Rozpiski
Moderator: esgaroth
Re: Rozpiski
Ale DoW troszeczkę się zmieniły - nie trzeba Paymastera, dla którego obowiązkowo trzeba była trzymać jakiś klocek i który nie raz umierał - a więc łatwiej wstawić smoka i JESZCZE 2 innych bohaterów - np. pegaza i caddiego. A wcześniej to było niemożliwe... Jak smok - to brak pegaza. Bo caddiego trzeba mieć, inaczej jeździeć (smoka) i pegaz spadają w pierwszych turach.
W dodatku ten przedmiot z innej armii daje niezłe możliwości. A poza tym - nowe armie oddziałują na rozpiski tych starych.
I tylko zastanawia mnie, czemu wszyscy biorą Maneaterów zamiast Irongutów. Tzn jednostka zdecydowanie lepsza, ale strasznie droga. Chyba w obawie przed głupią stratą slota special, ale ja nadal uważam 4 Irongutów za bardzo dobry oddział, a do tego tanie toto wyjątkowo. Chyba ja jestem przyzwyczajony na <2000p, bo tam smok+caddy+pegaz+kusze i jakieś śmiecie= mało punktów na speciale.
Pod koniec wakacji może się wezmę za walizki, odkurzę trochę i wpadnę na jakiś turniej... Zobaczymy. Halfingi już pewnie farbę potraciły
Pozdrawiam,
Husiaty
W dodatku ten przedmiot z innej armii daje niezłe możliwości. A poza tym - nowe armie oddziałują na rozpiski tych starych.
I tylko zastanawia mnie, czemu wszyscy biorą Maneaterów zamiast Irongutów. Tzn jednostka zdecydowanie lepsza, ale strasznie droga. Chyba w obawie przed głupią stratą slota special, ale ja nadal uważam 4 Irongutów za bardzo dobry oddział, a do tego tanie toto wyjątkowo. Chyba ja jestem przyzwyczajony na <2000p, bo tam smok+caddy+pegaz+kusze i jakieś śmiecie= mało punktów na speciale.
Pod koniec wakacji może się wezmę za walizki, odkurzę trochę i wpadnę na jakiś turniej... Zobaczymy. Halfingi już pewnie farbę potraciły
Pozdrawiam,
Husiaty
Bum...!
Heja,
Taki mój kolejny pomysł na Dogi. Ogólnie zacznę się nimi trochę poważniej bawić, gdy w końcu spłyną do mnie ich figsy; póki co testuje czasem poszczególne oddziały jako najemników w innych armiach. Wiem już, że Malakai musi zostać, bo zdecydowanie daje on radę.
Ewidentnym plusem poniżej rozpiski jest to, że wszystkie oddziały strzelają
Minusem dość kiepska obrona antymagiczna i fakt, że wszystkie oddziały są miękkie i boli je jeden pocisk / salwa.
Ogólnie ma być dość wkurzająca dla przeciwnika.
1 Hireling Wizard @ 140 Pts
Magic Level 2
Pike of Remas [25]
Estalian Cloak [20]
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
Magic Level 2, General
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Hireling Wizard @ 95 Pts
Magic Level 2
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
10 Crossbowmen @ 80 Pts
10 Crossbowmen @ 80 Pts
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
3 Leadbelchers @ 165 Pts
3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Brace of Handguns; Heavy Armour
15 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts
14 Lumpin Croop's Fighting Cocks @ 146 Pts
Malakai Makaisson's Goblin-Hewer @ 130 Pts
Halfling Hot Pot @ 50 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 105
Taki mój kolejny pomysł na Dogi. Ogólnie zacznę się nimi trochę poważniej bawić, gdy w końcu spłyną do mnie ich figsy; póki co testuje czasem poszczególne oddziały jako najemników w innych armiach. Wiem już, że Malakai musi zostać, bo zdecydowanie daje on radę.
Ewidentnym plusem poniżej rozpiski jest to, że wszystkie oddziały strzelają
Minusem dość kiepska obrona antymagiczna i fakt, że wszystkie oddziały są miękkie i boli je jeden pocisk / salwa.
Ogólnie ma być dość wkurzająca dla przeciwnika.
1 Hireling Wizard @ 140 Pts
Magic Level 2
Pike of Remas [25]
Estalian Cloak [20]
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
Magic Level 2, General
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Hireling Wizard @ 95 Pts
Magic Level 2
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
8 Duellists @ 72 Pts
Pistol
10 Crossbowmen @ 80 Pts
10 Crossbowmen @ 80 Pts
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow
3 Leadbelchers @ 165 Pts
3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Brace of Handguns; Heavy Armour
15 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts
14 Lumpin Croop's Fighting Cocks @ 146 Pts
Malakai Makaisson's Goblin-Hewer @ 130 Pts
Halfling Hot Pot @ 50 Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 105
Tak ? Ciekawe. Ja nie widziałem, ale w sumie ogólnie mało rozp dogsów widziałem, więc nawet nie wiem jak wygląda standardfajne mocne i standardowe : ) ( tj. widziałem dwie osoby grające na czymś całkiem podobnym , główne różnice to rary i troszkę inni herosi )
Ismael a jak Ci się Malakai sprawdza, bo mi to różnie? Rozpa rzeczywiście standart, tyle zamiast Malakaia lub hotpota, to cześciej biorę działo (albo dwa).
Malakai jest moim zdaniem bardzo w porządku. Najczęściej gram Imperium - gdyby zabierał special + hero byłby w każdej mojej rozpisce, a tak musi konkurować z czołgiem. Jest dla mnie dobry, bo:
- długi zasięg i dobry BS
- niby już mało ludzi gra na klockach piechoty, ale jak widzisz na przeciw siebie 15 Black Guardów to aż miło w nich postrzelać. Drogim jednostkom nie musi zadawać 5D3 hitów. Wystarczy regularne 3D3 / 2D3 przez 4 tury...
- na bliskim możemy już walić oddzielnie z maszyny i z Malakaia (np. po faście)
- nie panikuje
- śmieci się od niego raczej odbiją, a średniaki na chwilę przetrzymuje
- przeciwnik musi uważać, aby nie ustawić się kawalerią bokiem, co czasem trochę przeszkadza mu się optymalnie ruszyć
Ogólnie ma sporo plusów.
- długi zasięg i dobry BS
- niby już mało ludzi gra na klockach piechoty, ale jak widzisz na przeciw siebie 15 Black Guardów to aż miło w nich postrzelać. Drogim jednostkom nie musi zadawać 5D3 hitów. Wystarczy regularne 3D3 / 2D3 przez 4 tury...
- na bliskim możemy już walić oddzielnie z maszyny i z Malakaia (np. po faście)
- nie panikuje
- śmieci się od niego raczej odbiją, a średniaki na chwilę przetrzymuje
- przeciwnik musi uważać, aby nie ustawić się kawalerią bokiem, co czasem trochę przeszkadza mu się optymalnie ruszyć
Ogólnie ma sporo plusów.
Ha ha, czego to człowiek nie jest w stanie samemu złożyć Ale mówiąc serio, nie widziałem chyba na tym forum bardzo podobnej rozpiski - po czym wnioskujecie, że to standard? Do dzisiaj myślałem, że Dogsy nie mają swojego standardu, a rozpy to czysta improwizacj Poza wiadomo Mengilami, ale już np. Lumpinów to chyba tylko raz widziałem w czyjejś rozpisce.Rozpa rzeczywiście standart
Wiesz w dogsach jak dwie osoby mialy jakas rozpiske to jak trzecia zrobi podobna to juz mowia ze standard
Ja tez nie widzialem malakaia i lupinow u innych, wiec sie nie przejmuj tym gadaniem o standardach
Pozdrawiam
Pelzak
Ja tez nie widzialem malakaia i lupinow u innych, wiec sie nie przejmuj tym gadaniem o standardach
Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."
Tak się składa, że często gram na sporej ilości Halfingów (Lumpin i spółka), a Malakaja też zdarza mi się wystawiać, tylko musze go zawsze maksymalnie chronić, bo moi stali przeciwnicy poznali się na jego zaletach i czesto w niego jako pierwszego lecą różnego rodzaju fasty, latacze i pociski magiczne (raz nawet kolega potraktował mnie SD, ale ja na złość nie zabiłem bestii ). Ogólnie taka rozpa jak zaproponował ismael przynajmniej u mnie jest czymś powszechnym, tyle tylko że zamiast letkiej kawy wystawiam cieżką i jeden oddział mniej duelistów.pelzak pisze:Ja tez nie widzialem malakaia i lupinow u innych, wiec sie nie przejmuj tym gadaniem o standardach
Spoko. To skoro już ustaliliśmy, że moja rozpa to obecnie praktycznie Dogsowy standard , chętnie posłucham jak się Wam spisuje. Co daje radę, a co nie. Cały czas buduję armię, więc takie rady są dla mnie cenne.
Najbardziej mnie dziwi, że standardem na 2k+ jest rozpiska bez lorda. Chyba więc nie jest niezbędny.
Zastanawiam się, czy jednak speciale nie powinny wyglądać tak: Mengile, 3 x 4 Leadbelechers (lub 2x5 Leadbelchers). Te ogry chyba naprawdę mają wykop w BP. Jeśli wszystkimi w jednej turze wygarniemy w najmocniejszy oddział przeciwnika, niewiele z niego raczej zostanie (no, poza czołgiem). A jak coś zostanie, to mamy jeszcze stand & shoot A w tym czasie Mengile i Nasze śmieci zajmują się resztą. Przydałoby się ich jednak uczynić odpornym na panikę, bo Ld to chyba ich największa wada. Czy w jakimś kodeksie jest przedmiocik dający immune to panic na 12" przykładowo ?
Najbardziej mnie dziwi, że standardem na 2k+ jest rozpiska bez lorda. Chyba więc nie jest niezbędny.
Zastanawiam się, czy jednak speciale nie powinny wyglądać tak: Mengile, 3 x 4 Leadbelechers (lub 2x5 Leadbelchers). Te ogry chyba naprawdę mają wykop w BP. Jeśli wszystkimi w jednej turze wygarniemy w najmocniejszy oddział przeciwnika, niewiele z niego raczej zostanie (no, poza czołgiem). A jak coś zostanie, to mamy jeszcze stand & shoot A w tym czasie Mengile i Nasze śmieci zajmują się resztą. Przydałoby się ich jednak uczynić odpornym na panikę, bo Ld to chyba ich największa wada. Czy w jakimś kodeksie jest przedmiocik dający immune to panic na 12" przykładowo ?
Malakai kosztuje w sumie dość śmieszną ilość punktów, więc IMO nie ma co go chronić na siłę.tylko musze go zawsze maksymalnie chronić, bo moi stali przeciwnicy poznali się na jego zaletach
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wszystko pięknie, tylko zapominacie, że DoW nie mogą wystawiać Malakaia. Jest to jedyny taki przypadek, że DoW nie mogą wystawić RoR. Malakaia mogą mieć tylko Kraśki i Imperium.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Racja, moja pomyłka. Oryginalnie było tak jak napisałem, ale jak widać to zmienili, o czym nie wiedziłem.Kokesz pisze:I tu się mylisz Tample G., bo wg FAQa do SoC DoW mogą brać Malakaia i zabiera on slot rare i hero.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
bardzo fajna i grywalna rozpiska ale po dwóch masterach na duze punkty (Wejherowo i DMP) i kilku lokalach warszawskich zagranych DoW muszę przyznać, ze wyżej dupy taką rozpiską nie podskoczysz.
Trafisz na :wraciaki, bladzia, porno magiczne darke elfy z np. lifetakerem, lizzaki na masie terek i skinków, skaveny na storm bannerze i full magii, wood elfy na driadach i dwóch treemenach, tk na dwóch klopach, wc na hellkach i opór magii, dwarfy na rune of challange i kowadle...
...i wtedy tylko grając bardzo mądrze, nie popełniając żadnych błędów i nie ryzykując można walczyć o tę minimalną wygraną (nawet grając z totalnym nOObem jest ciężko)
Na DMP bylem wystawiany i przez 5 bitew miałem może z 3-4 combaty (najczęściej moje fasty walczyły z fastami przeciwnika). Dlatego, mimo iż pomalowalem i elegancko zabejcowalem swoją armię DoW wracam do bretki wygrywać tury. W tę sobotę ostatni mój solowy turniej DoW w tym roku.
DoW 2550 BP:
Hireling Mage, 4 level, Book of Hoeth, Generał = 310
Mage, 1 level, 2 x Scroll = 110
Asarnil = 460
Capitan, Pegaz, Pika, Helm of Myrmidia, Heay Armour = 151
Działko = 85
2 x 9 Dueliści z pistoletami = 2 x 81
8 x Duelliści bez niczego = 40
2 x 5 Heavy Cavalery, barding = 2 x 105
2 x 5 Light Cavalery, spear = 2 x 60
10 x Kusznicy = 80
15 x Manflayers = 458
Maneater z pistoletami = 90
3 x Maneater z pistoletami = 270
Słabe to strasznie ale trzeba będzie z tym żyć. Book of Hoeth ułatwia grę z TK czy Dark Elfami (wall of fire i kometa). Pegazista na patencie. Smok leci jedną flanką, reszta armii drugą. Wygrywam każdą bitwę srednio 15:5 i podium powinno być.
Trafisz na :wraciaki, bladzia, porno magiczne darke elfy z np. lifetakerem, lizzaki na masie terek i skinków, skaveny na storm bannerze i full magii, wood elfy na driadach i dwóch treemenach, tk na dwóch klopach, wc na hellkach i opór magii, dwarfy na rune of challange i kowadle...
...i wtedy tylko grając bardzo mądrze, nie popełniając żadnych błędów i nie ryzykując można walczyć o tę minimalną wygraną (nawet grając z totalnym nOObem jest ciężko)
Na DMP bylem wystawiany i przez 5 bitew miałem może z 3-4 combaty (najczęściej moje fasty walczyły z fastami przeciwnika). Dlatego, mimo iż pomalowalem i elegancko zabejcowalem swoją armię DoW wracam do bretki wygrywać tury. W tę sobotę ostatni mój solowy turniej DoW w tym roku.
DoW 2550 BP:
Hireling Mage, 4 level, Book of Hoeth, Generał = 310
Mage, 1 level, 2 x Scroll = 110
Asarnil = 460
Capitan, Pegaz, Pika, Helm of Myrmidia, Heay Armour = 151
Działko = 85
2 x 9 Dueliści z pistoletami = 2 x 81
8 x Duelliści bez niczego = 40
2 x 5 Heavy Cavalery, barding = 2 x 105
2 x 5 Light Cavalery, spear = 2 x 60
10 x Kusznicy = 80
15 x Manflayers = 458
Maneater z pistoletami = 90
3 x Maneater z pistoletami = 270
Słabe to strasznie ale trzeba będzie z tym żyć. Book of Hoeth ułatwia grę z TK czy Dark Elfami (wall of fire i kometa). Pegazista na patencie. Smok leci jedną flanką, reszta armii drugą. Wygrywam każdą bitwę srednio 15:5 i podium powinno być.
Niby zawsze o tym pamiętam, a jak przychodzi co do czego, zapominam jak widać Uwaga jak najbardziej słuszna.Jedna uwaga do rozpiski. Chyba lepiej duelistow wystawiac po 9 a nie 8. Bo jak masz 9 to musi zginac 3 zebys testowal panike, a przy 8 to tylko 2 wystarczy.
Fisch - pewnie masz rację, że o wygrane będzie ciężko i trzeba je będzie wyszarpywać. W Twojej rozpie najbardziej mnie zastanawia Asarnil. Chłopak wydaje się być raczej słaby na papierze. Ginie od byle piardu. Masz jakiś dobry patent na granie nim ?
No i co z tymi Leadbelcherami - dają radę, czy nie dają po tuningu BP ?
Leadblechersi są bardzo w porządku, najefektywniejsi w parkach za 110 punktów. Mają fajny ostrzał, odporność na feara i coś tam przywalą. Zdecydowanie lepszy wybór niz kusznicy. Niestety nie mam jeszcze pomalowanych figurek...
Asarnil to turbo plew ale jednak co smok to smok i można nim sporo ugrać. Na bank nie można nim lecieć na pałę (co niestety nadal często robię i tracę spore punkty). Dobrze kontruje, można go samotnie wystawić na flance i odciagać przecinika od działa, magów i mengili, zionięcie w sumie nie jest złe - świetnie zdejmuje hydre (panika po stracie 1/4 oddziału i panika w stronę domków/obelisków), można go popchnać unseen lurkerem w coś od boku itp
Na pewno inne armie mają jak lepiej wydać 460 punktów ale DoW na ponad 2250 po prostu muszą go mieć w rozpie.
A co Shino, tez wymysliłeś tego pegazistę? Bo w sumie nie jest takim plewem tylko ten pegaz powinien być montem z jednym woundem
Asarnil to turbo plew ale jednak co smok to smok i można nim sporo ugrać. Na bank nie można nim lecieć na pałę (co niestety nadal często robię i tracę spore punkty). Dobrze kontruje, można go samotnie wystawić na flance i odciagać przecinika od działa, magów i mengili, zionięcie w sumie nie jest złe - świetnie zdejmuje hydre (panika po stracie 1/4 oddziału i panika w stronę domków/obelisków), można go popchnać unseen lurkerem w coś od boku itp
Na pewno inne armie mają jak lepiej wydać 460 punktów ale DoW na ponad 2250 po prostu muszą go mieć w rozpie.
A co Shino, tez wymysliłeś tego pegazistę? Bo w sumie nie jest takim plewem tylko ten pegaz powinien być montem z jednym woundem