagle chce grac na pivoty. Dla mnie to glupie, ze raz gramy tak, raz tak.
A dla niektorych ta sytuacja wyzej, albo ta moja z dwoma oddzialami szarzujacymi to normalka i beda chcieli by oddzial zginal (pozdro Gogol :))
No i dochodzi do sytuacji, ktorej ja bardzo nie lubie, czyli jestes cisnieniowcem/grasz u siebie przy swoich sedziach - sie wyklocisz o swoja wersje, bo obie sa uzywane.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

mój przykład - w którym to ruszając model dający flee wpadamy w oddział szarżujący - wszystko cacy

Pivot (moim zdaniem virtualny) jest częścią ruchu w reakcji flee tak jak przesówanie się oddziału czemu niby pivotowanie nie miało by dopuszczać do sytuacji rozbijania sie o oddziały czy teren/krawędź stołu ? Co do "fasta" fakt jest to głupie ale to jednak osoba ustawiająca "fast" ma w 99% przypadków decydujące zdanie gdzie ten fast bedzie stał , w jakiej formacji itp (chyba tylko z popychaczki mamy wyjątek) taka sytuacja jaką opisujecie jest ekstremalnie rzadka. Natomiast zgrzyty zazwyczaj powodowane są odejściem od zasad nie mówie o każdym RAW typu model re rolluje to wond fireballe z miecza tylko odchodzenie od zasad tak klarownych jak :

1)Szarża
2)Flee
3)Zaczynamy ruszać oddział dający flee
a)Pivot środek / środek
b)Ruch 2d6 / 3d6 / czy inne 2d6-1 itp.
4)Patrzymy
a)czy podczas punktu "3" oddział nie zetknął się z imp terenem, krańcem stołu, wrogiem us 5+ (jeśli tak panika w 6")
b)czy nie przebiegł przez własne oddziały - teleportując się za nie / wymuszając test paniki itp
5)Ruszamy szarżującego tyle a tyle cali w zależności czy dopadł tchórzy czy nie

Dla mnie proste i klarowne

natomiast "po prostu ruszamy" jest zbyt nie ścisłe. Po prostu ruszyć jak ? Tak jak chce ? Tak jak stoi ? Nie pivotować ? A co jak przeciwnik pokaże mi czarno na białym RB ? Mam się sprzeczać, że w polsce się gra inaczej niż jest tam napisane ?

Pamiętajcie pivot ma swoje plusy (łatwiej często jest uciec od wroga), jak i minusy (łatwiej jest często uciec za plansze , lub w przypadku linii o coś zahaczyć)

Tyle z mojej strony.
Dodam jeszcze że nie jestem wielkim zwolennikiem rozbijania się o cholera wie co itp. Po prostu jestem zwolennikiem klarownych zasad, a tą uważam za klarowną. Natomiast uscislenie "po prostu zrób to" za nie klarowne.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

mimo wszystko jestem za interpretacja gogola...

wszystko ma + i -
trzeba umiec je wykorzystac jak i na nie uwazac.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ