Skaven 2250 nowa edycja, wersja prawie hordowa ;-)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3171
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Skaven 2250 nowa edycja, wersja prawie hordowa ;-)

Post autor: Myth »

Przymiarka wstępna, jeszcze trochę niewiadomych jak np. konkretne działanie warlitter'a (wiadomo, że ma dawać 4A z S4, WS4 i I5), rozmiar jego podstawki czy sprawa elektryków i tego jakie zaklęcie mogą wybrać. Po necie (źródła torrento-podobne) krąży już lista przedmiotów i cen jednostek, rozpiskę robiłem po jej lekturze.

warlord, warlitter, sprzęt, ~250

3x elektryk (2lvl, scrolle i reszta sprzętu) ~3x150

4x20 slaves

3x25 clanrats

21 stormvermin z tarczami i Storm Bannerem (tutaj warlord, mam nadzieję, że warlitter będzie na podstawce 40x40- wiadomo coś o tym?)

10 jezzails (albo 2x5)

6 gutter runners z poisonem

doomwheel

abomination (z magicznymi atakami)

Mam sporą hordę, mam czym postrzelać (a wraz z nowym bookiem mojego strzelania SB nie ogranicza, bo stare FAQ wypada). Mam czym przywalić w walce, mam czym przyjąć sporo ostrzału/magii i wyjść z tego obronną ręką. Mam się nawet czym pozbyć się wrogich maszyn bojowych.

Doomwheel stanowi zagrożenie dla wszystkich dużych celów (3 hity z S artylerki robiące magiczne D6 woundów), abomination w walce gniecie/trzyma większość rzeczy dzięki stubbornowi, regence i S6 oraz dzikiej tabelce ataków (zainteresowanych odsyłam do plot na podforum skavenów, tam się pojawiła ta tabelka.) W dodatku te dwa ostatnie mają 3d6" random movement i według plotek zadają impact hits, czyli tworzą wokół siebie mniej więcej 20 calowe (na trzech kościach średnio rzuca się 10,5 cala) strefy śmierci, idealne jednostki na flankach. W dodatku abomination ma szanse samodzielnie zmiażdzyć oddział 20 ghouli z wampirem w środku w jedną turę jeśli wierzyć rzeczonym plotkom (jedna z opcji ataku to test I albo hit z S6 dla wszystkiego w styku z podstawką, D6 S6 impactów, a potem 2D6 ataków z S6), a z magicznymi atakami zjechanie wrights w jedną turę nie stanowi żadnego wyzwania.

Mam niezłą antymagię (na BP wychodzi 5 DD i i 4 scrolle) i trochę sytuacyjną, ale dalej niezłą magię. Jedyne czego to brakuje mi na tą chwilę w armii to BSB, którego łatwo wrzucić wywalając jednego elektryka, zdejmując poziomy z pozostałych i dopychając jednostkami.

Co sądzicie? :-)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

slabe strzelanie; slaba magia; tylko 2 kombatowe rzeczy (kółko i abotek). Tak sobie.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

szafa@poznan pisze:slabe strzelanie; slaba magia; tylko 2 kombatowe rzeczy (kółko i abotek). Tak sobie.

Tak samo sobie pomyslalem. Ani to ciekawe, ani mocne (jak mi sie wydaje). Imperium z 4 armatami robi tej armii jesien sredniowiecza. Pyk! Nie ma kółka. Pyk, pyk! nie ma abominacji. Reszta moze sobie maszerowac na full magii, kawalerie, papamobile i dwa czolgi.

Chyba, ze cos przegapilem to mnie poprawcie...
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nic nie przegapiles - ta armia naprawde jest slaba. Abotek, kolko i stormy zzeraja za duzo punktow. Nie ma czym zabijac.
Jak wypali sie sztormowa, to selawi.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3171
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Hmmmm, trochę racji macie, ale piszecie, jakbym ja nie myślał przy grze. Kółko nie jest rydwanem, tylko jeździ jak rydwan według plotek. Jezzaile są w stanie zwarzywić jeden czołg, podczas gdy doomwheel jedną lepszą błyskwicą smaży drugi. Już nie wspomnę o tym, że we wspomnianym pliku sztormówa nie jest one use only, czyli nie będę płakać jak się wyłączy, tylko ją ponownie odpalę :lol2:

Nie mówię, że będzie łatwo, ale wcale nie jest tak źle jak mówicie. Chociaż w sumie to moja wina, bo nie napisałem czy rozpiska ma być na turniej klasy master, czy też może do domu. A więc oficjalnie: rozpiska była robiona z myślą o turnieju lokalnym, gdzie nie ma aż takiego ciśnienia i pojawiają się klimatyczne rozpiski ;-)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

czyli taktyke opierasz na niedopowiedzeniach z plotek (typu SB sie nie wyłacza, kółko nie rozwala się po strzale).

Gatuluje - swietna taktyka ;)
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

Kółko ma 99% nie jest rydwanem.

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Kółko na 100% nie jest rydwanem. Ale działo i tak rani je na 2+ i zadaje d6 woundów.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

@szafa, nie są tak bardzo niedopowiedziane a przeczytane z .pdf eng. wiec wiele rzeczy można tam sprawdzic, pozdro
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

IMO ta średnia.
Obecny WoCh wciąga to nosem bardziej niż stare skaveny.
8 kości powera kontra 7 dispela?
10 jezzaili jako całe strzelanie? toż bez skirmisha smoka nawet nie ubijesz...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

Obecny WoCh wciąga to nosem bardziej niż stare skaveny.
Z tego zdania wynika ze Woch wciagalo stare skaveny. Chyba jednak bylo odwrotnie. ;)

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Nie, z tego zdania wynika, że obecny woch z nowymi skavenami radzi sobie lepiej, niż stare skaveny z nowymi. Przy czym w obu przypadkach nowe dostają po dupie.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3171
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Powtórzę jeszcze raz: rozpiska robiona pod turniej lokalny, taki "lżejszy wagowo" niż mastery, pod kątem których najwyraźniej myślicie.

Smok ani dj'e nie polatają, tym bardziej, jeśli elektrycy wylosują czar zakaz lotu, bo sztormówa w omawianym pliku nie ma one use only. Abomination ma potencjał zgnieść każdą kawę, która na niego zaszarżuje choćby i stracił przy tym 5 z 6W. A jezzaile nie są niegrywalne, tylko trzeba rozważnie je wystawiać. Już nie mówię o tym, że da się ich więcej wcisnąć do rozpiski.
Jak dla mnie to nie jest słabe, tylko losowe. A i tak wybrałem jedną z najmniej losowych możliwości gry.

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

MUKER pisze:Nie, z tego zdania wynika, że obecny woch z nowymi skavenami radzi sobie lepiej, niż stare skaveny z nowymi. Przy czym w obu przypadkach nowe dostają po dupie.
Nie.Z tego zdania, ktore napisal Trikk to nie wynika. To co mial na mysli a jak to ubrał w słowa to 2 rozne rzeczy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

swieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
albo i nie :P
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
(a wraz z nowym bookiem mojego strzelania SB nie ogranicza, bo stare FAQ wypada).
z tym raczej sie nie da zgodzic... opis jest dokladnie taki sam. Wiec dziala strzelajace mag p[ociskami niestety na 4+ strzelaja...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Shino pisze:
swieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
albo i nie :P
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
to co, jak się raz wyczerpie to się odpali ją drugi raz... to po co w ogóle kulać na wyczerpywanie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

Z tym storm bannerem to jakis wal musi byc. Nie wierze ze GW popelnilo taki wielki bląd w opisie tego bannera. Ale moze w finalnej wersji zmienia ten zapis.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Asassello pisze:
Shino pisze:
swieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
albo i nie :P
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
to co, jak się raz wyczerpie to się odpali ją drugi raz... to po co w ogóle kulać na wyczerpywanie?
zakladajac, ze nie mial sie wyczerpywac powiedzialbym, ze w turze kiedy sie wyczerpie nie mozna go uzyc ponownie...

zobaczymy jak to bedzie pozniej :)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3171
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Shino pisze:
swieta_barbara pisze: Jak wypali sie sztormowa, to selawi.
albo i nie :P
choc teraz tez nie jest one use only jako takie (jesli dobrze pamietam)
Aż zajrzałem do podręcznika z 6 ed. Jest wyraźny zapis one use only Shino ;-)

A z tym strzelaniem to nie było czasem tak, że to nie o opis sztandaru chodziło, lecz o kwestię magic attacks/= magic weapon? Bo jeśli tak, to trzeba poczekać na podręcznik i zobaczyć jaki będzie zapis warpstone weapons.

Jeśli idzie o kulanie, to właśnie tak jak Shino pisze to zrozumiałem: jak się wyłączy w danej turze, to jej w tej turze nie mogę aktywować, muszę czekać do początku następnej tury (tyle dobrze, że nieważne czy swojej, czy przeciwnika).

ODPOWIEDZ