Skaven 2250 nowa edycja, wersja prawie hordowa ;-)
Skaven 2250 nowa edycja, wersja prawie hordowa ;-)
Przymiarka wstępna, jeszcze trochę niewiadomych jak np. konkretne działanie warlitter'a (wiadomo, że ma dawać 4A z S4, WS4 i I5), rozmiar jego podstawki czy sprawa elektryków i tego jakie zaklęcie mogą wybrać. Po necie (źródła torrento-podobne) krąży już lista przedmiotów i cen jednostek, rozpiskę robiłem po jej lekturze.
warlord, warlitter, sprzęt, ~250
3x elektryk (2lvl, scrolle i reszta sprzętu) ~3x150
4x20 slaves
3x25 clanrats
21 stormvermin z tarczami i Storm Bannerem (tutaj warlord, mam nadzieję, że warlitter będzie na podstawce 40x40- wiadomo coś o tym?)
10 jezzails (albo 2x5)
6 gutter runners z poisonem
doomwheel
abomination (z magicznymi atakami)
Mam sporą hordę, mam czym postrzelać (a wraz z nowym bookiem mojego strzelania SB nie ogranicza, bo stare FAQ wypada). Mam czym przywalić w walce, mam czym przyjąć sporo ostrzału/magii i wyjść z tego obronną ręką. Mam się nawet czym pozbyć się wrogich maszyn bojowych.
Doomwheel stanowi zagrożenie dla wszystkich dużych celów (3 hity z S artylerki robiące magiczne D6 woundów), abomination w walce gniecie/trzyma większość rzeczy dzięki stubbornowi, regence i S6 oraz dzikiej tabelce ataków (zainteresowanych odsyłam do plot na podforum skavenów, tam się pojawiła ta tabelka.) W dodatku te dwa ostatnie mają 3d6" random movement i według plotek zadają impact hits, czyli tworzą wokół siebie mniej więcej 20 calowe (na trzech kościach średnio rzuca się 10,5 cala) strefy śmierci, idealne jednostki na flankach. W dodatku abomination ma szanse samodzielnie zmiażdzyć oddział 20 ghouli z wampirem w środku w jedną turę jeśli wierzyć rzeczonym plotkom (jedna z opcji ataku to test I albo hit z S6 dla wszystkiego w styku z podstawką, D6 S6 impactów, a potem 2D6 ataków z S6), a z magicznymi atakami zjechanie wrights w jedną turę nie stanowi żadnego wyzwania.
Mam niezłą antymagię (na BP wychodzi 5 DD i i 4 scrolle) i trochę sytuacyjną, ale dalej niezłą magię. Jedyne czego to brakuje mi na tą chwilę w armii to BSB, którego łatwo wrzucić wywalając jednego elektryka, zdejmując poziomy z pozostałych i dopychając jednostkami.
Co sądzicie?
warlord, warlitter, sprzęt, ~250
3x elektryk (2lvl, scrolle i reszta sprzętu) ~3x150
4x20 slaves
3x25 clanrats
21 stormvermin z tarczami i Storm Bannerem (tutaj warlord, mam nadzieję, że warlitter będzie na podstawce 40x40- wiadomo coś o tym?)
10 jezzails (albo 2x5)
6 gutter runners z poisonem
doomwheel
abomination (z magicznymi atakami)
Mam sporą hordę, mam czym postrzelać (a wraz z nowym bookiem mojego strzelania SB nie ogranicza, bo stare FAQ wypada). Mam czym przywalić w walce, mam czym przyjąć sporo ostrzału/magii i wyjść z tego obronną ręką. Mam się nawet czym pozbyć się wrogich maszyn bojowych.
Doomwheel stanowi zagrożenie dla wszystkich dużych celów (3 hity z S artylerki robiące magiczne D6 woundów), abomination w walce gniecie/trzyma większość rzeczy dzięki stubbornowi, regence i S6 oraz dzikiej tabelce ataków (zainteresowanych odsyłam do plot na podforum skavenów, tam się pojawiła ta tabelka.) W dodatku te dwa ostatnie mają 3d6" random movement i według plotek zadają impact hits, czyli tworzą wokół siebie mniej więcej 20 calowe (na trzech kościach średnio rzuca się 10,5 cala) strefy śmierci, idealne jednostki na flankach. W dodatku abomination ma szanse samodzielnie zmiażdzyć oddział 20 ghouli z wampirem w środku w jedną turę jeśli wierzyć rzeczonym plotkom (jedna z opcji ataku to test I albo hit z S6 dla wszystkiego w styku z podstawką, D6 S6 impactów, a potem 2D6 ataków z S6), a z magicznymi atakami zjechanie wrights w jedną turę nie stanowi żadnego wyzwania.
Mam niezłą antymagię (na BP wychodzi 5 DD i i 4 scrolle) i trochę sytuacyjną, ale dalej niezłą magię. Jedyne czego to brakuje mi na tą chwilę w armii to BSB, którego łatwo wrzucić wywalając jednego elektryka, zdejmując poziomy z pozostałych i dopychając jednostkami.
Co sądzicie?
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
slabe strzelanie; slaba magia; tylko 2 kombatowe rzeczy (kółko i abotek). Tak sobie.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
szafa@poznan pisze:slabe strzelanie; slaba magia; tylko 2 kombatowe rzeczy (kółko i abotek). Tak sobie.
Tak samo sobie pomyslalem. Ani to ciekawe, ani mocne (jak mi sie wydaje). Imperium z 4 armatami robi tej armii jesien sredniowiecza. Pyk! Nie ma kółka. Pyk, pyk! nie ma abominacji. Reszta moze sobie maszerowac na full magii, kawalerie, papamobile i dwa czolgi.
Chyba, ze cos przegapilem to mnie poprawcie...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nic nie przegapiles - ta armia naprawde jest slaba. Abotek, kolko i stormy zzeraja za duzo punktow. Nie ma czym zabijac.
Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
Hmmmm, trochę racji macie, ale piszecie, jakbym ja nie myślał przy grze. Kółko nie jest rydwanem, tylko jeździ jak rydwan według plotek. Jezzaile są w stanie zwarzywić jeden czołg, podczas gdy doomwheel jedną lepszą błyskwicą smaży drugi. Już nie wspomnę o tym, że we wspomnianym pliku sztormówa nie jest one use only, czyli nie będę płakać jak się wyłączy, tylko ją ponownie odpalę
Nie mówię, że będzie łatwo, ale wcale nie jest tak źle jak mówicie. Chociaż w sumie to moja wina, bo nie napisałem czy rozpiska ma być na turniej klasy master, czy też może do domu. A więc oficjalnie: rozpiska była robiona z myślą o turnieju lokalnym, gdzie nie ma aż takiego ciśnienia i pojawiają się klimatyczne rozpiski
Nie mówię, że będzie łatwo, ale wcale nie jest tak źle jak mówicie. Chociaż w sumie to moja wina, bo nie napisałem czy rozpiska ma być na turniej klasy master, czy też może do domu. A więc oficjalnie: rozpiska była robiona z myślą o turnieju lokalnym, gdzie nie ma aż takiego ciśnienia i pojawiają się klimatyczne rozpiski
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
czyli taktyke opierasz na niedopowiedzeniach z plotek (typu SB sie nie wyłacza, kółko nie rozwala się po strzale).
Gatuluje - swietna taktyka
Gatuluje - swietna taktyka
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Nie, z tego zdania wynika, że obecny woch z nowymi skavenami radzi sobie lepiej, niż stare skaveny z nowymi. Przy czym w obu przypadkach nowe dostają po dupie.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Powtórzę jeszcze raz: rozpiska robiona pod turniej lokalny, taki "lżejszy wagowo" niż mastery, pod kątem których najwyraźniej myślicie.
Smok ani dj'e nie polatają, tym bardziej, jeśli elektrycy wylosują czar zakaz lotu, bo sztormówa w omawianym pliku nie ma one use only. Abomination ma potencjał zgnieść każdą kawę, która na niego zaszarżuje choćby i stracił przy tym 5 z 6W. A jezzaile nie są niegrywalne, tylko trzeba rozważnie je wystawiać. Już nie mówię o tym, że da się ich więcej wcisnąć do rozpiski.
Jak dla mnie to nie jest słabe, tylko losowe. A i tak wybrałem jedną z najmniej losowych możliwości gry.
Smok ani dj'e nie polatają, tym bardziej, jeśli elektrycy wylosują czar zakaz lotu, bo sztormówa w omawianym pliku nie ma one use only. Abomination ma potencjał zgnieść każdą kawę, która na niego zaszarżuje choćby i stracił przy tym 5 z 6W. A jezzaile nie są niegrywalne, tylko trzeba rozważnie je wystawiać. Już nie mówię o tym, że da się ich więcej wcisnąć do rozpiski.
Jak dla mnie to nie jest słabe, tylko losowe. A i tak wybrałem jedną z najmniej losowych możliwości gry.
Nie.Z tego zdania, ktore napisal Trikk to nie wynika. To co mial na mysli a jak to ubrał w słowa to 2 rozne rzeczy.MUKER pisze:Nie, z tego zdania wynika, że obecny woch z nowymi skavenami radzi sobie lepiej, niż stare skaveny z nowymi. Przy czym w obu przypadkach nowe dostają po dupie.
albo i nieswieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
z tym raczej sie nie da zgodzic... opis jest dokladnie taki sam. Wiec dziala strzelajace mag p[ociskami niestety na 4+ strzelaja...(a wraz z nowym bookiem mojego strzelania SB nie ogranicza, bo stare FAQ wypada).
to co, jak się raz wyczerpie to się odpali ją drugi raz... to po co w ogóle kulać na wyczerpywanie?Shino pisze:albo i nieswieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
zakladajac, ze nie mial sie wyczerpywac powiedzialbym, ze w turze kiedy sie wyczerpie nie mozna go uzyc ponownie...Asassello pisze:to co, jak się raz wyczerpie to się odpali ją drugi raz... to po co w ogóle kulać na wyczerpywanie?Shino pisze:albo i nieswieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
zobaczymy jak to bedzie pozniej
Aż zajrzałem do podręcznika z 6 ed. Jest wyraźny zapis one use only ShinoShino pisze:albo i nieswieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
A z tym strzelaniem to nie było czasem tak, że to nie o opis sztandaru chodziło, lecz o kwestię magic attacks/= magic weapon? Bo jeśli tak, to trzeba poczekać na podręcznik i zobaczyć jaki będzie zapis warpstone weapons.
Jeśli idzie o kulanie, to właśnie tak jak Shino pisze to zrozumiałem: jak się wyłączy w danej turze, to jej w tej turze nie mogę aktywować, muszę czekać do początku następnej tury (tyle dobrze, że nieważne czy swojej, czy przeciwnika).