Elitarna piechota

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Elitarna piechota

Post autor: Temple Guard »

Jestem ciekaw jakiej elitarnej piechoty najczęściej używacie i jak wyglądają Wasze proporcje speciali - ile slotów zajmuje piechota, a ile maszyny.
Wybranie speciali to chyba największy dylemat generała Krasnoludów - jest aż 7 jednostek specjalnych, z czego 4 to piechota, a 3 to maszyny. Z oddziałów piechoty najbardziej interesują mnie Longbeards, Hammerers i Ironbreakers. Ci pierwsi są jednostką core, więc nie ma co się zastanawiać - otrzymujemy bardzo dobry oddział za rozsądną cenę, odporny na panikę i dający przerzut testów na panikę pobliskim jednostkom - ekstra. Hammerers też mają swoje zalety - te same super statystyki co Longbeards, stubborn i możliwość odporności na strach i terror. Ironbreakers to najtwardsza, obok Chosen Chaos Warriors, piechota w grze - tylko te dwa oddziały piechoty w całym WFB mają save 2+/3+, a na dodatek T4. Natomiast nie jestem przekonany do Minerów (mają słabsze statystyki i gorszy armour save) i Slayerów (brak armour save'a), więc ich bym raczej nie wystawiał.
Moimi ulubieńcami są Ironbreakers - wspaniała wytrzymałość i cudowne figurki (wg mnie najlepsze w całej armii Krasnoludów). Wiem jednak, że wielu graczy woli Hamków argumentując to tym, że w przeciwieństwie do Ironów posiadają broń wielką oraz zasady specjalne i to jest ważniejsze od nieco lepszego armour save'a Ironów. Ja jednak na tyle lubię Ironów, że na pewno bym ich wystawiał. Prawdopodobnie na 2000 punktów na elitarną piechotę i maszyny przeznaczyłbym po 2 sloty special i wyglądałoby to tak:

Irobreakers
Hammerers
2 Bolt Throwery
Działo lub Katapulta

Do tego w core'ach Longbeards i pewnie 2 x Thunderers. Dowodziłby Lord, który siedziałby oczywiście w Hamkach. Musiałbym pomyśleć jeszcze co wybrać z rare. Ironbreakers dostaliby runę odporności na strach i terror za 30 punktów i może dodałbym jeszcze drugą, bo do wykorzystania jest 20 punktów, a Longbeards dostaliby runę z ward save'm 5+ na ostrzał. Hammerers też mogliby dostać jakieś runy na sztandar, do przemyślenia. Longi staliby na środku, a po bokach Ironi i Hamki. Wszyscy mieliby ten ward save, jeden oddział miałby odporność na panikę, a dwa jej przerzuty. Dwa z trzech oddziałów byłyby też odporne na strach i terror, jeden dodatkowo stubborn. Myślę, że te 3 oddziały wspierające się nawzajem byłyby twardym orzechem do zgryzienia. Trzebaby tylko dobrze pilnować flank.

To tylko moje teoretyczne rozważania, bo nie grałem jeszcze w WFB, więc dajcie znać co o tym myślicie i nie bijcie jeśli napisałem głupoty ;) A co Wy myślicie o poszczególnych elitarnych oddziałach i jakie proporcje speciali preferujecie? Jak je składacie? Podejrzewam, że wielu graczy przeznacza 1 slot na piechotę (pewnie Hamki) i 3 na maszyny a niektórzy może nawet wystawiają same maszyny. Ja jednak myślę, że najrozsądniejsze proporcje to 2-2 i 1-3. Ciekaw jestem też, czy ktoś wystawia 2 x Hamki.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Ja wystawiam 1 elitarny oddział, czasem 2, są to longi i hamki, innych się nieopłaca. Jeszcze czasami slayerów praktykuje, ale to raczej do blokowania, albo do ubicia jakiegoś herosa/potwora z dużym T czasmi oddziały potworów z dwurakami (ogry etc.).
Ironi byli wcześniej nalepsi, teraz to lepiej hamków, bo sejwa i tak masz przyzwoitego, a stubborn jest poprostu przegięty :wink: .
Sztandar z wardem jest biedny, niedawaj go, lepiej dać sztandary do walki, zresztą mało kto wali po oddziałach, wolą maszynki rozwalić. Na Ironów proponuje ci 2xus i +1CR, na longów immune to feat&terror, a na hamków rune of battle. Tak najlepiej. Będą łamać w combacie, a nie dawać sobie wardy od strzelania.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm wczoraj zakończył się turniej warcon IV na którym zdobyłem po 3 bitwach krasiami 39 punktów. Używałem hammów i się bdb sprwadzili przeżywając zawsze szarżę grala a potem go goniąc co rzecz jasna kończyło się ich śmiercią pod ostrzałem. Ogólnie kocham hammów, własnie za to że nie ważne iloma bonusami przegrają, zawsze mogą spróbować ustać. Poza tym to juz mój drugi turniej na królu i napradę bdb się spisał. Nie mam mu czego zarzucić.

Awatar użytkownika
Taraś
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Łęczna-Moria ADF

Post autor: Taraś »

Dla mnie musem na 2000+ jest pożadny 20 osobowy kloc hamków z courage biore dodatkowo longów z courage i determination przez co są to bardzo dobre 2 klocki które przetrzymają każdą szarże :wink: co do reszty speciali to wystawiam 10 minersów gołych (ale tylko w tedy jak wystawiam kowadło a wystawiam zawsze :) ) i dwie wypakowane na maxa klopy obie z akuraccy i penetrating oraz jedna z flamingiem :) .............co do Ironów to choć mam ładny pomalowany klocek nie wystawiłem ich na tą edycję ani razu :oops: slayerów od czasu do czasu :?

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Ironi niesą źli, ale na tle innych speciali wypadają cienko.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

May-Bach-mat
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: May-Bach-mat »

Ja bardzo lubię rozpiskę na Lordzie + Hamsi + Longi. Do tego armata, katapa i 2x bolec.

Ironów nie wystawiłem od kiedy gram Krasnoludami (2 lata). Po prostu w moich teoretycznych rozważaniach zawsze przegrywają z Hamsami.
Jedyna sytuacją, kiedy bym ich wziął, to na Open wystawiając Thorgrima.

Slayerzy bardzo często są u mnie gdy gram na Kowadle. Ale w innych wariantach też się czasem pojawiają. Zawsze max 15 - jako wsparcie.

Na Minerów nie można patrzeć pod kątem ich statystyk. Dużo większe znaczenie ma ich zasada specjalna. Można nimi bardzo fajne rzeczy robić :wink: Choć mnie osobiście niezbyt podchodzą.

Na 2x Hammerersi zagrałem raz (przeciwko VC). Bitwa była fajna, grało się dość ciekawie. Ale ugrać coś więcej niż minora ciężko raczej (tutaj padł remis):(

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Ja bardzo lubię rozpiskę na Lordzie + Hamsi + Longi. Do tego armata, katapa i 2x bolec.
O właśnie, też tak ostatnio grywam.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

dla mnie pod kowadło najlepiej podchodza slayerzy i logi
lorda to hamki i longi
ironi sa fajni ale zamiast wariorów na duuuze punkty :wink:
a minerzy są jacys tacy kiepawi
slayerzy to u mnie nie bloker a przelamywacz :twisted:

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Ja czasami Ironów używam nawet na mniejsze pkt. zamiast hamków. Slayerów lubię fajnie blokują i nawet czasami coś przemielą.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

slayerzy to u mnie nie bloker a przelamywacz
Bo ty dajesz Giant Slayerów :P .
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

To trochę ironiczne :wink:, że Ironi - świetna piechota, którą z pocałowaniem ręki przyjęłaby do rozpiski większość graczy innych armii w WFB, nie są doceniani. Rozumiem Wasze argumenty, ale gdy jesteście szarżowani przeż ciężką kawalerię to wolicie mieć Hamków czy Ironów? W przypadku Hamków mamy do wyboru wziąć broń ręczną i tarczę (save 3+) lub broń wielką (save 5+). Co wybieracie? W pierwszym wypadku ciężka kawaleria z S5 pogarsza nam save na 5+ (jeszcze nienajgorzej, jest to wciąż całkiem niezłe), a kawa z S6 na 6+ (to już prawie nic, trzeba mieć dużo farta). W drugim wypadku niezależnie czy jesteśmy atakowani z S5 czy S6 całkowicie tracimy save, więc więcej chłopaków zginie, ale ci, którzy przeżyją będą mieli szansę mocniej oddać. Tak czy inaczej Hamki powinni wystać dzięki stubbornowi, choć mogą ponieść ciężkie straty.
Ironi za to nie mają dylematu wyboru broni, przy szarży kawalerii z S5 zostaje im świetny save 4+, przy szarży kawalerii z S6 nadal mają save 5+! Nie mają stubborna, ale można im poprawić CR runami. Ironi poniosą mniejsze straty od Hamków, powinni oddać, co prawda tylko z S4, ale też powinni wystać.
Przyznaję, że Hamki mają dużego plusa za stubborn i możliwość odporności na strach i terror bez użycia runów, ale starzy dobrzy Ironi też mają swoją zaletę, czyli zbroje i na dodatek znacznie ładniejsze figurki :) I choćby dlatego, że tak ich lubię w mojej armii znajdzie się pewnie miejsce i dla Hamków i dla Ironów :)

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Sejwa wcale takiego super lepszego niemają bo tylko o 1 większego.
A jak wjeżdża we mnie kawa, to co ? Zabije mi w 1 turze troche kolesi, ja mam pewność, że ustoje, a potem tylko heros sieka rany na kawie, a hamki od święta coś zabiją, a tak to dostarczają CRa i dają pewność, że się nie złamią.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Hammerersi są ładniejsi od Ironów. O ile się ich zrobi z figurek Gamezona ;)

Nindox Arf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała; Vendetta

Post autor: Nindox Arf »

ja wolę Hammerersów z Lordzikiem na tarczy, jednak różnica pomiędzy sv. na 4+ a na 5+ to trochę jest. Irnów więcej przeżyje ale stubborn jest lepszy IMO.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

stuborn to stubron jeszcze krasnoludzki. No i możliwosc darmowej odporności na fear i terror też robi swoje oraz grejty, chyba nigdy nie widziałem aby były w użyciu ale jednak to jest też ich plus ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Bo się rzadko ich używa :wink: , czyli tylko wtedy gdy się szarżuje :P .
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Mi się mimo wszystko podobają Ironbrejkersi. Na GT w moim krasnoludzkim offensie dawali radę i byli nie raz Game-Brejkerem (pewnie stąd ich nazwa ;) )
Zresztą grając na Gyrocopterze, Rangersach i Troll Slayerach z 3 Giant Slayerami w środku uznałem, że ładniej się komponują Ironsi niż oklepani Hammerersi. Ale do normalnej rozpy (stać i strzelać) lepsze chyba jednak Hamki...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

od jakiś 2500 brałbym to i to.. gdyż obie jednsotki mi się podobają, oczywiscie ja nastawiałbym się krasiami do bicia z bardzo mocnym wsparciem, podkreślam wsparciem strzeleckim :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Mi się mimo wszystko podobają Ironbrejkersi. Na GT w moim krasnoludzkim offensie dawali radę i byli nie raz Game-Brejkerem (pewnie stąd ich nazwa
Bo w ofensie to ty się nastawiasz na brejkowanie, a nie, że ciebie będą brejkować :wink: .
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

ale czy hamki, nie są tez lepszym brejkerem niż ironi?? Powiedzmy, że jednak im się uda zaszarżować ;) ;) to mają tą siłę 6, a jeśli nie to prędzej ustoją a oddają niemalze identycznie...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

ODPOWIEDZ